Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 12:49 am



Отговори на тема  [ 271 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Следваща
 Особености на Субару Аутбек IV ( 2010-2014 ) 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако имаш бутон за централното във вратата(не съм заглеждал Б14) - затваряш шофьорската и се пресягаш през задната врата до бутона. На задните врати не им се връщат палчетата ако се заключат отворени.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Сеп 26, 2021 6:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Апр 07, 2019 9:15 pm
Мнения: 17
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV (facelift 2013)
Телефон: +359886431080
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте . Някой дали е сменял моторче на клапи на парното ( стъпково моторче). Знам, че са две моторчета , но кое от двете определя въздухопотока и по точно към краката? Изображение
дали това е правилното?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Съб Окт 02, 2021 9:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
viewtopic.php?f=1&t=26948&hilit=моторче+на+клапи+на+парното&start=20

Нед Окт 03, 2021 4:05 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Апр 07, 2019 9:15 pm
Мнения: 17
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV (facelift 2013)
Телефон: +359886431080
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Vmax написа:
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=26948&hilit=моторче+на+клапи+на+парното&start=20
Благодаря много ! Явно съм се насочил правилно и това е моторчето ня актуатора . Това което регулира клапите .


Sent from my iPhone using Tapatalk

Нед Окт 03, 2021 12:28 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
С фирмената диагностика тези актуатори се тестват за да определиш кой точно е - единият е двоен и най -често той дава фира

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Окт 04, 2021 7:38 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Някой да има или вече да е успял да реши проблем със скърцаща врата на багажник в движение?

Тези 14-ки определено са по-кекаво направени от 13-ките. Самата врата в долния си край от двете страни има по едно мъничко тампонче, което опира на бронята, но няма големите буферни тампони по средата над стоповете, както на 13-ките. Има някакви буферчета на самите стопове, но те при идеално регулирана врата не правят контакт. Заради това скърца изключително гадно в движение. Пробвах да почистя много старателно ламарината, където ляга уплътнението, както и самото уплътнение. Като намажа със силиконов спрей, скърцането спира за около 3 дни, след което се появява отново. Натегнах насрещника, за да може вратата да е максимално прибрана към купето (което означаваше и чувствително по-голямо усилие при затваряне), но това влоши нещата. След това го настроих, както трябва да си е, вратата се затваря съвсем нормално, фугите са идеално равни, но скърца като каручка. Идеи?

Вто Окт 05, 2021 7:45 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Потърси допълнителни тампони. Скърцането е от сегашнните -пробвай да залепиш рекламно фолио на петната където опира. Сиреч, промени коефициента на триене и виж дали ще има ефект. Според мент това е странно и може би е свързано с някаква "травма" в миналото.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Окт 05, 2021 10:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Единствените тампончета, които правят контакт, са в долния край на вратата от двете й страни, контактуват в бронята, много са малки, сменил съм ги с чисто нови и не е от тях.

До самите стопове - от вътрешната им страна има някакви трапецовидни буфери, които дори не правят контакт. Над стоповете няма фабрично място за големи тампони (каквито има при Б13-ката).

А скърцането е от самото уплътнение в ламарината. Взимам силиконов спрей за уплътнения и гъбичка за чинии, намазвам само уплътнението и 2-3 дни е тишина. Уплътнението е здраво, изглежда много добре. Интересното е, че по ламарината на вратата, където то контактува, има някакви малки грапави черни отлагания (мисля от самото него), които пробвах да чистя със спирт, докякъде се изчистиха, но не съвсем докрай. А не исках да ползвам нещо по-агресивно, че не знам, как ще се отрази на боята. Може би макс. бензин да пробвам.

Това с фолиото е добра идея, аз си го мислех по едно време също, трябва да помисля, как да обезмасля добре боята, където ще го лепя. Но първо се замислих, дали да не пробвам да сменя уплътнението. Обаче... новото е към 300 лв, а втора употреба - колкото пъти питам за някакви такива неща втора употреба напоследък, никой не ми обръща внимание. Вратата няма кит, фугите си изглеждат перфектно, не мисля, че е имало травма по нея. Когато свалях бронята за монтаж на парктроник се видя, че и по купето не е имало травма.

Вто Окт 05, 2021 11:26 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пробвай с вазелин да натриеш уплътнението... може да държи повече. Ако го комбинираш с фолио сигурно ще стане идеално...
Обезмасли с https://avtomateriali.com/obezmasliteli ... novol.html

_________________
http://www.hostit.bg/

Вто Окт 05, 2021 2:34 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това е ксилен и е като всеки обезмаслител за спирачки.

Емо, бих си сложил разпънка на на задните амове, на първо време. Купето се суче и оттам скърца. Ползата в завои е безсмислено да подчертавам.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
 15

Вто Окт 05, 2021 8:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
интересно, а сигурен ли си че е оттам все пак?

Сря Окт 06, 2021 9:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kerekovski написа:
Някой да има или вече да е успял да реши проблем със скърцаща врата на багажник в движение?

Тези 14-ки определено са по-кекаво направени от 13-ките. Самата врата в долния си край от двете страни има по едно мъничко тампонче, което опира на бронята, но няма големите буферни тампони по средата над стоповете, както на 13-ките. Има някакви буферчета на самите стопове, но те при идеално регулирана врата не правят контакт. Заради това скърца изключително гадно в движение. Пробвах да почистя много старателно ламарината, където ляга уплътнението, както и самото уплътнение. Като намажа със силиконов спрей, скърцането спира за около 3 дни, след което се появява отново. Натегнах насрещника, за да може вратата да е максимално прибрана към купето (което означаваше и чувствително по-голямо усилие при затваряне), но това влоши нещата. След това го настроих, както трябва да си е, вратата се затваря съвсем нормално, фугите са идеално равни, но скърца като каручка. Идеи?


Емо, сравни тампоните при теб дали отговарят на оригиналните за модела.
Ако вратата е правена, както намекна Ицо, е много вероятно да са поставили каквито тампони са намерили и от там да не се фиксира добре.
Сашо също има право че тия врати скърцат, но това е основно при качване по бордюри или подобен тип окантарване а ла диагонално.
Аз лично бих тръгнал от тампоните, задна щанга винаги ще има добавена стойност, не е гаранция че ще ти реши проблема

Сря Окт 06, 2021 11:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря за съветите на всички :) Тампончетата съм ги сменил вече с оригинални от Стимо, тъй като едното липсваше, направо викнах всичите. Нямаха разлика де. Разпънка е добра идея (стига да измисля, от къде да търся такова нещо. Но тя би решила проблема с големите усуквания на купето. Снощи, карайки по Малинов направо с 50 км/ч при много фини неравности ясно чувах скърцането - и то беше фино като за тези неравности. Наистина няма никакви следи вратата да е била правена, още по-малко в България. А колкото до това - дали съм сигурен, че от там идва скърцането - доста задълбочени тестове правих - бях оголил до ламарини целия багажник и возих човек на една поляна вътре в багажника, за да го установим. А и с намазване на уплътнението с въпросния силиконов спрей - млъква за няколко дни.

Минавам на варианта разпъкна по принцип заради усуквания и стабилност, обезмасляване и фолио. Мисля да не разводнявам повече темата, просто се чудех, дали е особеност на модела и има и други колеги, които го имат тоя проблем, или е късата клечка при мен.

Чет Окт 07, 2021 8:57 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според разпънката няма да реши въпроса със скърцането. Щом скърца на прав път то вариантите са следните:
- неправилен натяг на тампоните
- увеличена хлабна на осите в пантите - това води до тези микропремествания на прав път
- хлабина в заключващия механизъм, който на практика е третата точка от равнината на затваряне.
- липса на контакт или не добро пасване на клиновидните бъмпери 63112 A,B, G.
Реално тези малките тампончета, които си сменил са стопери, които трябва да натегнат вратата след щракване на механизма. Движенията на вратата обаче са от хлабини в кинематиката.
Предлагам ти за тест да оголиш ключалката и след като затвориш, да минеш отвътре и да подклиниш механизма да не мърда.
Силикончето от спрей не държи на вода и конденз. пробвай с графитна смазка, но помни, че цапа много ;)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 15

Чет Окт 07, 2021 1:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Като клатя отворена врата - има някакъв минимален луфт в пантите, но е по-малък от този на B13-ката ми. Насрещника на ключалката е регулиран, вратата се затваря разкошно и си ляга точно на мястото, фугите са идеални. Бях пробвал да натегна яко затварянето с преместване на насрещника до такава степен, че да трябва яко да я тръшнеш тая врата, за да се затвори - ефект нямаше. Ще пробвам и оголена да я фиксирам някак отвътре - само за пробата. Но... клиновидните бъмпери 63112 A,B, G - не контактуват - личи си по вида им. Ако те контактуваха, сигурно това скърцане нямаше да го има. За съжаление обаче не виждам никакви варианти за тяхното регулиране. B13-ката има над стоповете едни големи кръгли буфери, които очевидно вършат работа, но ги няма при B14-ката - 63262AG001.

Чет Окт 07, 2021 3:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 09, 2009 5:45 pm
Мнения: 2159
Местоположение: София
Автомобил: Subaru OBK 2.5 SVT 2011
Телефон: 0888492747
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

Днес се наложи да отпуша предните дренажи на шибедаха (потече от дъжда) и да силиконирам една тръбичка, по повода давам линк https://www.drive2.ru/l/487197451631984723/ към ценна темичка от руските ползватели на марката.

Аз поразглобих за по-добър достъп, но не е нужно да се сваля целия таван и шибедаха.

Дренажа над шофьора /преден ляв/ не се вижда по никакъв начин от горе, както и да е...почистих, силикон около тръбичката оградена в червено зона на снимките (че при проба и от там капе) и всичко обратно по местата.

Трябва да внимавате с щипките на страничните колонки, имат едни особени в горния край (с придържаща "опашка", ако гръмне страничния airbag, да не ни удари и декоративната колонка по главата ROFL ) и ако не ме беше "светнал" един колега, сега щях да търся нова щипка :good:

Рапорт даден :beer:

Прикачени файлове:
clip subaru.jpg
.



Прикачени файлове:
viber_image_2021-10-12_14-10-14-555.jpg
Прикачени файлове:
viber_image_2021-10-12_14-10-14-555.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Subaru Outback 3.0 2002, Subaru Outback 2.5 2011
Пламен Маринов
 30

Вто Окт 12, 2021 1:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 25, 2014 9:31 am
Мнения: 415
Местоположение: София
Автомобил: Outback '99 AT, B14, 3.6 Executive
Рейтинг: 64
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря на Пачоне за детайлната информация.

На мен ми тече в багажника при силен дъжд. Разглабях 5тата врата в горния край и освен видими утайки друго не открих. Не е от люка, защото дренажите не излизат толкова високо. Като отворя 5тата врата и на щората отляво има вода. Почистих всичко с влажен пърцал и спря да тече....... Някой ако има подобен проблем да пише.

Другото е, че трябваше да разкача акумулатора и 5тата врата не се отваря. Не виждам да се пъха ключа, а няма и лостче като за капачката на резервоара. Някой ако има идеи?

Иначе си прекарах 12V в багажника сам. За европейските модели няма, но инслатацията е отзад. Разкача се малко кората отляво в багажника и се включва директно. 12V запалка от багажника на Американка си взех от Дарин на 5 лв. Някой ако има въпроси да пише.


Поздрави,
Лазар

_________________
If in doubt.......FLAT 6

Не карам пил и не пия карал.

... важно е да знаеш числата колко са ти...

Съб Окт 23, 2021 5:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 02, 2018 5:34 pm
Мнения: 41
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Outback 3.6
Рейтинг: 64
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При мен течеше отзад в ляво от третия стоп. Тавана е боядисван, заради надрискано от чайки. Тъпаците, освен, че са скъсали уплътнението, ами и бяха боядисали отгоре, без да почистят остатъците. Лепих гумено уплътнение и пак течеше. Накрая сложих някакъв силиконов уплътнител.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Окт 23, 2021 6:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nelsky написа:
При мен течеше отзад в ляво от третия стоп. Тавана е боядисван, заради надрискано от чайки. Тъпаците, освен, че са скъсали уплътнението, ами и бяха боядисали отгоре, без да почистят остатъците. Лепих гумено уплътнение и пак течеше. Накрая сложих някакъв силиконов уплътнител.

Само стопчето или целия спойлер със стопа? При мен виждам на щората някакво малко количество вода, когато в дъжд отворя багажника. Преди това не виждам отвън нищо заради затъмнените стъкла, но понеже не е винаги, а и след автомивка го няма, все си мислех, че се стича от вратата, когато я отварям. А то наистина си се стича де, но сега ме хвърляш да търся и друг проблем :D

Иначе скърцането, за което писах по-горе, излезе от бравичката - нещо, което никога нямаше да повярвам, ако не бях минал лично през него. Малко силиконова грес в бравичката и засега е тихо. Някой слънчев ден ще я сваля, ще я промия и смажа цялата, както аз си знам. Междувременно ще помисля за някакви подложки на клиновидните тампони - така, че да почнат да контактуват все пак.

И междувременно си поръчах 2 оригинални крайни гърнета за скромна 4-цифрена сума, тъй като не намерих алтернативи. Сега се оглеждам, кой да ги монтира, тъй като трябва да се изрежат и подменят фланците на двуцевката - яко са изгнили - като на всяка Б13-ка и Б14-ка, а и куп други представители на марката.

Пон Окт 25, 2021 10:28 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 19, 2019 8:55 am
Мнения: 153
Местоположение: София
Автомобил: '17 WRX
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
4 цифрена сума за стокови гърнета? Защо не пита Драго или Гущера - за толкова пари щяха да ти направят хубави проходни гърнета, че и да измислят закрепването така, че да има и някакви хубави накрайници. Че стоковите като ги видя с тия две тънки чучурчета насочени надолу, като на дизел... японците са се попрестарали в спестяването тук. Все едно не е 3.6R, а 1.6 дизел.

Пон Окт 25, 2021 10:52 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 271 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор