Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 4:35 pm



Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Температура на антифриза B13 H6 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Окт 20, 2018 8:37 am
Мнения: 20
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте, вчера се прибирах по Тракия, средната температура на въздуха беше около 35-36 градуса и реших да пусна OBD-то и да гледам на живо как се движи температурата на антифриза. Оказа се, че при постоянна скорост от около 160-170км/ч държи средно около 102 градуса, но когато дам кикдаун например от 140 до 180км/ч стигам до 104-105 и веднъж до 106 градуса. Като отнема от педала и застопоря на 160-170км/ч веднага пада до 102-103 градуса, но не и по надолу. Чак когато започнах да спускам след тунела посока София видях двуцифрени стойности. Отделно бях и в задръстване на магистралата около 20 мин при 36 градуса навън и през това време поддържаше около 100-102 градуса. Това всичко с пуснат климатик на газ и сравнително натоварен автомобил(но без багажници, които да нарушават аеродинамиката). Покарах малко и на бензин, но повече от градус надолу от описаните стойности не мисля че имаше.
Относно стрелката на температурата реално установих, че от 90 до 100 градуса не мръдва и милиметър и стои една идея под средата, като вдигне 100-103 градуса с леко закъснение сочи точно средата, а при 103-106 градуса пак с леко закъснение сочи една идея над средата. При понижението на температурата пак има леко забавяне при показанията на стрелката спрямо тези при ОБД-то. Та питането ми е това нормални стойности ли са?
Изображение


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Нед Авг 25, 2019 8:23 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 16, 2019 7:46 pm
Мнения: 12
Автомобил: Outback B14
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Това са относително нормални стойности със заводския радиатор.

Евтиният вариант е да се измие хубаво тялото на радиатора и да се смени капачката, в случай че не са правени вече тези интервенции. За второто може да провериш дали има нужда като стиснеш маркучите на системата при загрял двигател - ако не поддават при стискане без много сила значи е вероятно да има нужда от смяна на капачката. Определено не трябва да се усещат като PVC тръби. Общата стойност е около 50 лева, ако не ме лъже паметта.

Скъпият вариант е да се смени радиатора с по-дебел (от B12 или Mashimoto), защото заводския за B13 е едва 16мм (или 17?), което за тоя горещ двигател е на ръба на възможностите му, че и отвъд. Тук говорим за около 300 лева за такъв от B12, a за Mashimoto-то не съм сигурен.

Естествено, ключа от баракта може да се крие и другаде. Разрови се тук из форума - има доста писано по темата.


П.П. Дано опсаните скорости от теб са били само при изпреварване. ;)
 2

Нед Авг 25, 2019 9:36 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 6:57 am
Мнения: 593
Местоположение: София
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT Ltd.
Рейтинг: 178
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
subent написа:
П.П. Дано опсаните скорости от теб са били само при изпреварване. ;)


За съжаление има колеги, които откровено пишат, че карат в нарушение на закона и ППЗДП със скорости далеч над разрешените!? Бих добавил и "рисково", както за самите тях, така и за околните участници в движението. Всички сме ги виждали и сме били притеснявани от такъв недопустим маниер на каране.
Крайно време е да се научим да спазваме правилата! :shock:

Пон Авг 26, 2019 9:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
subent написа:
Разрови се тук из форума - има доста писано по темата.


Има много писано както във Форума так и в ФБ доста мнения събра колегата.
Само трябва да си реши как да процедира.

Такива повтарящи се теми мисля че е добре да се разчистват.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Сря Авг 28, 2019 2:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Окт 20, 2018 8:37 am
Мнения: 20
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
В темите, които успях да намеря във форума се описва основно как да се реши проблема с прегряването - радиатори, външни охладители и тн. Това, което в случая ме интересува е кои стойности са нормални и кои се приемат за опасни. Конкретни стойности. Във фейсбук групата няколко колеги потвърдиха, че 100-105 градуса са нормални стойности при стоков радиатор. Това означава ли, че такава температура не трябва да ме притеснява и може ли да карам примерно 3-4 часа в този диапазон? Предварително се извинявам с незнанието си, но това ми е първото Субару и първо лято с него. Предполагам, че такава информация би била полезна и за други новобранци като мен.

Пет Авг 30, 2019 1:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ще ти кажа, че перките тръгват при 95 градуса, значи тези температури, които гледаш не са нормални. Така е при H6 със стандартен радиатор.

Пет Авг 30, 2019 4:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много тъп въпрос: с какъв антифриз си и каква концентрация? Стоков радиатор в топ състояние не качва над 102°С. Това, при условие, че ползваш вода или антифриз FL22(G11) 50/50 с вода.
Още една възможна причина - при високи температури навън пада налягането в изпарителя и смесите клонят към бедно, което води до висок ЕГТ и съответно загряване на колата. В това отношение имам лично правило за газта:
При средни температури под 0°С ходя за настройка. При средни до 15°С също. При средни и над 25°С ходя пак. Само течна фаза те спасява от такива посещения при газаджията.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Сеп 01, 2019 10:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
off: е верно ли модерните "газообразни" газови нямат функционалности, позволяващи контрол/корекция на времена и/или количество по показания от някакви температурни датчици? :shock:

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Пон Сеп 02, 2019 2:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имат естествено, но като излезе разлика извън възможностите за корекция става кофти :) KME-то на Маздата доста "танцува" с налягането. Пък и компът колкото и да компенсира при ниско налягане, в един момент времевата точка на впръскване подминава точния момент.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Сеп 02, 2019 5:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При B13 2.0R алгоритъмът е следния - при 96 C вентилаторите се пускат, започва охлаждане до 90 със скорост някъде 0.5/сек. Това е при спрян климатик. При пуснат климатик, перките се завъртат заедно с компресора и темп. на антифриза си стои константно 92-4.
Не съм убеден, че над 100 C е нормална постоянна температура. Виж си перките дали работят (и двете) виж термостата дали е правилния и дали радиатора не е задръстен с боклуци (не пречи профилактично миене на мивка). Надявам се, да не си направил глупостта да пестиш от водна помпа при смяна на ремъка.

Вто Сеп 03, 2019 9:34 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Конкретно за 2.0

Прикачени файлове:
fan_speed_control.PNG


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Вто Сеп 03, 2019 9:44 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm
Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След 4 години борба с този проблем.. разбрах че не е проблем :)
Ако външната температура не надвишава 36 градуса не вдига над 100 градуса.
Ако е над 36 магистрално с натоварена кола, климатик и 160 км/ч температурата си стои на 101-102 градуса.
На газ и на бензин ... все е същото. Със и без климатик - 2 градуса разлика.
При изкачване на дълги наклони и топло време - пак същото.
При кикдаун с максимално натоварване - отива до 106 по наклона към тунела по магистралата.
Над 106 не е вдигала при големи скорости.. но няма и къде да ги вдигне, няма толкова дълго изкачване.
При дълги наклони дори и бавно каране и на студено време може да вдигне до 102.
Обаче при бавно изкачване може да отиде и до 108. Планински път (асфалтиран) към вилна зона , 15 километра баири с 4 души и багаж.
Катерене предилмо на втора и от време на време трета.
И когато отиде на 108 - реших, че вече не ми дреме и продължих да карам. И температурата си остана на 108 градуса за около 3-5 минути.
Нищо не се случи, нищо не гръмна.
Колата е с радиатор Мишимото, сменени гарнитури, охладител на маслото за скоростите, сменен антифриз и.т.н. Всички параметри са в нормите (постоянно съм с ОБД логер)
Извода за мен е .. не искам да я мисля тая температура вече, ако гърми да гърми.... но пък не гърми :)
Последното, което може да направя за да разтоваря термично двигателя е да махна катализаторите, и да махна питата на климатика ... но не искам да го правя.

Между другото... когати искаш всичко от колата.. ето това става с температурите
https://www.youtube.com/watch?v=77fXlPMsSBo
https://www.youtube.com/watch?v=d0P5QBeYv_Q
 15

Нед Сеп 15, 2019 9:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
. ето това става с температурите

Стоят си стабилни. На нито едно Порше антифризът не мръдна над 90°. Мърдащото е температурата на маслото.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Сеп 15, 2019 10:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Цитат:
. ето това става с температурите

Стоят си стабилни. На нито едно Порше антифризът не мръдна над 90°. Мърдащото е температурата на маслото.


Не е гаранция, че не е мръднал в действителност. :) Най-вероятно между 90-100 си показва 90. Малко вероятен ми се струва толкова прецизен контрол.

Пон Сеп 16, 2019 9:09 am
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Реконструктор написа:
Не е гаранция, че не е мръднал в действителност. :) Най-вероятно между 90-100 си показва 90. Малко вероятен ми се струва толкова прецизен контрол.


Да
https://www.pistonheads.com/gassing/top ... &t=1750373

Пон Сеп 16, 2019 10:20 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Реконструктор написа:
Малко вероятен ми се струва толкова прецизен контрол.

Ако ти кажа, че на лайв дата не мърда? GT3RS 2016-та.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Сеп 16, 2019 10:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Я монтирай един външен сензор (примерно термодвойка тип К) и наблюдавай ;)
Този вероятно е със сух картер?

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Сеп 16, 2019 11:00 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Я монтирай един външен сензор (примерно термодвойка тип К) и наблюдавай ;)
Този вероятно е със сух картер?


Точно което щях да кажа. :D Без лично да съм мушнал една термодвойка вътре - не вярвам.

Вто Сеп 17, 2019 9:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако се докопам пак до колата ще го направя. Дотогава само догадки.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Сеп 17, 2019 5:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма нужда Алекс, не се занимавай. Сензора минава през мултиплексор, който интегрира стойност за единица време. Идеята е обяснена добре в линка - нито водача, нито ЕКУ-то се нуждае от постоянно променяща се величина.
В затворен контур/система с променлив топлинен товар флуктоациите се гасят с топлинен кондензатор (буфер) и трипътен вентил с контролер. Някакси ме съмнява да са стигнали до такива крайности :)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Сеп 17, 2019 7:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: djakero, tsonio denchev и 32 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор