Ами провокира ме да хвърля един поглед - 2015 GT3 Cup 991 :
- три (3) радиатора
- два топлообменника - за масло двигател и масло кутия
- три термостата - за двигател, за масло двигател, за охлаждане турбина
- разширителен кръг и електронно управляем байпас
Топлинен кондензатор = многолитров съд (200+лтр), оттам идва дълбоката ми увереност, че няма да сложат такова нещо в кола
Как са се справили от Порше?
- 22 литра охладителна течност, която изрично е посочено, че се сменя с водЪ, ако се ходи на писта (20 лтр. вода:2 литра кондишънър) - това за 500 коня
Направо не знам как се оправят STI точилки със 7 литра водЪ
- 11 литра масълце (8.3 литра на смяна) и сух картер - разбирай непрестанно охлаждане на маслото, високоефективно, минимално разпенване, минимално изпарение.
А иначе Порше си е .... сериозна банка
Не казвам, че е лоша кола, но ако правиш 35-50 К км/годишно на това хайтек чудо, поддръжката му ще бъде като вноска за апартамент в Манастирски ливади.
За Субару нещата могат да се подобрят по доста начини. Просто хората се панират при температури над 100ºC, което не е болка за умиране, но явно създава неприятни асоциации с вряща на котлона тенджера. Обаче примерно, ако направиш колата на г-н Х да работи на 80º и почне да му гори бензина като ГАЗ 66, той дали ще е доволен? Едва ли.