|
Страница 1 от 1
|
|
Outback V, резервна гума размисли
Автор |
Съобщение |
Jakob
Регистриран на: Нед Авг 30, 2020 6:03 am Постове: 65 Местоположение: Стара Загора, Пазарджик
Автомобил: Subaru Outback 2015, 2.5
Рейтинг: 169
|
Здраве да е, През последните 6 години карах автомобили без резервна гума, и до момента ни се наложи само веднъж да викам пътна помощ (след 30 дни престой на паркинг). В момента имам газова бутилка на местото на резервната гума, и разглеждам следните опции: А. Да си карам тъка както е (без резервна гума), просто да се подсигуря с кит за полеви ремонт на гуми (крик и добър компактен компресор имам) Б. Да си возя резервната гума и да свиквам с това че заема част от обема на багажника (имам full size резервна гума) В. Да си поръчам space saver резервна гума и да си я возя в багажника Г. Да си поръчам кит за външен монтаж на резервната гума https://offbeatoverland.com/products/sp ... 1864860805Ще се радвам да споделите мнения и опит от горните варианти или посочите такъв който аз не съм описал. Вариант Г , ми харесва доста, но си има своите недостатъци, като намаляване на видимостта, необходимост от дублиране на задния номер, може би и поставяне на осветление за него, и пр. а и е малко груб. Извинявам се предварително ако темата е вече разисквана. Good Luck
|
|
|
Нед Сеп 20, 2020 6:05 pm |
|
|
plaskom
|
В момента с 5 автомобила в семейството ( двата са на синовете ми) от години караме без резервна гума и досега не сме имали проблем. С единия (кемпер) съм изминал повече от 100К км из Европа, като на моменти съм бил и на повече от 4К км от дома ми и не съм се притеснявал , че съм без резервна гума. Така че, ако общо сме изминали с 5-те автомобила за това време около 300 К км без проблеми и ако все пак ми се наложи да потърся един или два пъти пътна помощ, сигурно си заслужава вместо през цялото време да мъкна с мен резервна гума. Но всеки си прецинява риска сам за себе си. Аз моя избор съм го направил
|
|
|
Нед Сеп 20, 2020 7:08 pm |
|
|
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Постове: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
|
plaskom написа: В момента с 5 автомобила в семейството ( двата са на синовете ми) от години караме без резервна гума и досега не сме имали проблем. С единия (кемпер) съм изминал повече от 100К км из Европа, като на моменти съм бил и на повече от 4К км от дома ми и не съм се притеснявал , че съм без резервна гума. Така че, ако общо сме изминали с 5-те автомобила за това време около 300 К км без проблеми и ако все пак ми се наложи да потърся един или два пъти пътна помощ, сигурно си заслужава вместо през цялото време да мъкна с мен резервна гума. Но всеки си прецинява риска сам за себе си. Аз моя избор съм го направил Абсолютно подкрепям мнението . Четири години карам без резервна гума , а често излизам извън пътя . Даже лек офроуд ми се налага редовно . Само веднъж не успях да ремонтирам с течната лепенка и компресора . Това за 75 - 80 К км. , често при доста лоши терени
|
|
|
Нед Сеп 20, 2020 10:15 pm |
|
|
Jakob
Регистриран на: Нед Авг 30, 2020 6:03 am Постове: 65 Местоположение: Стара Загора, Пазарджик
Автомобил: Subaru Outback 2015, 2.5
Рейтинг: 169
|
Здраве да е,
Благодаря за споделените мнenия и опит. Аз просто имам друга опитност.
Преди около 3 години след отпуска гумата на вана ни беше спаднала изцяло (случката е на паркинг на летище). С 5 големи куфара, 5 малки, 5 раници, три деца и жена, ни отне около 6 часа да се оправим (а бяхме на път вече 7 часа).
С компресора и кита от производителя беше невъзможно да се напомпи гумата веднъж след като се е отлепила от джантата. Колата нямаше и крик. Към застраховката на колата имаме и пътна помощ и помощ за смяна на спукана гума но имаше поредица то почивни дни, което повече усложни обстановката. От застрaхователя ни изпратиха пътна помощ да вземе колата и нас заедно с багажа ни, и да ни закара 180 км до дома. Човека от пътната помощ беше доста арогантен и вместо да ми подаде въздух (имаше голям компресор), ме накара да карам около 100- 180 метра със спаднала гума на 18 ка джанта ( + няколко маневри трябваше на направя да се кача на платформата), което за мен означаваше че джантата заедно с гумата си заминава и тя, заради един пирон в гумата. Отказах пътната помощ и услугата на застрахователя, просто не можах да преглътна отношението на човека с пътната помощ. Големият ми син дори ме попита този човек защо се държи тъка с нас, но това е друга тема на разговор. След търсене в нета и час чакане се появи един младеж с един ван и мобилна работилница за смяна на гуми и за 30 мин бяхме готови. Платихме с карата, това беше важно, след отпуска обикновено кеша е ограничен. Следващият ни ван беше отново без резервна гума. Един ден излезе съобщение за ниско налягане на една от гумите. Изкарах компресора и след около минута работа изгоря бушона на запалката, и отново нямах компресор. Не съм карък ако това си мисли някой, просто карам доста (за моите разбирания) и трябва да съм на време.
Както написах по горе ако гумата е на „нула“ без крик и помощни средства трудно ако не и невъзможно ще се напомпи с малък преносим компресор. Повечето заводски компресори който съм ползвал загряват дори и след като напомпам гумите на 3 велосипеда един след друг. Сега в Аутбека съм сложил един от предната ми Мазда, и той се доказал че работи (поне до момента – не е пускан последните 6 години).
Всяко мнение и опит са добре дошли.
Good luck
|
|
|
Пон Сеп 21, 2020 8:45 pm |
|
|
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Постове: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
|
Без крик нямаш шанс естествено . Нали трябва да превъртиш гумата така че дупката да бъде отдолу за да влезе в не течната лепенка . Иначе облегнала на джанта гума с компресорчето я надувам за 6-7 мин. без проблем , но с крика .
|
|
|
Вто Сеп 22, 2020 5:37 am |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Постове: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
Аз си возя full-size резервна гума в багажника (заради газовата бутилка). Вярно е - заема място, но съм ѝ взел калъф и пълня джантата със всички принадлежности, които ми трябват. Последната година ми се наложи да сменям гума два пъти (втория от вчера - срязан борд - гумата няма оправия). Първият път резервната естествено не беше напомпана добре, но я донадухме с компресор. Втория път всичко беше точно. Ползвам компресор, който си има вградена батерия. Като цяло предпочитам да съм с full-size резервна, въпреки че заема място, но когато нещо стане - сменяш гумата за 10 минути и си продължаваш по пътя, без да се занимаваш с пътна помощ, да губиш време, да ти се налага слагаш резервната отзад ако е патерица и т.н. Място в багажника на outback-а има бол според мен.
|
|
|
Сря Сеп 30, 2020 9:45 am |
|
|
malkstor
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm Постове: 64 Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
|
И аз съм с газова бутилка на място на резервната гума. Взех си нископрофилна (патерица), и си ми стои в мазето от тогава, като видях колко място заема. Разчитам на пътната помощ към каското и за щастие не ми се е налагало да я ползвам все още. За спрейчетата съм чувал, че после хвърляш гумата, не знам така ли е. Принципно run-flat гумите също са някаква опция.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
|
|
|
Чет Окт 01, 2020 5:41 pm |
|
|
valqk
|
Аз пък, мисля да си поръчам комплект за 'лепене' на гуми - фитилчета + инструмента. Няколко пъти ми се е налагало да ползвам патерицата (защото пълноразмерната заема много място) и с нея не е много приятно - гледах да не карам над 60-70 и по магистралата е ужасТ. Пълня патерицата с лента, шишета и каквото се вози в багажника, та не е чак толкова зле откъм място. Ще пробвам с фитили и патерица известно време и ако се докаже, че може на пътя да се слагат фитили, може и да махна и патерицата. Всъщност, най-важното ми е тпмс-а - да се хване навреме, че гумата спада. Единият от пътите съсипах гумата, защото усетих твърде късно, че е спаднала. Другите 2 пъти си беше съсипана гумата на остър ръб в дупка и съответно нямаше как да се прави.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Чет Окт 01, 2020 6:53 pm |
|
|
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Постове: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
|
malkstor написа: И аз съм с газова бутилка на място на резервната гума. Взех си нископрофилна (патерица), и си ми стои в мазето от тогава, като видях колко място заема. Разчитам на пътната помощ към каското и за щастие не ми се е налагало да я ползвам все още. За спрейчетата съм чувал, че после хвърляш гумата, не знам така ли е. Принципно run-flat гумите също са някаква опция.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk Как ще хвърляш гумата , колега ? Несериозно е това твърдение и заблуждаваме останалите потребители . Това е временна лепенка , също като фитила . Прибираш се и веднага на вулканизатор за да не забременее гумата некъде
|
|
|
Чет Окт 01, 2020 9:37 pm |
|
|
malkstor
Регистриран на: Сря Авг 30, 2017 1:35 pm Постове: 64 Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback 2.5 MT
Рейтинг: 8
|
Благодаря за пояснението на въпроса ми, колега. Твърдение не съм правил, както е видно от коментара ми, така че ще бъда благодарен да не ме обвиняваш безпочвено.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
|
|
|
Пет Окт 02, 2020 9:07 am |
|
|
plaskom
|
Реално погледнато, 90% от новите автомобили вече фабрично са без резервна гума. Предполагам че това е на базата на някакво проучване, доста по-обстойно от нашите мнения.
|
|
|
Вто Окт 06, 2020 7:22 pm |
|
|
bat bubi
|
Последните ми два автомобила ( за съжаление или не ) не са от марката Субару и са премиум клас автомобили. Реално са наблъскани до гушата с какви ли не екстри и естествено липса на пълно размерна резервна гума. Именно заради многото електронни екстри, които са навързани така, че ако едно даде проблем, спират да работят още дузина покрай него и евентуална авария покрай гумите съм със златна карта на СБА, която ми струва 99 лв на година и важи ЗА ЦЯЛА ЕВРОПА страни членки. При проблем някъде, дори и извън БГ, звъня на оператор и той според договорите се свързва с "местно СБА" и според ситуацията идват и те репатрират или оказват съдействие, напълно безплатно. Само да вметна, че на вън едно репатриране не е никак евтино. Ако не се лъжа имат и заложено време за реакция. Все пак, лично мое мнение е, че е добре да разполага човек с патерица, защото това дава едно чисто психологическо спокойствие, когато човек тръгне на по-дълъг път. Реално в града бих си карал без нея, ако ми трябва и пълният размер на багажника по някакви причини, а извън града въпреки, че трябва пълният размер, все пак бих намерил място и за нея.
_________________ BORN TО RIDE … UNTIL I DIE
|
|
|
Вто Окт 06, 2020 7:55 pm |
|
|
Marvin
Регистриран на: Сря Авг 05, 2015 2:50 pm Постове: 240 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6.0 2001
Рейтинг: 127
|
Малко допълнителни размисли за резервната гума. То хубаво човек, да има full-size резервна гума, но каква ? Чисто нова ? Зимна, лятна, всесезонна ? Ако е стара - колко стара и колко износена ? Да вземе 5 вместо 4 гуми при покупка на нови, и да ги върти периодично ? Все въпроси, на които човек трябва да си отговори, за да не се чуди после дали не е преебал нещо по AWD, скоростна кутия, дифове и т.н. А и да си прочете какво е казал Мануел да се прави при смяна на една гума с резервна и какви максилани скорости и да развива.
|
|
|
Пон Окт 12, 2020 9:27 pm |
|
|
Jakob
Регистриран на: Нед Авг 30, 2020 6:03 am Постове: 65 Местоположение: Стара Загора, Пазарджик
Автомобил: Subaru Outback 2015, 2.5
Рейтинг: 169
|
Здраве да е,
Благодаря на всички за споделените мнения и опит.
За момента карам с резервната гума в багажника, като обхождам нета периодично за идеи относно изнасянето на резервната гума извън багажника.
Good Luck
|
|
|
Пон Окт 26, 2020 5:25 pm |
|
|
Alxx
|
Колега от форума си беше правил разгъваема стойка за гумата зад капака на багажника на Форестър. Потърси из форума.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Окт 26, 2020 7:11 pm |
|
|
Vmax
|
malkstor написа: И аз съм с газова бутилка на място на резервната гума. Взех си нископрофилна (патерица), и си ми стои в мазето от тогава, като видях колко място заема. Разчитам на пътната помощ към каското и за щастие не ми се е налагало да я ползвам все още. За спрейчетата съм чувал, че после хвърляш гумата, не знам така ли е. Принципно run-flat гумите също са някаква опция.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk Колега, лека критика - като цитираш слухове е хубаво да четеш и преки отзиви за тях - визирам мнението ти за спрейовете - не е първо и съм ти отговорил във въпросната тема от личен опит, че хвърлянето на гума е мит и легенда. Няма нужда да създаваме неверни твърдения. За кола която не се кара извън пътя липсата на резервна гума е разумен риск - авариен комплект, спрей или подобно ще свърши работа, ако се кара с нови гуми и ги сменяш на 3-4 години. Поне при мен за над 1 мил км, съм пукал един път гума ( сравнително нова - 2г ) и спрей за гуми я запълни за 30 сек така че да се кара нормално до гумаджия Външна гума на Аутбек 5 поколение едва ли ще изглежда естетично, но е въпрос на вкус
|
|
|
Пон Окт 26, 2020 9:52 pm |
|
|
ico_tech
|
Колега, за Аутбек не бих се притеснявал от пукане на гума. В нашата родина пукането на гума има друго измерение - с пирончета, болчета и ламаринки можеш да караш часове наред докато спадне, съответно да я надуеш с едно компресорче и да си я ремонтираш при вулканизатор. Обаче "пукане" в нарязан асфалт с процеп 2-6 см е неприятно изживяване характерно сякаш само за нас в БГ. Вече имам. Откакто съм с нископрофилни гуми пътувам на тръни и с два спрея. Веднъж ми се наложи да ги ползвам, но нямаха никакъв ефект - обелване на гумата от джантата и забиране на асфалтови фракции по уплътнителната повърхност. Еми пак компресора свърши работа - помпене на всеки 500 м Пак казвам - с висока и хубава гума за Аутбек не би трябвало да има проблеми при нормална експлоатация, но в БГ ....
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Окт 27, 2020 11:03 am |
|
|
nikentce
|
Откакто подкарах само автомобили тип SUV, не съм имал никакви казуси с каквато и да е повреда на гума. Признавам си, че и аз съм от тези, които чисто психологически предпочитат да имат пълноразмерна резервна под ръка, но към момента статистиката ме опровергава и по-скоро поддържам тезата на Vmax, че при изрядни джанти и шофиране с нови SUV гуми - няма голям смисъл от резервна гума, освен ако така и така си имаш място за нея, т.е. нямаш газова.
|
|
|
Вто Окт 27, 2020 12:15 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта |
|