Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 12:28 am



Отговори на тема  [ 271 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Следваща
 Особености на Субару Аутбек IV ( 2010-2014 ) 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Авг 24, 2019 3:18 pm
Мнения: 4
Телефон: 0897305724
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте!
Нова съм във форума, отскоро със съпруга ми решихме активно да започнем търсене на първото ни и така мечтано Subaru Outback. Искаме да е 4та генерация, като след първоначално оглеждане на пазара забелязахме, че има разлика в така наречения на английски "clearance", тоест височината в американските и европейските аутбеци- американските са по-високи. Искам да попитам дали някой от вас е по-запознат дали има и какви са другите разлики между тях, ще се отрази ли на обслужването ако купим внос от САЩ, т.е. частите същите ли са, намират ли се и тн?
По-скоро сме се спрели на 3.6 двигател, но се колебаем все още и 2.5 също е опция. В момента караме Хонда Fr-v 1.7, от която предполагам ще има разлика който и двигател на Outback да изберем, но ще се радвам да чуя мнения от вас и сравнение между двигателите. Пътуваме изключително много извънградско, с малко детенце сме и искаме автомобила, който купим да не ни изморява след 2-3 часа път (четох, че 2.5 бил и шумен...).
Благодаря ви!

Нед Авг 25, 2019 5:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 02, 2018 5:34 pm
Мнения: 41
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Outback 3.6
Рейтинг: 64
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей и добре дошла във форума!
Аз също съм сравнително нов член на форума и собственик на Аутбек от малко повече от година.
Това е единственото комби, което бих се прежалил да си купя някога :) За семейство с деца е просто перфектно. Поне мен не ме уморява на дълъг път. Колата е широка и удобна. Лично на мен ми създава усещането, че мога и на Луната да се кача с нея.
Аз съм с 3.6 мотор и с по-малкия не бих я взел. Разхода е приемлив на извънградско- около 9-9.5/100, но при съвсем нормално каране. В града обаче нещата са грозни, 17-20/100. За мен в купето е шумно в сравнение с предишните ми коли, материалите не са с кой знае какво качество. Аудиото е посредствено и то при положение, че при мен е "Макинтош". За частите не мога да коментирам, моята е "европейка".
Не сте писала откъде сте. Аз съм от Варна и ако сте наблизо, с радост бих я показал на вас и съпруга ви.

Нед Авг 25, 2019 7:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колегата Motek продава такава кола в отлично състояние. Потърсете обявата и я вижте. Американският внос 99% от случаите е кърпена тотална щета(дали наводнение, дали удар) - такава без проверка по ВИН в Карфакс не си и помисляйте да взимате.
Бих ви посъветвал да разгледате цените на германския пазар, като си поставите отметка задължително на кола с валиден ТЮВ(който все още е някаква гаранция за здравина и състояние) и желан ценови диапазон. После сравнете с цените и километрите на нашия пазар, и ще придобиете някаква представа за реалната стойност на здрава кола, съответно какво се предлага у нас.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Авг 25, 2019 9:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 12, 2019 12:10 pm
Мнения: 16
Автомобил: Subaru Outback 2.5 (2010)
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
outdoors123 написа:
Здравейте!
Нова съм във форума, отскоро със съпруга ми решихме активно да започнем търсене на първото ни и така мечтано Subaru Outback. Искаме да е 4та генерация, като след първоначално оглеждане на пазара забелязахме, че има разлика в така наречения на английски "clearance", тоест височината в американските и европейските аутбеци- американските са по-високи. Искам да попитам дали някой от вас е по-запознат дали има и какви са другите разлики между тях, ще се отрази ли на обслужването ако купим внос от САЩ, т.е. частите същите ли са, намират ли се и тн?
По-скоро сме се спрели на 3.6 двигател, но се колебаем все още и 2.5 също е опция. В момента караме Хонда Fr-v 1.7, от която предполагам ще има разлика който и двигател на Outback да изберем, но ще се радвам да чуя мнения от вас и сравнение между двигателите. Пътуваме изключително много извънградско, с малко детенце сме и искаме автомобила, който купим да не ни изморява след 2-3 часа път (четох, че 2.5 бил и шумен...).
Благодаря ви!


