Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B12
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=27243
Страница 1 от 2

Автор:  gatof [ Чет Окт 10, 2019 8:41 am ]
Заглавие:  Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B12

Здравейте, колеги, за щастие от доста време не ми се е налагало да се допитвам във форума за нещо, но ето, че зимата идва и аз започнах леееко да се притеснявам относно някои проблемчета по колата.
Става въпрос за следния проблем : Outback H6 2001 B12 с газ, сутрин при първия старт (независимо от температурата навън) колата пали от 2-3 завъртания на стартера и след като запали оборотите рязко падат до към 700 и двигателя започва да тресе. След секунда или две се качват до нормалните 1500, но много скоро постепенно падат отново до около 1000 и колата видимо се мъчи да работи. Често записва грешки Missfire в произволни цилиндри, понякога и VDC свети доста време след като потегля. Проблема сякаш се появи изведнъж, някъде това лято. Започнах да изследвам от какво може да е и дотук съм сменил свещи и вчера се опитах да сваля стъпковото моторче но нещо не можах да намеря подходящ ключ за целта. Изчистих дросела и въздушния филтър е сменен. Ако реша да тръгна преди стрелката на температурата да се е раздвижила сякаш се дави двигателя и угасва, трябва да изчакам да позагрее поне до 30 градуса и тогава няма проблем да тръгна, обикновено вече е преминала на газ. Газовата уредба е на бая километри, може би около 80000. Преди около месец смених уплътнения на капаците на главите само с повдигане на двигателя тук при един майстор в Перник и исках да ми направи реглаж на клапани но той каза, че за реглаж трябва двигателя да се извади... Сега съм в ситуация в която незнам къде да търся проблема.. Четох доста из форума и някой беше написал за налягане на горивото, нещо свързано с горивната помпа... Как го замервате и къде? Как се сваля стъпковото моторче и тази гарнитурка трябва ли да се смени която е под него? Дали е от реглажа на клапаните всичко? Налага ми се да пътувам скоро а ми се ще да оставя на жената читава кола, да не ги мисля... Знам, някои от вас ще кажат, че си има сервизи за тая работа но проблема ми е, че не мога да си позволя да спирам колата от движение, а знам че проблема може да е толкова дребен, че да си го отсраня и сам... Благодарности, Краси!

Автор:  Alxx [ Чет Окт 10, 2019 9:38 pm ]
Заглавие:  Re: Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B1

Чеклист-ът на описания от теб проблем не е къс...
1. Вакуум на мотора и съответно ако трябва реглаж клапани.
2. Дросел и IACV.
3. Вакуумни линии по мотора.
4. Налягане на гориво преди и след регулатора.

Автор:  beseech [ Пет Окт 11, 2019 6:10 am ]
Заглавие:  Re: Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B1

Колега първо пробвай така, спри кранчето на газовата карай 1 2 дни на бензин да може компютъра да се адаптира за настройките на бензин, и виж как ще пали сутрин.., за оборотите може да пробваш да навиеш винта на ТПС с 1 оборот да пробваш как ще са..

Автор:  gatof [ Пет Окт 11, 2019 7:02 am ]
Заглавие:  Re: Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B1

Alxx написа:
Чеклист-ът на описания от теб проблем не е къс...
1. Вакуум на мотора и съответно ако трябва реглаж клапани.
2. Дросел и IACV.
3. Вакуумни линии по мотора.
4. Налягане на гориво преди и след регулатора.

Благодаря за отговора. Не би ли трябвало ако има проблем с което е да е от изброените от теб неща, да се запише някаква грешка? Дросела го зачистих вчера и не мисля, че има промяна. Къде е този регулатор и как се замерва налягането на горивото?

Автор:  gatof [ Пет Окт 11, 2019 7:04 am ]
Заглавие:  Re: Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B1

beseech написа:
Колега първо пробвай така, спри кранчето на газовата карай 1 2 дни на бензин да може компютъра да се адаптира за настройките на бензин, и виж как ще пали сутрин.., за оборотите може да пробваш да навиеш винта на ТПС с 1 оборот да пробваш как ще са..

Утре ще пробвам изцяло на бензин да покарам и ще видя дали има разлика. А къде е този болт?

Автор:  Marvin [ Пет Окт 11, 2019 11:44 am ]
Заглавие:  Re: Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B1

gatof написа:
Здравейте, колеги, за щастие от доста време не ми се е налагало да се допитвам във форума за нещо, но ето, че зимата идва и аз започнах леееко да се притеснявам относно някои проблемчета по колата.
Става въпрос за следния проблем : Outback H6 2001 B12 с газ, сутрин при първия старт (независимо от температурата навън) колата пали от 2-3 завъртания на стартера и след като запали оборотите рязко падат до към 700 и двигателя започва да тресе. След секунда или две се качват до нормалните 1500, но много скоро постепенно падат отново до около 1000 и колата видимо се мъчи да работи. Често записва грешки Missfire в произволни цилиндри, понякога и VDC свети доста време след като потегля. Проблема сякаш се появи изведнъж, някъде това лято. Започнах да изследвам от какво може да е и дотук съм сменил свещи и вчера се опитах да сваля стъпковото моторче но нещо не можах да намеря подходящ ключ за целта. Изчистих дросела и въздушния филтър е сменен. Ако реша да тръгна преди стрелката на температурата да се е раздвижила сякаш се дави двигателя и угасва, трябва да изчакам да позагрее поне до 30 градуса и тогава няма проблем да тръгна, обикновено вече е преминала на газ. Газовата уредба е на бая километри, може би около 80000. Преди около месец смених уплътнения на капаците на главите само с повдигане на двигателя тук при един майстор в Перник и исках да ми направи реглаж на клапани но той каза, че за реглаж трябва двигателя да се извади... Сега съм в ситуация в която незнам къде да търся проблема.. Четох доста из форума и някой беше написал за налягане на горивото, нещо свързано с горивната помпа... Как го замервате и къде? Как се сваля стъпковото моторче и тази гарнитурка трябва ли да се смени която е под него? Дали е от реглажа на клапаните всичко? Налага ми се да пътувам скоро а ми се ще да оставя на жената читава кола, да не ги мисля... Знам, някои от вас ще кажат, че си има сервизи за тая работа но проблема ми е, че не мога да си позволя да спирам колата от движение, а знам че проблема може да е толкова дребен, че да си го отсраня и сам... Благодарности, Краси!


Имах подобен проблем миналата зима, но някак си се оправи от самосебе си. Единственото, което мога да видя като връзка за оправянето е зареждане със свестен бензин и каране на на него известно време, защото бензина има свойството да изфирясва, особено ако се кара главно на газ и почва да прави проблеми. Също така ползвах една добавка за почистване на горивната система, която може би също имаше роля в това. След това цялата зима, и до сега не съм имал проблем.

Автор:  mitashki35 [ Пет Окт 11, 2019 4:23 pm ]
Заглавие:  Re: Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B1

Към чек листа да добави и проверка на вериги... На 300 к км са за смяна.

Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk

Автор:  gatof [ Съб Окт 12, 2019 10:45 am ]
Заглавие:  Re: Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B1

mitashki35 написа:
Към чек листа да добави и проверка на вериги... На 300 к км са за смяна.

Изпратено от моят Redmi Note 4 с помощта на Tapatalk

Колега, колата ми е на 208000км и на 18 години. Хахаха ROFL

Автор:  Пламен Янев [ Съб Окт 12, 2019 11:48 am ]
Заглавие:  Re: Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B1

gatof написа:
Газовата уредба е на бая километри, може би около 80000.

Аз залагам на пикаещи газови дюзи.
Винаги когато ми се е влошавала работата на мотора на празен ход и неравномерна работа сутрин,се е оказвало нещо по газ.уредба.След зануляване на грешки с откачане на акумулатора,работата на мотора се оправя,докато ден, след ден не се завърнат старите симптоми.При каране само на бензин(100-200 км.),всичко си е ОК.Връщам се пак на газ,и до една седмица пак почват драми с обороти и прихлъцвания.
Потвърждава се максимата,че тези коли работят отлично на горивото,за което са създадени ,и драмите почват с газ.уредби и неправилната им настройка.

Автор:  beseech [ Пон Окт 14, 2019 6:16 am ]
Заглавие:  Re: Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B1

Просто газта работи на по бедна смес и се бъркат компютрите.. когато се спре газта колата си се адаптира както трябва да си е ....

Автор:  beseech [ Вто Ное 05, 2019 7:32 am ]
Заглавие:  Re: Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B1

Колега някакво развитие по твоята тема има ли? :good: :beer:

Автор:  tsvetanov [ Пет Ное 08, 2019 10:33 am ]
Заглавие:  Re: Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B1

beseech написа:
Просто газта работи на по бедна смес и се бъркат компютрите.. когато се спре газта колата си се адаптира както трябва да си е ....


Напълно те подкрепям имам същата кола, която е на газ от около 150 000км, та и при мен се появяват подобни странни проблеми с паленето по 2-3 пъти годишно,
та как се оправя проблема при мен:
1.когато се сетя от време на време махам бушона на газовото за няколко минути по съвет на Тони от динамик арт, защото поне при моя газов компютър това "чисти" грешките, които той е натрупал.
2.закачам колата с FreeSSM и (за целта се използва VAG KKL ОБД кабел, има тема във форума за FreeSSM) и чистя мемори 1 на двигателя и на кутията след това карам 50-100км на бензин, като естетствено преди това съм заредил пресен бензин и след това започвам да си карам на газ и всички появили се проблеми като трудно палене с претрисане докато не позагрее и давене , както ти описа изчезват :).
3.веднъж дори ми се случи кутията започна да превключва бавно и да рита на бензин при кикдаун, на газ нямаше проблеми, изчистих мемори1 на скоростите и двигателя и всичко си дойде отново на мястото.
Та всички тези проблеми за мен водят до извода на колегата, на газ колата работи на различна смес и корекциите на горивото които се натрупват започват да объркват работата и на бензин.

За missfire-te е добре да си почистиш масите на двигателяи на купето в двигателния отсек и да ги напръскаш с контактен спрей, почисти също и масата на газовия компютър.

Автор:  Nenkov [ Сря Ное 27, 2019 11:46 am ]
Заглавие:  Re: Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B1

Здравейте,
Попринцип не пиша по форуми, по скоро съм от четящите, най-често с цел засилване на параноята ми ROFL. Но да споделя и за моя случай абсолютно идентичен на този тук. След рестарт с разкачване на акумулатора и другите му части от ритуала работата се оправи.... до вчера. Но вчера запалих без натисната спирачка, днес всичко идентично на предишния ден(температура, престой и т.н.),но с натисната спирачка при палене всичко ток. Възможно ли е това да има роля :D. Знам че звучи налудничево дори малоумно, нооо факт. Причината да го забележа ече четох някъде да се пали винаги с натисната спирачка при АТ.
Колата е 2.5 АТ 2000г.

Автор:  gatof [ Вто Дек 10, 2019 11:02 pm ]
Заглавие:  Re: Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B1

Колеги, най-сетне оправих проблема с паленето. Дори да е много студено си пали лесно и държи обороти.
След като проблема се задълбочи и първия старт палеше след 5 минути борба колата отиде на майстор за проверка на бенз помпа, налягане, регулатор... Оказа се че има 2 пластмасови троиника които се били счупили. След смяната им, колата пее! Все още записва miss fire на някои от цилиндрите. Ремонта ми струваше 40лв. :D :beer:

Автор:  dragoveli [ Сря Дек 11, 2019 4:31 pm ]
Заглавие:  Re: Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B1

Къде и на какво са тия троиници?

Автор:  gatof [ Вто Дек 17, 2019 1:36 am ]
Заглавие:  Re: Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B1

dragoveli написа:
Къде и на какво са тия троиници?

Доколкото разбрах, на регулатора някъде са тези тройници. Били за вакуум и понеже са счупени не подавало достатъчно гориво или пък е много и дави двигателя докато е студен.

Автор:  marian_de [ Вто Дек 17, 2019 6:37 am ]
Заглавие:  Re: Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B1

При мен проблема се реши след смяна на регулатора . От морга разбира се , че нов е 286 лв . :-~ . Извадих маркуча за вакуума и леко сълзавеше бензин . Скъсана мембрана и оттам вкарване на гориво в смукателния колектор и давене на двигателя . Но напоследък сутрин палеше от раз ( предполагам след като се е скъсала мембраната ) вероятно се получава ефекта на смукач с допълнителното гориво което постъпваше през вакуума . Но тресеше първите 5-6 секунди и после се оправяше . Сега пали идеално след 2-3 оборота и работи стабилно още от старта .

Автор:  Marvin [ Чет Яну 02, 2020 3:18 pm ]
Заглавие:  Re: Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B1

При мен пак се появи проблемът тия дни. Днес за пръв път имах и проблем с паленето на студено (обикновенно си пали от раз). За сега ресетнах настройките на ECU-то с разкачване на акумулатора и ще карам един резервоар на бензин да видя дали ще име ефект, и ако не - отивам и аз диагностика, но като гледам май ще се насоча към регулатора и връзките около него.

Автор:  ACID BURN [ Пет Яну 03, 2020 5:37 pm ]
Заглавие:  Re: Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B1

Да попитам само от къде намирате здрави горивни регулатори втора ръка за EZ30 в 2-ра Аутбек?
Благодаря!

Автор:  Marvin [ Пет Яну 10, 2020 8:26 pm ]
Заглавие:  Re: Трудно палене и колебаещи се обороти при студен старт B1

Marvin написа:
При мен пак се появи проблемът тия дни. Днес за пръв път имах и проблем с паленето на студено (обикновенно си пали от раз). За сега ресетнах настройките на ECU-то с разкачване на акумулатора и ще карам един резервоар на бензин да видя дали ще име ефект, и ако не - отивам и аз диагностика, но като гледам май ще се насоча към регулатора и връзките около него.

Днес запалих колата с пръскане на спрей за студен стар във въздуховода преди филтъра и колата запали от раз. Честно казано не знам дали от това могат да се направят някакви изводи, и като цяло колко полезно е паленето по тоя начин. Някой по запознат може ли да коментира ?

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/