Субару Форум България https://www.subaruclubbg.com/forum/ |
|
Диагноза гарнитури на глави https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=26313 |
Страница 2 от 4 |
Автор: | Marto_180 [ Пет Фев 08, 2019 2:56 pm ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
Има ли опасност тази добавка да запуши радиатора? Може да я пробвам. Излиза ми в амазон и ибей. Вероятно и в субару ще я имат. Потропване на студен мотор има леко само като тръгна. При работа на място не се чува. Не знам от къде идва. |
Автор: | Alxx [ Пет Фев 08, 2019 8:03 pm ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
От гореупоменатите поли на буталата. Имат износване, което се компенсира от температурното разширение и звукът после изчезва. |
Автор: | Marto_180 [ Нед Фев 10, 2019 6:41 pm ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
И така, понеже си ме човъркаше и нямаше да спре, днес следобяд взех че започнах да разглобявам. И понеже нямам уред с който да извадя двигателя цял реших да сваля всичко от него и като остане само блока да викна приятел на помощ и да го извадим. Обаче греда. Не бях сметнал че докато сваля главите ще си изкривя ръцете и времето не стигна. Главите са смъкнати, още не съм започнал да ги разглобявам. Блока още си е в колата. Утре съм отпуск и следобяда ще имам време да продължа. Днес случайно през един познат майстор намерих връзка с един сервиз в който правят само субару. Няма да споменавам кой, дори не знам дали е в списъка с белите сервизи, но от там дадоха една интересна идея. Направили са си тапи с които запушват отворите на буталата, за да не влизат стружки и шлайфат блока сглобен. Ще услужат с тези тапи. Мисля да подменя всички оплътнения и да презалепя всичко. Въпросите които ми идват в момента са тапите през които се свалят буталните болтове със силикон ли се лепят или си имат оплътнения. Гледам от долу на блока има още тапи вероятно и тях ще прелепя или ще им сменя о пръстени. Още не знам какво има отдолу. |
Автор: | Marto_180 [ Нед Фев 10, 2019 7:09 pm ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
И още нещо се сетих. Някой има ли идея как може да се замери блока. Мислех да взема една алуминиева линия, която да наложа върху блока и с луфтомер да пъхам под нея. Дали е достатъчно надежден начин обаче? Или направо да го давам за шлайф и да не се занимавам с глупости. |
Автор: | Alxx [ Нед Фев 10, 2019 7:13 pm ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
Има един уред с шашаво име, викат му "косъм линия". С нея се мери. Носи го в шлайф базата да си го замерят и ако няма нужда, няма да го пипат(ако уцелиш читави майстори ). Също предвиди и уред назаем, да ти премери овала на цилиндрите дали е в норми. Горе за тапите си писал - по спомен всички бяха с алуминиеви уплътнения(шайби, ако не греша), само т.нар. "маслен сепаратор" зад маховика е със силикон. Тенчо намери за моя мотор алуминиев, вместо нагорялата пластмаса, която свалихме оттам. |
Автор: | valqk [ Нед Фев 10, 2019 8:41 pm ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
Ето за какво говори Сашо: https://www.youtube.com/watch?v=4ieBhsdSFqg това, задължително си го поръчай, ако не ти е метален, че после ще береш ягоди. Даже може превантивно да го смениш. В клипа има парт номер. Обърни внимание по колко силикон се слага, важно е, за да не запушиш после маслените магистрали. Обърни внимание къде е черният болт, защото е различен. Всичко що е гума - също сменяш и по глави и по блок. Трябва да е много тънък слой, колкото да запечата, но не трябва да излезе навън, като се стяга. Ако мислиш да караш колата по-дълго време, разцепи блока и измери и прегледай всичко. Вярно, най-малко ще трябват нови основни и биелни лагери, но ще го караш още поне 100к, ако всичко е ок. + че ще изистиш сегментите и буталата от гняз и няма да ти гори толкова масло (ако решиш да не сменяш сегменти). Трябва да си прецениш, дали ще имаш финансова възжможност, но също трябва да имаш в предвид, че може да се разтропа пак на лагери, след някое време или да почне да гори масло... Иначе - караш блока в шлайф базата - да ти премерят цилиндрите, и челата. Както каза Сашо, може да имаш късмет и да трябва само главите да правиш. Успех! |
Автор: | Marto_180 [ Нед Фев 10, 2019 9:41 pm ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
Блягодаря ви. За жалост финансите няма да ми стигнат в момента за лагери и сегменти. Но двигателя работи тихо и добре и се съмнявам да имам проблеми следващите 100к. Карам служебно пежо на 420к на което до сега е сменяна само една гарнитура на глава, преди години съм имал форд, който преди това баща ми го беше карал 350к и аз го докарах до 500 и двете коли не пипаха маслото. Не ми се иска да мисля, че субаруто е по зле и по малко издръжливо |
Автор: | Marto_180 [ Нед Фев 10, 2019 9:55 pm ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
А капачето от другата страна на коляновия вал, от което се вади бутален болт също ли е със силикон? |
Автор: | ico_tech [ Пон Фев 11, 2019 10:01 am ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
Е супер. Бутна камъка по нанадолнището и сега се чудиш къде ще спре. Малко ме заблуди с тия "5 стотни", че имаш представа с какво се захващаш. Няма да коментирам идеята ти да вадиш блока на ръце - къв "уред за вадене" кви пет лева. Няма ли дървета около вас . А това с тапите е още по-супер идея - който го е измислил явно я е закъсал здраво, щото от пълна разглобка те делят точно 7 о-ринга, 2 семеринга, 6 шайби (специални) и един силикон (към 100 лв общо). Щом си толкова зле с финансите ето ти друг начин да "оправиш" блока, който не можеш и да измериш (с алуминиева лента най-вече ): - намираш една калибрована дъска(трупче) с дължина около 450 мм, примерно 40х40 или 20х50 - има в Практикер. - купуваш шкурка с хартиен гръб, слагаш я на трубчето с габари, като хубаво я обръщаш по ъглите. Размера на шкуката е 240-320 - почваш да шлайфаш с надлъжни движения и гледаш как се матира (първо се изчистват остатъците от гарнитурите). Ако нямаш кривина ще получиш равен мат по цялата повърхнина и си сипваш една бира. Ако не - шкуриш докато стане или даваш заветните 50 лв за шлайф. Ти изобщо мери ли налягането на маслото? Това ти е (беше) отправната точка за това дали да буташ лагери или не. Сега кажи, че колата е автомат и ще видиш как се вади шорт блок "на ръце" Още в предния пост ти казах да не сравняваш Субару боксер с редоваците, които се правят за 100 лв пред блока, и които са с чугунени блокове (най-вероятно) Ето и допълнително инфо за разглобката: - тапите са три, гарнитурите са 33.5 х1, алуминий. Можеш да купиш близък размер (1.5,2) от крепежи. Освен това се лепят със силикон - можеш да ползваш същия като този на масления сепаратор. - лявата глава отзад (пред шофьора) е с капаче, под което има о-ринг И айде ако не е толкова натоварващо за теб, да вземеш да прочетеш малко сервизното ръководство Всичко го има написано, на английски, но има и картинки. Последен съвет - вземи си динамометрично ключе 5-25, щото всички тези болтченца дето се развиват много лесно и те карат да се усмихваш сега, могат да породят същият брой сълзи като почнеш да ги стягаш "на око". |
Автор: | Marto_180 [ Пон Фев 11, 2019 3:11 pm ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
А защо имам чувството, че ми се караш? Правя си моята кола, а не твоята. Идеята ми беше да сменя гарнитурите за да спра течовете и предотвратя бъдещи проблеми, а не да се чудя в кой момент ще кипне или омеша и да не смея да тръгна на никъде. Не целях основен ремонт. Защото ако разглобя блока естествено, че намаше да го сглобя със старите лагери и сегменти и с 1000 лв. до никъде нямаше да стигна. Варианта с трупчето си го мислех и аз, но не си заслужава чак толкова, като така или иначе блока е навън. |
Автор: | Dimichos [ Сря Фев 13, 2019 7:24 am ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
NPR сегменти са около 160лв, колбеншмид лагери основни + биелни - около 120,о- пръстени и преден и заден семеринг на к.в. още около 50. Гумички на клапани около 60, гарнитурите на главите между 120 и 160- както ги намериш ,за капаците на клапаните- не помня,но повече от 80 не са. Шлайф на главите при нас е 20+20, един силикон 20лв. Притиръчна паста за клапани 5лв. 160+120+50+60+160+80+40+25=695 И ще ти останат 300 за ангренаж |
Автор: | Marto_180 [ Сря Фев 13, 2019 8:16 am ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
Ангренажа е на 10000. Рано му е . Блока вече е шлайфан, капака на сепаратора е алуминиев, днес чакам да дойде силикона и главите, които се обслужват напълно. Бях гледал цени за лагери и сегменти подобни на тези които даваш и бях останал с впечатление, че са за брой, а не за комплект. |
Автор: | ico_tech [ Сря Фев 13, 2019 8:34 am ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
Marto_180 написа: А защо имам чувството, че ми се караш? Правя си моята кола, а не твоята. Идеята ми беше да сменя гарнитурите за да спра течовете и предотвратя бъдещи проблеми, а не да се чудя в кой момент ще кипне или омеша и да не смея да тръгна на никъде. Не целях основен ремонт. Защото ако разглобя блока естествено, че намаше да го сглобя със старите лагери и сегменти и с 1000 лв. до никъде нямаше да стигна. Варианта с трупчето си го мислех и аз, но не си заслужава чак толкова, като така или иначе блока е навън. Оооо не колега, аз не ти се карам. Поиска съвет - дадох ти. Какво и как правиш си е твоя работа. В никакъв случай не искам да заставам на твоя път към познанието, нито да влизам в полемики кога и как се сменят лагери и сегменти. Успех. |
Автор: | Dimichos [ Сря Фев 13, 2019 8:35 am ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
За комплект са,скоро събирахме такъв мотор |
Автор: | petko 69 [ Сря Фев 13, 2019 7:02 pm ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
Marto_180 написа: Ангренажа е на 10000. Рано му е . Блока вече е шлайфан, капака на сепаратора е алуминиев, днес чакам да дойде силикона и главите, които се обслужват напълно. Бях гледал цени за лагери и сегменти подобни на тези които даваш и бях останал с впечатление, че са за брой, а не за комплект. Колега , ще следя темата до край , а се надявам и след ремонта да продължиш да пишеш за резултатите . Радвам се на това , че си много ентусиазиран всичко да си направиш сам , но практиката ми е показала , че всяка втора кола Субару ремонтирана в гараж и идва при Павлин с тежки проблеми . Давам Павлин за пример , а сезирам специализиран сервиз на Субару . Дано си технически подготвен за това което си майсториш . Успех . |
Автор: | Alxx [ Сря Фев 13, 2019 7:30 pm ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
И аз я следя. Факт е, че много хора се надскачат и после плащат прескъпо, но също е факт и една азиатска поговорка: "Майсторът се е провалил повече пъти, отколкото начинаещият изобщо е опитал." |
Автор: | Marto_180 [ Сря Фев 13, 2019 10:28 pm ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
Благодаря за подкрепата колеги. Мисле че ми е късно да ставам майстор. Работил съм за кратко в сервиз, но не беше моето. Но ми носи удоволствие да си човъркам колата. Точно 2 пъти съм вкарвал кола в сервиз и то сервизи препоръчани от приятели. И двата пъти се наложи да отстранявам проблеми след тях. И то малоумни(скъсан семетинг при монтажа и грешно сглобени кормилни щанги, от които едната изпадна, добре че при маневра с ниска скорост). Ще видим какво ще излизе от ремонта, все пак закърпвам 16 годишна кола, която да изкара още няколко години и няма смисъл поне според мен да се набиват хиляди левове (колкото вероятно би струвал един ремонт в някой бял сервиз). Като цяло най много ме притеснява свързването на всичкия кабел, който някога газаджията е преправил по свой вкус Занимавам се вечер след работа по 2 часа с нея. Днес взех главите от шлайф и ги сглобих. Утре продължавам. |
Автор: | valqk [ Сря Фев 13, 2019 10:46 pm ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
Така и така си се хванал, купи си хубави буксички и подобни и преправи инсталацията на газаджията по твой вкус После да ти е лесно, че доста често не мислят как ще е добре после откъм ремонтопригодност, ами пускат откъдето им е удобно и след тях... потоп. Щом си шлайфал и блока и главите, не очаквам да имаш ядове, ако следваш сервизното. Дано долнището ти да е читаво и всичко да е 6. Ако нямаш ръжда по купето колата може много да те изкара. По-старите са по-здрави, като цяло. Апропо, така и така го правиш добре, вземи си смени маркучите, ако не си ги сменял и са оригинални. Ще е тъпо да направиш всичко, да тръгне както трябва и да пукнеш някой маркуч, щото си спестил 30лв (за големите говоря). Прегледай(инспектирай) всичко що е гума - сам каза 16годишни са, все пак, а си разкостил всичко. |
Автор: | petko 69 [ Чет Фев 14, 2019 7:48 am ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
За маркучите не прави икономии , а също виж тези за картерна вентилация , че се обичат и чупят . Успех . |
Автор: | valqk [ Чет Фев 14, 2019 9:24 am ] |
Заглавие: | Re: Диагноза гарнитури на глави |
А, да. Дребни, но важни неща - о пръстените на връзката м/у главите, пцв клапанче... и пак - прегледай всички маркучи за напукано, твърдост, слеснато и т.н. Аз бих заменил всички въздушни маркучи/чета със силиконови 'тунинг' маркучи (от сините/червените - има и в черно). Ще си спестиш ядове с/у 50-100лв. Водните и маслените маркучи с хубави маслени (мисля, че не е проблем да се сложат такива, които издържат на масло за антифриза, ако не ти се занимава да вземаш различни - зависи колко ще ти стъпи като разлика в цената). Имаше някакви немски... изглеждаха много добре, но трябва да питам каква беше марката. Ако решиш - кажи. Спец. маркучи (като тези големите от блока до радиатора) - оем... и така. и снимай, че да се похвалиш после |
Страница 2 от 4 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |