Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Апр 16, 2024 7:15 pm



Отговори на тема  [ 34 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Покупка на Outback 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Мар 09, 2017 5:59 pm
Мнения: 19
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте,
след като преди 5-6 години, когато купувах първият си автомобил, не успях да купя това, което искам, дали поради лош късмет или поради твърде нисък бюджет, си дойде моментът отново да се опитам да го направя, вече минал 40-50000 километра и понаучил разни работи относно шофиране и ремонтиране.

В момента, както е видно и от инфото, карам кола от друг производител, която честно казано купих преди години, защото ми беше писнало от обикаляне по автокъщите и просто нямах нерви повече. Не, че не съм доволен от нея, винаги си е вършила работата, просто остаря и е крайно време да се ориентирам към продажба, за да мога все пак да изкарам някакви пари от нея, а не да остане вечно моя. Както и да е.

Решил съм следващата ми кола да бъде Outback. Харесвам ги от момента, в който съм изкарал книжка, изчел съм доста, изгледал съм доста. Разбира се живеем в България, та бюджетът няма да е цветущ, но си мисля, че бих могъл да отделя нещо от сорта на 8000-9000 лева. Има само един единствен момент, който трябва да вмъкна, за да не тръгне дискусията в грешна посока. Единственото абсолютно задължително нещо, на което държа е автоматична скоростна кутия. Нямам нищо против ръчките, просто предпочитам комфортът, а и книжката ми е само за автоматик(да, има такива) и нямам намерение да кормувам наново, та няма никакъв смисъл да се дискутира темата ръчна СК. Нямам претенции относно тип гориво, екстри и тн.

Та, какво ще ме посъветвате?

Пон Яну 25, 2021 9:45 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 28, 2018 8:52 pm
Мнения: 14
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Outback B13 H6 2004
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колега,
С този бюджет мисля че можеш да си позволиш единствено читав Аутбак 2.
Каквото и да избереш, задължително преди покупка трябва да се прегледа в някой от "белите" сервизи. Изненадите могат да са големи.
Има публикувана обява за подобен бек във форума:
viewtopic.php?f=38&t=28429

_________________
Винтът забит с чук, държи по-здраво от пирон завъртян с отвертка.

Пон Яну 25, 2021 2:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 09, 2017 5:59 pm
Мнения: 19
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Барс написа:
Колега,
С този бюджет мисля че можеш да си позволиш единствено читав Аутбак 2.
Каквото и да избереш, задължително преди покупка трябва да се прегледа в някой от "белите" сервизи. Изненадите могат да са големи.
Има публикувана обява за подобен бек във форума:
viewtopic.php?f=38&t=28429


Добре, да си задам въпросът така в такъв случай. Какъв е бюджетът за Аутбек, който е от следващата генерация?

Примерно от няколко дни разглеждам ето това https://www.cars.bg/offer/5f1ea3e98864e611ec16a012, тъй като е от собственик, а не от автокъща. Тоест предполага се, че поне се движи.

Пон Яну 25, 2021 3:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
viewtopic.php?f=1&t=15245

Почети първо, за да се ориентираш в особеностите.
Има тема за конкретни запитвания за един или друг автомобил - там може да питаш ако си набелязал някой екземпляр.

Има доста теми подобни на твоята, та е добре да ги изчетеш преди да пускаш същата.

Колкото е по-евтина колата, толкова повече заделени пари трябва да имаш за първите 1-2г. В случая се почва от мин 4к лв резерв.

Пон Яну 25, 2021 4:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Ное 26, 2019 12:06 pm
Мнения: 24
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
аз мога да дам сравнително прясна информация тъй като наскоро купувах моя 2011;
- това важи за купуване на кола по принцип;
препоръчвам ти да заглеждаш 2007-2009 бензин автоматик;
това че е от автокъща не означава задължително че не става или че от собственик ще вземеш читава;

за всичко си трябва проверка а именно:
отиваш с познат който продава или механик който оправя такива коли - най добрия случай. - навиват се срещу 100тина лв.
правите оглед и не оставяш капаро за да можеш да се пазариш;
истинския пазарлък почва едва след оглед отвън отвътре и тест по улиците - по възможност извънградско;
вие карате а не продавача - идеалния случай.

гледаш да има сервизна книжка ... ако няма всяко - "обслужена е" е малко съмнително
- освен ако продавача не ти изреди точно какво къде и как;
ако има сервизна книжка може да се обадиш в сервиза където е била обслужена и да питаш по вин номер;
повечето сервизи дори и в чужбина ще ти предоставят такава информация;

задължително закачате колата на стенд мисля че се казваше - онова нещо където на всяка гума по отделно се закача уред; струва около 10-15 лв. и ти проверява дали има усуквания т.е. имало е сериозен инцидент;

за 2009 г. по принцип около 7 хил макс може да платиш; като за обслужване само си приготви 1500лв

надявам се да съм изяснил основните неща въпреки че и аз съм лаик с автомобилите по принцип .. успех с покупката :)
пс. сори ама запетаята на клавиатурата ми не работи ...

Пон Яну 25, 2021 6:52 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 09, 2017 5:59 pm
Мнения: 19
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Vmax написа:
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=15245

Почети първо, за да се ориентираш в особеностите.
Има тема за конкретни запитвания за един или друг автомобил - там може да питаш ако си набелязал някой екземпляр.

Има доста теми подобни на твоята, та е добре да ги изчетеш преди да пускаш същата.

Колкото е по-евтина колата, толкова повече заделени пари трябва да имаш за първите 1-2г. В случая се почва от мин 4к лв резерв.


Благодаря ти за темата, ще се запозная с нея. Относно заделените пари, не ми се иска да я платя втори път тая кола, та ще внимавам.

Пон Яну 25, 2021 7:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 09, 2017 5:59 pm
Мнения: 19
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
connecttt написа:
аз мога да дам сравнително прясна информация тъй като наскоро купувах моя 2011;
- това важи за купуване на кола по принцип;
препоръчвам ти да заглеждаш 2007-2009 бензин автоматик;
това че е от автокъща не означава задължително че не става или че от собственик ще вземеш читава;

за всичко си трябва проверка а именно:
отиваш с познат който продава или механик който оправя такива коли - най добрия случай. - навиват се срещу 100тина лв.
правите оглед и не оставяш капаро за да можеш да се пазариш;
истинския пазарлък почва едва след оглед отвън отвътре и тест по улиците - по възможност извънградско;
вие карате а не продавача - идеалния случай.

гледаш да има сервизна книжка ... ако няма всяко - "обслужена е" е малко съмнително
- освен ако продавача не ти изреди точно какво къде и как;
ако има сервизна книжка може да се обадиш в сервиза където е била обслужена и да питаш по вин номер;
повечето сервизи дори и в чужбина ще ти предоставят такава информация;

задължително закачате колата на стенд мисля че се казваше - онова нещо където на всяка гума по отделно се закача уред; струва около 10-15 лв. и ти проверява дали има усуквания т.е. имало е сериозен инцидент;

за 2009 г. по принцип около 7 хил макс може да платиш; като за обслужване само си приготви 1500лв

надявам се да съм изяснил основните неща въпреки че и аз съм лаик с автомобилите по принцип .. успех с покупката :)
пс. сори ама запетаята на клавиатурата ми не работи ...


Много ти благодаря за изчерпателното мнение и изобщо да не ти пука за запетаите.

Гледам и аз, че по популярните сайтове буквално гъмжи от варианти в диапазона 2005-2009 година, с цени вариращи от 6500 до 9500, от там се породи и интересът ми. Иначе всички тези стъпки са ми абсолютно задължителни при покупката. Финално да те питам, колко ти излезе твоята като цена и колко ти е стъпила ориентировъчно до момента?

Пон Яну 25, 2021 7:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много грешна ориентация дава колегата. Кола с гтп отвън(което е поне някаква гаранция за изправност) на тия години и до 300к км няма да я помиришеш под 6-7к евро. Ако е под 200к км, цената скача с 30-40%. Писано е нееднократно тук: западнякът продава кола евтино, когато поддръжката не му излиза на сметка и гледа да се отърве от нея, а после тук накурвена и лъсната ти я продават за перфектна. В общи линии по автокъщите тук се продават повече или по-малко забатачени коли, които в добрия вариант искат обслужване от-до, окачване и спирачки от-до и т.н. Това в добрия вариант, а той се среща рядко.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Яну 25, 2021 7:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 09, 2017 5:59 pm
Мнения: 19
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Alxx написа:
Много грешна ориентация дава колегата. Кола с гтп отвън(което е поне някаква гаранция за изправност) на тия години и до 300к км няма да я помиришеш под 6-7к евро. Ако е под 200к км, цената скача с 30-40%. Писано е нееднократно тук: западнякът продава кола евтино, когато поддръжката не му излиза на сметка и гледа да се отърве от нея, а после тук накурвена и лъсната ти я продават за перфектна. В общи линии по автокъщите тук се продават повече или по-малко забатачени коли, които в добрия вариант искат обслужване от-до, окачване и спирачки от-до и т.н. Това в добрия вариант, а той се среща рядко.


Разбирам, явно с бюджета, с който евентуално ще разполагам, няма как да се случат нещата. Благодаря сърдечно за разяснението :)

Вто Яну 26, 2021 10:33 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Ное 26, 2019 12:06 pm
Мнения: 24
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
nedqlkow написа:
колко ти излезе твоята като цена и колко ти е стъпила ориентировъчно до момента?


направих запитване в субару за пълно обслужване на колата - пратиха ми оферта от 12-15 компонента оригинални или заместители
- масла/ремъци/ролки/филтри/термостат и други на цена от 3000 лв. не знам кой би дал толкова да обслужи кола за 10к ...
намерих частите чрез приятел в бранша за 1200 лв. но субару не искат да работят с части на клиента затова я обслужих в местен сервиз който има опит със субару на цена от 250 лв.

Вто Яну 26, 2021 5:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 22, 2018 7:26 pm
Мнения: 54
Местоположение: Ловеч
Автомобил: OutBack 2002 AT
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Да се включа и аз при "големите"... Без да претендирам ,че разбирам от автомобили след доста четене в тозо форум успях да си взема читав бек б12.Както и други колеги да писали към автора на темата и аз мисля ,че може да се ориентира към бек б12 или с повечко ровене и гледане евентуално б13 2.5 но няма да е по-нов от 2005-2006.Аз бях мераклия за бек б13 и по мои наблюдения читавите примерно визия,фейс,кожа,някаква история бяха по 12-15хиляди!

Сря Яну 27, 2021 3:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 02, 2018 4:41 pm
Мнения: 56
Местоположение: Варна
Автомобил: Оpel Vectrolet, Outback 2,5 '10
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
connecttt написа:
nedqlkow написа:
колко ти излезе твоята като цена и колко ти е стъпила ориентировъчно до момента?


направих запитване в субару за пълно обслужване на колата - пратиха ми оферта от 12-15 компонента оригинални или заместители
- масла/ремъци/ролки/филтри/термостат и други на цена от 3000 лв. не знам кой би дал толкова да обслужи кола за 10к ...
намерих частите чрез приятел в бранша за 1200 лв. но субару не искат да работят с части на клиента затова я обслужих в местен сервиз който има опит със субару на цена от 250 лв.

Според мен, на официалния сервиз са му по-високи цените, защото дава гаранция и за свършената работа, и за качеството на резервните части. Отделно там се плащат данъци, осигуровки, различни такси. Което в кварталното гаражче надали се случва.

Сря Яну 27, 2021 4:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 09, 2017 5:59 pm
Мнения: 19
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
WolfPlamen написа:
Да се включа и аз при "големите"... Без да претендирам ,че разбирам от автомобили след доста четене в тозо форум успях да си взема читав бек б12.Както и други колеги да писали към автора на темата и аз мисля ,че може да се ориентира към бек б12 или с повечко ровене и гледане евентуално б13 2.5 но няма да е по-нов от 2005-2006.Аз бях мераклия за бек б13 и по мои наблюдения читавите примерно визия,фейс,кожа,някаква история бяха по 12-15хиляди!


Тъй като са ми малко неясни тези B-та, предполагам B12 е Аутбек от трета генерация, а B13 - от четвърта?

Сря Яну 27, 2021 7:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Първото Легаси Б10 няма Аутбек. Първия бек е Б11 ;) Второ Легаси, първи Бек и т.н.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert


Последна промяна Alxx на Сря Яну 27, 2021 8:35 pm, променена общо 1 път


Сря Яну 27, 2021 8:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 09, 2017 5:59 pm
Мнения: 19
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Имам да почета явно докато започна да се ориентирам из съкращенията. До момента в темата разбрах, че с евентуалния бюджет от около 9000 лева, мога да се ориентирам единствено към Outback 2004-2005г. и то, ако имам късмет. Ако нямам късмет, трябва да си приготвя още 2000-3000 за след покупката, или с други думи 12 000 поне, което ми идва малко множко за кола на 15г. Изглежда колкото и да не ми се иска, ще трябва да се насоча към нещо по-достъпно и по-непретенциозно :)

Сря Яну 27, 2021 8:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега Недялков, издръжката на една, меко казано комплексна и сложна технически кола Субару, е почти еднаква за различните поколения. Усложненията под формата на добавена електроника(доста надеждна) не я оскъпяват значително. Аз, карам почти 25 годишен екземпляр и мога да твърдя, че е по-евтин само защото духването на гарнитури и виско муфа при старите поколения е рядкост, за сметка на ръждата. Демек нещата пак се изравняват. Не се подлъгвай, че ще караш механично 4х4 AWD и ще плащаш като за GM/VAG.
Една кратка разбивка, писана неведнъж: купена е за 2600лв в Германия, с докарване и регистрация стана плюс 1200лв. До днес са почти 9000лв за 6 години и 90к км каране. И не, не я мразя :) Запозна ме с изключителни хора и все още ѝ се радвам, за последно снощи по Витоша. :subaru_rulz:

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Яну 27, 2021 8:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сашо, 80% от хората едва ли имат нужда от механичното авд... аз затова от доста време казвам - ако не знаеш какво ти трябва - по-добре Хонда/Тойота - конвенционални са, всеки ги прави и са по-надеждни откъм двг след много километри (поне би трябвало) и началната цена, не е ЧАК толкова висока (изключая CRV/RAV, защото там си е конкуренция със Суби). Разбира се, сравняваме ябълки с ябълки. :pardon:
А ако искаш евтино и ново - френски ..... си вземаш и караш, докато изникне голям проблем. Имат доста сполучливи модели и те. От форума познавам няколко човека, които в момента карат такива и в сервиза ги бъзикат, че само ходят да сменят масло, не ги ли е срам :giggle:

_________________
http://www.hostit.bg/

Сря Яну 27, 2021 8:58 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 12, 2018 9:35 pm
Мнения: 33
Автомобил: Subaru Outback 2002 - 2.5 AT
Телефон: 0898654081
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
И аз да добавя едно рамо в темата.
Закупих като втори семеен автомобил Аутбек Б12 (с голямата подкрепа и благодарност към bat_bubi - Боян от форума).
Колата я взехме на 139 хил км за 4300 Швейцарски франка и след регистрация в БГ + застраховки, такси, винетки и ГО стана около 12хил лева (имам и детайлна разбивка за който го интересува).
Кола от БГ не бих взел поради много причини изредени в темите които колегите по-горе са цитирани.
С две думи: тази кола нова е приблизително 80к лева. На 140хил км макар и на 18 години няма как да се продава за 700-1000 евро/франка ако е поддържана и сервизирана добре в перфектно състояние (каквото е моята).
За 9000 лева по-добре събери още малко и търси през bat_bubi - Боян, добър Б12 от Германия или Швейцария и след това ще си доволен много години.
В крайна сметка ако караша под или около 10 000 км на година то почти всяка кола която все пак върви и няма тежки проблеми би те возила 1-2-3 години ако имаш късмет. Но въпроса не е в това а когато ти направи проблем от какво естество ще е и колко ще ти струва...а дори и това не е най-големия въпрос а по-скоро: ако си със семейството и децата някъде из БГ или из Европата колко неудобство, агония и пари ще ти струва това.
Замисли се за бюджет около 12хил лева и се обади/пиши на Боян ако ще е Субару Аутбек.
Ако не ти трябва 4х4 като задължително условие тогава гледай други по-евтини марки които технически/механически са много по-прости и съответно по-евтини за поддръжка при проблеми и големи ремонти.
Кратък пример - Peugeot 308sw 1,6 eHDI закупен от нашата фирма 2011г. е на 330хил км поддържан само в Пежо Люлин в най-общия случай имаме масла, дискове, накладки и тук таме нещо малко по окачването.

Чет Яну 28, 2021 7:33 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 09, 2017 5:59 pm
Мнения: 19
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Alxx написа:
Колега Недялков, издръжката на една, меко казано комплексна и сложна технически кола Субару, е почти еднаква за различните поколения. Усложненията под формата на добавена електроника(доста надеждна) не я оскъпяват значително. Аз, карам почти 25 годишен екземпляр и мога да твърдя, че е по-евтин само защото духването на гарнитури и виско муфа при старите поколения е рядкост, за сметка на ръждата. Демек нещата пак се изравняват. Не се подлъгвай, че ще караш механично 4х4 AWD и ще плащаш като за GM/VAG.
Една кратка разбивка, писана неведнъж: купена е за 2600лв в Германия, с докарване и регистрация стана плюс 1200лв. До днес са почти 9000лв за 6 години и 90к км каране. И не, не я мразя :) Запозна ме с изключителни хора и все още ѝ се радвам, за последно снощи по Витоша. :subaru_rulz:


me7ro написа:
И аз да добавя едно рамо в темата.
Закупих като втори семеен автомобил Аутбек Б12 (с голямата подкрепа и благодарност към bat_bubi - Боян от форума).
Колата я взехме на 139 хил км за 4300 Швейцарски франка и след регистрация в БГ + застраховки, такси, винетки и ГО стана около 12хил лева (имам и детайлна разбивка за който го интересува).
Кола от БГ не бих взел поради много причини изредени в темите които колегите по-горе са цитирани.
С две думи: тази кола нова е приблизително 80к лева. На 140хил км макар и на 18 години няма как да се продава за 700-1000 евро/франка ако е поддържана и сервизирана добре в перфектно състояние (каквото е моята).
За 9000 лева по-добре събери още малко и търси през bat_bubi - Боян, добър Б12 от Германия или Швейцария и след това ще си доволен много години.
В крайна сметка ако караша под или около 10 000 км на година то почти всяка кола която все пак върви и няма тежки проблеми би те возила 1-2-3 години ако имаш късмет. Но въпроса не е в това а когато ти направи проблем от какво естество ще е и колко ще ти струва...а дори и това не е най-големия въпрос а по-скоро: ако си със семейството и децата някъде из БГ или из Европата колко неудобство, агония и пари ще ти струва това.
Замисли се за бюджет около 12хил лева и се обади/пиши на Боян ако ще е Субару Аутбек.
Ако не ти трябва 4х4 като задължително условие тогава гледай други по-евтини марки които технически/механически са много по-прости и съответно по-евтини за поддръжка при проблеми и големи ремонти.
Кратък пример - Peugeot 308sw 1,6 eHDI закупен от нашата фирма 2011г. е на 330хил км поддържан само в Пежо Люлин в най-общия случай имаме масла, дискове, накладки и тук таме нещо малко по окачването.


Може би трябваше да започна темата си като кажа реално какви са целите и очакванията ми от покупката на нов автомобил. Към момента карам Opel Zafira 2000г.(надявам се, че не е проблем, че споменавам друга марка, не го правя с цел реклама). Колата е купена 2015 година за около 3000 лева и от тогава до момента, след около 50 000 км ми е стъпила минимум двойна, не съм правил точна сметка, но при всички положения съм дал поне 2000-2500 лева. На прима виста се сещам за климатичен радиатор, 2 бобини(докато разбера, че с евтини няма да стане), гърне , радиатор, смяна на маслото на автомата. Отделно смените на двигателното масло през 7000-8000 километра(поне 5 до момента), средно по 70-80 лева с труда и разни други дребни неща, които просто не си спомням. Отделно съм купувал поне 3-4 пъти 5L Ravenol 10w40, защото гори масло и гледам да си имам по една тубичка 1 литър в багажника, за да си доливам. В тази сметка не включвам първоначалното обслужване(ролки, ремъци, филтри и прочие).

Идеята ми да сменя колата е, че просто от кола на 20 години няма какво различно да очаквам, имайки предвид, че не е купена от дядо в Австрия, а от автокъща, в която Бог знае колко време е стояла преди да я взема. Искам да взема нещо по-ново, като същевременно не искам да се изхвърлям с 20 хиляди, защото както е видно и по-горе, за 5 години шофиране, съм минал има няма 50к километра. Хората минават толкова за година. Не съм типът български купувач, който търси нещо ново, за малко пари, което да не се чупи. Наясно съм, че такова животно няма.

По-скоро искам да взема нещо, което да е непретенциозно, да е в рамките на 2008-2010г. и да не ми бърка в джоба с 30 лева за бензин за 120 километра. Харесвам изключително много Outback вариантите, но със сигурност няма да платя 12-13000 лева за кола на 15-16 години, колкото и да й симпатизирам като модел.

Иначе вариантите с внос от чужбина започвам сериозно да ги обмислям. Чудя се само как точно ще се случат в момента нещата, имайки предвид обстановката и затворените граници на все повече страни.

Чет Яну 28, 2021 9:18 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 22, 2018 7:26 pm
Мнения: 54
Местоположение: Ловеч
Автомобил: OutBack 2002 AT
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
nedqlkow написа:
Alxx написа:
Колега Недялков, издръжката на една, меко казано комплексна и сложна технически кола Субару, е почти еднаква за различните поколения. Усложненията под формата на добавена електроника(доста надеждна) не я оскъпяват значително. Аз, карам почти 25 годишен екземпляр и мога да твърдя, че е по-евтин само защото духването на гарнитури и виско муфа при старите поколения е рядкост, за сметка на ръждата. Демек нещата пак се изравняват. Не се подлъгвай, че ще караш механично 4х4 AWD и ще плащаш като за GM/VAG.
Една кратка разбивка, писана неведнъж: купена е за 2600лв в Германия, с докарване и регистрация стана плюс 1200лв. До днес са почти 9000лв за 6 години и 90к км каране. И не, не я мразя :) Запозна ме с изключителни хора и все още ѝ се радвам, за последно снощи по Витоша. :subaru_rulz:


me7ro написа:
И аз да добавя едно рамо в темата.
Закупих като втори семеен автомобил Аутбек Б12 (с голямата подкрепа и благодарност към bat_bubi - Боян от форума).
Колата я взехме на 139 хил км за 4300 Швейцарски франка и след регистрация в БГ + застраховки, такси, винетки и ГО стана около 12хил лева (имам и детайлна разбивка за който го интересува).
Кола от БГ не бих взел поради много причини изредени в темите които колегите по-горе са цитирани.
С две думи: тази кола нова е приблизително 80к лева. На 140хил км макар и на 18 години няма как да се продава за 700-1000 евро/франка ако е поддържана и сервизирана добре в перфектно състояние (каквото е моята).
За 9000 лева по-добре събери още малко и търси през bat_bubi - Боян, добър Б12 от Германия или Швейцария и след това ще си доволен много години.
В крайна сметка ако караша под или около 10 000 км на година то почти всяка кола която все пак върви и няма тежки проблеми би те возила 1-2-3 години ако имаш късмет. Но въпроса не е в това а когато ти направи проблем от какво естество ще е и колко ще ти струва...а дори и това не е най-големия въпрос а по-скоро: ако си със семейството и децата някъде из БГ или из Европата колко неудобство, агония и пари ще ти струва това.
Замисли се за бюджет около 12хил лева и се обади/пиши на Боян ако ще е Субару Аутбек.
Ако не ти трябва 4х4 като задължително условие тогава гледай други по-евтини марки които технически/механически са много по-прости и съответно по-евтини за поддръжка при проблеми и големи ремонти.
Кратък пример - Peugeot 308sw 1,6 eHDI закупен от нашата фирма 2011г. е на 330хил км поддържан само в Пежо Люлин в най-общия случай имаме масла, дискове, накладки и тук таме нещо малко по окачването.


Може би трябваше да започна темата си като кажа реално какви са целите и очакванията ми от покупката на нов автомобил. Към момента карам Opel Zafira 2000г.(надявам се, че не е проблем, че споменавам друга марка, не го правя с цел реклама). Колата е купена 2015 година за около 3000 лева и от тогава до момента, след около 50 000 км ми е стъпила минимум двойна, не съм правил точна сметка, но при всички положения съм дал поне 2000-2500 лева. На прима виста се сещам за климатичен радиатор, 2 бобини(докато разбера, че с евтини няма да стане), гърне , радиатор, смяна на маслото на автомата. Отделно смените на двигателното масло през 7000-8000 километра(поне 5 до момента), средно по 70-80 лева с труда и разни други дребни неща, които просто не си спомням. Отделно съм купувал поне 3-4 пъти 5L Ravenol 10w40, защото гори масло и гледам да си имам по една тубичка 1 литър в багажника, за да си доливам. В тази сметка не включвам първоначалното обслужване(ролки, ремъци, филтри и прочие).

Идеята ми да сменя колата е, че просто от кола на 20 години няма какво различно да очаквам, имайки предвид, че не е купена от дядо в Австрия, а от автокъща, в която Бог знае колко време е стояла преди да я взема. Искам да взема нещо по-ново, като същевременно не искам да се изхвърлям с 20 хиляди, защото както е видно и по-горе, за 5 години шофиране, съм минал има няма 50к километра. Хората минават толкова за година. Не съм типът български купувач, който търси нещо ново, за малко пари, което да не се чупи. Наясно съм, че такова животно няма.

По-скоро искам да взема нещо, което да е непретенциозно, да е в рамките на 2008-2010г. и да не ми бърка в джоба с 30 лева за бензин за 120 километра. Харесвам изключително много Outback вариантите, но със сигурност няма да платя 12-13000 лева за кола на 15-16 години, колкото и да й симпатизирам като модел.

Иначе вариантите с внос от чужбина започвам сериозно да ги обмислям. Чудя се само как точно ще се случат в момента нещата, имайки предвид обстановката и затворените граници на все повече страни.


Колега ако awd ти идва ,като ненужна екстра както са ти писали други колеги може да се ориентираш към друг тип автомобили.Като взимах моята приятели ми казваха ,че давам доста пари за 20 годишна кола но в крайна сметка карам вече 3 години без нищо сериозно ,като повреда.Прецени си дали ще използваш основните предимства на автомобила иначе за парите които си подготвил (те НЕ са малко) може да вземеш приличен автомобил с твоите нужди.Субару са прекрасни коли но си имат особенности и за някои неща трябва да се "прежалиш" ;) :good:

Чет Яну 28, 2021 9:50 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 34 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор