|
Страница 2 от 2
|
стр < 1, 2 |
Загуба на антифриз и мирис при загрял двигател
Автор |
Съобщение |
fixallot
Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm Постове: 632 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
|
Ами според мен има и то не малък. В момента в който духне повечко, почне да качва температурата и минат едни 5минути докато видиш таблото че е в лютеницата! Вътре може да стане криволяк на макс и ремонта да стане доста по скъп ако не и да се наложи направо друг двг. Ама ти си знаеш, колко искаш да си пробваш късмета. Не съм специалист, та немога да давам диагнози - дали тези балончета може да идват от дупка по маркучите някъде(особено след като е миришело на антифриз и някъд еможе да тече), но и да съм сигурно по форумни приказки, трудно се дава точна диагноза Успех и дано е някой малък дявол!
_________________ A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.
|
|
|
Пет Авг 06, 2021 3:50 pm |
|
|
Емо74
Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm Постове: 453 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
|
Kaiser Kar написа: Няма газ, карам си я на бензин.
Днес направих един тест, който бях пропуснал да направя - запалих я и наблюдавах казанчето в процеса на загравяне. До достигане на работна температура всичко беше наред - без мехурчета и промени в нивото, маркучите меки. Помолих жената да седне и да изфорсира на 3500 оборота - започна да бълбука. На празен ход нищо.
Ще пробвам да сменя капачката на радиатора, но май нещата по-скоро вървят към големия ремонт.
Един последен въпрос - това търпи ли отлагане, в смисъл има ли риск да тотализирам мотора, ако го карам така известно време? Аз карах със същите симптоми около година,Колата си вървеше и не загряване.След това смених вериги и гарнитури.
|
|
|
Пет Авг 06, 2021 9:10 pm |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Постове: 327 Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
|
Аз карах повече от 3 години, вдигаше леко температура в най-големите жеги при повече натоварване. Миналото и по-миналото лято я тормозих и в Гърция. Накрая за моя радост хвърли кърпата миналия октомври пред гаража. Включи перките на макс, стрелката се качи на 2 деления преди червеното, беше изтекло доста, беше цялата мокра от към лявата глава. Оставих я да почине 1 час, долях вода в радиатора и разширителя, общо над 1.5 литра, запалих пак и за 5 мин не вдигна над 90 градуса. Закарахме я на ход до сервиза.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Пет Авг 06, 2021 10:11 pm |
|
|
Kaiser Kar
Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm Постове: 25 Рейтинг: 45
|
Здравейте!
След като пускам тема, коректно е да дам и развръзка. След близо триседмичен ремонт от вчера съм с нови гарнитури и в работата на колата се усещата редица подобрения - температурата вече е по-ниска (стрелката е леееко наклонена надолу, докато преди вървеше леееко нагоре), при запалване след по-дълъг престой колата работи доста по-стабилно, което отдавам на факта, че вероятно преди е влизала влага в цилиндрите.
Сметката ми е точно 2708 лв., като освен ремонта на главите смених и радиатор, свещи и термостат. Соленко, но нищо в сравнение с това, което можеше да стане, ако роди на магистралата, без да усетя.
Поздрави на всички и благодаря за съветите!
|
30
|
|
Пет Авг 27, 2021 10:42 am |
|
|
fixallot
Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm Постове: 632 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
|
Много безаварийни километри и радост от колицата!
_________________ A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.
|
|
|
Пет Авг 27, 2021 4:51 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Постове: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
Здравеите колеги! Автомобила е Форестър SG 158 k.s. BI FUEL Снощи като се прибирах от София по магистралата изведнъж се появи силна миризма на газ..веднага прехвърлих на бензин,миризмата изчезна.След няколко км.спрях в авариината лента вдигнах капака и видях че антифриза е прелял от казанчето и бълбукаше..Дръпнах щеката на маслото-чисто,температура на мотор -нормална, изпарителя на газовата-топъл,но пипнах горният мъркуч на радиатора..много МЕК-такъв трябва да бъде когато колата е студена ..Тръгнах отново като вече карам с 80-90 км/ч, само на бензин и постоянно наблюдавам температурата на колата...не се променя нормална е..Да поясня че не съм карал силно в предвид натовареният трафик max 100-120 км/ч. След изминати 10 км отново спрях и вдигнах капака.Нивото на антифриза беше паднал в казанчето,но стоеше над максимума /а като тъгвах за София го проверих при студен мотор беше между мин и мах./. Прибрах се,сутринта вече мотора студен нивото е отново над максимума,отварям вече и капачката на радиатора има антифриз..вижда се не е до горе ,но ламелите на радиатора са потопени ,ако долея малко което не направих засега ще е наи много 200 гр. за да стигне до гърловината,но това е нормално в предвид че е изхвърлила малко от разширителният съд когато се случи това. Не съм я палил повече . От това което четох сутринта причините може да са 4 на брои 1.наи лекият е капачката на радиатора в предвид че мъркучите бяха меки при загрял мотор. 2.мембрана на газовата в предвид че замириса на газ когато се случи това. 3.пробив в някое водно съединение,но сутрината теч не открих/огледох я добре/ 4.гарнитура на главата...то бях запланувал пролетта да се прави реглаж на клапаните за което е ясно че се сменят тогава гарнитурите,но все още се подготвям с финансите заради етествено високата сума която трябва да се отдели за тази процедура. Пиша този пост просто да споделя с Вас преживяното и да Ви пожелая наи вече здраве на всички,а другото е по лесно достижимо и все пак ако някои се е сблъсквал точно с този проблем може да напише нещо..Аз така или иначе ще напиша какъв е бил проблема с моят автомобил когато го реша. Весели празници на всички!
|
|
|
Нед Дек 24, 2023 10:08 am |
|
|
valqk
|
Най-вероятно е изпарител. Спираш газта от крана на бутилката, отзад. Местиш антифриз от разширителя в радиатора и наблюдаваш до НГ - най-вероятно няма да има ядове. Весели празници!
_________________ http://www.hostit.bg/
|
15
|
|
Нед Дек 24, 2023 12:43 pm |
|
|
Alxx
|
То, ако е изпарителят, тя газта си спира от клапана на бутилката. По-добре да го изолира от водната с-ма.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Дек 25, 2023 8:16 am |
|
|
valqk
|
Спира, ако клапана работи. Моят се оказа, че си пуска газ с и без ток... та затова - да е сигурно
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пон Дек 25, 2023 11:08 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Постове: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
Изпарителя на газовата се оказа причината.
|
|
|
Нед Яну 07, 2024 9:42 pm |
|
|
Alxx
|
Когато малкият дявол е хванат навреме е добре. А, реглаж клапани със смяна на гарнитури(както си го мислиш) е долна заблуда, набивана от едни лакоми за оборот граждани. Ако направиш реглажа навреме, отварянето на мотора е абсолютно ненужно. Особенно на кола без турбо.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Яну 07, 2024 10:20 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Постове: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
Запланувал съм процедурата за реглаж на клапани,ще е едновременно с обслужването на ремъци и ролки. Така или иначе при този мотор на този модел това е свързано с вадене на мотора от коша.И навсякъде където съм питал и чел за да има добър резултат,трябва да се шлайфат и главите. А колко от нас правят реглаж на клапани на 100х.км....защото японеца поне на този модел е сложил табелка на предният капак и го е написал,че на този пробег задължително се прави.Ама ние караме и не го правим навреме,а чакаме симптомите да почнат и тогава вече от няма и къде или почваме да събираме пари да го правим или решаваме да я продаваме. Е,аз пък реших да я направят напролет.
|
|
|
Пон Яну 08, 2024 8:46 pm |
|
|
valqk
|
Клапани на газ, се правят на 40-50к км макс. Тук се практикува това с махането на главите, защото така се сменят нагорели клапани - понеже се кара до 100к. Идеята е, че така излиза по-евтино - вади се един път и се прави всичко. Ако някой ви каже, че е задължително да се шлайфат глави - не му вярвайте. Ако е да се проверят главите дали са прави и да се паснат легла на клапани и нови клапани, където е нужно (а на 100к на газ ще има) - да. Но да се шлайфа профилактично... може би на клиентите се казва шлайфане, като се има в предвид ревизия на главата Отделно - колко проверяват дали блока е прав? Ама явно повечето са прави, за да няма после проблеми с гарнитури, след ремонт. Както и да е, просто да спомена
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пон Яну 08, 2024 9:04 pm |
|
|
Alxx
|
Хората се инатят да не си сверяват реалностите, Тони. Тоест не ебават да си проверяват вакуума чат-пат и да правят реглаж навреме. Сервизите не прощават такова нехайство и си връзват кънките със сигурни действия, които обаче струват $$$. Призивът "бъди отговорен собственик на автомобил" в днешно време не работи, защото всички разчитат на манна небесна във фб, тикток и т.н. Първата ми кола изискваше смяна на масло на 6к и проверка/реглаж клапани на 10к. Школа беше, грамадна ако преброим и фабричните дефекти и липсата на гаранция след 10к
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Яну 08, 2024 9:53 pm |
|
|
zearendil
Регистриран на: Пон Май 16, 2011 1:04 pm Постове: 55 Местоположение: Ямбол
Автомобил: legacy'04
Рейтинг: 0
|
Моята гарнитура е духнала и има точно същите симптоми. Капе под колата по малко, ако не я натискам на магистралата примерно 0.5л/10000 км. Но я карам вече 10 години, вдигна малко капането, но още върви, а купето натрупа оттогава травми, та се отказах да я правя Та... може и да ти се размине ремонта, ако си куражлия. ПП: Двигателят е 2500 кубика от 2004 година
|
|
|
Чет Яну 18, 2024 12:27 am |
|
|
ico_tech
|
Малко насоки за хората, които предприемат този реглаж (DOHC) със свои сили: Реглажа на клапани минава през два етапа. Първо се измерват хлабините и това може да се направи без да се вади мотор. Ако с окаже, че имате клапан без хлабина, тогава се сваля най-често двигател, разглобявате до клапаните , махате разпредваловете да се затворят всички клапани, измервате плътност на цилиндрите(с компресор и манометър). Ако все още има проблем значи дълбаете по-надолу и сваляте глави. Ако не, регулирате (сменяте/шлайфате пулове за конкретния мотор) и качвате мотора обратно. Този номер минава 1-2 пъти . Казвам минава, защото в крайна сметка вкопаването на клапаните не е безкраен процес. Измествате петното до момент, в който може да излезете извън стандартните размери на пуловете. Тогава цялото газоразпределение става custom made Затова сервизите свалят глави, но те НЕ правят глави, пращат ги на друго място Още един съвет- когато разбутате 10+ годишни маркучи по вентилацията на картера, сменете ги. Може и да не са ОЕМ, просто нови. Иначе много често, дори и след прекрасен ремон, колата не върви нормално и хвърля грешк.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Яну 18, 2024 4:19 pm |
|
|
|
Страница 2 от 2
|
стр < 1, 2 |
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта |
|