Отговори на тема стр <  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  >
 Особености на Субару Аутбек IV ( 2010-2014 ) 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 02, 2018 5:34 pm
Постове: 44
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Outback 3.6
Рейтинг: 105
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kerekovski написа:
nelsky написа:
При мен течеше отзад в ляво от третия стоп. Тавана е боядисван, заради надрискано от чайки. Тъпаците, освен, че са скъсали уплътнението, ами и бяха боядисали отгоре, без да почистят остатъците. Лепих гумено уплътнение и пак течеше. Накрая сложих някакъв силиконов уплътнител.

Само стопчето или целия спойлер със стопа? При мен виждам на щората някакво малко количество вода, когато в дъжд отворя багажника. Преди това не виждам отвън нищо заради затъмнените стъкла, но понеже не е винаги, а и след автомивка го няма, все си мислех, че се стича от вратата, когато я отварям. А то наистина си се стича де, но сега ме хвърляш да търся и друг проблем :D


Само от стопа. Аз също първо забелязах на няколко пъти вода по щората и си мислех, че се мокри при отварянето на багажника. После обаче забелязах вода събрана в левия ъгъл на стелката за багажника. Свалих корите от задната врата и там беше пълно с вода, и така стигнахме до стопа. Виждаше се къде е вървяла струйката. А водата по щората е изтичала от корите при вдигане на вратата. При мен течеше само при много силен дъжд, въпреки че уплътнението почти напълно липсваше, а и, както писах и по-горе, безхаберниците в Оникс Колорс, бяха боядисали върху остатъците от уплътнението.
 15

Пон Окт 25, 2021 12:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Постове: 818
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 507
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Biankonero написа:
4 цифрена сума за стокови гърнета? Защо не пита Драго или Гущера - за толкова пари щяха да ти направят хубави проходни гърнета, че и да измислят закрепването така, че да има и някакви хубави накрайници. Че стоковите като ги видя с тия две тънки чучурчета насочени надолу, като на дизел... японците са се попрестарали в спестяването тук. Все едно не е 3.6R, а 1.6 дизел.

За Гущера изобщо не се сетих, честно. Драго не го знам. Мислех си като цяло за изработка на гърнета, но търся абсолютно стоковия звук, а не знам, доколко може да бъде докаран.

nelsky написа:
Само от стопа. Аз също първо забелязах на няколко пъти вода по щората и си мислех, че се мокри при отварянето на багажника. После обаче забелязах вода събрана в левия ъгъл на стелката за багажника. Свалих корите от задната врата и там беше пълно с вода, и така стигнахме до стопа. Виждаше се къде е вървяла струйката. А водата по щората е изтичала от корите при вдигане на вратата. При мен течеше само при много силен дъжд, въпреки че уплътнението почти напълно липсваше, а и, както писах и по-горе, безхаберниците в Оникс Колорс, бяха боядисали върху остатъците от уплътнението.

Абсолютно логично е. Ще погледна и при мен, какво е положението, трябва само да видя, как се сваля стопчето :)

Пон Окт 25, 2021 3:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 02, 2018 5:34 pm
Постове: 44
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Outback 3.6
Рейтинг: 105
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kerekovski написа:
Абсолютно логично е. Ще погледна и при мен, какво е положението, трябва само да видя, как се сваля стопчето :)


Свалянето е лесно. Като се махне кората под стопа(май първо едната или двете странични се махаха, че май се застъпваха със средната, но може и да греша), се ползва малка тресчотка с удължител, гайките бяха 8 или 10 мм мисля.Аз ползвах отвертка от тези със сменяемите накрайници. Само две гайки са и куплунг за кабелите, болтовете са закрепени към стопа,като се развият гайките, се вади стопа и се откача куплунга. Огледай обаче за следи от теч първо, че ако няма нужда, да не разбутваш напразно и да рискуваш да се скъса уплътнението.

Пон Окт 25, 2021 4:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 25, 2014 9:31 am
Постове: 415
Местоположение: София
Автомобил: Outback '99 AT, B14, 3.6 Executive
Рейтинг: 64
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Значи не е само при мен, а още една "особенност" на Аутбек IV.

Аз отварях където казваш и всичко е сухо с изключение на пластмаската отвътре. Няма утайки където е текло по платката и кабелите... явно по-странно се стича. Отхвърлих го в началото защото има лепенки и те при най-малкия теч биха се надули, а пистите ръждясали. При мен уплътнение липсва на пръв поглед и ще трябва да се разглабя, силиконизира и да се спре вече.

Иначе сега съм без фарове, че ги изпратих за рециклиране :)

:beer: :beer: :beer:

_________________
If in doubt.......FLAT 6

Не карам пил и не пия карал.

... важно е да знаеш числата колко са ти...

Вто Окт 26, 2021 8:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 25, 2014 9:31 am
Постове: 415
Местоположение: София
Автомобил: Outback '99 AT, B14, 3.6 Executive
Рейтинг: 64
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
"Особенност" ли е, че централния стоп е лед панелче и не могат да се сменят крушки ако свети половината? Някой разглабял ли го е?

_________________
If in doubt.......FLAT 6

Не карам пил и не пия карал.

... важно е да знаеш числата колко са ти...

Нед Окт 31, 2021 11:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 09, 2009 5:45 pm
Постове: 2162
Местоположение: София
Автомобил: Subaru OBK 2.5 SVT 2011
Телефон: 0888492747
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

Да споделя един полезен (според мен) ъпдейт, направих го преди около 15к км. :idea:

По моя идея и с любезното съдействие на диагностика на Любо - Влади, направихме следната интервенция:

- сменихме термостата с по-ниско температурен, мисля че 78 градусов...не съм 100% сигурен, може и 82 да е...
- сменихме софтуерно температурните настройки на автомобила - тук Влади е човека. :bow:

Защо го направих : Заради ЕКО категорията на нашите Б14 Субара /моето 2.5 CVT 2011 е ЕВРО 5Б/, фабрично са ги оставили да работят на доста високи градуси (за уж по-пълно изгаряне) - 99-102 градуса. Което разбира се има своите последствия върху амортизацията агрегата на колата ](*,) и периферията му.
Сега колата работи между 81-89/92 градуса, което мисля е доста добра оптимизация на работа и превенция за мотора.

Реших да споделя, дано да е полезно. Ако някой друг е правил подобно нещо, нека сподели.

Поздрави :beer:

_________________
Subaru Outback 3.0 2002, Subaru Outback 2.5 2011
Пламен Маринов
 30

Пон Ное 08, 2021 6:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Постове: 818
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 507
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На 3.6 мисля, че стоковият термостат започва да отваря на 78 градуса и пълното му отваряне е на 95 - това по книга. По наблюдения - дори с нов термостат, нов антифриз, нов радиатор и нова капачка, средно в града държи 95-96 градуса при пъплене по тапите. Извънградско е между 88 и 98 в зависимост от натоварването, а веднъж на много дълъг баир видях и 101 градуса, но смятам, че все пак е нормално, при положение, че термостатът е напълно отворен чак при 95 градуса. Интересно ми е, какво се прави софтуерно (освен да се свалят праговете на вентилаторите).

Сря Ное 10, 2021 11:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 09, 2009 5:45 pm
Постове: 2162
Местоположение: София
Автомобил: Subaru OBK 2.5 SVT 2011
Телефон: 0888492747
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За работата по софтуера не мога да кажа дали само праговете на перките е пипал...трябва да го поразпитам, но мога да кажа че максимално моята достига до от 83-95 градуса в натоварен градски режим.

Поздрави,

Прикачени файлове:
2021-11-10_14-20-32-923.jpg
2021-11-10_14-20-32-923.jpg [ 165.15 KiB | Прегледано 380 пъти ]
2021-11-10_14-20-22-343.jpg
2021-11-10_14-20-22-343.jpg [ 160.79 KiB | Прегледано 380 пъти ]

_________________
Subaru Outback 3.0 2002, Subaru Outback 2.5 2011
Пламен Маринов
Сря Ное 10, 2021 2:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Постове: 818
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 507
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Biankonero написа:
4 цифрена сума за стокови гърнета? Защо не пита Драго или Гущера - за толкова пари щяха да ти направят хубави проходни гърнета, че и да измислят закрепването така, че да има и някакви хубави накрайници. Че стоковите като ги видя с тия две тънки чучурчета насочени надолу, като на дизел... японците са се попрестарали в спестяването тук. Все едно не е 3.6R, а 1.6 дизел.

Мда, особеност на модела си е неналичието на читави алтернативни крайни гърнета на пазара. В Щатите има некакви Walker-и, които дори по форма не го докарват, не знам за звука, а друго не намерих. Търсих информация, за това, какво има в тия гърнета като прегради, тръби и т.н., за да могат да се изработят от неръждавейка максимално близки, но не намерих нищо друго, освен една снимка при руснаците и то за B13. А за мен, понеже пътувам често и по много, тишината е много важна. Заради това прибегнах до ОЕМ-ски гърнета от магазина.

И тъй като вече новите ми стокови крайни гърнета са монтирани, подарявам старите. Не стават за ползване като гърнета, но някой може да ги вземе, разпори, разгледа, измери и така да си направи читави и къде по-евтини такива. А защо не и да сподели тази информация тук, така че да има и за следващите, минаващи по този път. Ако някой ги иска с тази цел - негови са, само държа на лично предаване в София, защото наистина с куриери не ми се занимава.

Чет Ное 11, 2021 11:05 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 19, 2019 8:55 am
Постове: 153
Местоположение: София
Автомобил: '17 WRX
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kerekovski написа:
Мда, особеност на модела си е неналичието на читави алтернативни крайни гърнета на пазара. В Щатите има некакви Walker-и, които дори по форма не го докарват, не знам за звука, а друго не намерих. Търсих информация, за това, какво има в тия гърнета като прегради, тръби и т.н., за да могат да се изработят от неръждавейка максимално близки, но не намерих нищо друго, освен една снимка при руснаците и то за B13. А за мен, понеже пътувам често и по много, тишината е много важна. Заради това прибегнах до ОЕМ-ски гърнета от магазина.

И тъй като вече новите ми стокови крайни гърнета са монтирани, подарявам старите. Не стават за ползване като гърнета, но някой може да ги вземе, разпори, разгледа, измери и така да си направи читави и къде по-евтини такива. А защо не и да сподели тази информация тук, така че да има и за следващите, минаващи по този път. Ако някой ги иска с тази цел - негови са, само държа на лично предаване в София, защото наистина с куриери не ми се занимава.


Разбирам, важното е че си решил въпроса. За другите колеги, които евентуално ще минават по този път - Драго и Гушера са алтернатива не само за шумни тунинг гърнета, правят много качествени и най-вече обезшумени проходни гърнета, с много качествена вата. Аз бях много доволен от моите от Драго - от вън много дискретен плътен звук, вътре в колата нямаше промяна, може би над 4000 оборота се чуваха повече, но това е рядко за тези коли. Двете гърнета заедно с Y тръбата излязоха 1200лв, но това преди 2г, сега сигурно ще са поскъпнали. Между стокови и такива не бих се чудил изобщо, особено ако са близки като цена.

Изображение

Изображение

Чет Ное 11, 2021 12:18 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Яну 02, 2020 12:01 am
Постове: 26
Местоположение: Хасково
Автомобил: Subaru Outback 2,5 CVT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте.
От 2 седмици съм собственик на Subaru Outback 2.5i Bifuel CVT 2011 г.
Карам си я с удоволствие от тогава и сега взех да се ръчкам с разни неща които са нови за мен.

Бутончето с хлъзгащата се кола и OFF мисля че е за изключване на тракшън контрола но като го натискам нищо не реагира по никакъв начин. Нито светва лампа нито гасне. А иначе при контакт тази лампичка светва след което изгасва със всички останали.

Бутончето със спускащата се кола по същия начин като го натисна само звуков сигнал и нищо нито светва нито гасне.
За навигацията която е ЕСLIPSE AVN 726 EE мисля че и трябва обновяване на картите защото не намира сигнал.

При скорост от 80 до 100 км. имам едно леко дразнещо виене което се чува малко по леко след 100-110 км в час. далие деференциал.
Колате в взета от човек който ме увери с бележки за сменени масла и консумативи.

Колата иначе стои супер на пътя както и върви.Първата ми кола с автоматик и мисля че е супер.

Вто Дек 07, 2021 1:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 6:57 am
Постове: 593
Местоположение: София
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT Ltd.
Рейтинг: 178
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Бутона "Off" служи за изключване/включване на системата за динамично стабилизиране - т.нар. Vehicle Dynamic Control /VDC/. Тази система е активна по подразбиране, и с натискането на бутона OFF при включен двигател се деактивира - лампата остава светната.
За работата на системата има изписано доста, включително и в Ръководството (Owner's Manual). Най-общо препоръката е системата да е постоянно активна, като само в условия на буксуване в кал, сняг и подобни да се деактивира с бутона.

Бутончето със "спускаща се кола" (в същност е кола по баир) е т.нар "Hill Holder". С натискането му се активира задната спирачка, което осигурява задържане на колата да не се връща назад при потегляне срещу наклон. Щом потеглите се изключва автоматично. Според мен, за CVT автоматика е малко излишно (не помня да ми се е налагало да го ползвам), защото на равно колата леко потегля сама при отпускане на спирачките, а срещу среден наклон стои на място. Може би срещу голям наклон да е полезно, особено за новите по-неопитни водачи.

Добре е да се прочете внимателно Ръководството, където са описани точно системите и как трябва да се държат съответните сигнални лампички.
 15

Вто Дек 07, 2021 6:48 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Яну 02, 2020 12:01 am
Постове: 26
Местоположение: Хасково
Автомобил: Subaru Outback 2,5 CVT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря колега.Това го разбрах. Сега намерих Ръководство и прочетох за тези системи.
Но идеята ми е че не трябва ли като натисна бутончето OFF да ми светне и лампата на таблото, която да отчита че е изключена системата?

Вто Дек 07, 2021 11:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 25, 2014 9:31 am
Постове: 415
Местоположение: София
Автомобил: Outback '99 AT, B14, 3.6 Executive
Рейтинг: 64
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Stef_Master написа:
Благодаря колега.Това го разбрах. Сега намерих Ръководство и прочетох за тези системи.
Но идеята ми е че не трябва ли като натисна бутончето OFF да ми светне и лампата на таблото, която да отчита че е изключена системата?

Да, трябва.

Ако не светва има проблем.

_________________
If in doubt.......FLAT 6

Не карам пил и не пия карал.

... важно е да знаеш числата колко са ти...

Сря Дек 08, 2021 9:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Окт 23, 2012 3:59 am
Постове: 43
Местоположение: Враца
Skype: vigben
Автомобил: Subaru Legasy 2016г седан
Телефон: 0877945049
Рейтинг: -15
Кофти...
Отговори с цитат
Здравейте, колеги от скоро съм собственик на Outback 4 /2.5 167ks автомат. Прекрасна машина, ще я обслужвам сега и съм пред дилемата каква марка ремък да монтирам. Другият ми въпрос е как да почистя или с какво по точно камерката за задно виждане малко трудно се вижда. Знам че тук има достатъчно компетентни спрямо марката SUBARU и ще ви бъда много признателен за компетентно мнение... БЛАГОДАРЯ предварително.

Чет Дек 09, 2021 3:34 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Окт 23, 2012 3:59 am
Постове: 43
Местоположение: Враца
Skype: vigben
Автомобил: Subaru Legasy 2016г седан
Телефон: 0877945049
Рейтинг: -15
Кофти...
Отговори с цитат
Здравейте, колеги! Дали ще е възможно да се направи менюто на дисплея на български, че другите езици доста ми куцат. Ще съм ви благодарен ако ми преложите решение на този съществен за мен проблем. Благодаря Ви за което предварително!

Чет Дек 09, 2021 3:46 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Постове: 135
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, малко тъп върпрос, ама не успявам да намеря информация как да си обуча стъклото да се вдига до горе с едно натискане на бутона без да го задържам през цялото време по пътя му нагоре. Понякога успявам, но случайно, повечето пъти след като си взема билетчето на бариерата с една ръка включвам 1ва, с другата завивам с волана и ми трябва трета за 5-6 секунди да държи бутона нагоре докато се двигне стъклото ROFL .

Нед Яну 23, 2022 1:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3927
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Щом понякога успяваш, почисти бутона с препарат за контакти. По спомен вътре имаше две цъкала и едното ти отказва.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Яну 23, 2022 4:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 25, 2014 9:31 am
Постове: 415
Местоположение: София
Автомобил: Outback '99 AT, B14, 3.6 Executive
Рейтинг: 64
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако само понякога успяваш значи или копчето не дава добър контакт или ти се губи Авто опцията поради някаква друга причина. Ето ти по-долу процедурата по обучаване.

Прикачени файлове:
Capture.PNG
Capture.PNG [ 139.64 KiB | Прегледано 149 пъти ]

_________________
If in doubt.......FLAT 6

Не карам пил и не пия карал.

... важно е да знаеш числата колко са ти...
Нед Яну 23, 2022 7:09 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Постове: 135
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Lazarus написа:
Ако само понякога успяваш значи или копчето не дава добър контакт или ти се губи Авто опцията поради някаква друга причина. Ето ти по-долу процедурата по обучаване.

Точно това търсех, мерси.

Нед Яну 23, 2022 8:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема  стр <  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  >

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор