Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:19 am



Отговори на тема  [ 45 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
 Проблем със загряване на Легаси Аутбек 2.5 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Фев 13, 2007 10:00 pm
Мнения: 4
Местоположение: Sofia
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,
От скоро притежавам Субару Легаси Аутбек, модел 98 година на около 115000 км (72000 мили). Двигателя е EJ25D, ако това има значение. Та какъв е проблема: на 3 пъти ми се случва вече, на по-дълъг път извънградско колата започва да загрява много (стрелакта за температурата отива в горния край на скалата). Ако спра, започва да изстива и то бързо дори при включен двигател. Перките работят, смених термостата - същия проблем. Има си антифриз в норма. Проверка на стенд - всички показатели са в норма, освен че ламбда сондата дава слаб сигнал. На градско каране, поне до сега, никакво загряване. Двама майстори казват че не могат да намерят проблема. Ако някой е преживявал нещо подобно или може да подскаже какъв е проблема ще съм задължен. Благодаря предварително!

Вто Фев 13, 2007 10:33 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm
Мнения: 657
Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Мнение 
Да, със сигурност има човек във форума, който е много ценен, и който е преживявал и отстранявал всякакви проблеми по колите Субару. Това е бате Nick, той ще ти каже какъв е твоя проблем.

Вто Фев 13, 2007 10:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Provigo написа:
Да, със сигурност има човек във форума, който е много ценен, и който е преживявал и отстранявал всякакви проблеми по колите Субару. Това е бате Nick, той ще ти каже какъв е твоя проблем.


No, той ще каже, но ако е при колата. А така колко може да каже ? Така за да каже, трябва или да се довери на заключенията на механиците дотук (и пак да има нужда да види колата) или да не им се довери и всичко да се провери наново.

Виждаш ли колко е лесна сметката ?

На колегата, по принцип, нещата му се свеждат до няколко основни момента. Той е с DOHC двигател и този двигател има репутация за проблем с гарнитури глави и загряване. Второ - системата е трикова за наливане с охладителна течност (говорено е затова). Трето - той следва да си провери състоянието на радиатора.

1 Гарнитури глави - това е стоманемна трипластова гарнитура. Недейте я очаквайте да надуе изведнаж, страховито, като азбестова гарнитура за друг двигател. Тя вече има пропуск, но той се изразява в надуване на компресия в охл. система. Колегата да отиде до колата, да отвори капачката на ПРЕЛИВНОТО КАЗАНЧЕ и да помирише. Ако вижда чернилка по стените на казанчето и му мирише на изгоряло, на ауспух, на carbon......направо да си се стяга за дебел ремонт. Забележка - този двигател налага и зачеляване на главите / плосък шлайф.

2 Ако е 'малкия гявол' и е ниско на ниво - следва да си се налее системата правилно, като се докаже, че нивото е догоре при пробката в дясната (пътническа страна) на радиатора. Този сценарий обаче е малко вероятен.

3 Двигател загрява на скорост, но не и на градско - когато има или нарушен воден поток в радиатора, или нарушен въздушен поток през него (с две думи, нарушен топлообмен). Да си погледне кондензатора да не му е затрескан с кал, мухи, шума. Да погледне някой да не е мушкал някога картон м/у кондензатор и радиатор. И това се случва. Миналата зима имал кофти парно, сложил мукавата, забравил да я махне, продал колата.......и новия собственик се удушил.

Има още дребни възможности, но няма да ги обсъждаме сега а и аз не залагам на тях.

Сря Фев 14, 2007 12:50 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 13, 2007 10:00 pm
Мнения: 4
Местоположение: Sofia
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Съжалявам за въпроса, но не можах да намеря в темите до сега, как е "триковия" начин за наливане на охлаждаща течност?

Сря Фев 14, 2007 8:24 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Добре, няма проблеми. Триковия момент тук се изразява в това, че откачваш горното съединение радиатор, от към страната на радиатора и пълниш двигателя от там. Напълваш и радиатора и като протече и от двете качваш обратно съединението и стягаш. В този момент си на около 90% пълна система. Ако не направиш следващата крачка - пак загряваш. Отвърташ обезвъздушителната пробка точно в същия ъгъл на радиатора и през оригиналния отвор на радиатора доливаш бавно докато прелее и от нея. Стягаш пробката (НОРМАЛНО, НЕ ПРЕКАЛЕНО МНОГО, ЗАЩОТО ЩЕ Я ЦЪФНЕШ, ТЯ Е СПЕСИФИЧНА И НЯМА ДА ИМА КАКВО ДА СЛОЖИШ), наливаш течност в преливника , 5 см над горната граница, слагаш моето име на поръчката, палиш и тръгваш. След изпълнение на циклите загряване - изстиване, ти утре сутринта ще имаш ниво в системата правилно и ниво в преливника точно в средата между двете граници.

Забележка - това е в случай че нямаш дефект. Където и другаде да намериш нивото в преливника утре сутринта - ти имаш дефект. И не забравяй, че моето име стои най-отдолу на поръчката.

:D

Сря Фев 14, 2007 12:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Confidence in Motion
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm
Мнения: 6482
Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Nick, този метод на наливане на охладителна течност (антифриз) в системата - стандартна процедура ли е, или само в случая на колегата ? :?

_________________
All-Wheel-Drive

Сря Фев 14, 2007 4:37 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Този метод е - за всички Субару, с хоризонтален поток на антифриз и с вертикални казанчета на радиатора. Това е радиатор с капачка от LH и с обезвъздушителна пробка RH.

Той не важи за Субари с вертикален поток на антифриз и хоризонтални казанчета, където капачката за наливане се намира на пътническата страна (RH) и няма пробка за обезвъздушаване.

Турбо двигател - спада в пъри вариант. Там капачката на радиатора се намира на по-ниско ниво от капачката за наливане на антифриз (казанче на самия двигател). В този случай системата се напълва в голяма степен през горното съединение и последните 10 тина процента се доуточняват на затворено съединение и капачка радиатор и ПРЕЗ ДРУГАТА КАПАЧКА, КАЗАНЧЕ НАД ДВИГАТЕЛЯ.

Ако не спазите тези правила - рискувате да сте в проблем. Бих казал - в проблем сте !

Чет Фев 15, 2007 6:03 am
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
отвори капачката на радиатора и виж дали под нея всичко е ОК - гърловината, или по-точно мястото, където ляга уплътнението на капачката - ако трябва го почисти добре. Огледай и самата капачка или направо си купи оригинална нова.

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Пет Фев 16, 2007 1:15 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Da, прав си в известен смисъл. Хубаво е да удостовери, че няма наранявания, накъртвания по леглото, където ляга гумичката на капачката. Но.....тези радиатори не страдат от това. А и за да е това - клиента трябва да рапортува дали има завишаване на нивото в преливника (на топло) и не връщане на известно количество обратно в радиатора (на студено).

Капачката, особено при 2.5 L SOHC, което е следващата година двигател......има тенденцията да хваща невероятно много утайка (кал, отлагания от системата). Такава капачка изглежда заплескана около клапана с жълта кал. Корекция - изпръскване със силна струя вода. Същата кал се намира и на дъното на преливното казанче, но вие не я виждате. И то се сваля и се изпръсква със силна струя вода.

Та....в този смилъл, ти колега, си прав. Нека погледнат, дефекта не им е там, но....да погледнат, за опит.

Пет Фев 16, 2007 1:44 am
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
ми то не е точно дефект, но може като е под голямо натоварване да не може да поддържа достатъчно налягане във водната система и оттам прегряване.

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Пет Фев 16, 2007 2:22 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 13, 2007 10:00 pm
Мнения: 4
Местоположение: Sofia
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Значи, в охладителната система имало някакъв клапан (не е термостата), който се отварял в зависимост от режима на работа на двигателя, топлината на маслото в скоростната кутия (!?) и май и за парното нещо ми говореха. Не ми стана много ясно какво точно прави. Та той бил спукан и се твърди че проблема е от там. Разбира се ще долея антифриз и ще почистя капачката и казанчето по описания начин. Благодаря ви!
ПП: Ще пусна инфо за ефекта като го сменя. За сега чакам поръчката.

Пет Фев 16, 2007 10:07 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Няма такъв клапан. Който ти го е казал не е знаел какво говори. В системата има два клапана и нищо друго. Единия е термостат, другия е паровъздушен клапан (което е капачката на радиатора).

Пет Фев 16, 2007 12:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 8:13 pm
Мнения: 802
Местоположение: София
Skype: Daniel__S1
Автомобил: Subaru Impreza
Рейтинг: -3
Кофти...
Отговори с цитат
Мнение 
abe pichove kak moge da kagete che na turbo dvigatelia na subaru kazancheto za nalivane e nisko dolo kato e otgore na smukatelniia kolektor tova nescho se saamuobezvazdushava kakto i vsiako edno subaru osven ako niama niakakav problem v sistemata ama kakvo govoria as sam gumajiia :shock: :shock: :shock: :shock:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
0878146602
0888146602

power tuning
repair and maintenance for Subaru

бъди един от нас Daniel S
powered by Dkperformance
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002365657539
http://dkperformance.com/

Пет Фев 16, 2007 9:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm
Мнения: 657
Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Мнение 
Няма такива фатки със обезвъздушаване от самосебе си при Субару. То туй да не е жигула :) Те хорта затуй и пробка са сложили горе на радиатора. Пък и плюс това е писано доста за начина за зареждане с антифриз на системата.

Пет Фев 16, 2007 9:49 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Към ATUDITU

Ти лично, на колко турбо двигателя до сега си сменил антифриза / налял чисто празна система с антифриз ? На един, два, три ? Ако са един или два....повярвай ми, и на двата стрелката е отишла в червеното. Всъщност, никой няма против да налееш чисто празна охладителна система на Субару турбо двигател, обаче това ще ти отнеме два часа. А се плаща половин час. Ти може да я наливаш и цял ден, това си е твой избор. И казанчето, брато, за което ти говориш, е част от системата, но не е компенсационно казанче (преливник). То е част от системата, която е под налягане 15 паунда на квадратен инч, а преливника , който е на до радиатора е коренно различна история - атмосферно налягане. Това казанче, всъщност горния край на радиатора, се явява изключително по-ниско от най-високата точка на охладителната система при турбо двигател, за разлика от случая с един Форестър, например. При него най-високата точка на радиатора се пада сравнително над всяка друга част от охладителната система. Ние за тези тънкости говориме, а не къде се виждат капачки за антифриз.

Забележка, пиши ако можеш на кирилица и врътни снимката на оня турбо мотор на станока обратно на часовниковата стрелка, да е по-нагледно за другите читатели.

Съб Фев 17, 2007 12:13 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 8:13 pm
Мнения: 802
Местоположение: София
Skype: Daniel__S1
Автомобил: Subaru Impreza
Рейтинг: -3
Кофти...
Отговори с цитат
добре за писането сам се извинил колкото до метода на обезвъсдушаване ще направим филм4е за този процес явно всеки има на4ин а повиарваи немие нито 1-вия нито последния турбо мотор или какъфто идае мотор.Колкото до писането реагирах малко импулсивно за което се извиниявам :oops:
Nick написа:
Към ATUDITU

Ти лично, на колко турбо двигателя до сега си сменил антифриза / налял чисто празна система с антифриз ? На един, два, три ? Ако са един или два....повярвай ми, и на двата стрелката е отишла в червеното. Всъщност, никой няма против да налееш чисто празна охладителна система на Субару турбо двигател, обаче това ще ти отнеме два часа. А се плаща половин час. Ти може да я наливаш и цял ден, това си е твой избор. И казанчето, брато, за което ти говориш, е част от системата, но не е компенсационно казанче (преливник). То е част от системата, която е под налягане 15 паунда на квадратен инч, а преливника , който е на до радиатора е коренно различна история - атмосферно налягане. Това казанче, всъщност горния край на радиатора, се явява изключително по-ниско от най-високата точка на охладителната система при турбо двигател, за разлика от случая с един Форестър, например. При него най-високата точка на радиатора се пада сравнително над всяка друга част от охладителната система. Ние за тези тънкости говориме, а не къде се виждат капачки за антифриз.

Забележка, пиши ако можеш на кирилица и врътни снимката на оня турбо мотор на станока обратно на часовниковата стрелка, да е по-нагледно за другите читатели.

_________________
0878146602
0888146602

power tuning
repair and maintenance for Subaru

бъди един от нас Daniel S
powered by Dkperformance
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002365657539
http://dkperformance.com/

Съб Фев 17, 2007 7:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 06, 2007 4:24 pm
Мнения: 820
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Рейтинг: 63
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей, аз бих те посъветвал да провериш водния радиатор. Наистина моят автомобил (TOYOTA "Tercel" 4WD 1984) е много по-стар от твойто Суби. Имах аналогичен проблем- опасно повишаване на температурата при високи скорости и високи обороти, нормална температура в градско задръстване. Смяна на термостат - не помогна, промиване на охладителната система със специален препарат - не помогна. Проблема беше в радиатора, голяма част от ламелите бяха отчупени, което води до намаляване на площта за охлаждане. Смених радиатора и проблема бе решен.
Желая ти успех!

Нед Май 06, 2007 4:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 8:43 pm
Мнения: 1187
Местоположение: Пловдив
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Към atuditu и agenta

Я кажете има ли двигатели 2.5 на първите модели, които да нямат проблем с охлаждането? Искам Аутбек от първия модел с ръчни скорости, ама много ме плаши тоя двигател. Чета по руските сайтове за някои двигатели които нямали тоя проблем ... кажете нещо повече за проблемите и ремонтите на тоя модел.

_________________
Family Club
Legacy 2.2GX 97г. BG7 MT
Forester 2.0XT 2004г. АТ
Legacy 2.0Gl 98г. МТ
Legacy 2.2GX 98г. BG5 MT
Forester 2.5X 2003г. AT

Вто Авг 21, 2007 6:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 24, 2006 9:22 am
Мнения: 860
Рейтинг: 95
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Ако те притеснява 2.5 двигателя,що не потърсиш 2.2.Даже може и по-евтино да излезе.И мен ме кефи този модел,но не двигателя ме притеснява,а да не ръждяса,че са им тънки ламарините и им е калпава боята.

_________________
http://imgur.com/a/OlnT2
http://imgur.com/a/Tq6Ut

Сря Авг 22, 2007 1:54 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm
Мнения: 657
Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Мнение 
Да бе от тая ръжда няма спасение тука. То Симбат не е от дебелината на ламарината, ами както си написал от боята. И 10мм ламарина да сложиш, няма ли хубаво и устойчиво покритие пак ще ръждяса.
Спомням си веднъж в БГ един приятел си беше правил ремонт на ламарините и всичко беше боядисал после с корабна боя отвътре и отдолу пода и подкалниците. Е тая кола после нямаше мърдане, никаква ръжда не изкара дълго време.

Сря Авг 22, 2007 3:03 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 45 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор