Рязко смъкване на градуси и твърди маркучи Н6
Автор |
Съобщение |
petko 69
|
Отваряне и правенето мотор на Н6 е доста скъпо начинание , скоро Младен прави неговия и дори при познати си е цифра . Много добре пресмятай защото колата става непродаваема , а е на доста години , също зависи колко е ръждясала , ако е , може би мотор на старо от проверен източник е по-добрия вариант . Тук ти давам телефон 0888135423 на Павлин от Пловдив за бърза консултация на вариант за най -евтино решаване на проблема , лично мое мнение . Успех и пиши в темата .
|
|
|
Сря Яну 22, 2020 7:57 am |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
На мен ще ми е за втори път, да го отварям. Ще звънна на Павлин, благодаря! Тя ми е непродаваема от вземането и(десняк е). Взех я за 4500 преди 3 години, наринах 6 по нея.. Сега и 4 немога.. Затова обмислям варианта на части, почти е решено даже. petko 69 написа: Отваряне и правенето мотор на Н6 е доста скъпо начинание , скоро Младен прави неговия и дори при познати си е цифра . Много добре пресмятай защото колата става непродаваема , а е на доста години , също зависи колко е ръждясала , ако е , може би мотор на старо от проверен източник е по-добрия вариант . Тук ти давам телефон 0888135423 на Павлин от Пловдив за бърза консултация на вариант за най -евтино решаване на проблема , лично мое мнение . Успех и пиши в темата .
|
|
|
Сря Яну 22, 2020 12:25 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Говорих с Павлин, накратко каза: "като не изхвърляла антифриз през разширителя, не търсете под вола теле. Нормално е да прави маркучите корави, проблем е ако са меки.." Казвам добре, но за минута и то толкова твърди? "Да, да няма проблем" Казах му, че излизат миниатюрни балончета в разширителя, отговор не получих.. Казах му и, че за 10 мин работа на място, изхвърля 4 пръста антифриз от радиатора. Отговора бе, че е нормално?? Незнам кво да правя вече.. Предния път не ми е изхвърляла течност през разширителя, и не надуваше толкова много.. 0,06 крива глава..
|
|
|
Сря Яну 22, 2020 3:18 pm |
|
|
petko 69
|
Колега , с каква капачка си и можеш ли да я снимаш . Гарнитурите на Н6 са доста корави , казвам от опит , на моята спуках маркуч на Шкорпиловци и стоя в червено над 5 мин. , а това се случи 2015год. после я карах 4 години още без грижи . На моята кола беше монтиран 50мм. алуминиев радиатор и маслен охладител външен за АТ , и въпреки това ми се е случвало да вдига градуси на празен ход и при подаване на газ да се нормализира . Също така да качва температура при 100-130 км. извън града и изведнъж рязко да ги сваля , в първия случай се оказа термостат , но ленив , а втория случай капачка която хе сработва правилно . Капачка на 1.1бара е ок . Това от мен . Не разбрах от последния ти пост колата загрява ли и дали изхвърля вода извън казанчето . Сутрин на студено прибира ли течността от разширителя и като отвориш капачката водата догоре ли е или има нужда от допълване . Не бързай с отваряне на мотора , пак прегледай всички скоби връзки за теч и разхерметизиране на системата .
|
|
|
Сря Яну 22, 2020 8:24 pm |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Постове: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
Точно 3500 дадох за мотора, ма сега сега си я карам с голям кеф. Но найстина е добре да се прави при някои които знае какво прави, има и други тънкости дето никъде не ги пише.
Още не разбрахме на кикдаун какво се случва. И те питаме вече 3ти или 4ти път неслучайно. Напълни ли казанчето и да почне да прелива след 3-4 кикдауна, имаш само 2 варианта минимално спукване във високата част на радиатор или другаде, втория вариант е да я разпарчатосваш (както казах в началото гарнитура)
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
|
|
Сря Яну 22, 2020 8:53 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Капачки имам 3, две като тази на снимката и една няква английска.Мога да сложа и от на жена ми хондата.Едно и също прави и с трите. На кикдаун си е добре, градусите не мърдат твърде.. варират от 83 до 86(светофари,тръгни спри) Не пропушва нищо отзад(бяло или сиво). Изхвърля си в разширителя, но да прелива не. Сутрин е на максимум(2 дена не съм я местил, припалвам я да загрее и гася),вдига 4 пръста, сутринта е пак на максимума . Радиатора си е пълен, разширителя на максимум. Днес ходих до майстора, на един баир в една гора е. 20 км от вкъщи до там. 4 пръста беше качила нивото над максимума. Голям думан и давах нагоре 84 градуса държи.. Като спрях, я оставих да работи на място постепенно стигна 95..включи перки, но маркучите не омекнаха. Майстора каза:"добре е надула.. Ясна работата"В казанчето излизаха мехурчета(майстора гледа). Огасих я и след няма 10 мин бяха меки, все едно не е карана. Чак той се изненада, че бързо омекнаха..Вика: тука има теч. Отвори радиатора и ме някара да запаля. Подадох газ до към 2000об. и изхвърли малко антифриз. Каза, че има масло по периферията на капачката..и в антифриза, че е вкарала масло.Да съм и проверил утре маслото да видя, че нямала масло.. И че главата ще е ок, но е духнала гарнитури.. Запалих прибрах се полека, огасих я, вдигнах капака, маркучите бяха супер меки.. Като надува, 20 км трип и да са супер меки..?В разширителя водата си стоеше 4 пръста над макс,а в радиатора беше малко под капачката. Маслото утре на светло, ще го погледна на цвят и количество. Антифриза бях качил снимка, че е много тъмен(черен)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Последна промяна plamenpetrov на Сря Яну 22, 2020 11:09 pm, променена общо 1 път
|
|
Сря Яну 22, 2020 10:51 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Миналия ден изпреварвах един с кикдаун и изпуши бяло, чак по задното стъкло, пръски имаше. Но го направих на конденс.. На място на прекъсвач пак така пушилка, мирише на бензин.. Не съм и пускал газта
|
|
|
Сря Яну 22, 2020 11:05 pm |
|
|
petko 69
|
По добре си карай и не се шашкай , остави времето да покаже , щом не меси течност и не губи си карай , пък каквото стане .Както сам написа колата е с десен волан и не си струва наливане на пари .
|
|
|
Чет Яну 23, 2020 7:57 am |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Майстора вчера като отвори капачката на радиатора и каза, че имало масло в антифриза. Да съм си го проверил днес. Но тръгнах рано и беше тъмно още. Ще го погледна след обяд. Каза да не я карам така, ще спукала радиатора.. А е чисто нов. Поръчах гарнитурите.. petko 69 написа: По добре си карай и не се шашкай , остави времето да покаже , щом не меси течност и не губи си карай , пък каквото стане .Както сам написа колата е с десен волан и не си струва наливане на пари .
|
|
|
Чет Яну 23, 2020 9:46 am |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Може ли топлообменника да е замесен? Днес друг човек, ми каза да пробвам да му направя баепас да пробвам.. Да не вкарва той масло?!
|
|
|
Чет Яну 23, 2020 1:22 pm |
|
|
ico_tech
|
Има определен набор от проверки, които да определят с по-голяма точност, но се изисква оборудване и доста ровичкане. Това, че си си правил колата е добре - просто тръгваш по всички възможни връзки. Байпасираш парно и радиатор на АТ. Надуваш оборотите на място, в най-лошия режим - няма обдухване на радиатори, съответно бързо вдига температура. Вдигане на нивото при загряване е нормално - тук те питаме дали прелива през съда от маркучето. И изобщо - ако имаш надуване с газ (от АГУ или димни газове от гарнитура) той първо издухва антифриза и прави възглавница вътре. На финала първо прелива казанчето (разш. съд) след изтиване клапана на капачката всмуква всичко и не остава и грам в съда. Ако ти надува с масло е доста кофти вариант, защото най-честата причина (след пукане на глава) е в човека, който сглобява мотора и навива болтовете. По въпроса с главата - някъде ме цитираха, че 0.06 мм е нищо. Няма вариант да изкараш работила алумиева глава без минимална кривина. Крива за мен значи повече от 0.1мм на 100 мм дължина. Виж блока е друга работа. Той е опън дек и деформацията му е много по-съществена в случая. И там има особеност - ако разглобиш двата блока и мериш за кривина дава едно, ако ги сглобиш дава друго. С цилиндрите е същото - мериш ги с монтирана плоча (фалш глава) иначе нищо не мериш, само гледаш за надири (ако още има хонинг ) и събираш, защото и без това нищо не можеш да направиш. Най-малкото за блока можеш да направиш проверка - взимаш един нивел 750мм за 7 лева и го обличаш с шкурка 600. почваш да пасваш уплътнителната, ако останат нематирани участъци на цилиндровите полоси - даваш за фрезоване.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
20
|
|
Чет Яну 23, 2020 4:40 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Не, не прелива разширителя. Сутрин е на Максимум, паля я и след минута и половина маркучите са бетон и в разширителя нивото започва да се вдига. 4 пръста се вдига и до там.. На другата сутрин е отново на максимум(не повече, не и по-малко). Маслото си е на нивото, което си е.. Не мърда, на цвят изглежда добре, прави синджир(не е станало вода).От вчера прави и нова работа, студена паля надува маркучите, после става следното:20 км карам 85 градуса държи.. Гася, вдигам капака, маркучите супер меки,. Отварям капачката и няма никво налягане в системата..Водата е до капачката, в, разширителя си беше 4 пръста над максимум. Това вчера като тръгнах от майстора. Звъннах му каза че сигурно нямала вода в системата. Днес отварям да видя, радиатора пълен, в разширителя си беше на максимума.. Наложи ми се да я карам. Запалих я, пак за минута и нещо, маркучите корави на кокал. Свърших си работата, прибирам се 25 км. Градусите от 81 до 85..си ги държи. Гася, вдигам капака, маркучите меки, директно отварих капачката.. Излизаше пара(пушек). Наливам вода до ръба, постепенно я дърпа.??не тече никъде отвън..Вчера като говорих с Павлин ат Пловдив, ми каза, че имам проблем ако са меки маркучите?? Какво има впредвид? Може ли от налягането да е шурнало радиаторче парно? ico_tech написа: Има определен набор от проверки, които да определят с по-голяма точност, но се изисква оборудване и доста ровичкане. Това, че си си правил колата е добре - просто тръгваш по всички възможни връзки. Байпасираш парно и радиатор на АТ. Надуваш оборотите на място, в най-лошия режим - няма обдухване на радиатори, съответно бързо вдига температура. Вдигане на нивото при загряване е нормално - тук те питаме дали прелива през съда от маркучето. И изобщо - ако имаш надуване с газ (от АГУ или димни газове от гарнитура) той първо издухва антифриза и прави възглавница вътре. На финала първо прелива казанчето (разш. съд) след изтиване клапана на капачката всмуква всичко и не остава и грам в съда. Ако ти надува с масло е доста кофти вариант, защото най-честата причина (след пукане на глава) е в човека, който сглобява мотора и навива болтовете. По въпроса с главата - някъде ме цитираха, че 0.06 мм е нищо. Няма вариант да изкараш работила алумиева глава без минимална кривина. Крива за мен значи повече от 0.1мм на 100 мм дължина. Виж блока е друга работа. Той е опън дек и деформацията му е много по-съществена в случая. И там има особеност - ако разглобиш двата блока и мериш за кривина дава едно, ако ги сглобиш дава друго. С цилиндрите е същото - мериш ги с монтирана плоча (фалш глава) иначе нищо не мериш, само гледаш за надири (ако още има хонинг ) и събираш, защото и без това нищо не можеш да направиш. Най-малкото за блока можеш да направиш проверка - взимаш един нивел 750мм за 7 лева и го обличаш с шкурка 600. почваш да пасваш уплътнителната, ако останат нематирани участъци на цилиндровите полоси - даваш за фрезоване.
|
|
|
Чет Яну 23, 2020 7:22 pm |
|
|
Alxx
|
Имам последен въпрос: смени ли пустата водна помпа с читава?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Яну 23, 2020 8:07 pm |
|
|
valqk
|
Може да прозвучи дебилно, но... при такива драми, аз лично бих жертвал един горен маркуч - да го срежа и да сложа прозрачна част да виждам какво се случва с антифриза - дали движи, дали има въздух, какви и колко балони има... не знам при H6 как е маркуча, но ако може - поръчай нов и направи прозрачна част с някаква тръба на стария... Може да ползваш една от капачките и да и сложиш винтил и да надуеш с-мата на студено на 1.2-3-4 бара да видиш дали ще тече от някъде. В мануел за моята кола, това го има описано като тест, пише и налягането колко е.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
15
|
|
Чет Яну 23, 2020 8:47 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Не, не съм колега. Alxx написа: Имам последен въпрос: смени ли пустата водна помпа с читава?
|
|
|
Чет Яну 23, 2020 9:47 pm |
|
|
miter-liter48
Регистриран на: Нед Авг 25, 2019 2:42 pm Постове: 12 Местоположение: Русе
Skype: miter_liter
Автомобил: Forester SG 5
Телефон: 0878874523
Рейтинг: 15
|
Дали аз не съм разбрал нещо: " Сутрин е на Максимум, паля я и след минута и половина маркучите са бетон и в разширителя нивото започва да се вдига. 4 пръста се вдига и до там.. На другата сутрин е отново на максимум(не повече, не и по-малко).
" От вчера прави и нова работа, студена паля надува маркучите, после става следното: 20 км карам 85 градуса държи.. Гася, вдигам капака, маркучите супер меки,. Отварям капачката и няма никво налягане в системата..Водата е до капачката, а в разширителя си беше 4 пръста над максимум."
Антифриза е течност. Течностите не променят обема си от налягането.Те променят обема си от ТЕМПЕРАТУРАТА!! Затова е разширителния съд. Спираш, колата е на 85°. Угасяш - "нагревателя" е изключен, започва изстиване, анифриза се свива и през смукателния клапан "капачка" се връща в радиатора и двигателя. Щом температурата стане колкото е била сутринта и нивото ще е на "максимума". Къде е проблема? Топъл двигател "максимум". Студен двигател "минимум" на разширителя
|
|
|
Нед Фев 09, 2020 7:15 pm |
|
|
plamenpetrov
Регистриран на: Пет Авг 18, 2017 10:32 am Постове: 123 Местоположение: гр.Габрово
Автомобил: Outback H6
Телефон: 0896700741
Рейтинг: 30
|
Честит празник, колеги! Разбрах вече какво е на каручката..До онзи ден я карах и изведнъж почна да ми губи по 200 гр. Антифриз на 30-40 км.пробег..Много трудно развих 3 болта на тази глава, включително и този над пукнатината..Буталата бяха мокри и трите. Темата е за ключ. Благодаря на всички за оказаната помощ!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Вто Мар 03, 2020 6:35 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта |
|