|
Страница 1 от 1
|
[ 10 мнения ] |
|
Странен проблем с температурата.
Автор |
Съобщение |
ICO_760
Регистриран на: Пет Окт 19, 2018 9:10 pm Мнения: 9 Местоположение: Троян
Автомобил: Subaru Outback 2.5 A/T 2002г.
Рейтинг: 13
|
Здравейте,колеги.Колата е Аутбек 2002г.,2.5 156к.с. A/T. Преди няколко дни стрелката за температурата отиде на максимума,без колата да е изминала и 200 метра,след потеглянето.Жена ми веднага ми звънна и аз отидох да провера какво става.Запалих отново мотора и стрелката си стоеше в най-горно положение,а мотор,радиатор и тръби бяха студени.Антифриз има,маслото не е пресечено и няма повишение на нивото.Звъннах на моят майстор и той предположи,че е температурен датчик.Сменихме го ( марка OMP на цена 75лв.)и уж всичко беше ок,но след два дни ситуацията се повтори и при напълно студен мотор,стрелката е в най-горно положение.След минута се оправя и показва отново реалната температура. Според вас в какво може да е проблема? Оригинален датчик бил 225лв.,но възможно ли е да е от това? Като допълнение искам да попитам дали е възможно от слаб акумулатор да си занулява дневния километраж?
|
|
|
Чет Ное 15, 2018 5:51 pm |
|
|
petko 69
|
Мисля за въздушна възглавница , пробвай да обезвъздушиш системата , провери капачка радиатор .
|
|
|
Чет Ное 15, 2018 8:29 pm |
|
|
ivo totev
Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 7:05 pm Мнения: 122
Автомобил: Legacy EJ25 02 & Outback H6 05
Рейтинг: 51
|
Също е възможно проблема да е в таблото или инсталацията към сензора. Дори и да има въздух в системата не би трябвало на напълно студен мотор да отчита максимална температура. По втория въпрос напълно възможно е.
|
|
|
Чет Ное 15, 2018 9:24 pm |
|
|
Vmax
|
Ако батерията сдава багажа са възможни разни бъгове. Провери я, ако е за смяна слагай нова и тогава ще се мисли. Междувременно виж всички кабели маса по двг-то как са. Ако има ръжди и корозия, ги зачисти. Преди да махнете ОЕМ датчика видяхте ли с диагностиката каква температура дава?
|
|
|
Чет Ное 15, 2018 9:34 pm |
|
|
Alxx
|
ICO_760 написа: Като допълнение искам да попитам дали е възможно от слаб акумулатор да си занулява дневния километраж? Бих започнал с акумулатора и кабеляка по таблото. Навръзват ми се някак си.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Ное 15, 2018 9:39 pm |
|
|
ICO_760
Регистриран на: Пет Окт 19, 2018 9:10 pm Мнения: 9 Местоположение: Троян
Автомобил: Subaru Outback 2.5 A/T 2002г.
Рейтинг: 13
|
Благодаря за отговорите,колеги. По повод въздушната възглавница и аз се съмнявах,но майстора твърди,че се самообезвъздушават тези мотори.Да не би той да греши? За таблото и аз си мисля,че ще трябва да се сваля,но преди това ще сложа нов акумулатор,че да не се окаже от него всичко. Температура на диагностика не сме мерили.Мерихме я с лазерен термометър.Даваше 88 градуса при положение,че преди това беше карана 10км.колата. Капачкака на радиатора не е сменяна.Може ли тя да играе някаква роля? Аз пак ще уточня,че реално загряване на колата няма,просто уредът не показва коректно,или пък не е обезвъздушена.
|
|
|
Чет Ное 15, 2018 10:33 pm |
|
|
ivo totev
Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 7:05 pm Мнения: 122
Автомобил: Legacy EJ25 02 & Outback H6 05
Рейтинг: 51
|
ICO_760 написа: Благодаря за отговорите,колеги. По повод въздушната възглавница и аз се съмнявах,но майстора твърди,че се самообезвъздушават тези мотори.Да не би той да греши? За таблото и аз си мисля,че ще трябва да се сваля,но преди това ще сложа нов акумулатор,че да не се окаже от него всичко. Температура на диагностика не сме мерили.Мерихме я с лазерен термометър.Даваше 88 градуса при положение,че преди това беше карана 10км.колата. Капачкака на радиатора не е сменяна.Може ли тя да играе някаква роля? Аз пак ще уточня,че реално загряване на колата няма,просто уредът не показва коректно,или пък не е обезвъздушена. Тези мотори не се самообезвъздушават. Даже ако погледнеш мануалите има точна процедура по обезвъздушаване. Както ти казаха колегите провери батерията и окабеляването. Капачката е хубаво да се смени ако не знаеш кога за последно е правено това, но в случая едва ли е в нея проблема, а по скоро електрически.
|
|
|
Чет Ное 15, 2018 11:00 pm |
|
|
voneg
Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm Мнения: 197 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
|
Аз имам точно обратния проблем, колега.След стартиране на студен двигател и изминаване на кратко разстояние, температурата започва бавно да се покачва - до тук всичко ок, НО когато стрелката на термометъра е на няколко деления от долна граница рязко пропада, като че ли колата е съвсем студена.След малко пак тръгва нагоре, после пак пропада и така докато не загрее напълно, когато си застава на нормалната работна позиция и спира с фокусите.Установих, че като пропадне и почукам на таблото точно върху термометъра си отчита реалната стойност.По всяка вероятност има проблем в самия уред, било от предишно отваряне, вибрации или просто "му е дошло времето".Някой ден ще го отворя да видя има ли нещо, но за сега карам така.Навярно старият ти температурен датчик все още си работи коректно, но "часовника" е издал багажа. Пробвай да го чукнеш, когато изправи стрелката и то ще си покаже.
|
|
|
Пет Ное 16, 2018 6:49 am |
|
|
ICO_760
Регистриран на: Пет Окт 19, 2018 9:10 pm Мнения: 9 Местоположение: Троян
Автомобил: Subaru Outback 2.5 A/T 2002г.
Рейтинг: 13
|
ivo totev написа: ICO_760 написа: Благодаря за отговорите,колеги. По повод въздушната възглавница и аз се съмнявах,но майстора твърди,че се самообезвъздушават тези мотори.Да не би той да греши? За таблото и аз си мисля,че ще трябва да се сваля,но преди това ще сложа нов акумулатор,че да не се окаже от него всичко. Температура на диагностика не сме мерили.Мерихме я с лазерен термометър.Даваше 88 градуса при положение,че преди това беше карана 10км.колата. Капачкака на радиатора не е сменяна.Може ли тя да играе някаква роля? Аз пак ще уточня,че реално загряване на колата няма,просто уредът не показва коректно,или пък не е обезвъздушена. Тези мотори не се самообезвъздушават. Даже ако погледнеш мануалите има точна процедура по обезвъздушаване. Както ти казаха колегите провери батерията и окабеляването. Капачката е хубаво да се смени ако не знаеш кога за последно е правено това, но в случая едва ли е в нея проблема, а по скоро електрически. Ако е така,значи е възможно да има възглавница от въздух и затова да отчита такива температури.Може ли някой да ми каже откъде точно да го обезвъздуша сам? Ще пробвам и предложението на колегата с почукването на таблото,може да е в уреда проблема наистина.
|
|
|
Пет Ное 16, 2018 8:51 am |
|
|
ICO_760
Регистриран на: Пет Окт 19, 2018 9:10 pm Мнения: 9 Местоположение: Троян
Автомобил: Subaru Outback 2.5 A/T 2002г.
Рейтинг: 13
|
Колеги,искам да споделя,че проблема изчезна напълно след смяна на акумулатор.Дори не знам как е палила със стария си,но като го сложих на друга кола изобщо не пожела да завърти.Вече трети ден е с нов акумулатор и стрелката на температурата не е мърдала от средата на скалата.Дневният километраж също спря да се занулява сам,а колата пали от първото въртене,не както преди от втори или трети път.Благодаря на всички,който се отзоваха с коментари.
|
13
|
|
Пон Ное 19, 2018 7:23 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 10 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|