Автор |
Съобщение |
shogun
Регистриран на: Вто Апр 23, 2019 9:20 am Мнения: 5 Рейтинг: 0
|
Здравейте форумци! Имам инъерес да сменя старата вектра със субару оутбек да кажем 2ра генерация. От прочетеното дотук излиза че едва ли не двигателя е консуматив и че почти няма такъв който да не е прегрявал, което води до скъпи ремонти включващи шкафане на глави, промяна на охл. система и тн. Проблеми със ръждата. Много е вероятно да не съм разбрал нещо правилно и се надявам някой да ме насочи. Защото един ремонт на двигателя, течна масло издухани гарнитури излиза към 2, 3к което означава че при покупка на кола за около 3000 4000 цялостната цена излиза съответно 5-7000. Интересни е и че на 100к км се прави ревизия на двигателя каквото и да означава това. Въпреки всичко имам огромен интерес от този модел и се надявам да ми отговорите, потвърдите или отречете тези мой разбирания. Става въпрос за 2,5 двигателя с ръчни скорости. Благодаря предварително
|
|
|
Вто Апр 23, 2019 9:46 am |
|
|
Vmax
|
|
Вто Апр 23, 2019 10:02 am |
|
|
shogun
Регистриран на: Вто Апр 23, 2019 9:20 am Мнения: 5 Рейтинг: 0
|
Vmax написа: https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=15245
купи си Голф, не си за Субару. Карал съм голф и темата към която ме препращате съм я изчел. Няма нужда от заяждане надявам се някой по отзивчив да се включи. Отказал съм се от всякакви германски коли
|
|
|
Вто Апр 23, 2019 10:10 am |
|
|
dragoveli
Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm Мнения: 654 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
|
Ако си купиш евтино Субару гаранция ще се видиш в приключение.Решението си е твое,но във всички случаи и купуването и поддръжката ще ти е по-скъпа от на сегашната ти кола.
П.П И не си прав за немските коли.S-class или 911 примерно хич не са лоши.
|
|
|
Вто Апр 23, 2019 10:29 am |
|
|
Vmax
|
shogun написа: Карал съм голф и темата към която ме препращате съм я изчел. Няма нужда от заяждане надявам се някой по отзивчив да се включи. Отказал съм се от всякакви германски коли
viewtopic.php?f=1&t=4468Явно нищо не си чел, щом задаваш въпроси които са предъвквани хиляди пъти. Съветът да си купиш голф не е заяждане, а възможно най-краткия разумен съвет който може да ти се даде при положение че нищо не знаеш за марката и си с очакване да си купиш кола за 4х лв и да не дадеш още толкова за ремонти... Прочети и правилата, защото след малко темата ти ще отиде в коша.
|
|
|
Вто Апр 23, 2019 11:42 am |
|
|
nikentce
|
shogun написа: Vmax написа: https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=15245
купи си Голф, не си за Субару. Карал съм голф и темата към която ме препращате съм я изчел. Няма нужда от заяждане надявам се някой по отзивчив да се включи. Отказал съм се от всякакви германски коли Vmax не се заяжда с теб, просто се опитва от самото начало да ти даде правилна ориентировка на база инфото от първия ти пост. Това все още е смея да твърдя форумът с най-компетентна и най-отзивчива извънсервизна помощ. Има немалко случаи в които неподготвени за марката хора пристъпват към покупката на първия срещнат "изгоден" автомобил и после страдат много, както са ти писали по-горе колегите, а на всичкото отгоре и после почват да плюят по нея и да убеждават други хора колко е прецакващо да си купиш Subaru. Да стегнеш Subaru от степен "жмел" е доста по-сериозно начинание отколкото да стегнеш Golf от същото ниво, а по родния пазар за 3-4 000 лв. се продава основно жмел . Това имаше в предвид колегата.
|
|
|
Вто Апр 23, 2019 12:27 pm |
|
|
Alxx
|
Всичките ти изводи от първия пост, са направени на базата "нов внос", т.е. основно морги с отдавна забатачена поддръжка и незнайна история, на "реални километри". Цената на здраво Субару(в истинския смисъл на думата) обикновенно е х2 или х3 от тази в българските автоморги. Разгледай мобиле.де... P.S. Аз, съм жив пример как се стяга мъртвец и до какви висини стигат нещата. Мога да го преподавам.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Апр 23, 2019 6:51 pm |
|
|
shogun
Регистриран на: Вто Апр 23, 2019 9:20 am Мнения: 5 Рейтинг: 0
|
Alxx написа: Всичките ти изводи от първия пост, са направени на базата "нов внос", т.е. основно морги с отдавна забатачена поддръжка и незнайна история, на "реални километри". Цената на здраво Субару(в истинския смисъл на думата) обикновенно е х2 или х3 от тази в българските автоморги. Разгледай мобиле.де... P.S. Аз, съм жив пример как се стяга мъртвец и до какви висини стигат нещата. Мога да го преподавам. Еми да всичките които се предлагат тук са в порядъка 2000-5000лв и излиза че всички са измъчени така ли. Но въпреки всичко аз съм решил да се сдобия с такъв екзепляр след като се пообогатя малко и е нормално да не познавам марката като всичките ми впечатления са изградени от четене тук и там. Благодаря все пак на всички за отговорите и се надявам някой ден да стана истински член на този клуб.
|
|
|
Вто Апр 23, 2019 7:36 pm |
|
|
Alxx
|
Вече си, тук си и си съмишленик Чети още и като дойде моментът да избираш си извади калкулатора и внимателно пресметни в какво се впускаш.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Апр 23, 2019 8:36 pm |
|
|
Vmax
|
|
Вто Апр 23, 2019 8:47 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Аз взех супер запазена кола с доказани произход и на много малко километри. Карам около 30000 годишно 70/30 извънградско. Супер спокойно шофирам, много рядко( веднъж месечно) над 4000 оборота. Веднъж съм карал офроуд - на срещата в Дряново. Повече от това няма къде да се гледа колата. Без да ми се е чупило нищо скъпо по колата подръжката ми излиза по около 2000 годишно. В тези пари не влизат каско, гражданска и гуми. Като сложиш и гуми и данъци и застраховки си отиват над 3000 на година. И това при условие че не съм имал проблеми със скъпите неща като двигател, скоростна кутия, диференциали, амортисьори. Просто си е скъпа за подръжка и няма нищо общо с опел. Смених 3 термостата, все оригинални, накладките издържаха 40000 дисковете към 70000, радиатора протече, чистачките отказаха, сцепих едната гума и хайде 4 нови.... все дреболии ама се трупат. За сравнение с моето пенсионерско каране на опела накладките издържат над 80000. Предстои ми реглаж на клапани, най вероятно кърпене, работа по генерацията- все скъпи неща. Колкото и да ти се иска подръжката да е евтина - не е. Имал съм 2 опела. Там вярно е само наливаш гориво и караш. Вземи си субару да пробваш но имай в предвид че трудно се продават. Общо взето много пари наливаш в колата а цената си остава същата. Аз моята сега се чудя дали да я продавам или да продължавам с подръжката. И в двата случая ще съм много много назад финансово. Не ми тежи и мога да си го позволя. Ти си прецени можеш ли да заделиш 14000лв следащите 2-4 години за кола( без горивото) и склонен ли си да ги дадеш. Ако имаш повече по конкретни въпроси питай. Накратко: и без скъпи ремонти подръжката си е цифра. Възможно е да излезе и по евтино ако си склонен са подържаш колата с евтинки части но няма са е голяма разликата. Аз като гледам скъпите части на какво дередже са...
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Вто Апр 23, 2019 10:11 pm |
|
|
DDD
Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm Мнения: 781 Местоположение: София Рейтинг: 223
|
Да кажа ( напиша ) и аз нещо. Наистина колегите преди мен са прави. Няма как за тези пари да се очаква нещо друго. Обаче колегата ,, stoychod ,, определено изплаши човека . Искам само да споделя, че карам колата от 7 години и съм и навъртял над 110 хил.км. и до сега аз такива пари по нея не съм наливал. Колата е абсолютно стоков вариант. Няма газ, няма нищо. Винаги се обслужва безкомпромисно и навреме, или една идея по-рано от колкото трябва и това е. Съответно се кара смело и без да е жаля, особено на дълги разстояния. Сравнително по-често от колегата вижда и 4000 оборота и пак нямам грижи. Никога нищо не ми е протичало и не съм сменял никакви термостати и т.н....просто като чета по някога тук във форума, направо се чудя какво ги правите тези коли? Това го казвам абсолютно искрено и без да искам да обидя никого. Просто не разбирам как здрав и запазен автомобил може да ти гълта по 2000 лв. годишно, без да се чупи . Какво точно му се обслужва, какви консумативи му се сменят регулярно за 2000 лв? А не дай си боже да се счупи и т.н. Обясняваме на кандидат колегата как трябва да си отдели в следващите 2-4 год. 14000 лв за поддръжка...ами и аз да съм, и аз ще се откажа. Сега..., нека да гледаме малко по-реално на нещата. Да, определено автомобила ( марката ) си има своите особености и си иска нейното и да има някой неща по нея които са по-скъпи ( които обаче може и да не ти се наложи да ги сменяш ), но това са строго индивидуални неща, зависещи от конкретния автомобил. Разбира се, на всеки е ясно, че за тези пари посочени от кандидат колегата...ще бере ядове, няма как. Идеята ми е, че хвърляйки такива суми за обслужване просто ей така в пространството....И други хора четат форума и после..,, много били трошливи субарутата, скъпи за обслужване, двигателите се вадят задължително на 80,100хил... и какви ли не още градски легенди ,, Пак казвам, поста ми не е с цел да обиди някого. Просто за мен това са нереални суми за годишна поддръжка ( обслужване ) на ЗДРАВ автомобил.
|
|
|
Сря Апр 24, 2019 6:39 am |
|
|
dulo
Регистриран на: Пон Авг 03, 2015 8:59 pm Мнения: 45 Рейтинг: 15
|
stoychod написа: Аз взех супер запазена кола с доказани произход и на много малко километри. Карам около 30000 годишно 70/30 извънградско. Супер спокойно шофирам, много рядко( веднъж месечно) над 4000 оборота. Веднъж съм карал офроуд - на срещата в Дряново. Повече от това няма къде да се гледа колата. Без да ми се е чупило нищо скъпо по колата подръжката ми излиза по около 2000 годишно. В тези пари не влизат каско, гражданска и гуми. Като сложиш и гуми и данъци и застраховки си отиват над 3000 на година. И това при условие че не съм имал проблеми със скъпите неща като двигател, скоростна кутия, диференциали, амортисьори. Просто си е скъпа за подръжка и няма нищо общо с опел. Смених 3 термостата, все оригинални, накладките издържаха 40000 дисковете към 70000, радиатора протече, чистачките отказаха, сцепих едната гума и хайде 4 нови.... все дреболии ама се трупат. За сравнение с моето пенсионерско каране на опела накладките издържат над 80000. Предстои ми реглаж на клапани, най вероятно кърпене, работа по генерацията- все скъпи неща. Колкото и да ти се иска подръжката да е евтина - не е. Имал съм 2 опела. Там вярно е само наливаш гориво и караш. Вземи си субару да пробваш но имай в предвид че трудно се продават. Общо взето много пари наливаш в колата а цената си остава същата. Аз моята сега се чудя дали да я продавам или да продължавам с подръжката. И в двата случая ще съм много много назад финансово. Не ми тежи и мога да си го позволя. Ти си прецени можеш ли да заделиш 14000лв следащите 2-4 години за кола( без горивото) и склонен ли си да ги дадеш. Ако имаш повече по конкретни въпроси питай. Накратко: и без скъпи ремонти подръжката си е цифра. Възможно е да излезе и по евтино ако си склонен са подържаш колата с евтинки части но няма са е голяма разликата. Аз като гледам скъпите части на какво дередже са...
Колега, какви са тези цифри? Направо ми се подкосиха краката, ти да не би да и слагаш позлатени части на твоята кола?
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Сря Апр 24, 2019 7:32 am |
|
|
nikentce
|
DDD написа: ..Просто не разбирам как здрав и запазен автомобил може да ти гълта по 2000 лв. годишно, без да се чупи . Какво точно му се обслужва, какви консумативи му се сменят регулярно за 2000 лв? А не дай си боже да се счупи и т.н. Обясняваме на кандидат колегата как трябва да си отдели в следващите 2-4 год. 14000 лв за поддръжка...ами и аз да съм, и аз ще се откажа. ............................. Пак казвам, поста ми не е с цел да обиди някого. Просто за мен това са нереални суми за годишна поддръжка ( обслужване ) на ЗДРАВ автомобил. Извинявам се, че се намесвам в тема за Outback с инфо за Forester, но да кажем, че няма голяма разлика. Не съм съгласен, че колегата Стойчо преувеличава, а и без да се обиждаш и ти, но съм убеден, че си дал повече пари по колата, но просто не си записвал всяка дребна подробност, която си трупа сметката. И понеже може да приказвам много, но не обичам да празнословя - прилагам моята сметка за 2-те години от които притежавам колата, която си водя детайлно и прецизно за всичко, което давам по колата без горивото, застраховка и данъци. Мисля всеки, който ще прочете този коментар е достатъчно грамотен да направи разликата и да сметне кое от разходите е съществен ремонт на колата, кое е консуматив и кое е глезотия. Въпреки че за някои хора тези суми може да изглеждат умопомрачително, не смятам, че съм направил някакви съществени разходи и сериозни ремонти предвид, че колата е на 8 г. и около 260 000 реални километри. Вярно е, че част от тези разходи са дългосрочни консумативи и през следващите 2-3 години(50-60 000 км.) средногодишната сметка ще падне, но на стара кола и на повече километри - всяка година все нещо изскача за пипане и инвестиция, колкото и да е здрава. Пишете, ако някой има проблем с отварянето на прикачения екселски файл. Прикачени файлове: Cost.xls
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Сря Апр 24, 2019 8:45 am |
|
|
DDD
Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm Мнения: 781 Местоположение: София Рейтинг: 223
|
nikentce написа: а и без да се обиждаш и ти Не се обиждам колега, с най-добри чувства и пожелания. nikentce написа: но съм убеден, че си дал повече пари по колата, но просто не си записвал всяка дребна подробност, която си трупа сметката Ами,...ако бях давал по 2000 лв. на година за колата, определено щях да усетя . Както и да е. Живи и здрави. Всеки да дава колкото му е на сърце.
|
|
|
Сря Апр 24, 2019 10:57 am |
|
|
ico_tech
|
DDD , понякога е добре, че не живеем в Столицата Тук я караме по - лежерно
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Апр 24, 2019 2:05 pm |
|
|
nikentce
|
ico_tech написа: DDD , понякога е добре, че не живеем в Столицата Тук я караме по - лежерно Като си прав - прав си Ама вече не е понякога, а взе да става все по-често
|
|
|
Сря Апр 24, 2019 3:40 pm |
|
|
kantarev
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 10:34 am Мнения: 105 Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Subaru Legacy 2.5 i Tourer 2012
Рейтинг: 15
|
Към колегата който се интересува от цени на обслужване и поддръжка..... Зависи какъв автомобил ще намериш , не гледай цените които са ти дали колегите , защото повечето неща аз не съм ги правил за нито една моя кола (всичко зависи на какво ще попаднеш). Айде аз да съм на контра на всички съм дал за 1 година при мен около 500 лв(за обслужване)....може би още толкова за други дребни работи до месец ама нищо кое знае какво
|
|
|
Сря Апр 24, 2019 8:38 pm |
|
|
shogun
Регистриран на: Вто Апр 23, 2019 9:20 am Мнения: 5 Рейтинг: 0
|
Точно такава информация търсих. Благодаря за отговорите! Наче прегледах и германското мобиле там цените са същите но в евро явно наистина е по добре да се отиде зад граница и от там да си я взема. А относно подръжката за 2000 на година малко нагорно ще ми идва това, а и все пак за това търся по стария модел за да не се изхвърлят такива суми. Офертите на българския пзар ме заблудиха.
|
|
|
Пет Апр 26, 2019 9:45 am |
|
|
petko 69
|
Колега , купи си кола без ръжди по възможност , другото лесно се прави . Когато купуваш нов внос не вземай кола с газ ще е на много километри ,а ще се наложи тук отново да я смениш почти цялата газова , говоря за модела Аутбек 2 . Провери колата за течове по главите и вакумите . Поддръжката на модела е скъпа първоначално ,но зависи от състоянието на екземпляра който си закупил , ако няма гарнитури за правене от порядъка на 1000-1500лв. отначало .Масла , ремъци , маркучи , спирачки , биалетки , тампони и др. После чат пат по ходовата част ще сменяш някой детайл и консумативи . Цените на частите не са по скъпи от тези за Ваг групата , щом си карал си знаеш .Субару е добър и проходим автомобил , е не е джип , но си го бива . За модела 99-03 2.5л. си приготви 3500 за покупка , 1500 , обслужване , 1200 агу и летиш . Добре дошъл в истинския клуб . Прочети все пак темата за новодошли има какво да научиш , но чети наред не прескачай . Успех .
|
|
|
Пет Апр 26, 2019 9:26 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта |
|