Колата е Subaru Outback H6 2001. Има съвсем малко ръжда по задните калници,но при задната гума крика потъна защото е изгнил доста прага.Продават ли се някъде вежди и прагове за този модел.Какви са вариантите за ремонт -някой правил ли се е колата и колко горе долу като цени излиза.
Чет Окт 18, 2018 7:55 pm
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
Аз си правих скоро задните вежди.Не се продават.Реже изгнилото и заварява ламарина.После ми боядиса целите задни панели.Излезе ми 400лв.Общо взето съм доволен.
Отиваш в тенекеджийска фирма, която прави улуци. Най -добре с колата - вземат ти шаблон и ти огъват праг от черна ламарина 1.0мм. Цената е в рамките на 18-25 лв за брой (зависи от метража, града и прочие). С веждите е малко по-сложно. Трябва тенекеджия с въображение
Веждите 400 лв. Обработката с Fertan за нашия клас автомобили започва от 700, в моята ситуация ми взеха 800. Има и допълнителни екстри за офроуд автомобили и тн, които се доплащат. Кърпенето на веждите забави изключително много, защото се прави от друг човек, който очевидно е затрупан от работа, иначе обработката срещу ръжда е за около седмица.
_________________ stay hungry, stay foolish
Сря Окт 24, 2018 6:41 pm
IvanRadev79
Регистриран на: Пон Авг 29, 2016 10:05 am Мнения: 6 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Subaru Legacy III sedan
Телефон: 0888076693
Рейтинг: 0
Здравейте, предстои ми ремонт на вежди 2002 Легаси седан, правих ги преди 2г, но пак избиха. Сега си купх от морга изрязани и ще ги ремонтирам пак, но днес при разговор с автобояджия, ме уверява как при изрязването на старите и заварка на здравите, след две три години ще избие ръжда и ще се компрементира в зоната на заварката и все едно нищо не съм правил. Въпроса ми е възможен ли е добър и качествен ремонт, как се прави?
Има, да - вземаш си колата ВЕДНАГА СЛЕД изкърпването, ПРЕДИ някой да наклепа каквото и да е в/у ламарината. Разглобяваш от вътрешната страна, ако не е. Ако има ръжди на люспи махаш до показване на чист метал. (дълбока ръжда /на люспи/ се чисти само с флекс или подобен абразив или тънък секач и внимателно, телените четки само замазват люспите - не могат да ги изчистят). Миеш с ацетон, за да изчистиш и обезмаслиш. Вземаш Вюрт или имаше един друг немски ръждопреобразувател. Мажеш един слой отвън И ОТВЪТРЕ (да, много дтурно достъпно е и може да стане само с пистолет с маркуч с дюза). чакаш 24ч, миеш със спирт (премахва мазнини, боклуци и лек филм отгоре на вюрта), мажеш още един слой. чакаш 24ч и миеш със спирт. После вземаш ДВУ КОМОНЕНТЕН епкоксиден грунд (не готов спрей!) и пръскаш на дебела ръка (отвътре с пистолет за шегре, колкото влезе, важното е да има навсякъде слой), чакаш 24ч и пръскаш още един слой, чакаш 24ч и после даваш на бояджията да я боядиса. В/у този слой може ЛЕКО да зашкури (не трябва да се компроментира грунда!), за да има адхезия кита. После вече си боядисва нормално. Епоксидния грунд има химична адхезия с боята ДО 72 часа след нанасяне, та ако стои по-дълго ще трябва леко да зашкури за адхезия с материалите, които нанася отгоре (филер и т.н.). Всичко това се прави при МНОГО горещо време, защото ако остане влага отдолу - язък за работтата - ръждата ще работи. Тази техника още не съм я пробвал, но чакам топло време, защото и мен ми изкърпиха колата за камара пари и си оставиха ръцете от вътрешната страна - трудно и недостъпно било и не можело да се обработи. Ако не се обработи до 2-3г пак тръгва и то отвътре! После, както е здраво натискаш с пръст и потъва в калника, защото под боята е изгнило от вътре.
От вътрешната страна, след епоксидния грунд пълниш с Cavity WAX или течен парафин за кухини както го водят... има на флакони за пистолет с компресор, има и спрейове - и двете са ОК. Парафин се слага на 2-3г, защото се отмива, но пази от водата.
Ако го направиш по този начин ще се запечата добре и няма да имаш ядове, защото като е запечатано, дори и да има ръжда тя не прогресира. Технологията съм я извлякъл след дооста часове гледане на клипове на про бояджии - руски и не само. Като опит имам само - боядисах ръждясала греда на едното, което ми стои за части на двора мин. есен с епокси грунд. Няма никъде тръгнало (без да чистя или подобно - имах излишък останал и да не го изливам). Това ме навежда на мисълта, че комбинирано с ръж. преобразувател + cavity wax ще работи на 100%. Обезмасляването и чистенето с ацетон и спирт е от изключителна важност!
Всички други технологии, които ти споделят майстори най-вероятно няма да са толкова ефективни, а дървени философи, които не дават гаранция - БОЛ! И Най-ВАЖНОТО от цялата работа - СЛЕДИШ ги изкъсо какво правят, защото всеки гледа да претупа, независимо колко пари му плащаш и после вдига ръце и казва: "А, няма проблем, само да няма влага ще кара."
Успех и дано се получи.
от патило.
п.п. Ще ми е изключително интересно, колегата @thebrainless да каже какво е сегашното му състояние на колата, защото много е гнила на снимките, а такава ръжда не я оправят като хората и правят точно това - не оправят от вътре и след 3-4г хоп - изведнъж е зле работата.
Тони, почистването на ръждата се прави с инструмент, който тукашните майстори не са дори сънували Чистенето с ъглошлайф е трудно, защото ръждата е на язви, които, ако искаш да зачистиш до здрав метал просто ще направиш ламарината вестник. Измислено е вече и се прилага в индустрията, просто на авто тенекеджиите машинка за 1200 лв им идва нанагорно . Получава се почистване подобно на бластирането, но без пясъци. Евтината алтернатива е needle gun - сваля добре ръждата, но наклепва ламарината. Проблемът с веждите е, че майсторите винаги гледат да свършат минимум работа. В момента си правя дъртата Импреза и вече направих два комплекта вежди, докато опитвам. Разход - 11 лв ламарина и две бири за един тенекеджия на покриви със зег машина. В днешно време всичко е възможно В допълнение на твоите препоръки за обработка на ръждата - това с епоксидния грунд е добре, но той изисква добра повърхност, или по-просто казано перфектно изчистен метал. Това при задните бомбета е мисия невъзможна. Аз бих предложил да се ползва т.нар. zink rich epoxy - покритие, което толерира окиси на ръждата и в същото време ги капсулира. За съжаление в търговската мрежа се продават само нискокачествени такива, защото нормалната разфасовка за индустрията е 6 лтр и нагоре.
Тони, почистването на ръждата се прави с инструмент, който тукашните майстори не са дори сънували Чистенето с ъглошлайф е трудно, защото ръждата е на язви, които, ако искаш да зачистиш до здрав метал просто ще направиш ламарината вестник. Измислено е вече и се прилага в индустрията, просто на авто тенекеджиите машинка за 1200 лв им идва нанагорно . Получава се почистване подобно на бластирането, но без пясъци. Евтината алтернатива е needle gun - сваля добре ръждата, но наклепва ламарината. ...
За лазерно премахване на ръжда ли става дума? Защото аз не съм видял такава машина за 1200 лв. За справка - евтини китайски лазери за почистване на ръжда от алиексперс са на цена от $8000. За немските Clean Laser Systems (https://www.cleanlaser.de/en/) да не говорим
Ице, за първи път чувам и за двете неща. Zinc rich epoxy, предполагам е двукомпонентен епокси грунд с цинк в него? Аз съм ОК да си делнем с някой/няколко човека/ голяма разфасовка. Искам да го направя един път и да знам, че е капсоловано като хората и ще държи... Друг доооста добър вариант е - Zinga (https://tashev-galving.com/product/006% ... 20Zinga%20 ) С такава съм мазал колонките на челното стъкло на Хондьо, без особено старателно чистене... 4-5г още няма избила ръжда, а е само тя и е на челното стъкло, където бая вода вижда...
Като се замисля, май това е най-най лесният вариант за обработка, но пък иска специален грунд над нея, защото боя не лови без него... за бомбетата, обаче е идеално... с пистолет за шегре и леко разреждане може да се напръска добре. Само се чудя, дали отдолу трябва ръждопреобразувател... по пътя на логиката - по-скоро - не, защото това се води студено подцинковане...
Може ли да споделиш повече инфо и за машинката и за Zinc rich epoxy - примерно какви популярни има (индустриални...) и дали е това, което си мисля... Иначе, за веждите - ако можеш сам и имаш възможност и време - най-добре. После ще знаеш, кой не е направил нещо и ще знаеш и какво
@ tst Не, не говоря за лазер. Това е сериозна екзотика и не мисля, че скоро ще стане масово. Още повече, че тази технология почиства окис, но не прави профил на повърхнината. Когато говорим за адхезия на покрития има два аспекта - химическа и механична. Първата е свързана с чистотата на повърхността. Втората е свързана с профила на подготвената повърхност - освен бял метал ( стандарти Sa 2, Sa 2 1/2) е желателно техниката на почистване да образува грапава повърхност със силно насечен профил (поне 50µm, желателно >70µm). Това се постига в най-голяма степен при бластиране с абразив с неравни ръбове (медна шлака, чугунен грит и др.) За момента като ефективност и производителност абразивното почистване е най-доброто. То обаче изисква техника и пространство.
@valqk Тони, машинката, за която говоря е тази: https://www.youtube.com/watch?v=WbKsdyt9B_w За плоски ламарини като на колата е супер (външно) Епоксидните покрития с цинк се използват широко от около 15-20 години, основно за праймери. Счита се, че е добър продукт ако има >85% цинк. Обикновено се покриват отгоре с епоксид или полиуретан базирани топ покрития. Трябва да гледаш на инструкцията дали може да се полага с четка, защото не всички могат. Цингата не е лоша за цената си, а Дулукса - успех с намирането по магазините За да покриеш цингата с боя трябва да премахнеш горния слой със ситна шкурка. Много внимателно. Въпреки, че от рекламата човек си прави заключение, че може да се слага директно върху ръждата - почисти колкото е възможно по-добре. Това не е ръждопреобразувател. Той (РП) е базиран на фосфорни съединения и образува устойчиви фосфати. Цинка запечатва повърхността и като метал с друга електроотрицателност повишава устойчивостта към формиране на железни оксиди. При всички положения недобре закрепените окиси трябва да се изчистят. Не се опитвай и да пълниш язви с него - дебелината на сухия филм не трябва да превишава 50-60 микрона на слой. (обикновено два слоя). Аз ползвам една друга английска фирма . При покритията има различни класове в зависимост от техниката, която се използва. Обикновено в индустрията се работи с airless spray (безвъдушно) машини, които изискват добър вискозитет и дълго време за работа на сместта. Тези поктития са от 55 до 80% СВ(сухо вещество) останалото е разтворител. Имат изисквания за влажност, степен на почистване, околна температура - все неща, които затормозяват, но цената им е поносима - 20-60 лв/м2 и са доста неприятни за здравето. Има и други покрития, които са 100% СВ, толерантни към повърхностната обработка, нямат VOC (отровни органични в-ва) и предоставят защита при доста агресивни условия. Пак се полагат безвъздушно, но изискват подгрев на шланга до 60ºC и времето за работа е 20 мин. Цената е силно отблъскваща - 200 - 700 лв/кв.м . Понеже ми остава от време на време такова съм сложил за проба директно на изгнилите ламарини на Т3-ката - еми 4-та година не е мръднало . Аз и не очаквам да мръдне, защото обикновено полагам под вода и си лепи . Подобна полимерна система ползвах и на покрива си - съчетание от алуминий/лексан/ тигли/ дърво. Навремето, когато я предлагах, никой не понесе цената. Сега съседа всяка 3-та година ме пита -" Бе ти как го направи този покрив. Не те виждам да го оправяш. Моя пак тече. На майстори ли не случих, не знам" Та както казваш - има ширпотреба, има и специални продукти. Айде стига толкова, че информацията дойде в повече
Честита коледа колеги. Да повдигна малко темата. И аз търся прагове за Outback B12 H6. Дали някъде не се продават заводски? Опцията да ми ги огъват някъде ме притеснява и предпочитам ако има готови/оригинални да си купя. Някой огъвал ли е прагове от ламарина в София? Моля да даде координати. Като цяло искам да сменя праговете и предпочитам всичко да стане на едно място, демек карам колата и я оставям. В сервиза си набавят прагове(огъват, купуват ...), монтират, боядисват ... Аз само да отида да си платя и да взема колата готова.
Потребители разглеждащи този форум: gekon12 и 26 госта
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл