Отговори на тема  [ 20 мнения ] 
 Потропване при завой и тресена на волана - Рейка? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Ное 13, 2017 2:56 pm
Мнения: 5
Автомобил: Subaru Outback 2,5i 2008
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,
От известно време имам следните два проблема:
-При карана със скорост 110-140км/ч волана започва да вибрира.
-При пълен ляв завой през дупка се чува едно потропване и нещо като удар във волана.
Направо няма проблеми, както и на равен път без дупки и т.н.
Проверил съм многократно ходова част, гуми и т.н. и няма нищо, не се оправят тези два проблема.
Стигнах до извода, че най-вероятно е от рейката, от която иначе няма течове.
Някой имал ли е подобни проблеми и как ги е разрешил?
Потропването на завой не е кой знае какъв проблем, но вибрацията по магистралата е.
Колата е Outback 2.5i 2008 165кс.

Сря Окт 31, 2018 2:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
вибрациите може да са от вътрешно каре на полуоска или разбит заден тампон на преден носач.
Потропването в завой през дупка е от износване на гребена на рейката или накрайник - щом не тече, не я пипай.

Виж с търсачката има няколко теми по тези драми.

Сря Окт 31, 2018 4:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега биалетките провери.
При мен това потропване се оказа именно от там,въпреки,че 2 пъти тогава ми проверяваха ходовата част.Оказа се че е от едната биалетка,но чак когато я демонтираха се оказа ,че има лек луфт.При монтирано положение монтьора не можа да разбере/ а той е добър в тази област,занимава се само с ходова част на автомобили/.
Но вибрации при висока скорост нямах.

Сря Окт 31, 2018 8:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Привет колега,

Възможно е вибрациите при висока скорост и усещането + шума при завой да не са поради една и съща причина. За вибрациите - възможно е освен каре да идва и от частично блокирал спирачен апарат. За проблема в завой още 2 възможности:

- износени гуми, дори и не напълно. Аз гоних подобни призраци в рейка, докато случайно смених предни със задни гуми и проблема значително намаля. Сега с друг модел гуми изобщо не усещам подобен проблем.

- проверете при възможност тампоните на държащите скоби на рейката - моите бяха станали на парцали.

Всичко казано от колегите по-горе остава валидно.

Успех :beer:

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Чет Ное 01, 2018 7:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Рейка , имаш луфт във гребена, който се предава над 100 като вибрация във волана, аз така си играх 2 години да сменям чаркове докато го открия откъде е , смених с една втора ръка рейка и колата се успа , никой майстор не вярваше, че е оттам. С времето ще запоне да се засилва , със зимни гуми ще намалява , с летни ще се усилва.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Чет Ное 01, 2018 8:07 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
quietriot написа:
Рейка , имаш луфт във гребена, който се предава над 100 като вибрация във волана, аз така си играх 2 години да сменям чаркове докато го открия откъде е , смених с една втора ръка рейка и колата се успа , никой майстор не вярваше, че е оттам. С времето ще запоне да се засилва , със зимни гуми ще намалява , с летни ще се усилва.


Говориш за тресенето?
И при мен към 120 има вибрации, балансирах гуми, дискове, сп. Апарати, накладки, едно и също тресе, интересното е че не винаги. На магистралата примерно ту се появява след 2-3завоя в една посока изчезва.... Итака не винаги но е неприятно.
Гумите са чисто нови, другия месец ще слижа зимните да видя с тях как щее.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Чет Ное 01, 2018 9:53 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Mladen99 написа:
quietriot написа:
Рейка , имаш луфт във гребена, който се предава над 100 като вибрация във волана, аз така си играх 2 години да сменям чаркове докато го открия откъде е , смених с една втора ръка рейка и колата се успа , никой майстор не вярваше, че е оттам. С времето ще запоне да се засилва , със зимни гуми ще намалява , с летни ще се усилва.


Говориш за тресенето?
И при мен към 120 има вибрации, балансирах гуми, дискове, сп. Апарати, накладки, едно и също тресе, интересното е че не винаги. На магистралата примерно ту се появява след 2-3завоя в една посока изчезва.... Итака не винаги но е неприятно.
Гумите са чисто нови, другия месец ще слижа зимните да видя с тях как щее.


Да говоря за вибрация във волана като от лош баланс , преди няколко години рейката ми протече и я дадох за рециклиране при брата на Жан който така я престърга , че като пточтече пак на 6 месец се наложи да купя друга втора ръка и сагата почна .......тогава не вързах нещата и реших че едни летни гуми са прецакани , после започнаха ремонтите и смените , вътрешни карета , полуоски, дискове , главини , чистене на съпорти, кардан , лагери на главини,тампони на носачи , големи и малки, хидротрансформатор, гуми , различни баланси и кой за каквото ми подаде нишан , тичах да го правя , Любо в един момент не изкаш да ми взема пари вече и да ми уйдисва на капризите , а със всяка година тресенето се усилваше и ту го има ту го няма , докато накрая все почти винаги да го има .....накрая остана само рейката , всички твърдяха че няма начин да е от нея , но аз съм инат взех една втора ръка за тънки пари и я смених и ..............тресенето почти изчезна , защот бях с летните гуми и явно не бяха добре балансирани , сега със зимните го няма изобщо , вече съм минал 2000 км от смяната, та така , понякога уж нелогични неща се оказват най логичния избор.
Моят съвет е рециклирайте си рейките, на Радко хидравликата в Пловдив му се носи добра слава , не в София , тук няма кой да ви оправи луфта на гребена , а от него идва и вибрацията .
Не твърдя че вашите проблеми са от рейка , но много приличат на моите и може това да е причината , ако можете проверете я !

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Чет Ное 01, 2018 3:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 18, 2014 7:34 pm
Мнения: 188
Автомобил: Outback '00 2,5 AT / Forester 2.0
Телефон: 897722554
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Рейката е :)
Аз съм със същия проблем.
Потропването го имам от доста време и това е от луфта на рейката, но вибрацията се появи преди 10 месеца.
След което и аз като колегата quietriot смених всичко възможно и резултат няма :)
Странно, но вибрацията се появи след рециклиране на рейката и затова тя не беше заподозряна, но след като съм оправил всичко друго и то не по веднъж, явно проблема е в рейката ](*,)

Чет Ное 01, 2018 5:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 25, 2014 9:52 pm
Мнения: 212
Местоположение: София
Автомобил: Outback '03 B12 EJ251 E-4AT
Рейтинг: 182
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На колегата рейката е доста по-различна от на В12, но да, отново има гребен. Както и да е, подкрепям с 2 ръце написаното от Васко и дори вметвам ето това си съвсем скорошно мнение (viewtopic.php?f=5&t=24913&start=40#p290934), на което някои хора се смяха. Проблем с рейката е предостатъчна предпоставка за наличие на вибрация и за съжаляние е масово срещано при Subaru.

Чет Ное 01, 2018 5:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Същото тресене го има и при мен - при леко спиране от около 120-130 усещането е като на крив диск или скъсан заден тампон. Само, че въпросните неща са здрави. При брутално спиране тресене липсва.
Когато хвана пръта на рейката с ръка и дърпам/бутам вертикално се усеща луфт в червячния механизъм и аз също смятам, че това е причината за тресенето. Освен това, от пълен ляв по-трудно ми се връща воланът. Имам човек за рециклиране(твърдя, че е сред най-добрите и някои колеги от форума вече го познават) и скоро ще му я занеса, да видим каква ще я свърши. Предвид постигнатото с предишни мои коли, не се съмнявам в успеха.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Ное 01, 2018 6:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Бах маааму.
Явно и при мен щее реика.
Тампо и на носачите ги смених преди по малко от година.
Щом и при колежата quietriot сее пояеявало и изчезвало, и при мен е така.
На предното 2.5 имаше луфт и хлопашено не тресеше в волана. Тази ми се струва по стегната но пък тресе баси.
Скоро ще ходя при Павлин и ако трябва ще я рециклираме, дано стане бързо.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Чет Ное 01, 2018 8:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Mladen99 написа:
Щом и при колежата quietriot сее пояеявало и изчезвал....


Първо мини през офталмолог, че т.нар. колежка си е бая мъж и то със снимка на профила... :giggle:

Чет Ное 01, 2018 9:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Mladen99 написа:
Щом и при колежата quietriot сее пояеявало и изчезвал....


Първо мини през офталмолог, че т.нар. колежка си е бая мъж и то със снимка на профила... :giggle:


Не да се дразня ма що спамиш темата? Не видя ли чее правописна грешка? Вместо Г е излязло Ж.
Пък и несе пише колежата, а колежката ;)

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Чет Ное 01, 2018 9:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Ное 13, 2017 2:56 pm
Мнения: 5
Автомобил: Subaru Outback 2,5i 2008
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Явно проблема е често срещан и ще да е рейката. В сервиза ми смениха биялетки, после раздвижвахме апарати и т.н.
Остана само да видим рейката. Ако някой може да препоръча сервиз в София.

Пет Ное 02, 2018 11:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tihomir ns написа:
Явно проблема е често срещан и ще да е рейката. В сервиза ми смениха биялетки, после раздвижвахме апарати и т.н.
Остана само да видим рейката. Ако някой може да препоръча сервиз в София.

За сваляне и качване може във всеки сервиз , виж рециклирането е друга работа ,не ти препоръчвам рециклатор от София , поне от тези които аз познавам , добра слава се носи на Радко хидравликата от Пловдив , пращаш по еконт , чуваш се преди това с него по телефона и уточнявате подробностите .
Според една тема тук тела му е 087 6212312,
Ето тук има инфо за сервиза: http://semering.eu/kontakti/

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Пет Ное 02, 2018 12:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Апр 05, 2010 8:58 pm
Мнения: 3405
Местоположение: Варна
Skype: steling.
Автомобил: без субару
Телефон: 0877 40 43 30
Рейтинг: 583
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На стария бек имах една незнайна вибрация във волана, която ме влудяваше. Както и Васко сменях какво ли не, въртях полуоски, проверявах джанти, смених даже и гумите и няма, вибрира си във волана и леко придаваше към купето. Много дразнещо.
Миро ми изчисти главините от ръжда по ръбовете и всичко изчезна :)
Елементарно за проба преди скъпата процедура.

_________________
www.karcher-cleanteh.com

Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"

Пет Ное 02, 2018 3:00 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
steling написа:
На стария бек имах една незнайна вибрация във волана, която ме влудяваше. Както и Васко сменях какво ли не, въртях полуоски, проверявах джанти, смених даже и гумите и няма, вибрира си във волана и леко придаваше към купето. Много дразнещо.
Миро ми изчисти главините от ръжда по ръбовете и всичко изчезна :)
Елементарно за проба преди скъпата процедура.

А да и това го бях забравил и смазване с медна грес , спирачни маркучи също предни и задни, буталца и маншончета предни и задни, водачи, шлайфане дискове предни и задни.
А можеше просто да се сетя, че вибрацията запона когато смених прецаканата рейка с друга......на която си и тропаше гребена от самото начало.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Пет Ное 02, 2018 3:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 24, 2009 10:01 pm
Мнения: 239
Местоположение: София
Автомобил: OUTBACK 2.5 2001г, OUTBACK 3.0 2002
Рейтинг: 44
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Това тресене го имам и аз отскоро Б12, точно на 120км ч. Към 130-140 вече е изчезнало, под 120 също. Отделно се появи (понякога)и един побъркващ звук, като от щурче, чуваше се само по магистрала с применрно 140, засилва се и по някое време изчезва плавно и така до някой следващ момент, почти съм сигурен, че идва отзад пасажерската страна. Оставих колата на Любо, той я е карал и каза, че е заден диф. Но скоро се появи и при ниска скорост (70 км), на един път с много завой, на права отсечка почваше да свири, а осезаемо на ляв завой мисля, спираше. Това ме кара да мисля, че изобщо не става въпрос за заден диф. Отделно не става въпрос да се появява при ускорение, а се потдържа една скорост. Не знам дали двете неща имат връзка, какво ви е мнението за този шум? Отделно какви пари излиза рециклиране на рейка при този пич от Пловдив?

_________________
stay hungry, stay foolish

Пет Ное 02, 2018 5:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
thebrainless написа:
Това тресене го имам и аз отскоро Б12, точно на 120км ч. Към 130-140 вече е изчезнало, под 120 също. Отделно се появи (понякога)и един побъркващ звук, като от щурче, чуваше се само по магистрала с применрно 140, засилва се и по някое време изчезва плавно и така до някой следващ момент, почти съм сигурен, че идва отзад пасажерската страна. Оставих колата на Любо, той я е карал и каза, че е заден диф. Но скоро се появи и при ниска скорост (70 км), на един път с много завой, на права отсечка почваше да свири, а осезаемо на ляв завой мисля, спираше. Това ме кара да мисля, че изобщо не става въпрос за заден диф. Отделно не става въпрос да се появява при ускорение, а се потдържа една скорост. Не знам дали двете неща имат връзка, какво ви е мнението за този шум? Отделно какви пари излиза рециклиране на рейка при този пич от Пловдив?

Преди 18 месеца - 200 лв./монтаж,демонтаж,рециклиране,смяна на хидравлично масло/,но с предварителна уговорка за ден час.
За моя Форестър става въпрос,засега нямам проблеми,наистина е коректен човек,с добър екип.

Пет Ное 02, 2018 8:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 10, 2018 7:49 am
Мнения: 58
Местоположение: Добрич
Автомобил: Outback BP H6
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Аз пък предлагам да си смаже кормилния прът. Понякога върши чудеса.

Съб Ное 03, 2018 2:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 20 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор