Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 11:19 am



Отговори на тема  [ 46 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
 Автомат спешна нужда от съвет 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте Колеги,

Извинявам се че не мога да отделя време за да преровя темите, но утре пътувам а днес цял ден на работа. Изобщо доста напреганта работа. Затова ще се обърна към знаещите за съвет.
Имам проблем със автомата 2003 Бек фейслифта 4еат
Когато карам плавно с около 60-80 понякога при смяна на предавка колата подскача доста неприятно и днес го усетих че зачести.
Флуида съм сменял шреди 40 ккм 3год. проверих го и малко понамирисва, което знам че значи смяна.
В сервиз Джемини4 ми предлагат смяна на машина със Тексако Multi Vehicle ATF. Това ОК ли е заншите коли?
Цената е 430лв

Благодаря предварително

Чет Май 09, 2019 11:04 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ровейки се из нета за инфо дали да се "флъшне" промие кутията намерих доста смислено обяснение. Понеже дебатите дали да се прави тази операция или не са безкрайни
https://mdhmotors.com/transmission-flus ... nsmission/
Малко е дълго но според мен доста логично.

Пет Май 10, 2019 5:43 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Със смяната на маслото направи и почистване на клапанно тяло (мозъка) като трябва да се проверят и соленоидите дали са изрядни.
Мисля че ще се оправи.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Пет Май 10, 2019 12:12 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Доста странен проблем се получи.

Смених флуида ма кутията, диференциали, свеши Денсо и въздушен филтър. Сложих и ХАДО добавка синя (30гр. Преди бях слагал от нея 2х 7гр на старото масло и бях доволен) - тази по спецификация е за до 10л флуид.
Кутията започна да сменя така че не разбирам кога превключва. Притупването от 4та - 3та го няма - на бензин , на газ го има но по-малко (така се пооправи предишния път със ХАДО добавка).
Разход ми даде около 10/100 със 120кмч на магистрала, което е :beer: , досега по малко от 13 на 100 не съм виждал и не мислех че е постижимо с тази кола.

Какво стана обачеее.... МРАК!!!



Когато тръгнах на дълъг път, някъде около Солун започна да губи мощност и да тресе.
Превключих ан бензин и стана вичко супер и много мазно смяна на скорости. Точно се зарадвах че всъщност проблема ми е на газ, но уви. След още 100км започн проблем и на бензин. Пак същото = изгасна на един светофар в спряло положение на D, но колата не се движеше (усетих че започва да гасне и превключих на бензин, защото бях върнал на газ отново за да се опитам да разбера кое е проблема) тъй като превключва много бързо смятам че изгасна на бензин и после мрак !!!
Не мога да тръгна тресе, не ускурява , даже тръгва да гасне в движение.
Спрях, свалих акумулатора за 5 мин със натисната спирачка.
Колата пак тръгна много зле не можах да се включа в трафика защото тръгна да гасне, след още 5 мин чакане тръгна ОК.
Нямаше как да не се пробвам да продължа, защото беше късно с всичкия багаж и тн.
Както и да е успях да тръгна и се добрах до дестинацията.

На връщане установих, кога започва да прави проблема но не съм сигурен на 100% откъде да търся проблема.
Когато карам плавно и внимателно без да я натискам , върви на ЧУК. Ако дам газ и започна да я натискам, след 5 мин започва да се мъчи тресе, да се опитва да гасне. Спрях, отново откачане на акумулатор, чакане 20 мин и тръгнах.
Карах внимателно и се прибрах.

Пнонеже направих грешката да сменя 2 различн неща и сега не съм сигурен кое докара проблема.
1. Автомат - Флуид и филтър на кутията. Понеже започна да сменя като по учебник, се надявам да не е проблема от нея, но пък като я сгазя и проблема започва - може ли да прегрява и затова да го прави? С внимателно каране 350км без ядове все одено съм в кораб
2. Свещи, въздушен филтър, масло диф преден и заден. Това което се получава когато я натисна повечко прилича на проблем със запалването. Може ли да е бубини или нещо по запалването свързано с по силно шофиране?

Инфо = КНОК сензора е откачен от блока но е свързан с кабел към системата за да не слуша но да не липсва, това ми го направиха в сервиз на Субару който се счита за много читав, преди 6м и колата живна по-пронцип. Но все пак е промяна от стандарта и трябва да го спомена.

Флуида на кутията направих с източване (без да надувам на машина или компресор) стария флуид не беше зле, имаше си червен цвят и не беше кафяв и гаден , леко беше почнал да понамирисва но слабо, карано е с него около 35ккм. Не видях да има някакви боклуци в него или парчотии. На около 20 градуса околна температуа не показва точно на МАКС а по средата. На загряла кутия обаче показва точнио на МАКС колкото трябва да е.

Пон Май 13, 2019 8:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Звучи като прегряване на нещо. Може да е кутията, но би трябвало да мига Power лампичката. Възможно е да е диференциал, останал без масло?
Напиши какви точно какво масло си сложил, какви свещи, добавка...
Провери и спирачка да не задържа - като започне да го прави пипни джантите дали има някоя по-топла.

Пон Май 13, 2019 10:01 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Питах, такива са сложили

k16tt denso свещи
75x90 Фокус - масла преден и заден диф

Пон Май 13, 2019 10:56 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Добавката на автомата е ХАДО 1 Stage Revitalizant Maximum - 30ml

Флуида, сега ще сляза да проверя че ми остнаха 5 литра

Пон Май 13, 2019 10:59 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това че КНОК сензора е махнат от блока но е замасен за да го вижда компа, може ли да влияе.
По принцип като го направиха и колата стана по пъргава и така от 6м не съм имал драми

Пон Май 13, 2019 11:01 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Флуида е Comma AQ3 Semi Synthetic Dexron III/IIE/IID/II
https://www.commaoil.com/passenger-vehi ... 191/AQ35L/

Пон Май 13, 2019 11:19 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това е добавката която сипах 30мл
https://xado.us/revitalizants/3d-genera ... nsmissions

Пон Май 13, 2019 11:24 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Само да кажа че когато проблема се прояви (след по силно каране 1 -2 мин) първоначално е млако и после ескалира.
Звучи си като прегряване на скорости, ако си купя кабел и FreeSSM дали ще се покаже температура.
Вече търся да си закупя такъв, но има море от кабели и още не мога да се ориентирам кой ми трябва.

Пон Май 13, 2019 12:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ъпдейт
Ресетирах компютъра, като преди това върнах KNOCK на горна позиция. Все пак свещите си бяха за смяна и може преди да е трябвало да е махнат сега го върнах където FHI са си го поставили.
10 мин на N със запален мотор без ниаккви кносуматори включени. Празния ход заспа.
Направих едно кръгче бавно всичко си беше ОК. След това газ то тенекията около 120кмч. На първото спиране на светофар веднага започна пак да се опитва да гасне и да работи лошо. (120KMH на безопасно място колкото да ги вдигне). След работа ще пробвам
Изгасих и запалих след 1 мин, включих на D и държа спирачка . Абсолютно равномерна работа.
Пуснах трест за да видя грешки в автомата, мига 2 на секунда = няма грешки

Пон Май 13, 2019 3:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Дай номер на рамата, но това са неподходящи свещи според мен - твърде топли.

Пон Май 13, 2019 3:59 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А дано си прав.
Може ли заради това да прави подобен проблем, ще зачета ROFL отново
JF1BH9LRA2G055549
Оценявам много помощта момчета :good:

Пон Май 13, 2019 6:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Май 28, 2011 7:51 pm
Мнения: 87
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.6R
Рейтинг: 175
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
https://sklad66.com/cms/KKL-USB.html
От тук може да си вземеш кабел.

Пон Май 13, 2019 6:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тези са свещите според каталога на Денсо. На мен ми намирисва на моторче празен ход или раздут вакуумен маркуч. Гадаенето не е готина работа, но ги огледай.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Май 13, 2019 7:09 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мерси
Ще огледам!
По принцип моторчето го свалих, преди седмица, когато започна да не е ОК на празен ход, напръсках го със спрей за накладки но съвсем малко защото я бях използвал по преднаначение. Имаше минимален ефект или само си внушавам.
Може ли, да прави проблем при висока скорост и натискане на колата?
От вакуумите нищо не разбирам, кой е маркуча и има ли начин да го проверя освен външно да видя дали е надут
То и до сервиз ще отида, но в момента не мога да мръдна от компютъра.

Пон Май 13, 2019 8:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако е задрало от сажди, всичко може. Сваляй и чисти усърдно. Маркучите не се надуват, а се пропукват или почват да "държат" хлабаво. Огледай си мотора, ще ги познаеш по малкия диаметър.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Май 13, 2019 8:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 21, 2013 2:12 pm
Мнения: 243
Автомобил: Outback 2.5 AT 2002 и 2.5 2016
Рейтинг: 85
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ще огледам, аз уж оглеждах но ще проверя пак.
Ще го изчистя по-добре. ОК е със спрей за почистванр на спирачни апарати надявам се?
Мисля да взема G22 спрей за почистване на платки и да изчистя де що видя конектор.
Отдавна се каня, но досега нямах проблем и не намирах време.
Това моторче четох някъде че мога да го извадя, да запаля колата и да видя дали се движи. Ако да колко ход трябва горе долу да има?

Пон Май 13, 2019 8:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Наистина свещите такива излизат, така че ме съмнява да са чак толкова прегряващи. Друго ще е. Маслото за автомата - аз имам доста лоши впечатления от тази марка за мотора - след 2 х. км се разтрака и го смених.
Както обясняваш, че на дълъг път ти се е случило ме съмнява да е от моторчето за празен ход, но не е лошо профилактично да почистиш всичко около дросела и видиш маркучите...

Пон Май 13, 2019 9:11 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 46 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 26 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор