Тресе при ускорение - размяна на места на полуоски
Автор |
Съобщение |
mitkomitashki
Регистриран на: Нед Ное 12, 2017 5:22 pm Мнения: 40 Местоположение: София
Автомобил: Outback 09 2.5AT EJ253, BMW 535d
Рейтинг: 113
|
Привет, Имам два въпроса. Първо, за колко време се разменят полуоските? Ходих до препоръчания сервиз на Тенчо 1040, уж с проблем с тресене при потегляне и ускоряване при по-ниски скорости, не постоянно. Исках поне да ми размени полуоските, защото ми каза, че не можело да се разбере от какво е. Каза ми, че има за смяна други неща, викам ОК, ама най-голям проблем ми е, че тресе. Обади ми се да ида да си взема колата и като отидох ми вика - Не съм ги разменил ама смених другото. Не излиза от шенкела едната и не ми се занимава А ми обеща да ми се обади, ако има някакви проблеми..... Забелязах, че точно си е взел някакъв чирак на 2 дена, дето грам не отбира от Субару, та явно съм уцелил късата клечка. Та трудно ли се разменя, или не му се е занимавало? Освен всичко друго Тенчо ми вика, много рядко да се оправи при разменяне на полуоски, а няколко пъти му казах, че искам просто да разбереме дали е от това, пък после ще си поръчам през него каквото трябва, ако трябва оригинални карета и т.н. Вика ми, ти не чети както пише по форумите... Кажете трудно ли се прави това и с какво да напръскам при шенкела, да отпусне. Май ще си го правя сам, или ако има някой читав сервиз в София, дето ще отида да изчакам, че не ми се обикаля пак и като се върна да ми обясняват, ами ние заебахме..... И сега втория въпрос. Ако при размяна се оправи, според вас ОК ли е да поръчам направо 2 броя такива от Субару от Щатите. Явно се правят по поръчка на Subaru of America, защото и в сайта на Subaru си имат парт. номер - https://parts.subaru.com/p/Subaru__/REMAN-AXLE/72823930/SOA966H1300R1.htmlP.S. Яд ме е, че отидох с конкретен проблем, но той явно през цялото време не ме слушаше какво му обяснявам, а си беше наумил да ми смени спирачна течност и т.н. да не изброявам... Поне като човек можеше да ме изслуша и да ми звънне, да ми каже, не ми се занимава с твоите полуоски. Аз накладките и сам можех да си ги сменя, ама нали да му платя, щото за пореден път си мислех, че е свестен майстор. На 40% според него трябвало да се сменят накладки, цитирам. tarambuka3500 написа: Здравейте, намислил съм наесен да подменям вътрешните карета на бека - те са поразлуфтени и вече 'обърнати' (което оправи проблема с вибрацията на едно 95%). Поразрових за цени и т.н. и попаднах на това - рециклирана цяла полуоска за 150$ / 270лв Иначе, само 1 вътрешно каре у нас е в порядъка 200-350лв Оказа се, че си има даже part # това нещо - SOA966H1300R1 и е налично от много доставчици по интернет- заводско рециклирана част (от Subaru): какво мислите - дали да не си взема 2 такива направо? Има как да си ги доставя на достъпна цена
_________________ Поздрав най-сърдечен! Твой приятел вечен, Весел Патиланчо!
|
|
|
Вто Дек 31, 2019 6:34 pm |
|
|
madnesst
Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 5:44 pm Мнения: 38
Автомобил: legacy b13 h6
Рейтинг: 5
|
Същия проблем и аз имах , при потегляни точно около 20-30 се тресеше цялата кола , купих си нови полуоски skf с които сгреших ( смених си ги пред блока с 2 стойки , лесно става, само шарнира е достатъчно да се откачи и да излезне от главината полуоската , колко пък да не излиза от шенкела с малко биене с чука ) . Проблема изчезна напълно, но сега ми вибрира в купето от тези полуоски когато седя на място и съм в търсене на оригинални .
|
|
|
Вто Дек 31, 2019 7:21 pm |
|
|
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Мнения: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
|
Пробвай със смяна само на вътрешни карета.Оригинални за B12,бяха около 400лв бройката,цялата полуоска оригинална,предполагам ще е към 1000лв.
|
|
|
Сря Яну 01, 2020 2:17 pm |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
Ако си с правилните инструменти ще ти отнеме между час и два часа. Основното е да имаш голяма скоба за лагери, с която са извадиш полуоската от главината. Не забравяй да бележиш точно горният болт на амортисьора от двата държащи шенкела/ дето не е баш шенкел, но така е известен/ за да не минаваш геометрия. Трябва ти и корав върток с камък 32,че някой път гайката на главината се опъва и не ще да се развие лесно. В общи линии развиваш гайката на главината, освобождаваш кабела за абс-а и маркуча на спирачките от амортисьора, развиваш споменатите два болта на амортисьора и при пълен ляв/ десен полуоската трябва да излезе от главината. Откъм диференциала на б12 са с щифт напреко, който се избива и вътрешното каре може излезе спокойно. На б13 е пружинен пръстен и иска рязко напъване с подходяща щанга. При б 13 сигурно ще текне и масло от диференциала, така че трябва да имаш за доливане. Това е за отпред отзаде трябва да се свали лагер-главината и е малко повече играчка.
|
|
|
Сря Яну 01, 2020 5:55 pm |
|
|
Silvergreen
Регистриран на: Нед Окт 25, 2015 10:51 pm Мнения: 179 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback
Рейтинг: 44
|
Един съвет и от мен... Не залагай големи надежди на тази размяна. Лятото и аз като теб бях твърдо решен да ги разменам и прегресирам, макар всеки майстор да ми казваше , че е доста безмислена операция. Еее след размяната ефект имаше, направо друга кола....След 200-300 км същата работа, може и малко по-слабо да тресе, но си тресе.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Чет Яну 02, 2020 11:26 am |
|
|
mitkomitashki
Регистриран на: Нед Ное 12, 2017 5:22 pm Мнения: 40 Местоположение: София
Автомобил: Outback 09 2.5AT EJ253, BMW 535d
Рейтинг: 113
|
Silvergreen написа: Един съвет и от мен... Не залагай големи надежди на тази размяна. Лятото и аз като теб бях твърдо решен да ги разменам и прегресирам, макар всеки майстор да ми казваше , че е доста безмислена операция. Еее след размяната ефект имаше, направо друга кола....След 200-300 км същата работа, може и малко по-слабо да тресе, но си тресе. Написал съм го, че смяната е само за диагностика. В момента, в който при размяна има промяна в поведението ще поръчам ако трябва нови полуоски. Не искам да мина тънко. Обясних го и на "майстора", за който писах по-горе. А ако при размяна няма промяна, продължавам с кардана и така. Но искам да зная от какво е преди да сменям.
_________________ Поздрав най-сърдечен! Твой приятел вечен, Весел Патиланчо!
|
|
|
Чет Яну 02, 2020 2:30 pm |
|
|
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Мнения: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
|
madnesst написа: Същия проблем и аз имах , при потегляни точно около 20-30 се тресеше цялата кола , купих си нови полуоски skf с които сгреших ( смених си ги пред блока с 2 стойки , лесно става, само шарнира е достатъчно да се откачи и да излезне от главината полуоската , колко пък да не излиза от шенкела с малко биене с чука ) . Проблема изчезна напълно, но сега ми вибрира в купето от тези полуоски когато седя на място и съм в търсене на оригинални . Колега дай малко повече информация как ти вибрира в купето когато не се движиш от полуоските? На мен това твърдение ми звучи като "вибрира ми от джантите когато автомобилът не е в движение". Пълен абсурд. Монтирал съм няколко SKF-а за решаване на гореспоменатия проблем и единствено виждам като проблем слабата устойчивост на корозия на тези полуоски ... ръждясват бързичко. Не съм сигурен, че размяна на полуоските ще даде някакъв диагностичен резултат. Не съм пробвал такова нещо, защото ако полуоската(или някое нейно прилежащо каре) бие при въртене на една страна, то най-вероятно ще бие и при въртене на другата страна. Като диагностика .... проверете дали има радиален луфт с разклащане на полуоските нагоре/надолу. На вдигната кола при работещ двигател включете на скорост и проверете за видимо биене при въртящи се полуоски (около скоростта при която имате оплакване от вибрации).
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
|
|
|
Пет Яну 03, 2020 11:32 am |
|
|
madnesst
Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 5:44 pm Мнения: 38
Автомобил: legacy b13 h6
Рейтинг: 5
|
TurboManiak написа: madnesst написа: Същия проблем и аз имах , при потегляни точно около 20-30 се тресеше цялата кола , купих си нови полуоски skf с които сгреших ( смених си ги пред блока с 2 стойки , лесно става, само шарнира е достатъчно да се откачи и да излезне от главината полуоската , колко пък да не излиза от шенкела с малко биене с чука ) . Проблема изчезна напълно, но сега ми вибрира в купето от тези полуоски когато седя на място и съм в търсене на оригинални . Колега дай малко повече информация как ти вибрира в купето когато не се движиш от полуоските? На мен това твърдение ми звучи като "вибрира ми от джантите когато автомобилът не е в движение". Пълен абсурд. Монтирал съм няколко SKF-а за решаване на гореспоменатия проблем и единствено виждам като проблем слабата устойчивост на корозия на тези полуоски ... ръждясват бързичко. Не съм сигурен, че размяна на полуоските ще даде някакъв диагностичен резултат. Не съм пробвал такова нещо, защото ако полуоската(или някое нейно прилежащо каре) бие при въртене на една страна, то най-вероятно ще бие и при въртене на другата страна. Като диагностика .... проверете дали има радиален луфт с разклащане на полуоските нагоре/надолу. На вдигната кола при работещ двигател включете на скорост и проверете за видимо биене при въртящи се полуоски (около скоростта при която имате оплакване от вибрации). Колата вибрира на място , само на D или R(на неутрална спират ) , сякаш са толкова стегнати че предават вибрации от двигателя към купето , дори и волана вибрира, започнаха да се усещат веднага след като сложих тези skf . Закарах я на сервиз да огледат и тампоните на двигателя , но няма признак да са заминали . Може и някъде другаде да има проблем който не виждам , но защо със оригиналните не вибрираше така ?
|
|
|
Пет Яну 03, 2020 12:40 pm |
|
|
mitkomitashki
Регистриран на: Нед Ное 12, 2017 5:22 pm Мнения: 40 Местоположение: София
Автомобил: Outback 09 2.5AT EJ253, BMW 535d
Рейтинг: 113
|
Привет. Има развитие! Разменихме ги, като няма проблем със свалянето и вибрациите изчезнаха!!!
Няма да пиша нещата, които мисля за Тенчо от 1040 Subaru Workshop, защото ще стане грозно! Само политически коректно ще кажа, че е безкрайно некоректен и работи само за да влачи повече от клиентите си!!!
Бих препоръчал на всеки, който има подобен проблем, да държи на 10000% да му разменят местата на полуоските, за да знае със сигурност дали е от вътрешните карета, или не. Това е.
_________________ Поздрав най-сърдечен! Твой приятел вечен, Весел Патиланчо!
|
|
|
Пет Яну 03, 2020 1:28 pm |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Мнения: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
mitkomitashki написа: Привет. Има развитие! Разменихме ги, като няма проблем със свалянето и вибрациите изчезнаха!!!
Няма да пиша нещата, които мисля за Тенчо от 1040 Subaru Workshop, защото ще стане грозно! Само политически коректно ще кажа, че е безкрайно некоректен и работи само за да влачи повече от клиентите си!!!
Бих препоръчал на всеки, който има подобен проблем, да държи на 10000% да му разменят местата на полуоските, за да знае със сигурност дали е от вътрешните карета, или не. Това е. Ами честно да ти кажа и аз доста време имах проблем с вибрации и тресене, и последното нещо което щвх да направя е каретата. И добре че си бях наумил да е така, защото в бургаските сервизи и маистори занимаващи се с предници пак уж субару специалисти (в това число не влиза 1040 бургас) ми пекараха да разменя полуоските. Та наскоро смених задните дискове накладки с раздвижване смазване на водачите на апаратите и познаи всичко изчезна. Така че не винаги е това.
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
|
|
Пет Яну 03, 2020 2:29 pm |
|
|
mitkomitashki
Регистриран на: Нед Ное 12, 2017 5:22 pm Мнения: 40 Местоположение: София
Автомобил: Outback 09 2.5AT EJ253, BMW 535d
Рейтинг: 113
|
Mladen99 написа: mitkomitashki написа: Привет. Има развитие! Разменихме ги, като няма проблем със свалянето и вибрациите изчезнаха!!!
Няма да пиша нещата, които мисля за Тенчо от 1040 Subaru Workshop, защото ще стане грозно! Само политически коректно ще кажа, че е безкрайно некоректен и работи само за да влачи повече от клиентите си!!!
Бих препоръчал на всеки, който има подобен проблем, да държи на 10000% да му разменят местата на полуоските, за да знае със сигурност дали е от вътрешните карета, или не. Това е. Ами честно да ти кажа и аз доста време имах проблем с вибрации и тресене, и последното нещо което щвх да направя е каретата. И добре че си бях наумил да е така, защото в бургаските сервизи и маистори занимаващи се с предници пак уж субару специалисти (в това число не влиза 1040 бургас) ми пекараха да разменя полуоските. Та наскоро смених задните дискове накладки с раздвижване смазване на водачите на апаратите и познаи всичко изчезна. Така че не винаги е това. Не твърдя, че винаги е така, но това е бърз и лесен начин за диагностика и като чета, в голяма част от случаите проблемът е това. Пък и не е скъпо, освен ако не попаднете на човек като Тенчо... Тогава вече е скъпо и неефективно И освен всичко друго, това не води до ненужна смяна на части на етап диагностика, което няма как да се пренебрегне! По-добре ли щеше да е ако слушах измисления майстор Тенчо, да ми сваля кардана с всичката карантия покрай него и да до носи го Феликс, за да ми кажат, че е ОК и т.н.? Доста по-сложна манипулация ми се струва, та вероятно затова е искал да ми я направи. Щеше да ми вземе повече пари До последно пред сервиза, когато тръгвах продължаваше да ми обяснява, че тая полуоска нямала да излезе и да закарам колата пак, да свалял кардана...... Бил имал 20 тонна преса, ама не му се рискувало, това било често да не излизат полуоските, щяло да се скъса нещо по шенкела, не знам си какво и т.н. Още не мога да се успокоя, как ме е преметнал тоя
_________________ Поздрав най-сърдечен! Твой приятел вечен, Весел Патиланчо!
|
|
|
Пет Яну 03, 2020 2:35 pm |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Мнения: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
mitkomitashki написа: т.н. Още не мога да се успокоя, как ме е преметнал тоя Пии едно хапче и се успокои, че взе да пишеш несвързани неща.
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
-15
|
|
Пет Яну 03, 2020 3:29 pm |
|
|
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
|
Много често тресенето е от полуоските да . И при мен беше от тях . Изчезна за около 30 000 км. и вече ще се сменят . Иначе полуоски и шарнири се сменят от всеки гаражен майстор с основно образование , който може да си напише името без грешка . Защо си търсил специализиран сервиз за такава манипулация ? Задвижването на колелата е еднакво при всички автомобили . Цената за размяна на полуоски е 40-50 лв. ако нямаш условия и инструмент да си ги размениш сам . И те така стоят нещата .
|
|
|
Пет Яну 03, 2020 5:31 pm |
|
|
Dimichos
Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
|
И аз имам същия проблем,смених полуоските с skf и се оправи, но на полусъединител се получиха много грозни вибрации и ги махнах. Смених вътрешни карета без резултат, сега ще сменям външни. Препоръчайте ми нещо читаво афтърмаркет, ако имате опит,благодаря!
|
|
|
Съб Яну 04, 2020 5:20 pm |
|
|
nikentce
|
Подобен тип вибрации( при определена скорост ) се получават и от блокирало каре на кардана - не само от полуоските. Преди няколко месеца смених гаранционно кардан на служебния Duster, зашото получих вибрации при скорост от 30 до 60 км/ч и при ускорение, и при намаляне. Оказа се точно блокирало каре на кардана, заради корозия. От дилъра изкоментираха, че изисква просто раздвижване с антикорозиоони и смазочни препарати, но понеже Dacia го поемат гранционно - сложиха ми изцяло нов кардан. Не съм технически грамотен да дам мнение, дали размяна на полуоски би дефинирало, че проблемът е от там, но това, че Тенчо е имал съмнения и за кардана - не бих го нарекъл некомпетентно.
|
15
|
|
Съб Яну 04, 2020 5:39 pm |
|
|
Alxx
|
Dimichos написа: Препоръчайте ми нещо читаво афтърмаркет, ако имате опит,благодаря! Pascal - поляче за без пари. Три-четири години кара минимум, ако стегнеш добре маншона. Blueprint - билщайнско незаконнородено отроче с добро качество и скапани маншони, изкарват три месеца Сложих им маншони...Pascal и не мърдат! Meyle и GKN(Spidan, Lobro)също се отчитат добре, но са осезаемо по-скъпи.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Яну 04, 2020 7:55 pm |
|
|
tsvetanov
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm Мнения: 322 Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
|
Здравейте колеги, относно вътрешните карета вместо да се чудите дали е от тях или не е , сваляте полусоската и разглобявате вътрешното каре, след което измивате "чашката на карето" от греста и го оглеждате добре. Обикновенно ясно се личи износването там където съчмите лагеруват в "чашката на карето", та ако вече полусоските вече са въртяни износването се вижда образно казано и пред и зад съчмите в каналите на "чашката" на карето. Ако обаче досега полуоските не са разменяни износването е само от тази страна която съчмата притиска при движението на колата напред. Малко е трудно за обяснение, но когато разглобите вътрешното каре лесно ще се ориентирате. И като заключение ако видите почти равномерно "значително" износване около съчмите там където те лагеруват в чашката на карето, няма никакъв смисъл да ги въртите защото те вече са въртяни и тогава е добре да се помисли за нови вътрешни карета.
Поздрави.
|
|
|
Пон Яну 06, 2020 2:29 pm |
|
|
ACID BURN
Регистриран на: Нед Окт 08, 2017 6:44 pm Мнения: 57
Автомобил: Civic EJ9 D14A4 ; Outback BH EZ30
Рейтинг: 19
|
И аз стигнах до този проблем. Почистих каретата (вътрешните). Видях износването. Разбрах, че при обръщане няма да постигна нищо. Гресирах ги и ги размених. Резултата е, че малко се влоши тресенето. Странно е, че тресенето не е хоризонтално, а всякаш нещо не е балансирано ротационно. Рециклирах кардана, сега мисля да намеря и карета. Въпроса е обаче от къде мога да ги намеря? Някой може ли да даде насока по този въпрос? Разбрах, че има някаква възможност за вътрешни карета от фебест, които като марка не ми вдъхват доверие.
Нещо допълнително, което видях е че от предния диференциал валовете, които излизат има в тях луфт. Там предполагам, че има лагер и уплътнение. Видях, че има и начин, по който може да се обира луфта в лагера. Притеснява ме обаче, че това всъщност стяга и целия диференциал и начина, по който ще се износва пиниона и зъбното колело на диференциала ще е некоректно и ще натовари зъбите неравномерно, което може да доведе до прегряване и счувапне на главното зъбно колело на диференциала и/или пиниона. Има ли възможност да се сменят тези лагери без да се сваля диференциала и ако е по-сложно може ли да ми препоръчате сервиз където да го направя това? Благодаря ви!
|
|
|
Нед Авг 09, 2020 12:22 pm |
|
|
madnesst
Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 5:44 pm Мнения: 38
Автомобил: legacy b13 h6
Рейтинг: 5
|
ACID BURN написа: И аз стигнах до този проблем. Почистих каретата (вътрешните). Видях износването. Разбрах, че при обръщане няма да постигна нищо. Гресирах ги и ги размених. Резултата е, че малко се влоши тресенето. Странно е, че тресенето не е хоризонтално, а всякаш нещо не е балансирано ротационно. Рециклирах кардана, сега мисля да намеря и карета. Въпроса е обаче от къде мога да ги намеря? Някой може ли да даде насока по този въпрос? Разбрах, че има някаква възможност за вътрешни карета от фебест, които като марка не ми вдъхват доверие.
Нещо допълнително, което видях е че от предния диференциал валовете, които излизат има в тях луфт. Там предполагам, че има лагер и уплътнение. Видях, че има и начин, по който може да се обира луфта в лагера. Притеснява ме обаче, че това всъщност стяга и целия диференциал и начина, по който ще се износва пиниона и зъбното колело на диференциала ще е некоректно и ще натовари зъбите неравномерно, което може да доведе до прегряване и счувапне на главното зъбно колело на диференциала и/или пиниона. Има ли възможност да се сменят тези лагери без да се сваля диференциала и ако е по-сложно може ли да ми препоръчате сервиз където да го направя това? Благодаря ви! За вътрешни карета закарах мойте полуоски във Феликс на околовръстното София , 130 лв на полуоска , а субаруленд е точно до тях и могат да ти свършат работа , всичко става в рамките на 1 ден. Пробвал съм всякакви афтърмаркет карета и ми вибрираше от тях , сега всичко е ок
|
5
|
|
Нед Авг 09, 2020 1:55 pm |
|
|
ACID BURN
Регистриран на: Нед Окт 08, 2017 6:44 pm Мнения: 57
Автомобил: Civic EJ9 D14A4 ; Outback BH EZ30
Рейтинг: 19
|
Феликс са големи професионалисти и мислех там да закарам полуоските. Просто се чудех дали се занимават с това и чисто технологично се чудех как ще стане, но щом са ти го предложили значи директно го правя. Благодаря!
|
|
|
Нед Авг 09, 2020 2:01 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта |
|