Няма да сгрешиш с Outback-a. Колата е изключително комфортна, както за дълъг път, така и в града - пътувания от по 5-6 часа почти не се усещат. Аз съм с 2.5 със CVT и мога да ти кажа, че колата си върви прекрасно, а в същото време разхода е доста нисък- градското е около 12, извънградското е към 8-10 (при това доста я юркам :D ). Зимата още не съм го засичал. 3.6 сигурно върви доста, ама като гледам разхода, който колегите цитират... :-~ А CVT-то си е бая пъргаво... досега едно BMW не ме е изпреварило на софийските светофари ROFL
При мен купето е доста тихо и единственото, което чувам е мъркането на боксера, като му дам зор :) (ПС. Моля колегите с 3, 3.6 и т.н да не се подиграват на 2.5-цата - колата си върви чудесно :beer: )

Пон Авг 26, 2019 3:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Авг 24, 2019 3:18 pm
Мнения: 4
Телефон: 0897305724
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Tsetso написа:
outdoors123 написа:
Здравейте!
Нова съм във форума, отскоро със съпруга ми решихме активно да започнем търсене на първото ни и така мечтано Subaru Outback. Искаме да е 4та генерация, като след първоначално оглеждане на пазара забелязахме, че има разлика в така наречения на английски "clearance", тоест височината в американските и европейските аутбеци- американските са по-високи. Искам да попитам дали някой от вас е по-запознат дали има и какви са другите разлики между тях, ще се отрази ли на обслужването ако купим внос от САЩ, т.е. частите същите ли са, намират ли се и тн?
По-скоро сме се спрели на 3.6 двигател, но се колебаем все още и 2.5 също е опция. В момента караме Хонда Fr-v 1.7, от която предполагам ще има разлика който и двигател на Outback да изберем, но ще се радвам да чуя мнения от вас и сравнение между двигателите. Пътуваме изключително много извънградско, с малко детенце сме и искаме автомобила, който купим да не ни изморява след 2-3 часа път (четох, че 2.5 бил и шумен...).
Благодаря ви!


Няма да сгрешиш с Outback-a. Колата е изключително комфортна, както за дълъг път, така и в града - пътувания от по 5-6 часа почти не се усещат. Аз съм с 2.5 със CVT и мога да ти кажа, че колата си върви прекрасно, а в същото време разхода е доста нисък- градското е около 12, извънградското е към 8-10 (при това доста я юркам :D ). Зимата още не съм го засичал. 3.6 сигурно върви доста, ама като гледам разхода, който колегите цитират... :-~ А CVT-то си е бая пъргаво... досега едно BMW не ме е изпреварило на софийските светофари ROFL
При мен купето е доста тихо и единственото, което чувам е мъркането на боксера, като му дам зор :) (ПС. Моля колегите с 3, 3.6 и т.н да не се подиграват на 2.5-цата - колата си върви чудесно :beer: )


Да, ще днес ще ходим да пробваме и 2.5 CVT да видим пък колко толкова е мудна :) Благодаря за мненията на всички!

Вто Авг 27, 2019 8:15 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
2.5 със CVT си е ОК за семейна кола. Работата на кутията цели изцеждане на максимума на агрегата, просто понякога това не става в момента, в който очаква водача ;)
3.6 върви, но за евридейка в града е скъпо удоволствие.

BTW имах заигравка на магистралата преди две седмици с един колега с Аутбек 3,6 CVT.(MY2018 ако не се лъжа). Въпреки сходната мощност, демаража при скорости над 180 не е като на 2.5Т - явно на кутията и трябва време. Понеже бях първа кола, пробвах 2-3 ластика до скорости над 200 за секунди и след това му дадох път - шестака се старае, но не му стига въздуха :D. Има забавяне с наколко секунди преди да изравни скоростта. Не знам и каква е стабилността на Аутбек при 200 + :giggle , но за едно съм сигурен - сток спирачките му не стават за такива скорости, не и за повече от две три резки спирания.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Авг 27, 2019 8:59 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Авг 24, 2019 3:18 pm
Мнения: 4
Телефон: 0897305724
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Погледнахме и 2.5 CVT, не е зле.
Не можах да намеря тема, в която да е обсъждано обслужването на двата двигателя- 2.5 и 3.6 и ще съм благодарна ако собственици на такива автомобили ми дадат ориентировъчно информация как вървят цените на обикновените и най-чести ремонти и подмяна на части/масла.
Благодаря!

Сря Авг 28, 2019 3:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 6:57 am
Мнения: 593
Местоположение: София
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT Ltd.
Рейтинг: 178
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Карам такъв Аутбек (2011) от почти девет години. За късмет не съм ремонтирал нищо до сега. Сменям масло всяка година. До преди две години в един пункт за масла в кв.Изток (с мое масло 10 лв. за смяната). След това престанаха да сменят с масло на клиента и - 20 лв. за смяна където намериш.
Миналата година смених масло на диференциалите с Amsoil 75w90 в сервиза на Тенчо Владев - 170 лв. с маслото.
Сменял съм сам накладки предни, задни и дисковете отзад, с оригинални Субару части - цените им се виждат в мрежата. Наскоро смених и крушка на фар - 12 лв. и 2 крушки на стопове (имах ги резервни (по $3).
Веднъж смених дефектирал датчик на системата за следене на налягането в гумите (TPMS). Оригинален датчик за ~$40 от Амазон и 16 лв. за смяната, програмирането и баланс на джантата с гумата (в "Мотоексперт" на Драгалевското шосе).

Сря Авг 28, 2019 3:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 27, 2019 2:08 pm
Мнения: 1
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Предстои ми закупуване на Субару Аутбек 2010 Ноември ,дизел боксер 150к.с.Интересува ме дали се среща още проблема с вала и цялостни наблюдения при подобен автомобил.Благодаря предварително.

Чет Авг 29, 2019 3:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не гледай дата на първа регистрация, а дата на производство. По VIN и ползвайки някой декодер можеш да разбереш - има във форума. Трябва да е след май(ако не бъркам) 2010-та, за да е сигурно, че е с ЕВРО 5 ревизирания блок. Блоковете с ЕВРО 4 са проблемната серия, като в световен мащаб са 8%, но внасяните тук бройки чупят всички статистики.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Авг 29, 2019 5:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
......Блоковете с ЕВРО 4 са проблемната серия, като в световен мащаб са 8%, но внасяните тук бройки чупят всички статистики.


Как няма да чупят статистиките, като в БГ джамбазите масово внасят само тези 8% от Германия, Австрия и Швейцария. Тези, които са счупили вече ги внасят за части, а тези дето са тръгнали да чупят - за "перфектна, без забелeжки кола от гаража на баба Ханке" за скромните 9-10 000 лв.
И те така 8-те % в БГ стават 80% :(
И как няма да има толкова много разочаровани в България от Diesel Boxer-a.

Пет Авг 30, 2019 10:19 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Така е. Познавам двама с боксер дизел преди 2010-та - теб и Миро от Варна(задочно), като вие сте извън статистиката :)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Сеп 01, 2019 10:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моят е след 2010 г и е Евро 5 ! Форко си се движи доволно , въпреки статистиките но се кара с Ред Лаин ! Скоро ако продължава да няма интерес към колата за 15000 лв отива при тъщата!


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Пон Сеп 02, 2019 11:39 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Авг 24, 2019 3:18 pm
Мнения: 4
Телефон: 0897305724
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте отново! Имам въпрос за автоматиците, тъй като 2 от 3 коли, които видяхме буквално се тресяха при превключване на автоматика от parking mode в driving или reverse. Нямам почти никакъв опит с автоматични скоростни кутии и предполагам, че не е добър знак това, но на какво се дължи това толкова чувствително превключване? Гледахме едно 2.5 и две с 3.6 двигател и само едното 3.6 нямаше този проблем.

Пон Сеп 02, 2019 11:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Miro1972 написа:
Моят е след 2010 г и е Евро 5 !

Да прощаваш, Док - бях останал с впечатлението, че си от късметлиите със здрав стар :) Ако разкарам скоро Маздата, може да се чуем по тоя повод.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Сеп 02, 2019 5:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Miro1972 написа:
Моят е след 2010 г и е Евро 5 !

Да прощаваш, Док - бях останал с впечатлението, че си от късметлиите със здрав стар :) Ако разкарам скоро Маздата, може да се чуем по тоя повод.


И моята явно си забравил - и аз съм Евро 5(производство Юли 2010-та) :)
На всичкото отгоре, за разлика от тази на Миро, моята е Италианка от Горубляне, с едни 100 хилки км. над неговите, ама пак деяни животинчето. Щом минах 30 000 км. след джамбазите от Горубляне без сериозен технически проблем - може и да съм ударил кьоравото( т.е. малкия процент от статистиката ) :)
Малко отаковахме темата, та да се върнем на нея - ако в момента търсех кола, щях да гледам запазен Diesel Boxer CVT от последните(2018-та производство), или от собственик в БГ с доказана история, както е Миро, или от чужбина с доказана история и не много километри(както ги търси бат Буби). Идните 1-2 години ще са много изгодни за закупуване на 2-3 годишен Diesel 2018-та, защото западняците масово сега ще гледат да се отърват от скорозакупените дизели, а колите ще са още сравнително нови като за нас. Цените на 2-3 годишни дизели ще са много по-изгодни, сравнено със същите(2-3 годишни), ама преди 5 години.
Та към колегата DimoIvanov - аз по-скоро бих търсил Outback CVT Diesel Boxer. С по-тежко купе от Forester, хубаво е да избягаш от ръчните скорости при Diesel Boxer-a.
За разлика от Миро, аз вярвам, че не само хубавото масло е разковничето. Не случайно през 2012-та от Subaru променят предавателните числа на ръчната кутия, а със CVT-то са вече по-скоро изключение.

Пон Сеп 02, 2019 9:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 10:13 am
Мнения: 831
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5 CVT Limited
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
outdoors123 написа:
Здравейте!
Нова съм във форума, отскоро със съпруга ми решихме активно да започнем търсене на първото ни и така мечтано Subaru Outback. Искаме да е 4та генерация, като след първоначално оглеждане на пазара забелязахме, че има разлика в така наречения на английски "clearance", тоест височината в американските и европейските аутбеци- американските са по-високи. Искам да попитам дали някой от вас е по-запознат дали има и какви са другите разлики между тях, ще се отрази ли на обслужването ако купим внос от САЩ, т.е. частите същите ли са, намират ли се и тн?
По-скоро сме се спрели на 3.6 двигател, но се колебаем все още и 2.5 също е опция. В момента караме Хонда Fr-v 1.7, от която предполагам ще има разлика който и двигател на Outback да изберем, но ще се радвам да чуя мнения от вас и сравнение между двигателите. Пътуваме изключително много извънградско, с малко детенце сме и искаме автомобила, който купим да не ни изморява след 2-3 часа път (четох, че 2.5 бил и шумен...).
Благодаря ви!


Задното окачване на европейката и амерканката е различно! Европейските са със самонивелираща задница, т.е. запазва височината независимо колко хора и багаж има в колата, при амерканките е обикновен аморт. с пружина. Самонивелиращата задница гарантира комфорта и поведението независимо дали в колата си сам или сте 5 човека с багажи - това го казвам от опит. Американка не съм карал, но като цяло отзивите са, че возят по твърдо. Двигателя 2.5 със CVT на тоя модел е всичко друго, но не и шумен, има променливо газоразпределение и върви мн добре на ниски обороти - не говоря за спортно. При скорости от 160 се чува мн повече въздуха отколкото двигателя. За семейна кола е много удобна. Аз редовно пътувам с детето и съпругата извънграда. Аудиото при високите нива на обородуване на EU моделите е Harmon Kardon и се чува много добре, проблема е че мн трудно се настройва. Разгледайте и за 3.6 европейка, мисля че до 2012-та година се предлагат и за европейския пазар. Швейцарки има такива. Моят съвет е задължително тази кола да си я купите отвън. Както са ви посъветвали колегите разгледайте разликите в цените между БГ пазара и да речем швейцарския и германския.
Успех!

Чет Сеп 05, 2019 11:09 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 10:13 am
Мнения: 831
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5 CVT Limited
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
outdoors123 написа:
Здравейте отново! Имам въпрос за автоматиците, тъй като 2 от 3 коли, които видяхме буквално се тресяха при превключване на автоматика от parking mode в driving или reverse. Нямам почти никакъв опит с автоматични скоростни кутии и предполагам, че не е добър знак това, но на какво се дължи това толкова чувствително превключване? Гледахме едно 2.5 и две с 3.6 двигател и само едното 3.6 нямаше този проблем.


Може да се дължи на много работи. Може проблема да е минимален - някой сензор или генерален - кутията да е заминала примерно.

Чет Сеп 05, 2019 11:12 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Апр 07, 2019 9:15 pm
Мнения: 17
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV (facelift 2013)
Телефон: +359886431080
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте ,
На някой дали му е правило впечатление дали Outback IV има сензор за течност на чистачките?[emoji85]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Чет Сеп 26, 2019 4:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 19, 2014 3:24 pm
Мнения: 7
Автомобил: SUBARU OUTBACK 3.6R
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Моята е 2010 година, 3.6, но няма сензор за нивото на течността за чистачките.....

Чет Сеп 26, 2019 9:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 271 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор