|
Страница 1 от 1
|
|
Странен проблем с температурата.
Автор |
Съобщение |
ICO_760
Регистриран на: Пет Окт 19, 2018 9:10 pm Постове: 9 Местоположение: Троян
Автомобил: Subaru Outback 2.5 A/T 2002г.
Рейтинг: 13
|
Здравейте,колеги.Колата е Аутбек 2002г.,2.5 156к.с. A/T. Преди няколко дни стрелката за температурата отиде на максимума,без колата да е изминала и 200 метра,след потеглянето.Жена ми веднага ми звънна и аз отидох да провера какво става.Запалих отново мотора и стрелката си стоеше в най-горно положение,а мотор,радиатор и тръби бяха студени.Антифриз има,маслото не е пресечено и няма повишение на нивото.Звъннах на моят майстор и той предположи,че е температурен датчик.Сменихме го ( марка OMP на цена 75лв.)и уж всичко беше ок,но след два дни ситуацията се повтори и при напълно студен мотор,стрелката е в най-горно положение.След минута се оправя и показва отново реалната температура. Според вас в какво може да е проблема? Оригинален датчик бил 225лв.,но възможно ли е да е от това? Като допълнение искам да попитам дали е възможно от слаб акумулатор да си занулява дневния километраж?
|
|
|
Чет Ное 15, 2018 5:51 pm |
|
|
petko 69
|
Мисля за въздушна възглавница , пробвай да обезвъздушиш системата , провери капачка радиатор .
|
|
|
Чет Ное 15, 2018 8:29 pm |
|
|
ivo totev
Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 7:05 pm Постове: 122
Автомобил: Legacy EJ25 02 & Outback H6 05
Рейтинг: 51
|
Също е възможно проблема да е в таблото или инсталацията към сензора. Дори и да има въздух в системата не би трябвало на напълно студен мотор да отчита максимална температура. По втория въпрос напълно възможно е.
|
|
|
Чет Ное 15, 2018 9:24 pm |
|
|
Vmax
|
Ако батерията сдава багажа са възможни разни бъгове. Провери я, ако е за смяна слагай нова и тогава ще се мисли. Междувременно виж всички кабели маса по двг-то как са. Ако има ръжди и корозия, ги зачисти. Преди да махнете ОЕМ датчика видяхте ли с диагностиката каква температура дава?
|
|
|
Чет Ное 15, 2018 9:34 pm |
|
|
Alxx
|
ICO_760 написа: Като допълнение искам да попитам дали е възможно от слаб акумулатор да си занулява дневния километраж? Бих започнал с акумулатора и кабеляка по таблото. Навръзват ми се някак си.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Ное 15, 2018 9:39 pm |
|
|
ICO_760
Регистриран на: Пет Окт 19, 2018 9:10 pm Постове: 9 Местоположение: Троян
Автомобил: Subaru Outback 2.5 A/T 2002г.
Рейтинг: 13
|
Благодаря за отговорите,колеги. По повод въздушната възглавница и аз се съмнявах,но майстора твърди,че се самообезвъздушават тези мотори.Да не би той да греши? За таблото и аз си мисля,че ще трябва да се сваля,но преди това ще сложа нов акумулатор,че да не се окаже от него всичко. Температура на диагностика не сме мерили.Мерихме я с лазерен термометър.Даваше 88 градуса при положение,че преди това беше карана 10км.колата. Капачкака на радиатора не е сменяна.Може ли тя да играе някаква роля? Аз пак ще уточня,че реално загряване на колата няма,просто уредът не показва коректно,или пък не е обезвъздушена.
|
|
|
Чет Ное 15, 2018 10:33 pm |
|
|
ivo totev
Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 7:05 pm Постове: 122
Автомобил: Legacy EJ25 02 & Outback H6 05
Рейтинг: 51
|
ICO_760 написа: Благодаря за отговорите,колеги. По повод въздушната възглавница и аз се съмнявах,но майстора твърди,че се самообезвъздушават тези мотори.Да не би той да греши? За таблото и аз си мисля,че ще трябва да се сваля,но преди това ще сложа нов акумулатор,че да не се окаже от него всичко. Температура на диагностика не сме мерили.Мерихме я с лазерен термометър.Даваше 88 градуса при положение,че преди това беше карана 10км.колата. Капачкака на радиатора не е сменяна.Може ли тя да играе някаква роля? Аз пак ще уточня,че реално загряване на колата няма,просто уредът не показва коректно,или пък не е обезвъздушена. Тези мотори не се самообезвъздушават. Даже ако погледнеш мануалите има точна процедура по обезвъздушаване. Както ти казаха колегите провери батерията и окабеляването. Капачката е хубаво да се смени ако не знаеш кога за последно е правено това, но в случая едва ли е в нея проблема, а по скоро електрически.
|
|
|
Чет Ное 15, 2018 11:00 pm |
|
|
voneg
Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm Постове: 197 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
|
Аз имам точно обратния проблем, колега.След стартиране на студен двигател и изминаване на кратко разстояние, температурата започва бавно да се покачва - до тук всичко ок, НО когато стрелката на термометъра е на няколко деления от долна граница рязко пропада, като че ли колата е съвсем студена.След малко пак тръгва нагоре, после пак пропада и така докато не загрее напълно, когато си застава на нормалната работна позиция и спира с фокусите.Установих, че като пропадне и почукам на таблото точно върху термометъра си отчита реалната стойност.По всяка вероятност има проблем в самия уред, било от предишно отваряне, вибрации или просто "му е дошло времето".Някой ден ще го отворя да видя има ли нещо, но за сега карам така.Навярно старият ти температурен датчик все още си работи коректно, но "часовника" е издал багажа. Пробвай да го чукнеш, когато изправи стрелката и то ще си покаже.
|
|
|
Пет Ное 16, 2018 6:49 am |
|
|
ICO_760
Регистриран на: Пет Окт 19, 2018 9:10 pm Постове: 9 Местоположение: Троян
Автомобил: Subaru Outback 2.5 A/T 2002г.
Рейтинг: 13
|
ivo totev написа: ICO_760 написа: Благодаря за отговорите,колеги. По повод въздушната възглавница и аз се съмнявах,но майстора твърди,че се самообезвъздушават тези мотори.Да не би той да греши? За таблото и аз си мисля,че ще трябва да се сваля,но преди това ще сложа нов акумулатор,че да не се окаже от него всичко. Температура на диагностика не сме мерили.Мерихме я с лазерен термометър.Даваше 88 градуса при положение,че преди това беше карана 10км.колата. Капачкака на радиатора не е сменяна.Може ли тя да играе някаква роля? Аз пак ще уточня,че реално загряване на колата няма,просто уредът не показва коректно,или пък не е обезвъздушена. Тези мотори не се самообезвъздушават. Даже ако погледнеш мануалите има точна процедура по обезвъздушаване. Както ти казаха колегите провери батерията и окабеляването. Капачката е хубаво да се смени ако не знаеш кога за последно е правено това, но в случая едва ли е в нея проблема, а по скоро електрически. Ако е така,значи е възможно да има възглавница от въздух и затова да отчита такива температури.Може ли някой да ми каже откъде точно да го обезвъздуша сам? Ще пробвам и предложението на колегата с почукването на таблото,може да е в уреда проблема наистина.
|
|
|
Пет Ное 16, 2018 8:51 am |
|
|
ICO_760
Регистриран на: Пет Окт 19, 2018 9:10 pm Постове: 9 Местоположение: Троян
Автомобил: Subaru Outback 2.5 A/T 2002г.
Рейтинг: 13
|
Колеги,искам да споделя,че проблема изчезна напълно след смяна на акумулатор.Дори не знам как е палила със стария си,но като го сложих на друга кола изобщо не пожела да завърти.Вече трети ден е с нов акумулатор и стрелката на температурата не е мърдала от средата на скалата.Дневният километраж също спря да се занулява сам,а колата пали от първото въртене,не както преди от втори или трети път.Благодаря на всички,който се отзоваха с коментари.
|
13
|
|
Пон Ное 19, 2018 7:23 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта |
|