Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 6:41 pm



Отговори на тема  [ 16 мнения ] 
 Проблем с бобина 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги :beer: Имам малко странен проблем с бобината. Днес малко преди да се прибера от работа колата взе да прекъсва, изгуби мощност, на празен ход тресеше и даже гаснеше. Чек-а не светна. Спрях да проверя дали има някакъв видим проблем но на пръв поглед нищо. Извадих всички кабели и от двете страни всичко изглеждаше наред, освен един синкав нагар на клемата на бубината към трети цилиндър. Прибрах се така и продължих с тестовете.
Оказа се че като натисна странично буксата на бобината колата започва да работи нормално. Извадих буксата позачегъртах малко пиновете с тънка часовникарска отвертка и колата започна да работи добре само първите около 20 секунди след запалване и после пак същата работа. След което свалих бобината отново огледах я, помирисах я :D нищо необичайно. Зачистих и клемата към трети цилиндър сложих я и колата заработи нормално. Направих няколко кръгчета и ми се струва че има лека загуба на мощност между 1000 и 2000 оборота и след това тръгва както трябва.
Страх ме е да не ме предаде в неподходящ момент някъде на път. Според вас това знак ли е че бобината сдава багажа или да взема един контактен спрей, да напръскам буксата и да си карам.
Бобината не е оригиналната NGK е. Предишния собственик на колата ми каза че я е сменял, но не оточни кога.
Колата е аутбек 2002г. 2.5 156 коня.

Сря Юни 05, 2019 8:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
има лека загуба на мощност между 1000 и 2000 оборота

Нок корекцията ти връща аванса, тоест бобината продължава да прекъсва. Сменяй я заедно с кабелите. NGK почват яко да се излагат, вчера изхвърлих свещи на 5к км - две пробили при нови кабели и бобина. Май ще започна да ги подминавам.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Юни 05, 2019 8:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Съгласен, че със зачистване тия работи не се оправят. Евентуално се избутва неизбежното напред във времето. По описанието, явно е пробила корпуса някъде и хвърля искрата директно на маса вместо да мине през кабела и към свещта. Това обаче обикновено става при прекъснат кабел, затова аз бих измерил съпротивлението на кабелите и ако нещо не ми харесва ... нови кабели заедно с новата бобина.
Колкото до марката NGK. Аз отдавна минах на Denso за свещи, друго не слагам. Бобини до сега не съм видял дефектирали на малко километри на NGK, но кабелите им сдават багажа доста бързо. Та май и аз, освен за свещите, ще взема да ги отбягвам и за кабели и бобини.

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Чет Юни 06, 2019 10:17 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Струва ми се че проблема може да е идвал от лош контакт в буксата. Понеже като я натисна имаше подобрение. Сутринта нямаше проблем. Взех днес един контактен спрей и напръсках всички изводи. Ще замеря и кабелите да видя дали имат равно съпротивление. Не знам колко трябва да е, но предполагам, че трябва да е еднакво.

Чет Юни 06, 2019 1:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Замери ги в кило-омовия диапазон и ако имаш съмнения пиши замереното тук. При лош контакт нагаря, и контакта става още по лош :D

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Чет Юни 06, 2019 4:02 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Днес пак същата работа. По път към вкъщи пак започна да тресе. Отворих капака, пипнах буксата(тази която захранва бобината) и се оправи.
След като реагира при наместване на буксата не е ли показателно, че проблема е в нея, а не в бобината?

Чет Юни 06, 2019 5:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Размени този кабел с друг и ако проблемът пак се появи пробвай да наместиш същия кабел който наместваш сега.
Така ще разбереш дали е кабел или бобина.
Лошото е че при дриснал кабел, лесно може да се повреди здрава бобина и обратното, затова когато се сменя бобина се слагат нови кабели

Чет Юни 06, 2019 5:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Аз не намествам кабелите към свещите, а буксата която захранва бобината. Тя явно прави номера.

Чет Юни 06, 2019 5:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тогава ти остава само да пробваш с друга бобина.
Тази свалял ли си я д я огледаш за пукнатини?
В практикер има един нано спрей за защита от вода и влага, може да пробваш и това, макар че по скоро е бобина проблема

Чет Юни 06, 2019 7:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вземаш една четка за зъби, вземаш контактния спрей и пръскаш с него и търкаш с четката. Пиновете на бобината и буксата.
Също погледни дали ламаринките на буксата се виждат, че изскачат и ще притиснат добре пиновете. Възможно е да е лош контакта и заради това. (ако не видиш клясало, по-скоро не е)
Пробвай и номера с пулверизатора на тъмно, да се увериш, че не свети всичко.
:good:
В край на сметка, ако е просто буксата и не се справиш, винаги може да идеш да я погледнат в сервиз :pardon:
Ако се съмняваш, че ще се справиш - по-добре иди да го направи някой, който го е правил.

_________________
http://www.hostit.bg/
 7

Пет Юни 07, 2019 2:53 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 5:44 pm
Мнения: 38
Автомобил: legacy b13 h6
Рейтинг: 5
Разчитай на мен
Отговори с цитат
една опашка да държи буксата към бобината би трябвало да реши проблема докато я смениш или завинаги :good:

Пет Юни 07, 2019 8:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
От последния път когато писах не е правила номера. Но от тогава е сухо времето. Ще пробвам да напръскам бобината да видя като е мокра как се държи, но я свалях и изглежда съвсем наред. Последните дни не ми остава време за експерименти, но ще хвана дали е от бониата или лош контакт в буксата. Не ми се ще да я сменя и да се окаже че не е бил в нея проблема, понеже не е евтина. Някой пробвал ли е афтермаркети които работят добре и изкарват прилично време или само с оригинална се оправя?

Съб Юни 08, 2019 10:49 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2018 8:33 pm
Мнения: 32
Местоположение: Петрич / Благоевград
Автомобил: Subaru Outback 2.5 4AT B13
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Извинявам се на колегата, че му ползвам темата ама имам почти същия проблем. Дигна грешка Misfire на 3 цилиндър, погледнахме свещите и те бяха накрая. Смених ги и карах 2 дена преди пак да вдигне същата грешка. След чистенето на грешката карах само на бензин, но и там изкара два дена и пак светна. Та въпроса ми е: има ли как да се диагностицират кабелите или бобината? Или да сменям наред?

Чет Юни 13, 2019 10:42 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nemchev написа:
Извинявам се на колегата, че му ползвам темата ама имам почти същия проблем. Дигна грешка Misfire на 3 цилиндър, погледнахме свещите и те бяха накрая. Смених ги и карах 2 дена преди пак да вдигне същата грешка. След чистенето на грешката карах само на бензин, но и там изкара два дена и пак светна. Та въпроса ми е: има ли как да се диагностицират кабелите или бобината? Или да сменям наред?


Писах по-горе... за кабелите
Мултиметър в кило-омовия режим. Едната сонда там където се слага на свещта, другата там където се слага на бобината. 2-та по-дълги кабела ще дадат малко по-високо съпротивление. Ако уреда отчита същото както ако сондите не са закачени никъде, кабела е за боклука.
Бобината за мен да се мери е безсмислено. Ако са и дали накъсо намотките или отворили тя въобще не работи и колата винаги работи на 1-2-3 цилиндъра. Огледай корпуса за пукнатини, обикновено пластмасата се пука и започва да хвърля искрата някъде на най-близката маса, вместо да мине през кабела и през свещта. Това до някъде пак е следствие на дълго каране с прекъснат кабел.

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Съб Юни 15, 2019 6:58 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2018 8:33 pm
Мнения: 32
Местоположение: Петрич / Благоевград
Автомобил: Subaru Outback 2.5 4AT B13
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Аз минах само с един кабел на 3-ти цилиндър :D =D> =D> сега спи градът, барбар със селяните в него :D

Пон Юни 17, 2019 11:07 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пон Май 07, 2018 7:53 am
Мнения: 97
Автомобил: Outcack
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Да споделя развръзката по темата. Тръгнах онзи ден до Ташев Галвинг( железария която се намира съвсем близо до сервиз Митака) и по път колата започна да прекъсва сериозно. Едва се караше. И реших, че след като така и така съм там да се отбия в сервиза. Та Митака( не знам дали така се казва човека, но останах с впечатление, че беше баш началника) взе проблема присърце и въпреки че имаше много работа излезе да ми огледа колата. Разглоби буксата и зачисти жичките една по една, но след това нямаше промяна в работата. После свали бобина от друга кола за проба и заработи нормално. Предложи ми да ми намери оригинална бобина втора опотреба. Оставих му колата и вчера си я взех работеща от там.

Пет Юни 28, 2019 6:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 16 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор