Автор |
Съобщение |
i_minov
Регистриран на: Съб Окт 20, 2018 8:37 am Мнения: 20 Рейтинг: 17
|
Здравейте, вчера се прибирах по Тракия, средната температура на въздуха беше около 35-36 градуса и реших да пусна OBD-то и да гледам на живо как се движи температурата на антифриза. Оказа се, че при постоянна скорост от около 160-170км/ч държи средно около 102 градуса, но когато дам кикдаун например от 140 до 180км/ч стигам до 104-105 и веднъж до 106 градуса. Като отнема от педала и застопоря на 160-170км/ч веднага пада до 102-103 градуса, но не и по надолу. Чак когато започнах да спускам след тунела посока София видях двуцифрени стойности. Отделно бях и в задръстване на магистралата около 20 мин при 36 градуса навън и през това време поддържаше около 100-102 градуса. Това всичко с пуснат климатик на газ и сравнително натоварен автомобил(но без багажници, които да нарушават аеродинамиката). Покарах малко и на бензин, но повече от градус надолу от описаните стойности не мисля че имаше. Относно стрелката на температурата реално установих, че от 90 до 100 градуса не мръдва и милиметър и стои една идея под средата, като вдигне 100-103 градуса с леко закъснение сочи точно средата, а при 103-106 градуса пак с леко закъснение сочи една идея над средата. При понижението на температурата пак има леко забавяне при показанията на стрелката спрямо тези при ОБД-то. Та питането ми е това нормални стойности ли са?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Нед Авг 25, 2019 8:23 am |
|
|
subent
Регистриран на: Пет Авг 16, 2019 7:46 pm Мнения: 12
Автомобил: Outback B14
Рейтинг: 32
|
Това са относително нормални стойности със заводския радиатор. Евтиният вариант е да се измие хубаво тялото на радиатора и да се смени капачката, в случай че не са правени вече тези интервенции. За второто може да провериш дали има нужда като стиснеш маркучите на системата при загрял двигател - ако не поддават при стискане без много сила значи е вероятно да има нужда от смяна на капачката. Определено не трябва да се усещат като PVC тръби. Общата стойност е около 50 лева, ако не ме лъже паметта. Скъпият вариант е да се смени радиатора с по-дебел (от B12 или Mashimoto), защото заводския за B13 е едва 16мм (или 17?), което за тоя горещ двигател е на ръба на възможностите му, че и отвъд. Тук говорим за около 300 лева за такъв от B12, a за Mashimoto-то не съм сигурен. Естествено, ключа от баракта може да се крие и другаде. Разрови се тук из форума - има доста писано по темата. П.П. Дано опсаните скорости от теб са били само при изпреварване.
|
2
|
|
Нед Авг 25, 2019 9:36 am |
|
|
PitM
Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 6:57 am Мнения: 593 Местоположение: София
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT Ltd.
Рейтинг: 178
|
subent написа: П.П. Дано опсаните скорости от теб са били само при изпреварване. За съжаление има колеги, които откровено пишат, че карат в нарушение на закона и ППЗДП със скорости далеч над разрешените!? Бих добавил и "рисково", както за самите тях, така и за околните участници в движението. Всички сме ги виждали и сме били притеснявани от такъв недопустим маниер на каране. Крайно време е да се научим да спазваме правилата!
|
|
|
Пон Авг 26, 2019 9:17 am |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Мнения: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
subent написа: Разрови се тук из форума - има доста писано по темата.
Има много писано както във Форума так и в ФБ доста мнения събра колегата. Само трябва да си реши как да процедира. Такива повтарящи се теми мисля че е добре да се разчистват.
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
|
|
Сря Авг 28, 2019 2:22 pm |
|
|
i_minov
Регистриран на: Съб Окт 20, 2018 8:37 am Мнения: 20 Рейтинг: 17
|
В темите, които успях да намеря във форума се описва основно как да се реши проблема с прегряването - радиатори, външни охладители и тн. Това, което в случая ме интересува е кои стойности са нормални и кои се приемат за опасни. Конкретни стойности. Във фейсбук групата няколко колеги потвърдиха, че 100-105 градуса са нормални стойности при стоков радиатор. Това означава ли, че такава температура не трябва да ме притеснява и може ли да карам примерно 3-4 часа в този диапазон? Предварително се извинявам с незнанието си, но това ми е първото Субару и първо лято с него. Предполагам, че такава информация би била полезна и за други новобранци като мен.
|
|
|
Пет Авг 30, 2019 1:06 pm |
|
|
DJANO
Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am Мнения: 424 Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
|
Ще ти кажа, че перките тръгват при 95 градуса, значи тези температури, които гледаш не са нормални. Така е при H6 със стандартен радиатор.
|
|
|
Пет Авг 30, 2019 4:10 pm |
|
|
Alxx
|
Много тъп въпрос: с какъв антифриз си и каква концентрация? Стоков радиатор в топ състояние не качва над 102°С. Това, при условие, че ползваш вода или антифриз FL22(G11) 50/50 с вода. Още една възможна причина - при високи температури навън пада налягането в изпарителя и смесите клонят към бедно, което води до висок ЕГТ и съответно загряване на колата. В това отношение имам лично правило за газта: При средни температури под 0°С ходя за настройка. При средни до 15°С също. При средни и над 25°С ходя пак. Само течна фаза те спасява от такива посещения при газаджията.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Сеп 01, 2019 10:34 pm |
|
|
srg
|
off: е верно ли модерните "газообразни" газови нямат функционалности, позволяващи контрол/корекция на времена и/или количество по показания от някакви температурни датчици?
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Пон Сеп 02, 2019 2:34 pm |
|
|
Alxx
|
Имат естествено, но като излезе разлика извън възможностите за корекция става кофти KME-то на Маздата доста "танцува" с налягането. Пък и компът колкото и да компенсира при ниско налягане, в един момент времевата точка на впръскване подминава точния момент.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Сеп 02, 2019 5:53 pm |
|
|
Реконструктор
|
При B13 2.0R алгоритъмът е следния - при 96 C вентилаторите се пускат, започва охлаждане до 90 със скорост някъде 0.5/сек. Това е при спрян климатик. При пуснат климатик, перките се завъртат заедно с компресора и темп. на антифриза си стои константно 92-4. Не съм убеден, че над 100 C е нормална постоянна температура. Виж си перките дали работят (и двете) виж термостата дали е правилния и дали радиатора не е задръстен с боклуци (не пречи профилактично миене на мивка). Надявам се, да не си направил глупостта да пестиш от водна помпа при смяна на ремъка.
|
|
|
Вто Сеп 03, 2019 9:34 am |
|
|
srg
|
Конкретно за 2.0 Прикачени файлове: fan_speed_control.PNG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Вто Сеп 03, 2019 9:44 am |
|
|
subarist
Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
|
След 4 години борба с този проблем.. разбрах че не е проблем Ако външната температура не надвишава 36 градуса не вдига над 100 градуса. Ако е над 36 магистрално с натоварена кола, климатик и 160 км/ч температурата си стои на 101-102 градуса. На газ и на бензин ... все е същото. Със и без климатик - 2 градуса разлика. При изкачване на дълги наклони и топло време - пак същото. При кикдаун с максимално натоварване - отива до 106 по наклона към тунела по магистралата. Над 106 не е вдигала при големи скорости.. но няма и къде да ги вдигне, няма толкова дълго изкачване. При дълги наклони дори и бавно каране и на студено време може да вдигне до 102. Обаче при бавно изкачване може да отиде и до 108. Планински път (асфалтиран) към вилна зона , 15 километра баири с 4 души и багаж. Катерене предилмо на втора и от време на време трета. И когато отиде на 108 - реших, че вече не ми дреме и продължих да карам. И температурата си остана на 108 градуса за около 3-5 минути. Нищо не се случи, нищо не гръмна. Колата е с радиатор Мишимото, сменени гарнитури, охладител на маслото за скоростите, сменен антифриз и.т.н. Всички параметри са в нормите (постоянно съм с ОБД логер) Извода за мен е .. не искам да я мисля тая температура вече, ако гърми да гърми.... но пък не гърми Последното, което може да направя за да разтоваря термично двигателя е да махна катализаторите, и да махна питата на климатика ... но не искам да го правя. Между другото... когати искаш всичко от колата.. ето това става с температурите https://www.youtube.com/watch?v=77fXlPMsSBohttps://www.youtube.com/watch?v=d0P5QBeYv_Q
|
15
|
|
Нед Сеп 15, 2019 9:49 pm |
|
|
Alxx
|
Цитат: . ето това става с температурите Стоят си стабилни. На нито едно Порше антифризът не мръдна над 90°. Мърдащото е температурата на маслото.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Сеп 15, 2019 10:11 pm |
|
|
Реконструктор
|
Alxx написа: Цитат: . ето това става с температурите Стоят си стабилни. На нито едно Порше антифризът не мръдна над 90°. Мърдащото е температурата на маслото. Не е гаранция, че не е мръднал в действителност. Най-вероятно между 90-100 си показва 90. Малко вероятен ми се струва толкова прецизен контрол.
|
|
|
Пон Сеп 16, 2019 9:09 am |
|
|
BAlexandrov
|
|
Пон Сеп 16, 2019 10:20 am |
|
|
Alxx
|
Реконструктор написа: Малко вероятен ми се струва толкова прецизен контрол. Ако ти кажа, че на лайв дата не мърда? GT3RS 2016-та.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Сеп 16, 2019 10:37 pm |
|
|
ico_tech
|
Я монтирай един външен сензор (примерно термодвойка тип К) и наблюдавай Този вероятно е със сух картер?
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Сеп 16, 2019 11:00 pm |
|
|
Реконструктор
|
ico_tech написа: Я монтирай един външен сензор (примерно термодвойка тип К) и наблюдавай Този вероятно е със сух картер? Точно което щях да кажа. Без лично да съм мушнал една термодвойка вътре - не вярвам.
|
|
|
Вто Сеп 17, 2019 9:57 am |
|
|
Alxx
|
Ако се докопам пак до колата ще го направя. Дотогава само догадки.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Сеп 17, 2019 5:35 pm |
|
|
ico_tech
|
Няма нужда Алекс, не се занимавай. Сензора минава през мултиплексор, който интегрира стойност за единица време. Идеята е обяснена добре в линка - нито водача, нито ЕКУ-то се нуждае от постоянно променяща се величина. В затворен контур/система с променлив топлинен товар флуктоациите се гасят с топлинен кондензатор (буфер) и трипътен вентил с контролер. Някакси ме съмнява да са стигнали до такива крайности
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Сеп 17, 2019 7:25 pm |
|
|