Автор |
Съобщение |
legacy_gl
Регистриран на: Нед Фев 12, 2012 4:36 pm Мнения: 276 Местоположение: Видин
Автомобил: subaru legacy 2.5/2010г.
Рейтинг: 7
|
Колеги да вмъкна още нещо. След смяната на ламбда сондата, започна да гори повече. Трябва ли някаква адаптация или настройка?
|
|
|
Съб Сеп 26, 2020 6:53 pm |
|
|
lizaastar
Регистриран на: Чет Апр 08, 2021 7:58 pm Мнения: 14
Автомобил: outback 2,5 AT 2007
Телефон: 0890342260
Рейтинг: 0
|
Outback 2,5 2006 bifuel BRC фабричен доста изчетох по темата, питането ми е кой е оптималния начин за справяне с проблема -втулки, емулатор, софтуеарно, др. Моля , някой , който е минал по този път да сподели. Колата я взехме преди няколко дена, работи си нормално само досадната грешка се появява вече 2 пъти.
|
|
|
Сря Апр 14, 2021 8:22 am |
|
|
valeri_vachev
Регистриран на: Пон Окт 06, 2014 4:01 pm Мнения: 489 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester III, 2.0 AT 2008
Телефон: 0895674665
Рейтинг: 117
|
Здравей колега, Аз след 5 години триене на тази грешка и всякакви настройки на АГУ, проверка на катализатор и ламбда синда и какво ли още не, сложих втулка за 10 лв и сагата рязко приключи. Също нямах никаква промяна на работата на мотора. Сондата беше мудна, но работеше коректно. Обмислях смяна на сондата, но така и не стигнах до тези заветни 200-300 лв/бр. Успех в начинанието! Поздрави!
_________________ Subaru Outbаck II, 2.5 АТ 2001, 2014-2021 Subaru Forester III, 2.0 AT 2008, 2021-2023 Subaru Outbаck III, 2.5 АТ 2008, 2023-....
|
|
|
Сря Апр 14, 2021 8:31 am |
|
|
lizaastar
Регистриран на: Чет Апр 08, 2021 7:58 pm Мнения: 14
Автомобил: outback 2,5 AT 2007
Телефон: 0890342260
Рейтинг: 0
|
Благодаря за точния отговор. Конкретно втулката каква е?
|
|
|
Сря Апр 14, 2021 2:45 pm |
|
|
brymbrym
Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm Мнения: 168 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
|
valeri_vachev написа: Здравей колега,
Аз след 5 години триене на тази грешка и всякакви настройки на АГУ, проверка на катализатор и ламбда синда и какво ли още не, сложих втулка за 10 лв и сагата рязко приключи. Също нямах никаква промяна на работата на мотора. Сондата беше мудна, но работеше коректно. Обмислях смяна на сондата, но така и не стигнах до тези заветни 200-300 лв/бр. Успех в начинанието!
Поздрави!
[emoji481] [emoji481] [emoji481] За коя сонда става въпрос преди или след катализатора? Къде и как правихте проверка на катализатора? И аз съм същата грешка. :-) Изпратено от моят LM-G710 с помощта на Tapatalk
|
|
|
Сря Апр 14, 2021 7:09 pm |
|
|
valeri_vachev
Регистриран на: Пон Окт 06, 2014 4:01 pm Мнения: 489 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester III, 2.0 AT 2008
Телефон: 0895674665
Рейтинг: 117
|
_________________ Subaru Outbаck II, 2.5 АТ 2001, 2014-2021 Subaru Forester III, 2.0 AT 2008, 2021-2023 Subaru Outbаck III, 2.5 АТ 2008, 2023-....
|
15
|
|
Чет Апр 15, 2021 8:54 am |
|
|
lizaastar
Регистриран на: Чет Апр 08, 2021 7:58 pm Мнения: 14
Автомобил: outback 2,5 AT 2007
Телефон: 0890342260
Рейтинг: 0
|
|
Чет Апр 15, 2021 5:54 pm |
|
|
zk.
|
Втулките се справят при 16-битовите компютри, до 2003-2005 зависи от модела. При 32-битовите "успехът" им е променлив.
_________________ Zubaru.tuninK
|
15
|
|
Чет Апр 15, 2021 8:10 pm |
|
|
brymbrym
Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm Мнения: 168 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
|
plaskom написа: А може да са заминали катализаторите. И при мен тази грешка излизаше периодично въпреки всички настройки на газовата и т.н.. Докато накрая си купих нови катализатори, смених ги и забравих за тази грешка. Мисля си че найстина след пробег над 200 хиляди км. със сигурност няма как катализаторите да са в добро състояние . Има голяма вероятност от там да идва тази гадна грешка. Ако някой може да сподели и даде насоки за варианти за смяна на катализаторите било то direct fit или universal. Запитах за MAGNAFLOW но все още нямам отговор
|
|
|
Чет Апр 15, 2021 9:20 pm |
|
|
lizaastar
Регистриран на: Чет Апр 08, 2021 7:58 pm Мнения: 14
Автомобил: outback 2,5 AT 2007
Телефон: 0890342260
Рейтинг: 0
|
Това са четирите страници относно диагностиката на грешката.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пет Апр 16, 2021 8:27 am |
|
|
ico_tech
|
Колега, ти си тръгнал по един от пътищата за проверка - това е предложение на Субару и обикновено не води до никъде. Помисли какъв ти е реалният пробег - в Италия и след това. Преди да измерваш електрични величини на 15 годишни сензори, измери физични, които да позволят отправна точка. Например: - какъв ти е разхода на масло - има ли чернилка в аспуха - колко е температурата преди катализатора и на самия катализатор при загряла кола - на каква смес работи "НЕфабричната" газова и в какво състояние е - сменял ли си свещи и какво показва свещта относно горивния процес в цилиндрите. Това е доста дразнеща грешка, но тя има дълга опашка - в интернет можеш да се объркаш от проби - грешки при решаване на този проблем. За производителя е най-лесно - измерете това, ако не, сменете Сега, ако просто искаш да ти изгасне чека - .zk е твоя човек. Но тази грешка произтича от общосоматично (като аналогия с човека) неразположение на двигателя, което тръгва от съвсем прозаични причини (според мен) - Субару Италия, манталитета в Италия и желанието на Субару да предложи нещо, което не може - интервал на смяна на масло на 15000 км в Европа. След гаранционният период италианската цинция вече спира да сменя масло, само долива. Това, в съчетание с по-високия термичен режим при газ .... абе смятам, че разбираш накъде отива работа
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Апр 16, 2021 9:12 am |
|
|
lizaastar
Регистриран на: Чет Апр 08, 2021 7:58 pm Мнения: 14
Автомобил: outback 2,5 AT 2007
Телефон: 0890342260
Рейтинг: 0
|
Колата е карана е Италия 4 години и 110000 километра и има сервизна книжка. Последните 10 години е в БГ и е подържана адекватно . Километрите са 303 хиляди. Чернилка в аспуха няма. Разхода на масло ще стане ясен впоследствие. Свещите са сменени с такива , каквито пише в книжката. Старите бяха същите и в добро състояние. Относо газовата ,сменени са двата филтъра. Изпарителя е сменян преди 2 години. "НЕфабричната" газова не ми е много ясна. Има книжка Субару за газта, така че по фабрична няма на къде. Доколкото разбрах, клапаните на bifuela били други и уредбата я поставял дилъра на Субару в Италия. Разхода и динамиката са ОК. Като че ли оборотите са малко ниски- около 500 и има един лек лаг в ускорението, но минимален. Не ми е ясно тези газови уредби кой ги подържа, вероятно официалния представител на BRC в Пловдив? Ако някой има опит, моля да сподели.
|
|
|
Пет Апр 16, 2021 9:36 am |
|
|
ico_tech
|
Перфектно значи. Сега слизаш под колата и измерваш температурата на катализатора между сондите и на тръбите преди него и веднага ще разбереш колко работа върши КАТ на 300 000 км. Това с клапаните - ако можеш дай линк къде си го прочел. Да не би да е за Форестър Bi Fuel ? . Твоят мотор няма драма с реглажа на клапаните и много бих се учудил някой да си мръдне пръста и да ги смени. Апропо - проблема е в седлата. Замери вакуум и AFR и ще се разбере за какво иде реч. НЕфабрична - значи, че Томошахиро в Гунма (произволен инженер в завода в Япония) хабер няма, че тая кола върви на газ За поддръжка - периферия на "фабричната" можеш да сменяш, но компа... трудно. Ама пък пробвай при официалния представител. Успех!
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Апр 16, 2021 11:26 am |
|
|
Vmax
|
lizaastar написа: Колата е карана е Италия 4 години и 110000 километра и има сервизна книжка. Последните 10 години е в БГ и е подържана адекватно . Километрите са 303 хиляди. Чернилка в аспуха няма. Разхода на масло ще стане ясен впоследствие. Свещите са сменени с такива , каквито пише в книжката. Старите бяха същите и в добро състояние. Относо газовата ,сменени са двата филтъра. Изпарителя е сменян преди 2 години. "НЕфабричната" газова не ми е много ясна. Има книжка Субару за газта, така че по фабрична няма на къде. Доколкото разбрах, клапаните на bifuela били други и уредбата я поставял дилъра на Субару в Италия. Разхода и динамиката са ОК. Като че ли оборотите са малко ниски- около 500 и има един лек лаг в ускорението, но минимален. Не ми е ясно тези газови уредби кой ги подържа, вероятно официалния представител на BRC в Пловдив? Ако някой има опит, моля да сподели. Кола с газ в Италия се купува нова ако ще прави по 50 000 + км на година поне, така че забрави за достоверността на тези 110 000км. Фабрична газова уредба на Субару няма - това което има е допълнително монтирана от дилъра газова БРЦ с гаранция от дилъра, а не Субару. На някои коли са действително с усилени клапани, но не е ясно на кои. Ако си от района на Пловдив - има сервиз на БРЦ, ще е добре да я погледнат, защото колкото и страници от сервизното ръководство да прочетеш за проблема си - няма да намериш инфо за газов инжекцион в него. Има читав сервиз в Пловдив - виж темата за сервизи. Процедира са по следния начин : 1. Минаваш през сервиз на БРЦ, за да е ясно че уредбата е ОК ( това че са сменени 2 филтъра нищо не променя, факта че е сменен изпарител означава само че колата е с голям пробег и поставя съмнение върху инжекторите ). 2. Минаваш през сервиз специализиран в Субару за диагностика на автомобила, за да си сигурен че всичко е ок. Ако проблема с О2 датика все още не е отстранен: 3. Четеш темата на zk. и се разбирате да ти реши проблема ( писал е по-горе в темата ), ама нещо не зацепвате какво ви казва... И на последно място, но първо по важност - ползвайте търсачката и четете преди да си купите кола и след това, че аман от писатели. Толкова ли не си цените парите и времето, че не отделяте време да се образовате поне малко... А всичко е изписано и налично...
|
|
|
Пет Апр 16, 2021 11:31 am |
|
|
lizaastar
Регистриран на: Чет Апр 08, 2021 7:58 pm Мнения: 14
Автомобил: outback 2,5 AT 2007
Телефон: 0890342260
Рейтинг: 0
|
Сложихме втулка, г-образна бронз с дифтунка 18 лева от ОЛХ, засега след 400 километра грешката не се е появила. Също и клапаните имаха нужда от реглаж. След регулирането изчезна неравномерната работа на мотора на ниски обороти , както и един лаг при ускорение/ леко се замисляше и тогава тръгваше/.
|
|
|
Нед Май 09, 2021 9:12 am |
|
|
Vmax
|
lizaastar написа: Сложихме втулка, г-образна бронз с дифтунка 18 лева от ОЛХ, засега след 400 километра грешката не се е появила. Също и клапаните имаха нужда от реглаж. След регулирането изчезна неравномерната работа на мотора на ниски обороти , както и един лаг при ускорение/ леко се замисляше и тогава тръгваше/. Дано са ти проверили и първата ламбда сонда, защото ако не е сменяна, то отдавна е пътник, а тя също участва по веригата в проблема. Диагностиката и не се прави на приципа има ли грешка, а в движение и то от човек с опит.
|
|
|
Нед Май 09, 2021 2:43 pm |
|
|
lizaastar
Регистриран на: Чет Апр 08, 2021 7:58 pm Мнения: 14
Автомобил: outback 2,5 AT 2007
Телефон: 0890342260
Рейтинг: 0
|
От къде може да се купи свястна сонда. В ибей гледам има доста евтини, щевършат ли работа.
|
|
|
Вто Май 11, 2021 11:20 am |
|
|
Boyko_
Регистриран на: Съб Авг 29, 2015 5:29 pm Мнения: 39 Местоположение: Мордор
Автомобил: Legacy '05 Spec B
Рейтинг: 23
|
Колега, разгледай форума. По-специално може да видиш тази тема viewtopic.php?f=4&t=18557Не знам с кой мотор си и дали за 2.0/2.5/3.0 са еднакви, но ибей е опция. Имай предвид, че има сонди в алиекспрес за по 15 долара - съмнява ме обаче да доведат до положителен развой.
|
|
|
Вто Май 11, 2021 11:24 am |
|
|
azmarto
Регистриран на: Съб Фев 28, 2009 6:45 pm Мнения: 238 Местоположение: София
Автомобил: Форестър 2006 2.0Х 158кс.
Рейтинг: 10
|
|
Вто Май 11, 2021 11:28 am |
|
|
lizaastar
Регистриран на: Чет Апр 08, 2021 7:58 pm Мнения: 14
Автомобил: outback 2,5 AT 2007
Телефон: 0890342260
Рейтинг: 0
|
Моя майстор твърди, че китайците доста добре се справяли вече.
|
|
|
Вто Май 11, 2021 12:42 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта |
|