Отговори на тема  [ 29 мнения ]  стр 1, 2  Следваща
 Температура на антифриза B13 H6 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Окт 20, 2018 8:37 am
Мнения: 20
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте, вчера се прибирах по Тракия, средната температура на въздуха беше около 35-36 градуса и реших да пусна OBD-то и да гледам на живо как се движи температурата на антифриза. Оказа се, че при постоянна скорост от около 160-170км/ч държи средно около 102 градуса, но когато дам кикдаун например от 140 до 180км/ч стигам до 104-105 и веднъж до 106 градуса. Като отнема от педала и застопоря на 160-170км/ч веднага пада до 102-103 градуса, но не и по надолу. Чак когато започнах да спускам след тунела посока София видях двуцифрени стойности. Отделно бях и в задръстване на магистралата около 20 мин при 36 градуса навън и през това време поддържаше около 100-102 градуса. Това всичко с пуснат климатик на газ и сравнително натоварен автомобил(но без багажници, които да нарушават аеродинамиката). Покарах малко и на бензин, но повече от градус надолу от описаните стойности не мисля че имаше.
Относно стрелката на температурата реално установих, че от 90 до 100 градуса не мръдва и милиметър и стои една идея под средата, като вдигне 100-103 градуса с леко закъснение сочи точно средата, а при 103-106 градуса пак с леко закъснение сочи една идея над средата. При понижението на температурата пак има леко забавяне при показанията на стрелката спрямо тези при ОБД-то. Та питането ми е това нормални стойности ли са?
Изображение


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Нед Авг 25, 2019 8:23 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 16, 2019 7:46 pm
Мнения: 12
Автомобил: Outback B14
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Това са относително нормални стойности със заводския радиатор.

Евтиният вариант е да се измие хубаво тялото на радиатора и да се смени капачката, в случай че не са правени вече тези интервенции. За второто може да провериш дали има нужда като стиснеш маркучите на системата при загрял двигател - ако не поддават при стискане без много сила значи е вероятно да има нужда от смяна на капачката. Определено не трябва да се усещат като PVC тръби. Общата стойност е около 50 лева, ако не ме лъже паметта.

Скъпият вариант е да се смени радиатора с по-дебел (от B12 или Mashimoto), защото заводския за B13 е едва 16мм (или 17?), което за тоя горещ двигател е на ръба на възможностите му, че и отвъд. Тук говорим за около 300 лева за такъв от B12, a за Mashimoto-то не съм сигурен.

Естествено, ключа от баракта може да се крие и другаде. Разрови се тук из форума - има доста писано по темата.


П.П. Дано опсаните скорости от теб са били само при изпреварване. ;)
 2

Нед Авг 25, 2019 9:36 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 6:57 am
Мнения: 593
Местоположение: София
Автомобил: 2011 Subaru Outback 2.5i CVT Ltd.
Рейтинг: 178
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
subent написа:
П.П. Дано опсаните скорости от теб са били само при изпреварване. ;)


За съжаление има колеги, които откровено пишат, че карат в нарушение на закона и ППЗДП със скорости далеч над разрешените!? Бих добавил и "рисково", както за самите тях, така и за околните участници в движението. Всички сме ги виждали и сме били притеснявани от такъв недопустим маниер на каране.
Крайно време е да се научим да спазваме правилата! :shock:

Пон Авг 26, 2019 9:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
subent написа:
Разрови се тук из форума - има доста писано по темата.


Има много писано както във Форума так и в ФБ доста мнения събра колегата.
Само трябва да си реши как да процедира.

Такива повтарящи се теми мисля че е добре да се разчистват.

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Сря Авг 28, 2019 2:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Окт 20, 2018 8:37 am
Мнения: 20
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
В темите, които успях да намеря във форума се описва основно как да се реши проблема с прегряването - радиатори, външни охладители и тн. Това, което в случая ме интересува е кои стойности са нормални и кои се приемат за опасни. Конкретни стойности. Във фейсбук групата няколко колеги потвърдиха, че 100-105 градуса са нормални стойности при стоков радиатор. Това означава ли, че такава температура не трябва да ме притеснява и може ли да карам примерно 3-4 часа в този диапазон? Предварително се извинявам с незнанието си, но това ми е първото Субару и първо лято с него. Предполагам, че такава информация би била полезна и за други новобранци като мен.

Пет Авг 30, 2019 1:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 29, 2013 10:15 am
Мнения: 424
Местоположение: София
Автомобил: Audi A8
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ще ти кажа, че перките тръгват при 95 градуса, значи тези температури, които гледаш не са нормални. Така е при H6 със стандартен радиатор.

Пет Авг 30, 2019 4:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много тъп въпрос: с какъв антифриз си и каква концентрация? Стоков радиатор в топ състояние не качва над 102°С. Това, при условие, че ползваш вода или антифриз FL22(G11) 50/50 с вода.
Още една възможна причина - при високи температури навън пада налягането в изпарителя и смесите клонят към бедно, което води до висок ЕГТ и съответно загряване на колата. В това отношение имам лично правило за газта:
При средни температури под 0°С ходя за настройка. При средни до 15°С също. При средни и над 25°С ходя пак. Само течна фаза те спасява от такива посещения при газаджията.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Сеп 01, 2019 10:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
off: е верно ли модерните "газообразни" газови нямат функционалности, позволяващи контрол/корекция на времена и/или количество по показания от някакви температурни датчици? :shock:

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Пон Сеп 02, 2019 2:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имат естествено, но като излезе разлика извън възможностите за корекция става кофти :) KME-то на Маздата доста "танцува" с налягането. Пък и компът колкото и да компенсира при ниско налягане, в един момент времевата точка на впръскване подминава точния момент.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Сеп 02, 2019 5:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При B13 2.0R алгоритъмът е следния - при 96 C вентилаторите се пускат, започва охлаждане до 90 със скорост някъде 0.5/сек. Това е при спрян климатик. При пуснат климатик, перките се завъртат заедно с компресора и темп. на антифриза си стои константно 92-4.
Не съм убеден, че над 100 C е нормална постоянна температура. Виж си перките дали работят (и двете) виж термостата дали е правилния и дали радиатора не е задръстен с боклуци (не пречи профилактично миене на мивка). Надявам се, да не си направил глупостта да пестиш от водна помпа при смяна на ремъка.

Вто Сеп 03, 2019 9:34 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Конкретно за 2.0

Прикачени файлове:
fan_speed_control.PNG


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Вто Сеп 03, 2019 9:44 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 27, 2013 8:05 pm
Мнения: 393
Skype: mivanov_bbg
Автомобил: Subaru Legacy H6 2004
Рейтинг: 244
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След 4 години борба с този проблем.. разбрах че не е проблем :)
Ако външната температура не надвишава 36 градуса не вдига над 100 градуса.
Ако е над 36 магистрално с натоварена кола, климатик и 160 км/ч температурата си стои на 101-102 градуса.
На газ и на бензин ... все е същото. Със и без климатик - 2 градуса разлика.
При изкачване на дълги наклони и топло време - пак същото.
При кикдаун с максимално натоварване - отива до 106 по наклона към тунела по магистралата.
Над 106 не е вдигала при големи скорости.. но няма и къде да ги вдигне, няма толкова дълго изкачване.
При дълги наклони дори и бавно каране и на студено време може да вдигне до 102.
Обаче при бавно изкачване може да отиде и до 108. Планински път (асфалтиран) към вилна зона , 15 километра баири с 4 души и багаж.
Катерене предилмо на втора и от време на време трета.
И когато отиде на 108 - реших, че вече не ми дреме и продължих да карам. И температурата си остана на 108 градуса за около 3-5 минути.
Нищо не се случи, нищо не гръмна.
Колата е с радиатор Мишимото, сменени гарнитури, охладител на маслото за скоростите, сменен антифриз и.т.н. Всички параметри са в нормите (постоянно съм с ОБД логер)
Извода за мен е .. не искам да я мисля тая температура вече, ако гърми да гърми.... но пък не гърми :)
Последното, което може да направя за да разтоваря термично двигателя е да махна катализаторите, и да махна питата на климатика ... но не искам да го правя.

Между другото... когати искаш всичко от колата.. ето това става с температурите
https://www.youtube.com/watch?v=77fXlPMsSBo
https://www.youtube.com/watch?v=d0P5QBeYv_Q
 15

Нед Сеп 15, 2019 9:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Цитат:
. ето това става с температурите

Стоят си стабилни. На нито едно Порше антифризът не мръдна над 90°. Мърдащото е температурата на маслото.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Сеп 15, 2019 10:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Цитат:
. ето това става с температурите

Стоят си стабилни. На нито едно Порше антифризът не мръдна над 90°. Мърдащото е температурата на маслото.


Не е гаранция, че не е мръднал в действителност. :) Най-вероятно между 90-100 си показва 90. Малко вероятен ми се струва толкова прецизен контрол.

Пон Сеп 16, 2019 9:09 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5779
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Реконструктор написа:
Не е гаранция, че не е мръднал в действителност. :) Най-вероятно между 90-100 си показва 90. Малко вероятен ми се струва толкова прецизен контрол.


Да
https://www.pistonheads.com/gassing/top ... &t=1750373

Пон Сеп 16, 2019 10:20 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Реконструктор написа:
Малко вероятен ми се струва толкова прецизен контрол.

Ако ти кажа, че на лайв дата не мърда? GT3RS 2016-та.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Сеп 16, 2019 10:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Я монтирай един външен сензор (примерно термодвойка тип К) и наблюдавай ;)
Този вероятно е със сух картер?

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Сеп 16, 2019 11:00 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Я монтирай един външен сензор (примерно термодвойка тип К) и наблюдавай ;)
Този вероятно е със сух картер?


Точно което щях да кажа. :D Без лично да съм мушнал една термодвойка вътре - не вярвам.

Вто Сеп 17, 2019 9:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако се докопам пак до колата ще го направя. Дотогава само догадки.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Сеп 17, 2019 5:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма нужда Алекс, не се занимавай. Сензора минава през мултиплексор, който интегрира стойност за единица време. Идеята е обяснена добре в линка - нито водача, нито ЕКУ-то се нуждае от постоянно променяща се величина.
В затворен контур/система с променлив топлинен товар флуктоациите се гасят с топлинен кондензатор (буфер) и трипътен вентил с контролер. Някакси ме съмнява да са стигнали до такива крайности :)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Сеп 17, 2019 7:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 29 мнения ]  стр 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор