Отговори на тема стр <  1, 2
 Загуба на антифриз и мирис при загрял двигател 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm
Постове: 632
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами според мен има и то не малък. В момента в който духне повечко, почне да качва температурата и минат едни 5минути докато видиш таблото че е в лютеницата! Вътре може да стане криволяк на макс и ремонта да стане доста по скъп ако не и да се наложи направо друг двг. Ама ти си знаеш, колко искаш да си пробваш късмета. Не съм специалист, та немога да давам диагнози - дали тези балончета може да идват от дупка по маркучите някъде(особено след като е миришело на антифриз и някъд еможе да тече), но и да съм сигурно по форумни приказки, трудно се дава точна диагноза :) :beer: Успех и дано е някой малък дявол!

_________________
A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.

Пет Авг 06, 2021 3:50 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 06, 2015 1:44 pm
Постове: 453
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2003г. H6 3.0
Рейтинг: 250
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Kaiser Kar написа:
Няма газ, карам си я на бензин.

Днес направих един тест, който бях пропуснал да направя - запалих я и наблюдавах казанчето в процеса на загравяне. До достигане на работна температура всичко беше наред - без мехурчета и промени в нивото, маркучите меки. Помолих жената да седне и да изфорсира на 3500 оборота - започна да бълбука. На празен ход нищо.


Ще пробвам да сменя капачката на радиатора, но май нещата по-скоро вървят към големия ремонт.

Един последен въпрос - това търпи ли отлагане, в смисъл има ли риск да тотализирам мотора, ако го карам така известно време?

Аз карах със същите симптоми около година,Колата си вървеше и не загряване.След това смених вериги и гарнитури.

Пет Авг 06, 2021 9:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm
Постове: 327
Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз карах повече от 3 години, вдигаше леко температура в най-големите жеги при повече натоварване. Миналото и по-миналото лято я тормозих и в Гърция. Накрая за моя радост хвърли кърпата миналия октомври пред гаража. Включи перките на макс, стрелката се качи на 2 деления преди червеното, беше изтекло доста, беше цялата мокра от към лявата глава. Оставих я да почине 1 час, долях вода в радиатора и разширителя, общо над 1.5 литра, запалих пак и за 5 мин не вдигна над 90 градуса. Закарахме я на ход до сервиза.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Пет Авг 06, 2021 10:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm
Постове: 25
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте!

След като пускам тема, коректно е да дам и развръзка. След близо триседмичен ремонт от вчера съм с нови гарнитури и в работата на колата се усещата редица подобрения - температурата вече е по-ниска (стрелката е леееко наклонена надолу, докато преди вървеше леееко нагоре), при запалване след по-дълъг престой колата работи доста по-стабилно, което отдавам на факта, че вероятно преди е влизала влага в цилиндрите.

Сметката ми е точно 2708 лв., като освен ремонта на главите смених и радиатор, свещи и термостат. Соленко, но нищо в сравнение с това, което можеше да стане, ако роди на магистралата, без да усетя.

Поздрави на всички и благодаря за съветите!
 30

Пет Авг 27, 2021 10:42 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm
Постове: 632
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много безаварийни километри и радост от колицата! :beer: :race:

_________________
A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.

Пет Авг 27, 2021 4:51 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Постове: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравеите колеги!
Автомобила е Форестър SG 158 k.s. BI FUEL
Снощи като се прибирах от София по магистралата изведнъж се появи силна миризма на газ..веднага прехвърлих на бензин,миризмата изчезна.След няколко км.спрях в авариината лента вдигнах капака и видях че антифриза е прелял от казанчето и бълбукаше..Дръпнах щеката на маслото-чисто,температура на мотор -нормална, изпарителя на газовата-топъл,но пипнах горният мъркуч на радиатора..много МЕК-такъв трябва да бъде когато колата е студена ..Тръгнах отново като вече карам с 80-90 км/ч, само на бензин и постоянно наблюдавам температурата на колата...не се променя нормална е..Да поясня че не съм карал силно в предвид натовареният трафик max 100-120 км/ч.
След изминати 10 км отново спрях и вдигнах капака.Нивото на антифриза беше паднал в казанчето,но стоеше над максимума /а като тъгвах за София го проверих при студен мотор беше между мин и мах./. Прибрах се,сутринта вече мотора студен нивото е отново над максимума,отварям вече и капачката на радиатора има антифриз..вижда се не е до горе ,но ламелите на радиатора са потопени ,ако долея малко което не направих засега ще е наи много 200 гр. за да стигне до гърловината,но това е нормално в предвид че е изхвърлила малко от разширителният съд когато се случи това. Не съм я палил повече .
От това което четох сутринта причините може да са 4 на брои
1.наи лекият е капачката на радиатора в предвид че мъркучите бяха меки при загрял мотор.
2.мембрана на газовата в предвид че замириса на газ когато се случи това.
3.пробив в някое водно съединение,но сутрината теч не открих/огледох я добре/
4.гарнитура на главата...то бях запланувал пролетта да се прави реглаж на клапаните за което е ясно че се сменят тогава гарнитурите,но все още се подготвям с финансите заради етествено високата сума която трябва да се отдели за тази процедура.
Пиша този пост просто да споделя с Вас преживяното и да Ви пожелая наи вече здраве на всички,а другото е по лесно достижимо и все пак ако някои се е сблъсквал точно с този проблем може да напише нещо..Аз така или иначе ще напиша какъв е бил проблема с моят автомобил когато го реша.
Весели празници на всички!

Нед Дек 24, 2023 10:08 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Постове: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Най-вероятно е изпарител. Спираш газта от крана на бутилката, отзад. Местиш антифриз от разширителя в радиатора и наблюдаваш до НГ - най-вероятно няма да има ядове.
Весели празници!
:beer:

_________________
http://www.hostit.bg/
 15

Нед Дек 24, 2023 12:43 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
То, ако е изпарителят, тя газта си спира от клапана на бутилката. По-добре да го изолира от водната с-ма.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Дек 25, 2023 8:16 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Постове: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Спира, ако клапана работи. Моят се оказа, че си пуска газ с и без ток... та затова - да е сигурно :pardon:

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Дек 25, 2023 11:08 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Постове: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Изпарителя на газовата се оказа причината.

Нед Яну 07, 2024 9:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Когато малкият дявол е хванат навреме е добре. А, реглаж клапани със смяна на гарнитури(както си го мислиш) е долна заблуда, набивана от едни лакоми за оборот граждани. Ако направиш реглажа навреме, отварянето на мотора е абсолютно ненужно. Особенно на кола без турбо.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Яну 07, 2024 10:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Постове: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Запланувал съм процедурата за реглаж на клапани,ще е едновременно с обслужването на ремъци и ролки.
Така или иначе при този мотор на този модел това е свързано с вадене на мотора от коша.И навсякъде където съм питал и чел за да има добър резултат,трябва да се шлайфат и главите.
А колко от нас правят реглаж на клапани на 100х.км....защото японеца поне на този модел е сложил табелка на предният капак и го е написал,че на този пробег задължително се прави.Ама ние караме и не го правим навреме,а чакаме симптомите да почнат
и тогава вече от няма и къде или почваме да събираме пари да го правим или решаваме да я продаваме.
Е,аз пък реших да я направят напролет.

Пон Яну 08, 2024 8:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Постове: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Клапани на газ, се правят на 40-50к км макс. Тук се практикува това с махането на главите, защото така се сменят нагорели клапани - понеже се кара до 100к.
Идеята е, че така излиза по-евтино - вади се един път и се прави всичко. Ако някой ви каже, че е задължително да се шлайфат глави - не му вярвайте. Ако е да се проверят главите дали са прави и да се паснат легла на клапани и нови клапани, където е нужно (а на 100к на газ ще има) - да. Но да се шлайфа профилактично... може би на клиентите се казва шлайфане, като се има в предвид ревизия на главата :giggle:
Отделно - колко проверяват дали блока е прав? Ама явно повечето са прави, за да няма после проблеми с гарнитури, след ремонт. :pardon:
Както и да е, просто да спомена :beer:

_________________
http://www.hostit.bg/

Пон Яну 08, 2024 9:04 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Хората се инатят да не си сверяват реалностите, Тони. Тоест не ебават да си проверяват вакуума чат-пат и да правят реглаж навреме. Сервизите не прощават такова нехайство и си връзват кънките със сигурни действия, които обаче струват $$$. Призивът "бъди отговорен собственик на автомобил" в днешно време не работи, защото всички разчитат на манна небесна във фб, тикток и т.н. Първата ми кола изискваше смяна на масло на 6к и проверка/реглаж клапани на 10к. Школа беше, грамадна ако преброим и фабричните дефекти и липсата на гаранция след 10к :)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Яну 08, 2024 9:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 16, 2011 1:04 pm
Постове: 55
Местоположение: Ямбол
Автомобил: legacy'04
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Моята гарнитура е духнала и има точно същите симптоми. Капе под колата по малко, ако не я натискам на магистралата примерно 0.5л/10000 км. Но я карам вече 10 години, вдигна малко капането, но още върви, а купето натрупа оттогава травми, та се отказах да я правя :) Та... може и да ти се размине ремонта, ако си куражлия.

ПП: Двигателят е 2500 кубика от 2004 година

Чет Яну 18, 2024 12:27 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Постове: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Малко насоки за хората, които предприемат този реглаж (DOHC) със свои сили:
Реглажа на клапани минава през два етапа. Първо се измерват хлабините и това може да се направи без да се вади мотор. Ако с окаже, че имате клапан без хлабина, тогава се сваля най-често двигател, разглобявате до клапаните , махате разпредваловете да се затворят всички клапани, измервате плътност на цилиндрите(с компресор и манометър). Ако все още има проблем значи дълбаете по-надолу и сваляте глави. Ако не, регулирате (сменяте/шлайфате пулове за конкретния мотор) и качвате мотора обратно. Този номер минава 1-2 пъти :). Казвам минава, защото в крайна сметка вкопаването на клапаните не е безкраен процес. Измествате петното до момент, в който може да излезете извън стандартните размери на пуловете. Тогава цялото газоразпределение става custom made :giggle:
Затова сервизите свалят глави, но те НЕ правят глави, пращат ги на друго място
Още един съвет- когато разбутате 10+ годишни маркучи по вентилацията на картера, сменете ги. Може и да не са ОЕМ, просто нови. Иначе много често, дори и след прекрасен ремон, колата не върви нормално и хвърля грешк.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Яну 18, 2024 4:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема  стр <  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта



Търсене:
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор