Проблем със загряване на Легаси Аутбек 2.5
Автор |
Съобщение |
Sett
Регистриран на: Вто Фев 13, 2007 10:00 pm Мнения: 4 Местоположение: Sofia Рейтинг: 0
|
Здравейте,
От скоро притежавам Субару Легаси Аутбек, модел 98 година на около 115000 км (72000 мили). Двигателя е EJ25D, ако това има значение. Та какъв е проблема: на 3 пъти ми се случва вече, на по-дълъг път извънградско колата започва да загрява много (стрелакта за температурата отива в горния край на скалата). Ако спра, започва да изстива и то бързо дори при включен двигател. Перките работят, смених термостата - същия проблем. Има си антифриз в норма. Проверка на стенд - всички показатели са в норма, освен че ламбда сондата дава слаб сигнал. На градско каране, поне до сега, никакво загряване. Двама майстори казват че не могат да намерят проблема. Ако някой е преживявал нещо подобно или може да подскаже какъв е проблема ще съм задължен. Благодаря предварително!
|
|
|
Вто Фев 13, 2007 10:33 pm |
|
|
Provigo
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm Мнения: 657 Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
|
Да, със сигурност има човек във форума, който е много ценен, и който е преживявал и отстранявал всякакви проблеми по колите Субару. Това е бате Nick, той ще ти каже какъв е твоя проблем.
|
|
|
Вто Фев 13, 2007 10:58 pm |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Provigo написа: Да, със сигурност има човек във форума, който е много ценен, и който е преживявал и отстранявал всякакви проблеми по колите Субару. Това е бате Nick, той ще ти каже какъв е твоя проблем.
No, той ще каже, но ако е при колата. А така колко може да каже ? Така за да каже, трябва или да се довери на заключенията на механиците дотук (и пак да има нужда да види колата) или да не им се довери и всичко да се провери наново.
Виждаш ли колко е лесна сметката ?
На колегата, по принцип, нещата му се свеждат до няколко основни момента. Той е с DOHC двигател и този двигател има репутация за проблем с гарнитури глави и загряване. Второ - системата е трикова за наливане с охладителна течност (говорено е затова). Трето - той следва да си провери състоянието на радиатора.
1 Гарнитури глави - това е стоманемна трипластова гарнитура. Недейте я очаквайте да надуе изведнаж, страховито, като азбестова гарнитура за друг двигател. Тя вече има пропуск, но той се изразява в надуване на компресия в охл. система. Колегата да отиде до колата, да отвори капачката на ПРЕЛИВНОТО КАЗАНЧЕ и да помирише. Ако вижда чернилка по стените на казанчето и му мирише на изгоряло, на ауспух, на carbon......направо да си се стяга за дебел ремонт. Забележка - този двигател налага и зачеляване на главите / плосък шлайф.
2 Ако е 'малкия гявол' и е ниско на ниво - следва да си се налее системата правилно, като се докаже, че нивото е догоре при пробката в дясната (пътническа страна) на радиатора. Този сценарий обаче е малко вероятен.
3 Двигател загрява на скорост, но не и на градско - когато има или нарушен воден поток в радиатора, или нарушен въздушен поток през него (с две думи, нарушен топлообмен). Да си погледне кондензатора да не му е затрескан с кал, мухи, шума. Да погледне някой да не е мушкал някога картон м/у кондензатор и радиатор. И това се случва. Миналата зима имал кофти парно, сложил мукавата, забравил да я махне, продал колата.......и новия собственик се удушил.
Има още дребни възможности, но няма да ги обсъждаме сега а и аз не залагам на тях.
|
|
|
Сря Фев 14, 2007 12:50 am |
|
|
Sett
Регистриран на: Вто Фев 13, 2007 10:00 pm Мнения: 4 Местоположение: Sofia Рейтинг: 0
|
Съжалявам за въпроса, но не можах да намеря в темите до сега, как е "триковия" начин за наливане на охлаждаща течност?
|
|
|
Сря Фев 14, 2007 8:24 am |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Добре, няма проблеми. Триковия момент тук се изразява в това, че откачваш горното съединение радиатор, от към страната на радиатора и пълниш двигателя от там. Напълваш и радиатора и като протече и от двете качваш обратно съединението и стягаш. В този момент си на около 90% пълна система. Ако не направиш следващата крачка - пак загряваш. Отвърташ обезвъздушителната пробка точно в същия ъгъл на радиатора и през оригиналния отвор на радиатора доливаш бавно докато прелее и от нея. Стягаш пробката (НОРМАЛНО, НЕ ПРЕКАЛЕНО МНОГО, ЗАЩОТО ЩЕ Я ЦЪФНЕШ, ТЯ Е СПЕСИФИЧНА И НЯМА ДА ИМА КАКВО ДА СЛОЖИШ), наливаш течност в преливника , 5 см над горната граница, слагаш моето име на поръчката, палиш и тръгваш. След изпълнение на циклите загряване - изстиване, ти утре сутринта ще имаш ниво в системата правилно и ниво в преливника точно в средата между двете граници.
Забележка - това е в случай че нямаш дефект. Където и другаде да намериш нивото в преливника утре сутринта - ти имаш дефект. И не забравяй, че моето име стои най-отдолу на поръчката.
|
|
|
Сря Фев 14, 2007 12:05 pm |
|
|
Impreza94
Confidence in Motion
Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm Мнения: 6482 Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
|
Nick, този метод на наливане на охладителна течност (антифриз) в системата - стандартна процедура ли е, или само в случая на колегата ?
_________________ All-Wheel-Drive
|
|
|
Сря Фев 14, 2007 4:37 pm |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Този метод е - за всички Субару, с хоризонтален поток на антифриз и с вертикални казанчета на радиатора. Това е радиатор с капачка от LH и с обезвъздушителна пробка RH.
Той не важи за Субари с вертикален поток на антифриз и хоризонтални казанчета, където капачката за наливане се намира на пътническата страна (RH) и няма пробка за обезвъздушаване.
Турбо двигател - спада в пъри вариант. Там капачката на радиатора се намира на по-ниско ниво от капачката за наливане на антифриз (казанче на самия двигател). В този случай системата се напълва в голяма степен през горното съединение и последните 10 тина процента се доуточняват на затворено съединение и капачка радиатор и ПРЕЗ ДРУГАТА КАПАЧКА, КАЗАНЧЕ НАД ДВИГАТЕЛЯ.
Ако не спазите тези правила - рискувате да сте в проблем. Бих казал - в проблем сте !
|
|
|
Чет Фев 15, 2007 6:03 am |
|
|
agent dust
Изгонен
|
отвори капачката на радиатора и виж дали под нея всичко е ОК - гърловината, или по-точно мястото, където ляга уплътнението на капачката - ако трябва го почисти добре. Огледай и самата капачка или направо си купи оригинална нова.
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Пет Фев 16, 2007 1:15 am |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Da, прав си в известен смисъл. Хубаво е да удостовери, че няма наранявания, накъртвания по леглото, където ляга гумичката на капачката. Но.....тези радиатори не страдат от това. А и за да е това - клиента трябва да рапортува дали има завишаване на нивото в преливника (на топло) и не връщане на известно количество обратно в радиатора (на студено).
Капачката, особено при 2.5 L SOHC, което е следващата година двигател......има тенденцията да хваща невероятно много утайка (кал, отлагания от системата). Такава капачка изглежда заплескана около клапана с жълта кал. Корекция - изпръскване със силна струя вода. Същата кал се намира и на дъното на преливното казанче, но вие не я виждате. И то се сваля и се изпръсква със силна струя вода.
Та....в този смилъл, ти колега, си прав. Нека погледнат, дефекта не им е там, но....да погледнат, за опит.
|
|
|
Пет Фев 16, 2007 1:44 am |
|
|
agent dust
Изгонен
|
ми то не е точно дефект, но може като е под голямо натоварване да не може да поддържа достатъчно налягане във водната система и оттам прегряване.
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Пет Фев 16, 2007 2:22 am |
|
|
Sett
Регистриран на: Вто Фев 13, 2007 10:00 pm Мнения: 4 Местоположение: Sofia Рейтинг: 0
|
Значи, в охладителната система имало някакъв клапан (не е термостата), който се отварял в зависимост от режима на работа на двигателя, топлината на маслото в скоростната кутия (!?) и май и за парното нещо ми говореха. Не ми стана много ясно какво точно прави. Та той бил спукан и се твърди че проблема е от там. Разбира се ще долея антифриз и ще почистя капачката и казанчето по описания начин. Благодаря ви!
ПП: Ще пусна инфо за ефекта като го сменя. За сега чакам поръчката.
|
|
|
Пет Фев 16, 2007 10:07 am |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Няма такъв клапан. Който ти го е казал не е знаел какво говори. В системата има два клапана и нищо друго. Единия е термостат, другия е паровъздушен клапан (което е капачката на радиатора).
|
|
|
Пет Фев 16, 2007 12:40 pm |
|
|
ATUDITU
Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 8:13 pm Мнения: 802 Местоположение: София
Skype: Daniel__S1
Автомобил: Subaru Impreza
Рейтинг: -3
|
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ 0878146602 0888146602 power tuning repair and maintenance for Subaru бъди един от нас Daniel S powered by Dkperformance http://www.facebook.com/profile.php?id=100002365657539 http://dkperformance.com/
|
|
|
Пет Фев 16, 2007 9:36 pm |
|
|
Provigo
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm Мнения: 657 Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
|
Няма такива фатки със обезвъздушаване от самосебе си при Субару. То туй да не е жигула Те хорта затуй и пробка са сложили горе на радиатора. Пък и плюс това е писано доста за начина за зареждане с антифриз на системата.
|
|
|
Пет Фев 16, 2007 9:49 pm |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Към ATUDITU
Ти лично, на колко турбо двигателя до сега си сменил антифриза / налял чисто празна система с антифриз ? На един, два, три ? Ако са един или два....повярвай ми, и на двата стрелката е отишла в червеното. Всъщност, никой няма против да налееш чисто празна охладителна система на Субару турбо двигател, обаче това ще ти отнеме два часа. А се плаща половин час. Ти може да я наливаш и цял ден, това си е твой избор. И казанчето, брато, за което ти говориш, е част от системата, но не е компенсационно казанче (преливник). То е част от системата, която е под налягане 15 паунда на квадратен инч, а преливника , който е на до радиатора е коренно различна история - атмосферно налягане. Това казанче, всъщност горния край на радиатора, се явява изключително по-ниско от най-високата точка на охладителната система при турбо двигател, за разлика от случая с един Форестър, например. При него най-високата точка на радиатора се пада сравнително над всяка друга част от охладителната система. Ние за тези тънкости говориме, а не къде се виждат капачки за антифриз.
Забележка, пиши ако можеш на кирилица и врътни снимката на оня турбо мотор на станока обратно на часовниковата стрелка, да е по-нагледно за другите читатели.
|
|
|
Съб Фев 17, 2007 12:13 am |
|
|
ATUDITU
Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 8:13 pm Мнения: 802 Местоположение: София
Skype: Daniel__S1
Автомобил: Subaru Impreza
Рейтинг: -3
|
добре за писането сам се извинил колкото до метода на обезвъсдушаване ще направим филм4е за този процес явно всеки има на4ин а повиарваи немие нито 1-вия нито последния турбо мотор или какъфто идае мотор.Колкото до писането реагирах малко импулсивно за което се извиниявам Nick написа: Към ATUDITU
Ти лично, на колко турбо двигателя до сега си сменил антифриза / налял чисто празна система с антифриз ? На един, два, три ? Ако са един или два....повярвай ми, и на двата стрелката е отишла в червеното. Всъщност, никой няма против да налееш чисто празна охладителна система на Субару турбо двигател, обаче това ще ти отнеме два часа. А се плаща половин час. Ти може да я наливаш и цял ден, това си е твой избор. И казанчето, брато, за което ти говориш, е част от системата, но не е компенсационно казанче (преливник). То е част от системата, която е под налягане 15 паунда на квадратен инч, а преливника , който е на до радиатора е коренно различна история - атмосферно налягане. Това казанче, всъщност горния край на радиатора, се явява изключително по-ниско от най-високата точка на охладителната система при турбо двигател, за разлика от случая с един Форестър, например. При него най-високата точка на радиатора се пада сравнително над всяка друга част от охладителната система. Ние за тези тънкости говориме, а не къде се виждат капачки за антифриз.
Забележка, пиши ако можеш на кирилица и врътни снимката на оня турбо мотор на станока обратно на часовниковата стрелка, да е по-нагледно за другите читатели.
_________________ 0878146602 0888146602 power tuning repair and maintenance for Subaru бъди един от нас Daniel S powered by Dkperformance http://www.facebook.com/profile.php?id=100002365657539 http://dkperformance.com/
|
|
|
Съб Фев 17, 2007 7:43 pm |
|
|
Pepi
Регистриран на: Нед Май 06, 2007 4:24 pm Мнения: 820 Местоположение: Sofia, Bulgaria Рейтинг: 63
|
Здравей, аз бих те посъветвал да провериш водния радиатор. Наистина моят автомобил (TOYOTA "Tercel" 4WD 1984) е много по-стар от твойто Суби. Имах аналогичен проблем- опасно повишаване на температурата при високи скорости и високи обороти, нормална температура в градско задръстване. Смяна на термостат - не помогна, промиване на охладителната система със специален препарат - не помогна. Проблема беше в радиатора, голяма част от ламелите бяха отчупени, което води до намаляване на площта за охлаждане. Смених радиатора и проблема бе решен.
Желая ти успех!
|
|
|
Нед Май 06, 2007 4:51 pm |
|
|
blatimir
Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 8:43 pm Мнения: 1187 Местоположение: Пловдив Рейтинг: 68
|
Към atuditu и agenta
Я кажете има ли двигатели 2.5 на първите модели, които да нямат проблем с охлаждането? Искам Аутбек от първия модел с ръчни скорости, ама много ме плаши тоя двигател. Чета по руските сайтове за някои двигатели които нямали тоя проблем ... кажете нещо повече за проблемите и ремонтите на тоя модел.
_________________ Family Club Legacy 2.2GX 97г. BG7 MT Forester 2.0XT 2004г. АТ Legacy 2.0Gl 98г. МТ Legacy 2.2GX 98г. BG5 MT Forester 2.5X 2003г. AT
|
|
|
Вто Авг 21, 2007 6:54 pm |
|
|
simbat
Регистриран на: Съб Юни 24, 2006 9:22 am Мнения: 860 Рейтинг: 95
|
Ако те притеснява 2.5 двигателя,що не потърсиш 2.2.Даже може и по-евтино да излезе.И мен ме кефи този модел,но не двигателя ме притеснява,а да не ръждяса,че са им тънки ламарините и им е калпава боята.
_________________ http://imgur.com/a/OlnT2 http://imgur.com/a/Tq6Ut
|
|
|
Сря Авг 22, 2007 1:54 am |
|
|
Provigo
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm Мнения: 657 Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
|
Да бе от тая ръжда няма спасение тука. То Симбат не е от дебелината на ламарината, ами както си написал от боята. И 10мм ламарина да сложиш, няма ли хубаво и устойчиво покритие пак ще ръждяса.
Спомням си веднъж в БГ един приятел си беше правил ремонт на ламарините и всичко беше боядисал после с корабна боя отвътре и отдолу пода и подкалниците. Е тая кола после нямаше мърдане, никаква ръжда не изкара дълго време.
|
|
|
Сря Авг 22, 2007 3:03 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|