Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:42 pm



Отговори на тема  [ 271 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Следваща
 Особености на Субару Аутбек IV ( 2010-2014 ) 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Фев 19, 2021 12:29 pm
Мнения: 18
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,
Някой слагал ли е гуми с размер 255/55 R18 на Аутбек 4 (10-14г.)
Събират ли се без лифт? Опират ли някъде?
Какво мога да очаквам като представяне и поведение?
Става дума евентуално за по-леки all terrain гуми.
Благодаря!

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

Чет Юли 08, 2021 11:18 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Доволни ли сте от климатика на този модел? Питам, понеже в момента имам B13-ка 3.0 и B14-ка 3.6 и разликата в работата на климатиците (климатроници по-скоро) е огромна. И двата са проверени и са напълнени с точното количество фреон, и двата работят добре като налягания, но при B13 охлаждането е многократно по-добро при мен. Държа го на Auto и 24 до 25 градуса и вътре е доволно студено. На B14-ката в сегашните жеги (37 градуса външна температура) трябва да го сложа на 17.5-18 градуса и ръчно да засиля вентилатора в купето, за да може бегло да се доближи до B13-ката. Само при мен ли е така, има ли проблем и на какво може да се дължи? Може би смесителна клапа? Но пък ако е от нея, защо си сваля на ауто оборотите на вентилатора дори и при 18 градуса?

Пон Юли 19, 2021 1:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 02, 2018 5:34 pm
Мнения: 41
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Outback 3.6
Рейтинг: 64
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kerekovski написа:
Доволни ли сте от климатика на този модел? Питам, понеже в момента имам B13-ка 3.0 и B14-ка 3.6 и разликата в работата на климатиците (климатроници по-скоро) е огромна. И двата са проверени и са напълнени с точното количество фреон, и двата работят добре като налягания, но при B13 охлаждането е многократно по-добро при мен. Държа го на Auto и 24 до 25 градуса и вътре е доволно студено. На B14-ката в сегашните жеги (37 градуса външна температура) трябва да го сложа на 17.5-18 градуса и ръчно да засиля вентилатора в купето, за да може бегло да се доближи до B13-ката. Само при мен ли е така, има ли проблем и на какво може да се дължи? Може би смесителна клапа? Но пък ако е от нея, защо си сваля на ауто оборотите на вентилатора дори и при 18 градуса?


Ами и при мен е така. На жена ми Рио-то се справя по-добре с жегите.

Пон Юли 19, 2021 6:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Подозирам, че във Фиат 500 е още по-добро ROFL
Но Легаси/Аутбек 5 просто е доста по-голямо купе, a параметрите на климатроника са същите подозирам.
Японските коли май са така. Във Форд и Пежо се разболявах неколкократно, но климатик на Субару ми понася доста добре. Всичко е субективно в крайна сметка.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Юли 19, 2021 10:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Хубави са майтапите, ама Емо не е вчерашен и не си измисля, което ме навежда към съмнения за точността на температурния датчик в купето.
И двата ли аутбека са със затъмнени прозорци назад, защото при тези аквариуми това дава 2-3 градуса разлика

Пон Юли 19, 2021 11:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 02, 2018 5:34 pm
Мнения: 41
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Outback 3.6
Рейтинг: 64
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моят е със затъмнени задни стъкла, при това с доста тъмно фолио. В интерес на истината, на задните седалки не знам как се усеща температурата. Като цяло проблемът, ако може да се нарече проблем, е при пътувания на кратки разстояния, тогава колата просто не се охлажда до комфортно ниво, преди да си стигнал, а като се качиш в нагрята кола, това не е особено приятно. Но пък, както каза и колегата, поне не се разболяваш. Иначе ясно, че Риото е сигурно с три пъти по-малък обем, но тези неща би трябвало да са отчетени при проектирането на автомобила.

Вто Юли 20, 2021 7:56 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При мен на B13-ката веднъж годишно продухвам с компресор термистора, който подава информация на климатроника за температурата в купето, че все пак се налепя някакъв прахоляк по него. И същевременно няма ни едно затъмнено стъкло.

Купето на B14-ката вярно е с по-голям вътрешен обем, но е и с доста прилично затъмнени стъкла от задните врати, та до багажника вкл. Там не съм духал датчика все още, той се намира на същото място като на B13, но ако беше просто замърсен при напечена кола, щеше да има обратния ефект - доста по-дълго време да духа яко студено. И така в неделя 450 км Варна-София ги минах с настройка на температурата за 17.5 градуса, колата я извадих сутринта от гараж, та не е от напичането, нито от късите разстояния. Иначе като го сложа на минимума, се справя добре с охлаждането, но нямам с какво да прочета климатроника, за да видя, какви показания дава тоя датчик. С Delphi не съм пробвал, ама ме съмнява да успее да прочете нещо това дърто дърво, може би ще пробвам с KTS. В интерес на истината чувам от време на време шум от някое моторче на някоя клапа отляво, но като си намери положението, спира. Като си прибера и другата кола в София, ще разглобя, да ги профилактирам тия моторчета, поне до левите достъпът не е чак отвратителен. Ако се получи с профилактика - получи. Ако не - Мимо е насреща :D

Обмислям също така да сложа на стъклата на предните врати абсолютно прозрачно фолио без затъмняване, но с UV защита. Някой пробвал ли е, има ли ефект?

Вто Юли 20, 2021 8:10 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nelsky написа:
...Като цяло проблемът, ако може да се нарече проблем, е при пътувания на кратки разстояния, тогава колата просто не се охлажда до комфортно ниво, преди да си стигнал, а като се качиш в нагрята кола, това не е особено приятно.....


А обръщал ли си внимание на цвета на колата?
Ако профилната ти снимка е актуална, и става въпрос за този автомобил, проблемът ти с кратките разстояния е от тъмния цвят. Ако намериш съратник със същия автомобил, но бял(или светлосив), паркирайте ги едно до друго на слънце и след 30 мин влез и в двата автомобила да видиш разликата. А компресорът си е все същият :)
Това не обяснява проблемът на kerekovski, защото той пък си е бял, но има огромно значение, дали компресорът започва да работи с въздух 40-45 гр., или с 55-60 гр. вътре в купето.

Вто Юли 20, 2021 8:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 02, 2018 4:41 pm
Мнения: 56
Местоположение: Варна
Автомобил: Оpel Vectrolet, Outback 2,5 '10
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kerekovski написа:

Обмислям също така да сложа на стъклата на предните врати абсолютно прозрачно фолио без затъмняване, но с UV защита. Някой пробвал ли е, има ли ефект?


При мен е така, че дори и на челното стъкло сложих. Докато шофирам се усеща разлика когато пече. Не пари толкова слънцето.
Но оставя ли я на слънце, пак се нагрява отвътре. Предполагам, че ламарината на покрива също го играе като реотан. Но пък и таблото пари, значи лъчите проникват през предното стъкло #-o ... Може би не толкова много като преди, но аз очаквах уау ефект.
Абе топличко си е и винаги слагам протектора на предното стъкло.

Вто Юли 20, 2021 3:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Емо, навремето тоя ефект(дефект) го имах на служебната W220 S klasse. Проблемът се оказа в некачествен филтър с активен въглен(там са четири - два обикновенни и два след тях с активен въглен за двете зони). Въздушният поток отвън е по-слаб и климатроникът реално не отчита какво и колко трябва да охлади. Потокът през активния въглен се управлява с бутон и така я хванахме. Виж си филтъра на купето и датчика за температурата на самия изпарител.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Юли 20, 2021 6:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm
Мнения: 324
Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
rosenaleks написа:
kerekovski написа:

Обмислям също така да сложа на стъклата на предните врати абсолютно прозрачно фолио без затъмняване, но с UV защита. Някой пробвал ли е, има ли ефект?


При мен е така, че дори и на челното стъкло сложих. Докато шофирам се усеща разлика когато пече. Не пари толкова слънцето.
Но оставя ли я на слънце, пак се нагрява отвътре. Предполагам, че ламарината на покрива също го играе като реотан. Но пък и таблото пари, значи лъчите проникват през предното стъкло #-o ... Може би не толкова много като преди, но аз очаквах уау ефект.
Абе топличко си е и винаги слагам протектора на предното стъкло.
Аз имам леко тъмно на задните врати и задното стъкло (седан) от около 5 години. Преди месец сложих прозрачно защитно на предните врати и усещам разликата. Вече при обедно каране не си крия ръката зад вратата, определено напича значително по-слабо. За престой цял ден на слънце на паркинг разлика няма, успява да си стане фурна.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Вто Юли 20, 2021 7:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ефектът, който търся от прозрачно UV фолио на стъклата на предните врати, е точно да не ми пари, когато шофирам, така че явно има някаква стойност това :) На челното чак няма да слагам.

Филтъра на купето ще го погледна съвсем скоро, заедно с всички останали филтри и маслото в мотора и ще стане ясно, дали има някакво отношение. Просто, тъй като темата е за особености на този модел, реших да попитам, дали има точно такава особеност на този модел с климатроника на този модел. Между другото, снощи почистих термисторчето за температурата в купето, беше леко прашасало, но ефект нямаше.

И за да не разводнявам повече темата, тъй като тя е за особености на този модел - ето как се справих с липсата на стрелка за температурата на охл. течност на таблото, което е особеност преди фейслифта: поръчах ТОВА от Чехия, дойде за около седмица и вече е монтирано, стакнах го с дисплея на парктроника, който монтирах преди това, че някак си само с камера не съм свикнал да паркирам, предпочитам си звук, докато гледам в огледалата или директно назад. Както се вижда на снимките, даже и запалката може да си се ползва (моля модератор/админ да помогне с намалянето на снимките, че много големи излязоха):

Изображение

Изображение

Изображение
 15

Сря Юли 21, 2021 8:27 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Филтърът на купето дава разлика наистина, и много бързо забива. Не го знам с какви съставки е влакното, но последният излезе черен като кюмюр.
Моята кола е седан, свето сив металик, затъмнени задни стъкла, но с черен кожен салон и общо взето всичко вътре е черно. Това, в съчетание със силно скосените предно и задно стъкло я прави идеален парник за кактуси и палми.
Понеже последният месец правих доста неприятни(скъпи :cry: ) манипулации по климатроника и клапите имам наблюдение - климатика идва слаб на тази кола при бавно движение в града и температури 40+ на слънце. При тези топлинни приходи отвън функцията "климатроник" е безмислена - никога не може да постигне 20ºС в купето. Затова и при големи жеги трябва да се слезе на "Lo", което мисля е 16.5º за да има ефект на охлаждане.
Аз съм доволен, но има хора, които обичат да им става скреж по краката. Е, това няма да стане в Субару. :giggle:

За температурния екран - браво. Ама на мен с OBD не ми върши работа заради газовото.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Юли 21, 2021 5:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Апр 07, 2019 9:15 pm
Мнения: 17
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV (facelift 2013)
Телефон: +359886431080
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
kerekovski написа:
При мен на B13-ката веднъж годишно продухвам с компресор термистора, който подава информация на климатроника за температурата в купето, че все пак се налепя някакъв прахоляк по него. И същевременно няма ни едно затъмнено стъкло.

Купето на B14-ката вярно е с по-голям вътрешен обем, но е и с доста прилично затъмнени стъкла от задните врати, та до багажника вкл. Там не съм духал датчика все още, той се намира на същото място като на B13, но ако беше просто замърсен при напечена кола, щеше да има обратния ефект - доста по-дълго време да духа яко студено. И така в неделя 450 км Варна-София ги минах с настройка на температурата за 17.5 градуса, колата я извадих сутринта от гараж, та не е от напичането, нито от късите разстояния. Иначе като го сложа на минимума, се справя добре с охлаждането, но нямам с какво да прочета климатроника, за да видя, какви показания дава тоя датчик. С Delphi не съм пробвал, ама ме съмнява да успее да прочете нещо това дърто дърво, може би ще пробвам с KTS. В интерес на истината чувам от време на време шум от някое моторче на някоя клапа отляво, но като си намери положението, спира. Като си прибера и другата кола в София, ще разглобя, да ги профилактирам тия моторчета, поне до левите достъпът не е чак отвратителен. Ако се получи с профилактика - получи. Ако не - Мимо е насреща :D

Обмислям също така да сложа на стъклата на предните врати абсолютно прозрачно фолио без затъмняване, но с UV защита. Някой пробвал ли е, има ли ефект?
Аз ли се бъркам или не на всички прозорците са леко затъмнени и са с uv защита ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Пет Авг 06, 2021 9:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами моите сякаш са леко затъмнени със зеленикав оттенък, доколкото помня (че не ми се слиза сега до долу), но пак си ми напича лявата ръка, докато шофирам.

Пон Авг 09, 2021 2:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kerekovski написа:
Ефектът, който търся от прозрачно UV фолио на стъклата на предните врати, е точно да не ми пари, когато шофирам, така че явно има някаква стойност това :) На челното чак няма да слагам.

Филтъра на купето ще го погледна съвсем скоро, заедно с всички останали филтри и маслото в мотора и ще стане ясно, дали има някакво отношение. Просто, тъй като темата е за особености на този модел, реших да попитам, дали има точно такава особеност на този модел с климатроника на този модел. Между другото, снощи почистих термисторчето за температурата в купето, беше леко прашасало, но ефект нямаше.


Здравей,
Гледал ли си какво пише на страначинте ти стъкла понеже при мен на всички странични има надписи, че имат UV защита, а относно климатроника охлажда много повече от на б12-ката , но аз смених филтъра на купето веднага щом взех колата, така че може би той ти е проблема, понеже при мен става много студено, а го държа на 21 градуса и спирам да не вкарва въздух от вън.

Пон Авг 16, 2021 7:46 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tsvetanov написа:
Здравей,
Гледал ли си какво пише на страначинте ти стъкла понеже при мен на всички странични има надписи, че имат UV защита, а относно климатроника охлажда много повече от на б12-ката , но аз смених филтъра на купето веднага щом взех колата, така че може би той ти е проблема, понеже при мен става много студено, а го държа на 21 градуса и спирам да не вкарва въздух от вън.

Привет, филтъра го чакам утре, ще видим след смяната му, какво е положението.

По отношение на стъклата - не знаех, че има такива обозначения, по-скоро не бях обръщал внимание. При мен на стъклата на 4-те врати пише "UV", дори на мъничките стъкла на задните врати. Но няма на челното стъкло, нито на багажника, нито на най-задните странични. Ето това е надписът и това същото UV ли означава реално?

Изображение

Пон Авг 16, 2021 2:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами доколкото знам точно за това UV което си говорим става въпрос и при мен са само на вратите. Челното и задното нямат такива означения.

Вто Авг 17, 2021 6:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Смених филтъра на купето, старият не беше грам замърсен, поне не и с нещо видимо, но пък му беше обърната посоката. Сега остава да покарам и да видим, дали ще има ефект.

Сря Авг 18, 2021 9:22 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 02, 2018 4:41 pm
Мнения: 56
Местоположение: Варна
Автомобил: Оpel Vectrolet, Outback 2,5 '10
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,
Да споделя бъг с безключовото палене на В14.
Бях спрял малко над пазара на Чаталджа и ключът спря да си комуникира с колата- нито да заключа, нито да запаля.
Смених батерията- нищо, опитах с другия ключ- нищо. Беше вече късно и чак на следващия ден се свързах с Боксер Карс- Варна и научих нещо ново: явно във Варна има зони, в които сигналът от ключа бива заглушен по някакъв начин- дали от клетки на операторите или други излъчватели или нещо друго.
Та процедурата е да се допре ключа до бутона "старт" и да се изчака колата и ключа да се разпознаят отново. При мен отне около 15 сек.
Друго любопитно нещо- с физическия ключ се заключва само шофьорската врата, другите врати- от бутоните им от вътрешната страна.
Имайте си едно на ум :idea: - багажникът в този случай остава ОТКЛЮЧЕН #-o . Не намерих начин да го заключа, тъй като е електрически, освен да махна клемите на акумулатора. Ако някой знае как- да сподели.

Съб Сеп 25, 2021 6:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 271 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор