Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 1:00 pm



Отговори на тема  [ 61 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
 Диагноза гарнитури на глави 
Автор Съобщение
Online

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги, имам нужда от малко помощ. От 8-9 месеца имам Аутбек 2002 2.5 156 коня. От както го имам двигателят от долу е омаслен и губи по близо 1.5 литра масло на 10 000 км. От 2 месеца започна да губи и по около 400 мл. антифриз за седмица. Редовно опипвам всички съединения и всичко е сухо. Легнах под колата и видях капка антифриз точно на ръба на гарнитурата на едната глава. На няколко пъти съм виждал и капки антифриз на асвалта под колата. Правех сметка тази или другата седмица да се захващам с ремонт, но днес реших да направя един преглед преди това. Почистих отдолу мястото между блока и главата и запалих да видя дали ще прокапе. Обаче за изненада не! За полувин час работа и около 5 км каране на пълна газ не се появи нито капка антифриз. Само леко омасляване в предната част на гарнитурите. Изчаках после 3 часа преди да сложа кората и пак нямаше слиди от антифриз. В казанчето не излизат балончета. Някой има ли идея от къде може да изчезва този антифриз? Ще съм благодарен на съвети. Не знам за момента дали си засложава да отварям двигателя.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Фев 02, 2019 10:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега , да нямаш пробит радиатор , изпарява се при стопляне и няма теч , дай една снимка на разширителното казанче и на маркуча в него като го издърпаш . В някой сервизи правят тест за духнали гарнитури , но нее 100% точен , разхода на масло , ако я понатискаш е в границите . Избери си от белите сервизи един и ги посети , при тези симптоми няма да смееш да тръгнеш на дълъг път .

Нед Фев 03, 2019 11:31 am
Върнете се в началото
Профил
Online

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Предполагам, че теча не е от радиатора. Някъде зад двигателя по скоро. Но маркучите на радиаторчето на парното са сухи, както и тръбичките в които влизат към двигателя, маркучите на изпарителя също. Бях нарочил гарнитурите, но ми се струва, че не са и те.
По принцип ходенето до сервиз ми е малко сложно. Мога само в събота. 3 пъти съм ходил до Митака за други работи, два от които нямаше време да ми обърне внимание и получих само съвети и после се оправях сам.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Нед Фев 03, 2019 7:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Маркуча изглежда добре , не е раздут . Пробвай с работа на място без кората под мотора , но сложи отдолу един картон за да видиш има ли теч .

Нед Фев 03, 2019 7:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Online

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ще пробвам, но чак в събота. Започвам да си мисля че скапаните маркучи на изпарителя които са нови, но некачествени в по студени нощи започват да изпускат, когато не ми се занимава в студа сутрин да вдигам капака и да ги опипвам. Случвало ми се е на друга кола след смяната им да се налага няколко пъти да ги донатягам, докато олегнат. Утре ще сваля кутията на филтъра да ги донатегна. Интересното е, че се налага доливане само в разширителното казанче и чак ако го изпусна и е свършила там течността докивам и в радиатора.

Нед Фев 03, 2019 9:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 7:05 pm
Мнения: 122
Автомобил: Legacy EJ25 02 & Outback H6 05
Рейтинг: 51
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При мен на Легаси проби лявата гарнитура. Теча беше навън и не е надувала системата. Погледни маншона на рейката, там капеше дори се наложи след ремонта да го подменя. Антифриза не му повлия добре :-?

Нед Фев 03, 2019 10:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Online

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Смених и двата маншонона на рейката. Като купих колата бяха скъсани и от ляво май омаслява малко. Но ще следя за следи от антифриз и там.

Нед Фев 03, 2019 11:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 06, 2015 11:12 am
Мнения: 215
Местоположение: Добрич
Skype: w.o.s.h
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 230
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Както и да го глоедаш колега, това с гарнитурите го направи. Достатъчна причина е теча на масло. От снимките горе ясно се вижда че тече от гарнитурата масло. Ако не е радиатора са гарнитура/и. Виж в дали е сухо долу в тавата на водния радиатор и огедай добре пластмасата където влиза маркуча в радиатора. Както казаха дори и само с теча на масло( а аз съм сигурен ,че и антифриза ти изчезва заради гарнитура) няма да си спокоен като караш.
Поздрави.

Пон Фев 04, 2019 3:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Огледай за антифриз в/у блока. Има една свързваща алуминиева П образна тръба, която свързва двете глави отгоре (под колекторите) - http://opposedforces.com/parts/legacy/e ... er_pipe_1/.
Случва се о-пръстените да се одървят и да протекат.

Случвало ми се е, да ми се е закъсал маркуча, големия, който влиза в радиатора, откъм блока (горен). Чак като почна да хвърля антифриз се видя, защото преди това е капело съвсем малко.
При 2.5, лявата глава почва с теч на масло, като стане по-зле, почва да тече и антифриз от нея... та гарнитури и глави, че ще правиш е ясно, но може да не е на момента (сбирай средства и го направи както трябва - проверка дали блока е прав, шлайф и ревизия на глави и гарнитури - поинтересувай се какви точно да вземеш, за да нямаш проблеми (ОЕМ, с излекувани детски болести - не помня номера).
Петко даде може би най-адекватно предложение, за течове, които капят по земята - режеш си картон за отпред и палиш на място + форсиране. Ако не проличи да капе, почни да го слагаш, като я паркираш вечер и оглеждай сутрин. Това с гадните маркучи е отвратително и не мога да разбера, защо газаджйите се стискат за +20лв маркучи, но да са качествени. Случвало ми се е след 7-8месеца, нови маркучи да са се напукали и да изпускат.
Ако имаш време, премери колко маркучи и какви ти трябват да ги подмениш и мини питай Тони от Динамикарт (с/у гробищата на Горубляне на околомръсното) да ти продаде колкото метра ти трябват (щом можеш да се оправяш сам и нямаш кога да ходиш по сервизи) - използва качествени маркучи.
:good: :beer:

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Фев 04, 2019 5:33 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Online

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Днес свалих кутията на въздушния филтър и притегнах скобите на тройниците на маркучите към изпарителя. Едната в действителност беше доста хлабава. Напълних казанчето до максимума и следващите дни ще следя. А къде е слабото място на гарнитурите от което протича антифриза? Предполагам от долната страна на двигателя в средната им част. Има ли шанс да протече от задната страна на блока от към скоростите? Днас се замислих, че там изобщо не гледах какво се случва.

Пон Фев 04, 2019 7:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 7:05 pm
Мнения: 122
Автомобил: Legacy EJ25 02 & Outback H6 05
Рейтинг: 51
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Протича точно лявата гарнитура в задния край. Доста близо е до колектора и с времето дори и колата да не е прегрявана гарнитурата изгаря. Това се беше случило при мен.

Пон Фев 04, 2019 10:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 04, 2007 2:21 pm
Мнения: 171
Местоположение: Бургас
Рейтинг: 102
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Най-често текат на студено гарнитурите. При мен и двете протекоха по един и същи начин през няколко години. При няколко колеги, също.
При топъл (или работещ) двигател няма теч. Сутрин намираш локвичка под колата с диаметър 5см.

_________________
Subaru Outback 2.5 '00 AT

Вто Фев 05, 2019 1:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Online

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Благодаря за съветите! Локвичка под колата последните дни не намирам. Обаче антифриза пак е намалял. Лявата глава има нагар от задната страна от към скоростите. Качвам снимка. Има някакви наслагвания, предполагам са от грес. Скоро сменявах маншон на вътрешното каре, понеже се беше скъсал и сигурно е хвърляло там. Обаче на дясната глава отдолу имаше една капка която мисля, че беше антифриз. В събота ще сваля кората да огледам по хубаво и обмислям в неделя да разглобявам двигателя, но още не мога да взема окончателно решение.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Фев 07, 2019 10:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 06, 2015 11:12 am
Мнения: 215
Местоположение: Добрич
Skype: w.o.s.h
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT 2002
Рейтинг: 230
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Коега с риск да стана банален- решението е едно -гарнитури. От където ти се губи маслото от там заминва и антифриза ( + евентуално теч от някъде другаде). Така ,като чета сам ще си я правиш. Ако мислиш да я караш и имаш финансова възможност мятай и едни сегменти. Излишно е да споменавам и лагери.

Чет Фев 07, 2019 10:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Без да си сигурен, че не тече от друго място, не махай глави.
Първо провери със сигурност дали нямаш теч от някъде.
Тези 2.5ци избиват навън, не е като предните да го изгарят... не, че е невъзможно, но първо се увери, че нямаш никакви течове от никъде (за което трябва да се отстранят всички стари мизерии и да се гледа)....
по спомен маркучите за парното май от дясно влизат в купето... абе измий колкото можеш и без кора, с картон под нея всяка вечер и така...

_________________
http://www.hostit.bg/

Чет Фев 07, 2019 10:48 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, тъй като си се засилил да отваряш мотора, наясно ли си какво ще струва това начинание във време и пари?

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Фев 07, 2019 10:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Online

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Абсолютно. Взел съм цени за оригинални части от колега от форума, наясно съм колко струва едно обслужване на глави и шлайф на блока ако се наложи. Не за пръв път го правя :beer:
Просто знам, че колата може да изкара още известно време така, но не знам колко. А за лятото съм планувал други ремонти свързани с къщата, които не знам колко ще продължат и си мисля, че сега е най подходящия момент за това. Иначе не ми пречи веднъж седмично да вдигам капака и да доливам по 300 грама антифриз. Ако знам че ще задържи така до есента или около 15000 км може да го оставя за тогава, но това едва ли има кой да ми го гарантира. Целта на темата по скоро беше да получа съвет дали правилно съм се отиентирал за проблема, да не се окаже че правя ремонт напразно.

Чет Фев 07, 2019 11:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Измий всичко отдолу и отгоре, погледай пак и тогава решавай. Ако няма драма с температурата на антифриза няма смисъл да почваш.
Пък щом 1000 лв не те бъркат отваряй мотора и провери каквото те тормози.
Шлайфа на глави ОК, ама за шлайф на блока трябва да се разглоби всичко и сметката ще стане ....... 1/3 от цената на колата.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Фев 08, 2019 8:38 am
Върнете се в началото
Профил
Online

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Няма никаква драма с температурата. Блока точно малко ме притеснява. Ако е под 5 стотни кривината ще го затворя така, но ако трябва да се отваря вероятно ще излязат и лагери за смяна, сегменти, а дано не и нещо по сериозно. Вероятно ще се вслушам в съвета ти и за сега ще задържа.

Пет Фев 08, 2019 10:35 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
"кривината" е винаги налице - как ще я замериш на оупън дек блок е друг въпрос.
Щом имаш желание да се бъзикаш ето някои насоки:
- преди да сваляш каквото и да е - измери компресия/вакуум/налягане на масло
- ако маслото в норма (за съответния вискозитет) няма смисъл да буташ надолу. Буталата се вадят без да се цепят блоковете. Ако колата гори 1.5/10000 нищо няма да откриеш по буталната група. 1-ви и 2-ри сегмент ще са в норма, маслен не можеш да измериш. Да опресниш само маслен сегмент също не става, щото се продават комплект. Ако сутрин колата потропва, ще измериш малко износване на полите на буталата, но смяната е чок парасъ.

Затова ти казвам, че ако не се засилва с времето, и ако теча от гарнитурата е само навън, ще бъдеш по щастлив да даваш по 2-3 лв на седмица за антифриз, отколкото да останеш 2 седмици без кола (минимум) и да оправяш резби като замаян. Не знам какви коли си правил преди, но работата по боксера е за кола и половина.
Има и още един вариант, който можеш да предприемеш - Subaru Coolant Conditioner (мисля, че е Holtz stop leak). Добавяш едно шишенце и следиш за резултата. Може пък да стане чудо.
Успех.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Фев 08, 2019 11:46 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 61 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Marto_180, Navigator и 24 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор