Отговори на тема
 Странен проблем с температурата. 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Окт 19, 2018 9:10 pm
Постове: 9
Местоположение: Троян
Автомобил: Subaru Outback 2.5 A/T 2002г.
Рейтинг: 13
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте,колеги.Колата е Аутбек 2002г.,2.5 156к.с. A/T.
Преди няколко дни стрелката за температурата отиде на максимума,без колата да е изминала и 200 метра,след потеглянето.Жена ми веднага ми звънна и аз отидох да провера какво става.Запалих отново мотора и стрелката си стоеше в най-горно положение,а мотор,радиатор и тръби бяха студени.Антифриз има,маслото не е пресечено и няма повишение на нивото.Звъннах на моят майстор и той предположи,че е температурен датчик.Сменихме го ( марка OMP на цена 75лв.)и уж всичко беше ок,но след два дни ситуацията се повтори и при напълно студен мотор,стрелката е в най-горно положение.След минута се оправя и показва отново реалната температура.
Според вас в какво може да е проблема?
Оригинален датчик бил 225лв.,но възможно ли е да е от това?
Като допълнение искам да попитам дали е възможно от слаб акумулатор да си занулява дневния километраж?

Чет Ное 15, 2018 5:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Постове: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мисля за въздушна възглавница , пробвай да обезвъздушиш системата , провери капачка радиатор .

Чет Ное 15, 2018 8:29 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 7:05 pm
Постове: 122
Автомобил: Legacy EJ25 02 & Outback H6 05
Рейтинг: 51
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Също е възможно проблема да е в таблото или инсталацията към сензора. Дори и да има въздух в системата не би трябвало на напълно студен мотор да отчита максимална температура. По втория въпрос напълно възможно е.

Чет Ное 15, 2018 9:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако батерията сдава багажа са възможни разни бъгове.
Провери я, ако е за смяна слагай нова и тогава ще се мисли. Междувременно виж всички кабели маса по двг-то как са. Ако има ръжди и корозия, ги зачисти.
Преди да махнете ОЕМ датчика видяхте ли с диагностиката каква температура дава?

Чет Ное 15, 2018 9:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ICO_760 написа:
Като допълнение искам да попитам дали е възможно от слаб акумулатор да си занулява дневния километраж?


Бих започнал с акумулатора и кабеляка по таблото. Навръзват ми се някак си.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Ное 15, 2018 9:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2018 9:10 pm
Постове: 9
Местоположение: Троян
Автомобил: Subaru Outback 2.5 A/T 2002г.
Рейтинг: 13
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Благодаря за отговорите,колеги.
По повод въздушната възглавница и аз се съмнявах,но майстора твърди,че се самообезвъздушават тези мотори.Да не би той да греши?
За таблото и аз си мисля,че ще трябва да се сваля,но преди това ще сложа нов акумулатор,че да не се окаже от него всичко.
Температура на диагностика не сме мерили.Мерихме я с лазерен термометър.Даваше 88 градуса при положение,че преди това беше карана 10км.колата.
Капачкака на радиатора не е сменяна.Може ли тя да играе някаква роля?
Аз пак ще уточня,че реално загряване на колата няма,просто уредът не показва коректно,или пък не е обезвъздушена.

Чет Ное 15, 2018 10:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 7:05 pm
Постове: 122
Автомобил: Legacy EJ25 02 & Outback H6 05
Рейтинг: 51
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ICO_760 написа:
Благодаря за отговорите,колеги.
По повод въздушната възглавница и аз се съмнявах,но майстора твърди,че се самообезвъздушават тези мотори.Да не би той да греши?
За таблото и аз си мисля,че ще трябва да се сваля,но преди това ще сложа нов акумулатор,че да не се окаже от него всичко.
Температура на диагностика не сме мерили.Мерихме я с лазерен термометър.Даваше 88 градуса при положение,че преди това беше карана 10км.колата.
Капачкака на радиатора не е сменяна.Може ли тя да играе някаква роля?
Аз пак ще уточня,че реално загряване на колата няма,просто уредът не показва коректно,или пък не е обезвъздушена.


Тези мотори не се самообезвъздушават. Даже ако погледнеш мануалите има точна процедура по обезвъздушаване. Както ти казаха колегите провери батерията и окабеляването. Капачката е хубаво да се смени ако не знаеш кога за последно е правено това, но в случая едва ли е в нея проблема, а по скоро електрически.

Чет Ное 15, 2018 11:00 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Постове: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Аз имам точно обратния проблем, колега.След стартиране на студен двигател и изминаване на кратко разстояние, температурата започва бавно да се покачва - до тук всичко ок, НО когато стрелката на термометъра е на няколко деления от долна граница рязко пропада, като че ли колата е съвсем студена.След малко пак тръгва нагоре, после пак пропада и така докато не загрее напълно, когато си застава на нормалната работна позиция и спира с фокусите.Установих, че като пропадне и почукам на таблото точно върху термометъра си отчита реалната стойност.По всяка вероятност има проблем в самия уред, било от предишно отваряне, вибрации или просто "му е дошло времето".Някой ден ще го отворя да видя има ли нещо, но за сега карам така.Навярно старият ти температурен датчик все още си работи коректно, но "часовника" е издал багажа. Пробвай да го чукнеш, когато изправи стрелката и то ще си покаже.

Пет Ное 16, 2018 6:49 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2018 9:10 pm
Постове: 9
Местоположение: Троян
Автомобил: Subaru Outback 2.5 A/T 2002г.
Рейтинг: 13
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
ivo totev написа:
ICO_760 написа:
Благодаря за отговорите,колеги.
По повод въздушната възглавница и аз се съмнявах,но майстора твърди,че се самообезвъздушават тези мотори.Да не би той да греши?
За таблото и аз си мисля,че ще трябва да се сваля,но преди това ще сложа нов акумулатор,че да не се окаже от него всичко.
Температура на диагностика не сме мерили.Мерихме я с лазерен термометър.Даваше 88 градуса при положение,че преди това беше карана 10км.колата.
Капачкака на радиатора не е сменяна.Може ли тя да играе някаква роля?
Аз пак ще уточня,че реално загряване на колата няма,просто уредът не показва коректно,или пък не е обезвъздушена.


Тези мотори не се самообезвъздушават. Даже ако погледнеш мануалите има точна процедура по обезвъздушаване. Както ти казаха колегите провери батерията и окабеляването. Капачката е хубаво да се смени ако не знаеш кога за последно е правено това, но в случая едва ли е в нея проблема, а по скоро електрически.


Ако е така,значи е възможно да има възглавница от въздух и затова да отчита такива температури.Може ли някой да ми каже откъде точно да го обезвъздуша сам?
Ще пробвам и предложението на колегата с почукването на таблото,може да е в уреда проблема наистина.

Пет Ное 16, 2018 8:51 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2018 9:10 pm
Постове: 9
Местоположение: Троян
Автомобил: Subaru Outback 2.5 A/T 2002г.
Рейтинг: 13
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колеги,искам да споделя,че проблема изчезна напълно след смяна на акумулатор.Дори не знам как е палила със стария си,но като го сложих на друга кола изобщо не пожела да завърти.Вече трети ден е с нов акумулатор и стрелката на температурата не е мърдала от средата на скалата.Дневният километраж също спря да се занулява сам,а колата пали от първото въртене,не както преди от втори или трети път.Благодаря на всички,който се отзоваха с коментари. :)
 13

Пон Ное 19, 2018 7:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор