Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 1:06 pm



Отговори на тема  [ 41 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
 Грешка P0420 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm
Мнения: 168
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте, маже ли малко помощ?
През последната година няколко пъти ми светна чека с грешка P0420- Powertrain , Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1), с ELM OBD2 Bluetooth и Torque до сега само триех грешките.
Става въпрос за автомобил Outback 2.5 ,B13, 2009, BiFuel .
След последното излизане на грешка P0420, реших да се ограмотя за смисъла на това "ниска ефективност на катализатора" изгледах няколко клипчета в нета като тези цък 1 , цък 2 и на всякъде се говори за показанията на първа и втора О2 сонди и какви трябва да бъдат показанията.
На Torque в Realtime Information пуснах да наплодявам О2 Sensor 1 (О2 1X1 V) и О2 Sensor 2 (О2 1X2 V) .

1.Това което ме озадачи ,че О2 Sensor 1 не се визуализира на графиката дуката О2 Sensor 2 текът реални(живи) данни. Може ли проблема да не излиза на графиката да е в софтуера Torque? Ако сондата Sensor 1 не работи най-вероятно трябва да ми изписва друга грешка! :-?
2. При работа на бензин на около 2200об. О2 Sensor 2 е равномерна ст-ст около 0,8-0,9 без отскоци !!!
Прикачени файлове:
1- бензин 2199об.jpg

3. При работа на газ около 2200об. О2 Sensor 2 започва да се държи неравномерно
Прикачени файлове:
2- газ 2210об.jpg

Прикачени файлове:
3- газ 2282об.jpg

4.Същевременно когато искам да добавя нова графика излизат някакви показания за първа сонда
Прикачени файлове:
4.jpg

О2 Sensor 1 wide range Voltage Latest Value : 2.8V
О2 Sensor 1 Equivalence Ratio Latest value:1

Това което ме притеснява е защо няма показание на графиката за първа сонда и защо показанията на втора сонда при газ са неравномерни. Да не би да има неправилно горене на газ?
Не усещам разлика в поведението на двигателя на газ и бензин. Имам равномерен празен ход. Също ми направи впечатление, че Catalyst Temperature (bank 1, Sensor 1) в движение вдига до 600-620C. Това нормално ли е?
Автомобила е на 195к км.Свещите са на 30 000км. NGK "5" (в белия сервиз неми казаха какви точно са :pardon: ) не знам дали са причуквани на 0,8 , кабелите и бобините са оригиналните и не са сменяни!


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Яну 22, 2020 3:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Гледай с читава апаратура или поне един kkl кабел с freessm. Тва е ташак.

Сря Яну 22, 2020 4:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мини през газаджия да я прегледа в движение и ще разбереш. Ако не е сменявано нищо идва ред на инжектори и/или изпарител
 15

Сря Яну 22, 2020 7:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm
Мнения: 168
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Kъм колегата vizor , както очаквах с Freessm няма разлика в показанията на бензин и газ Rear O2 Sensor Voltage, също така и не ми дава опция да избера първа сонда!!!
Показанията на газ пак подскачат в голям диапазон. Така че и Torque си показва реални данни и си върши работа в някава степен! :)
Прикачени файлове:
бензин.jpg

Прикачени файлове:
газ.jpg

Сменял съм изпарителя преди 40к км а инжекторите преди 30k км, първа сонда преди 70k км !

Може ли според вас свещите да не са държат адекватно на газ, а да си пасват добре на бензин, но въпреки това не усещам разлика във вървенето на автомобила на газ и бензин.
И защо не виждам тази първа сонда :-?


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Яну 23, 2020 10:20 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Интересно защо не дава да се избира предна сонда. Задната, за да анализираш горивовъздушна смес е малко зор.
Проблема е, че тея bi-fuel идиотщини може да правят грижа като цяло макар и доста висок клас уредба да е монтирана.

До колкото виждам в екуто ти имаш калибриране на нормална предна сонда. Скалирането е същото като на нормалните денсо екута. Всичко си изглежда нормално и би трябвало да я чете. Бих пробвал и с ромрайдъра

Чет Яну 23, 2020 11:01 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега,

А пробва ли да изключиш газовата ( бушона ) и тогава да пробваш диагностиката?
Каква е новата сонда и след монтажа проверихте ли показанията?

Чет Яну 23, 2020 1:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am
Мнения: 273
Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От графиките ясно се вижда, че проблема е на газ. Сигурно някоя дюза пуска повечко газ и заради догарянето в катализатора дава такива отклонения на газ.
Поне на пръв поглед изглежда малко вероятно проблема да е в катализатора или 2-рата сонда.
И аз съветвам посещение при газаджия.

_________________
The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.

Чет Яну 23, 2020 1:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm
Мнения: 168
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Да попитам ако първата сонда не работи , със сигурност ли щеше да изплюе грешка? Има ли случай тя да се повреди частично и да не дава грешка ? Ще пробвам и с други софтуери дано се обади.
Лошото е че моя компютър на газовата е заключен фабрично и никакви настройки не могат да се правят! Ще ида отново на газаджия, но той най-вероятно ще ми каже че няма проблем щом колата си върви и няма оплаквания . :(
Темата е чекна заради че от време на време ми изплюва грешка P0420.

Чет Яну 23, 2020 4:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вчера смених предна сонда на голф 6тси, за която нямаше никакви грешки относно нея, само P0420, но колата бачкаше на смеси 11/1(и надолу) с прекъсвания и ужасен разход на гориво. Реално работи, но подава силно грешни данни към ецу-то. В порше запад му казали "нищо й няма, всичко е нормално" ROFL Сложих нова NGK и след кратка адаптация колата заспа. Сега си държи 14,7/1 на празен ход. Я, сподели каква ти е предната сонда?
P.S. Тони по последни клюки може да отключва някои БРЦ-та ;)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Яну 23, 2020 7:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
brymbrym написа:
Да попитам ако първата сонда не работи , със сигурност ли щеше да изплюе грешка? Има ли случай тя да се повреди частично и да не дава грешка ? Ще пробвам и с други софтуери дано се обади.
Лошото е че моя компютър на газовата е заключен фабрично и никакви настройки не могат да се правят! Ще ида отново на газаджия, но той най-вероятно ще ми каже че няма проблем щом колата си върви и няма оплаквания . :(
Темата е чекна заради че от време на време ми изплюва грешка P0420.


Тази грешка е проклятието на всички газирани коли. В масовия случай се дължи на обедняване.
Просто отиди на газаджия

Относно сондата - не е задължително да мята грешка за нея, но може да е ленива. Не е нормално да не се “вижда” на диагностика, затова махни бушона на газовата и я пусни на диагностика

Чет Яну 23, 2020 9:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А може да са заминали катализаторите. И при мен тази грешка излизаше периодично въпреки всички настройки на газовата и т.н.. Докато накрая си купих нови катализатори, смених ги и забравих за тази грешка.
;)

Чет Яну 23, 2020 9:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm
Мнения: 168
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Първата сонда която съм сменял е оригинална ОЕМ 22641АА360, поръчах я по номер от Mimo13 така че най-вероятно е такава. Тогава в Subaruland ми казаха че предната била ленива и затова се налага да се смених с тази която е в момента. Тогава не съм се интересувал дали са я проверявали показанията изцяло съм се доверил. :) Може и от тогава да не е работила както трябва.
Може ли сега да е наред смяната и на втората сонда след катализатора. На колко километра се сменя обикновено? Някъде четох че нейните данни се използват при автомобили с нормите Евро-4 и по-високи. В такива автомобили показанията се използват не само за диагностика, но и за по-точна корекция на горивната смес с цел повишаване на ефективността на неутрализирането на газове.

Да подскажете къде е може да е този предпазител на газовата да пробвам и този вариант да ли ще се появи първата сонда :)

Ще пробвам и в Dunev . Имат проверка на изправността на катализатора с измерване на налягането преди катализатора :-? май имат и термична снимка. Дано не съм го прецакал заради калпави сонди :-~

Чет Яну 23, 2020 10:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Бушона на газовата е обикновено до акумулатора. Но щом не знаеш със сигурност кой е, по добре не пишай.
Мини през Тони да я види - той знае какво да гледа.
Щом си я сменял при Агента и е ОЕМ значи е направена както трябва - вариант е и от там да минеш да я закачат. Няма как да не се вижда.
Втората сонда играе в смесообразуването при по новите коли, но не е гаранция че със смяната ще се отстрани и проблема с грешката.

Логиката казва да минеш първо през газаджия, ако смесите на газ в движение са ти ок, то се търси проблема във втора сонда или в катализатор, макар че колата не е толкова стара и не е дизел.

Чет Яну 23, 2020 11:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
.........
Логиката казва да минеш първо през газаджия, ако смесите на газ в движение са ти ок, то се търси проблема във втора сонда или в катализатор, макар че колата не е толкова стара и не е дизел.


Направи това, което казва колегата. Ако всичко е наред най-лесното решение е с втулка на втората сонда.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Пет Яну 24, 2020 10:48 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 12, 2012 4:36 pm
Мнения: 276
Местоположение: Видин
Автомобил: subaru legacy 2.5/2010г.
Рейтинг: 7
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Колеги пускам круиз контрола и след 5 км максимум се гаси и започва да мига! Изписва грешка Р0420.
Смених ламбда сондата (нова на денсо) и пак същото.
Ако не го включвам не дава грешка
Колата е легаси 2.0r 2006г.
Някой имал ли е сходен проблем?

Вто Сеп 01, 2020 8:09 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
P0420 е грешка за неефективен катализатор. Или наистина е кьопав, или караш на бедни смеси, ако изключим цепки по генерацията и т.н.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Сеп 01, 2020 5:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 12, 2012 4:36 pm
Мнения: 276
Местоположение: Видин
Автомобил: subaru legacy 2.5/2010г.
Рейтинг: 7
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Трябва да го махна или да опитам да го изчистя!
Генерацията няма цепки

Сря Сеп 02, 2020 6:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Трябва ти диагностик, който да открие проблема, не да правиш прибързани действия :) Освен катализатора съм ти дал и друга насока ;)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Сеп 02, 2020 11:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
legacy_gl написа:
Колеги пускам круиз контрола и след 5 км максимум се гаси и започва да мига! Изписва грешка Р0420.
Смених ламбда сондата (нова на денсо) и пак същото.
Ако не го включвам не дава грешка
Колата е легаси 2.0r 2006г.
Някой имал ли е сходен проблем?

viewtopic.php?f=10&t=23266
Това е решението

Пет Сеп 04, 2020 6:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 12, 2012 4:36 pm
Мнения: 276
Местоположение: Видин
Автомобил: subaru legacy 2.5/2010г.
Рейтинг: 7
Разчитай на мен
Отговори с цитат
:good:

Пон Сеп 07, 2020 10:31 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 41 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Marto_180 и 32 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор