Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Температура на антифриза B13 H6
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=27106
Страница 2 от 2

Автор:  BAlexandrov [ Вто Сеп 17, 2019 7:30 pm ]
Заглавие:  Re: Температура на антифриза B13 H6

Чак пък догадки... пишат си хората. 221 F = 105 C
https://rennlist.com/forums/991-gt3-gt3 ... stion.html

Автор:  Сомето [ Вто Сеп 17, 2019 8:28 pm ]
Заглавие:  Re: Температура на антифриза B13 H6

На колко градуса мърда стрелката?

Автор:  ico_tech [ Вто Сеп 17, 2019 9:55 pm ]
Заглавие:  Re: Температура на антифриза B13 H6

Колега, това е труден въпрос. Най-общо казано - мърда, когато топлообмена излезе извън контрол. Т.е. ЕКУ- то е приложило всички механизми за контрол и въпреки това температурата остава висока или се повишава. Това обаче се отразява различно при различните модели. Пример: гледам на моята Импреза постоянно стрелката - не мърда от средата. В един момент почва да ми мирише газ - проверявам изпарителя - леден. Отварям радиатора и почвам да наливам .... и така 3.2 литра. Та прави си сметка ;) Съпругата ми я ползва така (без антифриз) от месеци ROFL но според стрелката всичко е ток :beer:

Автор:  Alxx [ Сря Сеп 18, 2019 8:26 pm ]
Заглавие:  Re: Температура на антифриза B13 H6

Винаги съм твърдял, че изпарител монтиран високо(ако изключим трудното обезвъздушаване) е спасителен пояс за мотора ROFL Миризмата на газ ми е спасила не един или два мотора.

ico_tech написа:
...трипътен вентил с контролер. Някакси ме съмнява да са стигнали до такива крайности :)

Стигнали са. Не познавам системата в детайли, но знам, че освен термостат има ел. контролиран вентил за трети кръг на антифриза. Също знам, че "нормално" обезвъздушаване е сай-фай, ползва се някаква вакуум помпа за зареждане с антифриз. Мразя ВАГ, но Порше си е Порше.

Автор:  ico_tech [ Сря Сеп 18, 2019 10:06 pm ]
Заглавие:  Re: Температура на антифриза B13 H6

Ами провокира ме да хвърля един поглед - 2015 GT3 Cup 991 :
- три (3) радиатора :-~
- два топлообменника - за масло двигател и масло кутия
- три термостата - за двигател, за масло двигател, за охлаждане турбина
- разширителен кръг и електронно управляем байпас
Топлинен кондензатор = многолитров съд (200+лтр), оттам идва дълбоката ми увереност, че няма да сложат такова нещо в кола :)
Как са се справили от Порше?
- 22 литра охладителна течност, която изрично е посочено, че се сменя с водЪ, ако се ходи на писта (20 лтр. вода:2 литра кондишънър) - това за 500 коня :giggle: Направо не знам как се оправят STI точилки със 7 литра водЪ ROFL
- 11 литра масълце (8.3 литра на смяна) и сух картер - разбирай непрестанно охлаждане на маслото, високоефективно, минимално разпенване, минимално изпарение.
А иначе Порше си е .... сериозна банка :)
Не казвам, че е лоша кола, но ако правиш 35-50 К км/годишно на това хайтек чудо, поддръжката му ще бъде като вноска за апартамент в Манастирски ливади.

За Субару нещата могат да се подобрят по доста начини. Просто хората се панират при температури над 100ºC, което не е болка за умиране, но явно създава неприятни асоциации с вряща на котлона тенджера. Обаче примерно, ако направиш колата на г-н Х да работи на 80º и почне да му гори бензина като ГАЗ 66, той дали ще е доволен? Едва ли.

Автор:  subarist [ Сря Окт 16, 2019 5:46 pm ]
Заглавие:  Re: Температура на антифриза B13 H6

Преди няколко дни тествах как е темперетурата на маслото при мен.
Интересното е че расте по-бавно от тази на антифриза.
Примерно докато загрява колата т.е нормално каране без да натискам - маслото загряваше с 4-8 градуса по-бавно от антифриза.
Когато достигне 98 градуса (антифриз 98) , после антифриза пада по-бързо до 86 - 88.
И двете темеператури не надминаха 100 градуса при магистрално движение. Мислях, че маслото ще стигне до 120 .. но не.

Т.е като се замисля за Поршето как вдигаше температурата на маслото на клипа - явно при него системите са много по-различни.

Автор:  Mladen99 [ Чет Окт 17, 2019 7:55 am ]
Заглавие:  Re: Температура на антифриза B13 H6

subarist написа:
Преди няколко дни тествах как е темперетурата на маслото при мен.
Интересното е че расте по-бавно от тази на антифриза.
Примерно докато загрява колата т.е нормално каране без да натискам - маслото загряваше с 4-8 градуса по-бавно от антифриза.
Когато достигне 98 градуса (антифриз 98) , после антифриза пада по-бързо до 86 - 88.
И двете темеператури не надминаха 100 градуса при магистрално движение. Мислях, че маслото ще стигне до 120 .. но не.

Т.е като се замисля за Поршето как вдигаше температурата на маслото на клипа - явно при него системите са много по-различни.


Хвани някои проход на пълна газ да видиш дали няма да мине 100на антифриза и 120 на маслото.
Магистралното е ясно, освен ако не я заковеш на 200 за 30-40минути

Автор:  madjosan [ Чет Окт 17, 2019 2:35 pm ]
Заглавие:  Re: Температура на антифриза B13 H6

Ето и един по-различен поглед върху охлаждането на H6. Темата е интересена до средата, след което се обсъжда конкретен проблем на потребител: https://www.subaruoutback.org/threads/h ... ce.504391/

Автор:  melhaer [ Нед Окт 27, 2019 10:40 am ]
Заглавие:  Re: Температура на антифриза B13 H6

Аз преди няколко години сложих Еванс с надежда да няма драми, иначе като се прибирам от Гърция и външни температури около 40 градуса по баира след Солун си грее и гледаш как те изпреварват някви смотани Дачии:)

В Субаруленд бяха слагали някви по-дебели радиатори, но казаха, че с тях греело повече, защото били с по-малко ламели и последно казаха, че ще пробват да сложат/съединят по някакъв начин 2 стокови радиатора и да видят с тях как ще е.

Страница 2 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/