Особености на Субару Аутбек IV ( 2010-2014 )
Автор |
Съобщение |
nelsky
Регистриран на: Пон Юли 02, 2018 5:34 pm Мнения: 41 Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Outback 3.6
Рейтинг: 64
|
kerekovski написа: nelsky написа: При мен течеше отзад в ляво от третия стоп. Тавана е боядисван, заради надрискано от чайки. Тъпаците, освен, че са скъсали уплътнението, ами и бяха боядисали отгоре, без да почистят остатъците. Лепих гумено уплътнение и пак течеше. Накрая сложих някакъв силиконов уплътнител. Само стопчето или целия спойлер със стопа? При мен виждам на щората някакво малко количество вода, когато в дъжд отворя багажника. Преди това не виждам отвън нищо заради затъмнените стъкла, но понеже не е винаги, а и след автомивка го няма, все си мислех, че се стича от вратата, когато я отварям. А то наистина си се стича де, но сега ме хвърляш да търся и друг проблем Само от стопа. Аз също първо забелязах на няколко пъти вода по щората и си мислех, че се мокри при отварянето на багажника. После обаче забелязах вода събрана в левия ъгъл на стелката за багажника. Свалих корите от задната врата и там беше пълно с вода, и така стигнахме до стопа. Виждаше се къде е вървяла струйката. А водата по щората е изтичала от корите при вдигане на вратата. При мен течеше само при много силен дъжд, въпреки че уплътнението почти напълно липсваше, а и, както писах и по-горе, безхаберниците в Оникс Колорс, бяха боядисали върху остатъците от уплътнението.
|
15
|
|
Пон Окт 25, 2021 12:11 pm |
|
|
kerekovski
|
Biankonero написа: 4 цифрена сума за стокови гърнета? Защо не пита Драго или Гущера - за толкова пари щяха да ти направят хубави проходни гърнета, че и да измислят закрепването така, че да има и някакви хубави накрайници. Че стоковите като ги видя с тия две тънки чучурчета насочени надолу, като на дизел... японците са се попрестарали в спестяването тук. Все едно не е 3.6R, а 1.6 дизел. За Гущера изобщо не се сетих, честно. Драго не го знам. Мислех си като цяло за изработка на гърнета, но търся абсолютно стоковия звук, а не знам, доколко може да бъде докаран. nelsky написа: Само от стопа. Аз също първо забелязах на няколко пъти вода по щората и си мислех, че се мокри при отварянето на багажника. После обаче забелязах вода събрана в левия ъгъл на стелката за багажника. Свалих корите от задната врата и там беше пълно с вода, и така стигнахме до стопа. Виждаше се къде е вървяла струйката. А водата по щората е изтичала от корите при вдигане на вратата. При мен течеше само при много силен дъжд, въпреки че уплътнението почти напълно липсваше, а и, както писах и по-горе, безхаберниците в Оникс Колорс, бяха боядисали върху остатъците от уплътнението. Абсолютно логично е. Ще погледна и при мен, какво е положението, трябва само да видя, как се сваля стопчето
|
|
|
Пон Окт 25, 2021 3:56 pm |
|
|
nelsky
Регистриран на: Пон Юли 02, 2018 5:34 pm Мнения: 41 Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Outback 3.6
Рейтинг: 64
|
kerekovski написа: Абсолютно логично е. Ще погледна и при мен, какво е положението, трябва само да видя, как се сваля стопчето Свалянето е лесно. Като се махне кората под стопа(май първо едната или двете странични се махаха, че май се застъпваха със средната, но може и да греша), се ползва малка тресчотка с удължител, гайките бяха 8 или 10 мм мисля.Аз ползвах отвертка от тези със сменяемите накрайници. Само две гайки са и куплунг за кабелите, болтовете са закрепени към стопа,като се развият гайките, се вади стопа и се откача куплунга. Огледай обаче за следи от теч първо, че ако няма нужда, да не разбутваш напразно и да рискуваш да се скъса уплътнението.
|
|
|
Пон Окт 25, 2021 4:20 pm |
|
|
Lazarus
Регистриран на: Пет Апр 25, 2014 9:31 am Мнения: 415 Местоположение: София
Автомобил: Outback '99 AT, B14, 3.6 Executive
Рейтинг: 64
|
Значи не е само при мен, а още една "особенност" на Аутбек IV. Аз отварях където казваш и всичко е сухо с изключение на пластмаската отвътре. Няма утайки където е текло по платката и кабелите... явно по-странно се стича. Отхвърлих го в началото защото има лепенки и те при най-малкия теч биха се надули, а пистите ръждясали. При мен уплътнение липсва на пръв поглед и ще трябва да се разглабя, силиконизира и да се спре вече. Иначе сега съм без фарове, че ги изпратих за рециклиране
_________________ If in doubt.......FLAT 6
Не карам пил и не пия карал.
... важно е да знаеш числата колко са ти...
|
|
|
Вто Окт 26, 2021 8:16 pm |
|
|
Lazarus
Регистриран на: Пет Апр 25, 2014 9:31 am Мнения: 415 Местоположение: София
Автомобил: Outback '99 AT, B14, 3.6 Executive
Рейтинг: 64
|
"Особенност" ли е, че централния стоп е лед панелче и не могат да се сменят крушки ако свети половината? Някой разглабял ли го е?
_________________ If in doubt.......FLAT 6
Не карам пил и не пия карал.
... важно е да знаеш числата колко са ти...
|
|
|
Нед Окт 31, 2021 11:02 am |
|
|
Pacone 4X4
Регистриран на: Пон Фев 09, 2009 5:45 pm Мнения: 2159 Местоположение: София
Автомобил: Subaru OBK 2.5 SVT 2011
Телефон: 0888492747
Рейтинг: 248
|
Здравейте колеги, Да споделя един полезен (според мен) ъпдейт, направих го преди около 15к км. По моя идея и с любезното съдействие на диагностика на Любо - Влади, направихме следната интервенция: - сменихме термостата с по-ниско температурен, мисля че 78 градусов...не съм 100% сигурен, може и 82 да е... - сменихме софтуерно температурните настройки на автомобила - тук Влади е човека. Защо го направих : Заради ЕКО категорията на нашите Б14 Субара /моето 2.5 CVT 2011 е ЕВРО 5Б/, фабрично са ги оставили да работят на доста високи градуси (за уж по-пълно изгаряне) - 99-102 градуса. Което разбира се има своите последствия върху амортизацията агрегата на колата и периферията му. Сега колата работи между 81-89/92 градуса, което мисля е доста добра оптимизация на работа и превенция за мотора. Реших да споделя, дано да е полезно. Ако някой друг е правил подобно нещо, нека сподели. Поздрави
_________________ Subaru Outback 3.0 2002, Subaru Outback 2.5 2011 Пламен Маринов
|
30
|
|
Пон Ное 08, 2021 6:13 pm |
|
|
kerekovski
|
На 3.6 мисля, че стоковият термостат започва да отваря на 78 градуса и пълното му отваряне е на 95 - това по книга. По наблюдения - дори с нов термостат, нов антифриз, нов радиатор и нова капачка, средно в града държи 95-96 градуса при пъплене по тапите. Извънградско е между 88 и 98 в зависимост от натоварването, а веднъж на много дълъг баир видях и 101 градуса, но смятам, че все пак е нормално, при положение, че термостатът е напълно отворен чак при 95 градуса. Интересно ми е, какво се прави софтуерно (освен да се свалят праговете на вентилаторите).
|
|
|
Сря Ное 10, 2021 11:24 am |
|
|
Pacone 4X4
Регистриран на: Пон Фев 09, 2009 5:45 pm Мнения: 2159 Местоположение: София
Автомобил: Subaru OBK 2.5 SVT 2011
Телефон: 0888492747
Рейтинг: 248
|
За работата по софтуера не мога да кажа дали само праговете на перките е пипал...трябва да го поразпитам, но мога да кажа че максимално моята достига до от 83-95 градуса в натоварен градски режим.
Поздрави,
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Subaru Outback 3.0 2002, Subaru Outback 2.5 2011 Пламен Маринов
|
|
|
Сря Ное 10, 2021 2:24 pm |
|
|
kerekovski
|
Biankonero написа: 4 цифрена сума за стокови гърнета? Защо не пита Драго или Гущера - за толкова пари щяха да ти направят хубави проходни гърнета, че и да измислят закрепването така, че да има и някакви хубави накрайници. Че стоковите като ги видя с тия две тънки чучурчета насочени надолу, като на дизел... японците са се попрестарали в спестяването тук. Все едно не е 3.6R, а 1.6 дизел. Мда, особеност на модела си е неналичието на читави алтернативни крайни гърнета на пазара. В Щатите има некакви Walker-и, които дори по форма не го докарват, не знам за звука, а друго не намерих. Търсих информация, за това, какво има в тия гърнета като прегради, тръби и т.н., за да могат да се изработят от неръждавейка максимално близки, но не намерих нищо друго, освен една снимка при руснаците и то за B13. А за мен, понеже пътувам често и по много, тишината е много важна. Заради това прибегнах до ОЕМ-ски гърнета от магазина. И тъй като вече новите ми стокови крайни гърнета са монтирани, подарявам старите. Не стават за ползване като гърнета, но някой може да ги вземе, разпори, разгледа, измери и така да си направи читави и къде по-евтини такива. А защо не и да сподели тази информация тук, така че да има и за следващите, минаващи по този път. Ако някой ги иска с тази цел - негови са, само държа на лично предаване в София, защото наистина с куриери не ми се занимава.
|
|
|
Чет Ное 11, 2021 11:05 am |
|
|
Biankonero
Регистриран на: Чет Дек 19, 2019 8:55 am Мнения: 153 Местоположение: София
Автомобил: '17 WRX
Рейтинг: 243
|
kerekovski написа: Мда, особеност на модела си е неналичието на читави алтернативни крайни гърнета на пазара. В Щатите има некакви Walker-и, които дори по форма не го докарват, не знам за звука, а друго не намерих. Търсих информация, за това, какво има в тия гърнета като прегради, тръби и т.н., за да могат да се изработят от неръждавейка максимално близки, но не намерих нищо друго, освен една снимка при руснаците и то за B13. А за мен, понеже пътувам често и по много, тишината е много важна. Заради това прибегнах до ОЕМ-ски гърнета от магазина.
И тъй като вече новите ми стокови крайни гърнета са монтирани, подарявам старите. Не стават за ползване като гърнета, но някой може да ги вземе, разпори, разгледа, измери и така да си направи читави и къде по-евтини такива. А защо не и да сподели тази информация тук, така че да има и за следващите, минаващи по този път. Ако някой ги иска с тази цел - негови са, само държа на лично предаване в София, защото наистина с куриери не ми се занимава. Разбирам, важното е че си решил въпроса. За другите колеги, които евентуално ще минават по този път - Драго и Гушера са алтернатива не само за шумни тунинг гърнета, правят много качествени и най-вече обезшумени проходни гърнета, с много качествена вата. Аз бях много доволен от моите от Драго - от вън много дискретен плътен звук, вътре в колата нямаше промяна, може би над 4000 оборота се чуваха повече, но това е рядко за тези коли. Двете гърнета заедно с Y тръбата излязоха 1200лв, но това преди 2г, сега сигурно ще са поскъпнали. Между стокови и такива не бих се чудил изобщо, особено ако са близки като цена.
|
|
|
Чет Ное 11, 2021 12:18 pm |
|
|
Stef_Master
Регистриран на: Чет Яну 02, 2020 12:01 am Мнения: 24 Местоположение: Хасково
Автомобил: Subaru Outback 2,5 CVT
Рейтинг: 0
|
Здравейте. От 2 седмици съм собственик на Subaru Outback 2.5i Bifuel CVT 2011 г. Карам си я с удоволствие от тогава и сега взех да се ръчкам с разни неща които са нови за мен.
Бутончето с хлъзгащата се кола и OFF мисля че е за изключване на тракшън контрола но като го натискам нищо не реагира по никакъв начин. Нито светва лампа нито гасне. А иначе при контакт тази лампичка светва след което изгасва със всички останали.
Бутончето със спускащата се кола по същия начин като го натисна само звуков сигнал и нищо нито светва нито гасне. За навигацията която е ЕСLIPSE AVN 726 EE мисля че и трябва обновяване на картите защото не намира сигнал.
При скорост от 80 до 100 км. имам едно леко дразнещо виене което се чува малко по леко след 100-110 км в час. далие деференциал. Колате в взета от човек който ме увери с бележки за сменени масла и консумативи.
Колата иначе стои супер на пътя както и върви.Първата ми кола с автоматик и мисля че е супер.
|
|
|
Вто Дек 07, 2021 1:40 pm |
|
|
PitM
Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 6:57 am Мнения: 593 Местоположение: София
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT Ltd.
Рейтинг: 178
|
Бутона "Off" служи за изключване/включване на системата за динамично стабилизиране - т.нар. Vehicle Dynamic Control /VDC/. Тази система е активна по подразбиране, и с натискането на бутона OFF при включен двигател се деактивира - лампата остава светната. За работата на системата има изписано доста, включително и в Ръководството (Owner's Manual). Най-общо препоръката е системата да е постоянно активна, като само в условия на буксуване в кал, сняг и подобни да се деактивира с бутона.
Бутончето със "спускаща се кола" (в същност е кола по баир) е т.нар "Hill Holder". С натискането му се активира задната спирачка, което осигурява задържане на колата да не се връща назад при потегляне срещу наклон. Щом потеглите се изключва автоматично. Според мен, за CVT автоматика е малко излишно (не помня да ми се е налагало да го ползвам), защото на равно колата леко потегля сама при отпускане на спирачките, а срещу среден наклон стои на място. Може би срещу голям наклон да е полезно, особено за новите по-неопитни водачи.
Добре е да се прочете внимателно Ръководството, където са описани точно системите и как трябва да се държат съответните сигнални лампички.
|
15
|
|
Вто Дек 07, 2021 6:48 pm |
|
|
Stef_Master
Регистриран на: Чет Яну 02, 2020 12:01 am Мнения: 24 Местоположение: Хасково
Автомобил: Subaru Outback 2,5 CVT
Рейтинг: 0
|
Благодаря колега.Това го разбрах. Сега намерих Ръководство и прочетох за тези системи. Но идеята ми е че не трябва ли като натисна бутончето OFF да ми светне и лампата на таблото, която да отчита че е изключена системата?
|
|
|
Вто Дек 07, 2021 11:47 pm |
|
|
Lazarus
Регистриран на: Пет Апр 25, 2014 9:31 am Мнения: 415 Местоположение: София
Автомобил: Outback '99 AT, B14, 3.6 Executive
Рейтинг: 64
|
Stef_Master написа: Благодаря колега.Това го разбрах. Сега намерих Ръководство и прочетох за тези системи. Но идеята ми е че не трябва ли като натисна бутончето OFF да ми светне и лампата на таблото, която да отчита че е изключена системата? Да, трябва. Ако не светва има проблем.
_________________ If in doubt.......FLAT 6
Не карам пил и не пия карал.
... важно е да знаеш числата колко са ти...
|
|
|
Сря Дек 08, 2021 9:13 pm |
|
|
bacovrban
Регистриран на: Вто Окт 23, 2012 3:59 am Мнения: 43 Местоположение: Враца
Skype: vigben
Автомобил: Subaru Outback 4 Impeza 1.6tsi
Телефон: 0877945049
Рейтинг: -15
|
Здравейте, колеги от скоро съм собственик на Outback 4 /2.5 167ks автомат. Прекрасна машина, ще я обслужвам сега и съм пред дилемата каква марка ремък да монтирам. Другият ми въпрос е как да почистя или с какво по точно камерката за задно виждане малко трудно се вижда. Знам че тук има достатъчно компетентни спрямо марката SUBARU и ще ви бъда много признателен за компетентно мнение... БЛАГОДАРЯ предварително.
|
|
|
Чет Дек 09, 2021 3:34 am |
|
|
bacovrban
Регистриран на: Вто Окт 23, 2012 3:59 am Мнения: 43 Местоположение: Враца
Skype: vigben
Автомобил: Subaru Outback 4 Impeza 1.6tsi
Телефон: 0877945049
Рейтинг: -15
|
Здравейте, колеги! Дали ще е възможно да се направи менюто на дисплея на български, че другите езици доста ми куцат. Ще съм ви благодарен ако ми преложите решение на този съществен за мен проблем. Благодаря Ви за което предварително!
|
|
|
Чет Дек 09, 2021 3:46 am |
|
|
BLA
Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm Мнения: 135 Рейтинг: 90
|
Колеги, малко тъп върпрос, ама не успявам да намеря информация как да си обуча стъклото да се вдига до горе с едно натискане на бутона без да го задържам през цялото време по пътя му нагоре. Понякога успявам, но случайно, повечето пъти след като си взема билетчето на бариерата с една ръка включвам 1ва, с другата завивам с волана и ми трябва трета за 5-6 секунди да държи бутона нагоре докато се двигне стъклото .
|
|
|
Нед Яну 23, 2022 1:44 pm |
|
|
Alxx
|
Щом понякога успяваш, почисти бутона с препарат за контакти. По спомен вътре имаше две цъкала и едното ти отказва.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Яну 23, 2022 4:17 pm |
|
|
Lazarus
Регистриран на: Пет Апр 25, 2014 9:31 am Мнения: 415 Местоположение: София
Автомобил: Outback '99 AT, B14, 3.6 Executive
Рейтинг: 64
|
Ако само понякога успяваш значи или копчето не дава добър контакт или ти се губи Авто опцията поради някаква друга причина. Ето ти по-долу процедурата по обучаване.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ If in doubt.......FLAT 6
Не карам пил и не пия карал.
... важно е да знаеш числата колко са ти...
|
|
|
Нед Яну 23, 2022 7:09 pm |
|
|
BLA
Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm Мнения: 135 Рейтинг: 90
|
Lazarus написа: Ако само понякога успяваш значи или копчето не дава добър контакт или ти се губи Авто опцията поради някаква друга причина. Ето ти по-долу процедурата по обучаване. Точно това търсех, мерси.
|
|
|
Нед Яну 23, 2022 8:06 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|