|
Страница 1 от 1
|
[ 12 мнения ] |
|
Аутбек 2.5 2007 грешка P0171(бедна смес)
Автор |
Съобщение |
Виктор Нецов
Регистриран на: Нед Фев 14, 2016 10:52 pm Мнения: 3
Автомобил: Subaru Outback '07 2.5AT
Телефон: 0899 569810
Рейтинг: 0
|
Здравейте.
Имам Аутбек 2.5/165к.с. 2007г от вече почти четири години. Автомобилът е от Италия и му е монтирана газова BRC още през 2007г. Колата в момента по колометраж е на 252 хил. км. От около една година ми свети чек енджин лампа + Cruise Control + задействано ESP(знак със занесена кола). Грешката, която се получава е P0171 - System Too Lean (Bank 1). Това означава бедна смес. Периодично трия грешката с блутуут адаптер ELM327 и проложение за мобилен телефон Torque. Забелязах, че грешката се появява, когато карам по прав стръмен път(по нанагорнище) и продължително време(минута-две) не отпускам педала на газта. Проверих дали нямам въздушни съединения, от които двигателя да засмуква допълнително въздух след дебитомера. Ако е така, сместа би се обеднила от неотчетеното количество въздух. Уви, всички въздушни съединения са наред! Реших да логна(запиша) данни в реално време от шофирането по различни пътни участъци. Прилагам две екселски таблици. В документа 2019_Jan_13_gas_benz.xls са логнати данни като съм карал по магистрала Хемус между Ботевград и София. Check engine лампата светна около 13:13:40. През това време изкачвах пътния участък между тунелите, по посока София. Повечето от вас са карали там и знаят, че участъкът е сравнително прав, без завои и относително сръмен. Това предполага, че се кара с повече газ. След като прегледах лог файла, забелязах, че по стръмните участъци на пътя коефициента на адаптация на горивото Fuel Trim Bank 1 Long Term отива в максимална стойност 20,3 и остава така, докато не отпусна педала на газта. В последствие установих, че ако стойността на Long Term Trim е максимална(в моя случай 20,3) за повече от минута-две, ми светва чек енджин лампата. Сега ако не искам да ми свети чек лампата, като карам дълго време по стръмен участък периодично през 30-40 сек отпускам педала на газта. Така най-вероятно не мога да стигна брояча на компютъра на колата, за да се активира грешката за бедна смес. Та първоначално помислих, че бараката ми прави това само на газ. В последствие по съвет на колеги напълних резервоара с бензин и карах само с това гориво. Е, и на бензин пак при подобни условия като изброените по горе ми се задейства чека. Втория файл, който съм приложил е при работа на бензин. И в двата файла ще видите, че ламбда сондата дава коректни показания. На местата, на които виждата големи показания за горивната смес(повече от 20 AFR/air to fuel ratio/), то е защото тогава е бил отпуснат педала на газта.
Моля ако някой има идея от какво може да идва проблема, да даде мнението си.
Благодаря предварително на отзовалите се!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пет Ное 01, 2019 5:26 pm |
|
|
Alxx
|
Дебитомерът какво показва на жива дата? Почиства ли го?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Ное 01, 2019 6:17 pm |
|
|
Виктор Нецов
Регистриран на: Нед Фев 14, 2016 10:52 pm Мнения: 3
Автомобил: Subaru Outback '07 2.5AT
Телефон: 0899 569810
Рейтинг: 0
|
Здравейте.
Дебитомера е почистен със спрей за MAP/MAF сензори. Показанията може да видите в прикачените екселски файлове. Нормално, когато колата е на място, стойността за вакуума е -0,7 бара. Когато двигателя е натоварен, стойността на вакуума пада до около -0,2 бара.
Също трябва да спомена, че въздушния, масления и филтрите на газовата редовно се сменят.
Поздрави Виктор Нецов
|
|
|
Съб Ное 02, 2019 1:59 am |
|
|
Alxx
|
Нещо грешка в превода май се получи - попитах за живи данни от дебитомера, не за трим и афр. Те са следствия. Ламбдата показва нормални стойности в началото, но същевременно шфт е яко в минус. За мен логичните отговори са два: или със загряването раздува някой маркуч/вакуум и дърпа въздух, или дебитомерът е щета. Има(винаги) втори вариант: Кофти настройки на газовата, според която колата ти си е направила лфт таблици. Ако я комбинираш с леко запушени бензинови дюзи(понеже си на газ), би се получило същото. Откачи акумулатора през нощта и после карай само на бензин с добавка за прочистване ден два, като през това време погледни все пак и жива дата от дебитомера. Ако вече не ти светва на бензин е ясно обаче продължава ли, трябва да намериш референтни стойности за дебитомера за сравнение, от нета или от здрава кола. Или просто да вземеш дебитомер назаем за проба.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Ное 02, 2019 6:29 am |
|
|
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Мнения: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
|
Според мен дебитомера е за кофата.
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
|
|
|
Съб Ное 02, 2019 10:20 pm |
|
|
Реконструктор
|
Не му достига гориво, очевидно. За газ - дюзи, изпарител, лоша настройка. За бензин - дюзи, помпа, регулатор, филтър.
|
|
|
Пон Ное 04, 2019 5:40 pm |
|
|
Alxx
|
И общото между двете горивни с-ми е...?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Ное 05, 2019 8:11 pm |
|
|
Реконструктор
|
Alxx написа: И общото между двете горивни с-ми е...? Така става като не гледаш внимателно. Сега видях, че се случва и в двата случая. Да бодне скопа в ламбдата да види фронтовете като първа фаза на диагностиката.
|
|
|
Сря Ное 06, 2019 9:28 am |
|
|
bluefire7700
Регистриран на: Чет Авг 15, 2019 11:07 am Мнения: 17 Местоположение: Бургас
Skype: bluefire7700
Автомобил: SUBARU OUTBACK 2.5 2006
Телефон: 0888476046
Рейтинг: 0
|
вече и аз съм с този проблем и на газ и на бензин отвреме на време CHECK ENGINE и CRUISE светват .При чекване с Torque грешката е една и съща P0171. Колега някакво развитие ?
|
|
|
Сря Юли 15, 2020 8:34 pm |
|
|
Alxx
|
Общото между двете горивни с-ми е газоразпределение и запалване. Провери компонентите им и си мерни вакуума, че и при затягащи клапани с това се почва.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Юли 15, 2020 9:03 pm |
|
|
bluefire7700
Регистриран на: Чет Авг 15, 2019 11:07 am Мнения: 17 Местоположение: Бургас
Skype: bluefire7700
Автомобил: SUBARU OUTBACK 2.5 2006
Телефон: 0888476046
Рейтинг: 0
|
OK.Мерси почвам да ходя по мъките ако открия нещо ще пиша за другите ако четат да знаят какво да гледат
|
|
|
Вто Юли 21, 2020 11:25 am |
|
|
niketo
Регистриран на: Пон Юни 04, 2018 8:27 pm Мнения: 7
Автомобил: subaru legacy H6
Рейтинг: 0
|
В крайна сметка има ли някакво развитие по тази тема?
|
|
|
Чет Юли 01, 2021 6:19 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 12 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта |
|