Автор |
Съобщение |
legacy_gl
Регистриран на: Нед Фев 12, 2012 4:36 pm Мнения: 276 Местоположение: Видин
Автомобил: subaru legacy 2.5/2010г.
Рейтинг: 7
|
Колеги да вмъкна още нещо. След смяната на ламбда сондата, започна да гори повече. Трябва ли някаква адаптация или настройка?
|
|
|
Съб Сеп 26, 2020 6:53 pm |
|
|
lizaastar
Регистриран на: Чет Апр 08, 2021 7:58 pm Мнения: 14
Автомобил: outback 2,5 AT 2007
Телефон: 0890342260
Рейтинг: 0
|
Outback 2,5 2006 bifuel BRC фабричен доста изчетох по темата, питането ми е кой е оптималния начин за справяне с проблема -втулки, емулатор, софтуеарно, др. Моля , някой , който е минал по този път да сподели. Колата я взехме преди няколко дена, работи си нормално само досадната грешка се появява вече 2 пъти.
|
|
|
Сря Апр 14, 2021 8:22 am |
|
|
valeri_vachev
Регистриран на: Пон Окт 06, 2014 4:01 pm Мнения: 489 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester III, 2.0 AT 2008
Телефон: 0895674665
Рейтинг: 117
|
Здравей колега, Аз след 5 години триене на тази грешка и всякакви настройки на АГУ, проверка на катализатор и ламбда синда и какво ли още не, сложих втулка за 10 лв и сагата рязко приключи. Също нямах никаква промяна на работата на мотора. Сондата беше мудна, но работеше коректно. Обмислях смяна на сондата, но така и не стигнах до тези заветни 200-300 лв/бр. Успех в начинанието! Поздрави!
_________________ Subaru Outbаck II, 2.5 АТ 2001, 2014-2021 Subaru Forester III, 2.0 AT 2008, 2021-2023 Subaru Outbаck III, 2.5 АТ 2008, 2023-....
|
|
|
Сря Апр 14, 2021 8:31 am |
|
|
lizaastar
Регистриран на: Чет Апр 08, 2021 7:58 pm Мнения: 14
Автомобил: outback 2,5 AT 2007
Телефон: 0890342260
Рейтинг: 0
|
Благодаря за точния отговор. Конкретно втулката каква е?
|
|
|
Сря Апр 14, 2021 2:45 pm |
|
|
brymbrym
Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm Мнения: 168 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
|
valeri_vachev написа: Здравей колега,
Аз след 5 години триене на тази грешка и всякакви настройки на АГУ, проверка на катализатор и ламбда синда и какво ли още не, сложих втулка за 10 лв и сагата рязко приключи. Също нямах никаква промяна на работата на мотора. Сондата беше мудна, но работеше коректно. Обмислях смяна на сондата, но така и не стигнах до тези заветни 200-300 лв/бр. Успех в начинанието!
Поздрави!
[emoji481] [emoji481] [emoji481] За коя сонда става въпрос преди или след катализатора? Къде и как правихте проверка на катализатора? И аз съм същата грешка. :-) Изпратено от моят LM-G710 с помощта на Tapatalk
|
|
|
Сря Апр 14, 2021 7:09 pm |
|
|
valeri_vachev
Регистриран на: Пон Окт 06, 2014 4:01 pm Мнения: 489 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester III, 2.0 AT 2008
Телефон: 0895674665
Рейтинг: 117
|
_________________ Subaru Outbаck II, 2.5 АТ 2001, 2014-2021 Subaru Forester III, 2.0 AT 2008, 2021-2023 Subaru Outbаck III, 2.5 АТ 2008, 2023-....
|
15
|
|
Чет Апр 15, 2021 8:54 am |
|
|
lizaastar
Регистриран на: Чет Апр 08, 2021 7:58 pm Мнения: 14
Автомобил: outback 2,5 AT 2007
Телефон: 0890342260
Рейтинг: 0
|
|
Чет Апр 15, 2021 5:54 pm |
|
|
zk.
|
Втулките се справят при 16-битовите компютри, до 2003-2005 зависи от модела. При 32-битовите "успехът" им е променлив.
_________________ Zubaru.tuninK
|
15
|
|
Чет Апр 15, 2021 8:10 pm |
|
|
brymbrym
Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm Мнения: 168 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
|
plaskom написа: А може да са заминали катализаторите. И при мен тази грешка излизаше периодично въпреки всички настройки на газовата и т.н.. Докато накрая си купих нови катализатори, смених ги и забравих за тази грешка. Мисля си че найстина след пробег над 200 хиляди км. със сигурност няма как катализаторите да са в добро състояние . Има голяма вероятност от там да идва тази гадна грешка. Ако някой може да сподели и даде насоки за варианти за смяна на катализаторите било то direct fit или universal. Запитах за MAGNAFLOW но все още нямам отговор
|
|
|
Чет Апр 15, 2021 9:20 pm |
|
|
lizaastar
Регистриран на: Чет Апр 08, 2021 7:58 pm Мнения: 14
Автомобил: outback 2,5 AT 2007
Телефон: 0890342260
Рейтинг: 0
|
Това са четирите страници относно диагностиката на грешката.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пет Апр 16, 2021 8:27 am |
|
|
ico_tech
|
Колега, ти си тръгнал по един от пътищата за проверка - това е предложение на Субару и обикновено не води до никъде. Помисли какъв ти е реалният пробег - в Италия и след това. Преди да измерваш електрични величини на 15 годишни сензори, измери физични, които да позволят отправна точка. Например: - какъв ти е разхода на масло - има ли чернилка в аспуха - колко е температурата преди катализатора и на самия катализатор при загряла кола - на каква смес работи "НЕфабричната" газова и в какво състояние е - сменял ли си свещи и какво показва свещта относно горивния процес в цилиндрите. Това е доста дразнеща грешка, но тя има дълга опашка - в интернет можеш да се объркаш от проби - грешки при решаване на този проблем. За производителя е най-лесно - измерете това, ако не, сменете Сега, ако просто искаш да ти изгасне чека - .zk е твоя човек. Но тази грешка произтича от общосоматично (като аналогия с човека) неразположение на двигателя, което тръгва от съвсем прозаични причини (според мен) - Субару Италия, манталитета в Италия и желанието на Субару да предложи нещо, което не може - интервал на смяна на масло на 15000 км в Европа. След гаранционният период италианската цинция вече спира да сменя масло, само долива. Това, в съчетание с по-високия термичен режим при газ .... абе смятам, че разбираш накъде отива работа
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Апр 16, 2021 9:12 am |
|
|
lizaastar
Регистриран на: Чет Апр 08, 2021 7:58 pm Мнения: 14
Автомобил: outback 2,5 AT 2007
Телефон: 0890342260
Рейтинг: 0
|
Колата е карана е Италия 4 години и 110000 километра и има сервизна книжка. Последните 10 години е в БГ и е подържана адекватно . Километрите са 303 хиляди. Чернилка в аспуха няма. Разхода на масло ще стане ясен впоследствие. Свещите са сменени с такива , каквито пише в книжката. Старите бяха същите и в добро състояние. Относо газовата ,сменени са двата филтъра. Изпарителя е сменян преди 2 години. "НЕфабричната" газова не ми е много ясна. Има книжка Субару за газта, така че по фабрична няма на къде. Доколкото разбрах, клапаните на bifuela били други и уредбата я поставял дилъра на Субару в Италия. Разхода и динамиката са ОК. Като че ли оборотите са малко ниски- около 500 и има един лек лаг в ускорението, но минимален. Не ми е ясно тези газови уредби кой ги подържа, вероятно официалния представител на BRC в Пловдив? Ако някой има опит, моля да сподели.
|
|
|
Пет Апр 16, 2021 9:36 am |
|
|
ico_tech
|
Перфектно значи. Сега слизаш под колата и измерваш температурата на катализатора между сондите и на тръбите преди него и веднага ще разбереш колко работа върши КАТ на 300 000 км. Това с клапаните - ако можеш дай линк къде си го прочел. Да не би да е за Форестър Bi Fuel ? . Твоят мотор няма драма с реглажа на клапаните и много бих се учудил някой да си мръдне пръста и да ги смени. Апропо - проблема е в седлата. Замери вакуум и AFR и ще се разбере за какво иде реч. НЕфабрична - значи, че Томошахиро в Гунма (произволен инженер в завода в Япония) хабер няма, че тая кола върви на газ За поддръжка - периферия на "фабричната" можеш да сменяш, но компа... трудно. Ама пък пробвай при официалния представител. Успех!
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Апр 16, 2021 11:26 am |
|
|
Vmax
|
lizaastar написа: Колата е карана е Италия 4 години и 110000 километра и има сервизна книжка. Последните 10 години е в БГ и е подържана адекватно . Километрите са 303 хиляди. Чернилка в аспуха няма. Разхода на масло ще стане ясен впоследствие. Свещите са сменени с такива , каквито пише в книжката. Старите бяха същите и в добро състояние. Относо газовата ,сменени са двата филтъра. Изпарителя е сменян преди 2 години. "НЕфабричната" газова не ми е много ясна. Има книжка Субару за газта, така че по фабрична няма на къде. Доколкото разбрах, клапаните на bifuela били други и уредбата я поставял дилъра на Субару в Италия. Разхода и динамиката са ОК. Като че ли оборотите са малко ниски- около 500 и има един лек лаг в ускорението, но минимален. Не ми е ясно тези газови уредби кой ги подържа, вероятно официалния представител на BRC в Пловдив? Ако някой има опит, моля да сподели. Кола с газ в Италия се купува нова ако ще прави по 50 000 + км на година поне, така че забрави за достоверността на тези 110 000км. Фабрична газова уредба на Субару няма - това което има е допълнително монтирана от дилъра газова БРЦ с гаранция от дилъра, а не Субару. На някои коли са действително с усилени клапани, но не е ясно на кои. Ако си от района на Пловдив - има сервиз на БРЦ, ще е добре да я погледнат, защото колкото и страници от сервизното ръководство да прочетеш за проблема си - няма да намериш инфо за газов инжекцион в него. Има читав сервиз в Пловдив - виж темата за сервизи. Процедира са по следния начин : 1. Минаваш през сервиз на БРЦ, за да е ясно че уредбата е ОК ( това че са сменени 2 филтъра нищо не променя, факта че е сменен изпарител означава само че колата е с голям пробег и поставя съмнение върху инжекторите ). 2. Минаваш през сервиз специализиран в Субару за диагностика на автомобила, за да си сигурен че всичко е ок. Ако проблема с О2 датика все още не е отстранен: 3. Четеш темата на zk. и се разбирате да ти реши проблема ( писал е по-горе в темата ), ама нещо не зацепвате какво ви казва... И на последно място, но първо по важност - ползвайте търсачката и четете преди да си купите кола и след това, че аман от писатели. Толкова ли не си цените парите и времето, че не отделяте време да се образовате поне малко... А всичко е изписано и налично...
|
|
|
Пет Апр 16, 2021 11:31 am |
|
|
lizaastar
Регистриран на: Чет Апр 08, 2021 7:58 pm Мнения: 14
Автомобил: outback 2,5 AT 2007
Телефон: 0890342260
Рейтинг: 0
|
Сложихме втулка, г-образна бронз с дифтунка 18 лева от ОЛХ, засега след 400 километра грешката не се е появила. Също и клапаните имаха нужда от реглаж. След регулирането изчезна неравномерната работа на мотора на ниски обороти , както и един лаг при ускорение/ леко се замисляше и тогава тръгваше/.
|
|
|
Нед Май 09, 2021 9:12 am |
|
|
Vmax
|
lizaastar написа: Сложихме втулка, г-образна бронз с дифтунка 18 лева от ОЛХ, засега след 400 километра грешката не се е появила. Също и клапаните имаха нужда от реглаж. След регулирането изчезна неравномерната работа на мотора на ниски обороти , както и един лаг при ускорение/ леко се замисляше и тогава тръгваше/. Дано са ти проверили и първата ламбда сонда, защото ако не е сменяна, то отдавна е пътник, а тя също участва по веригата в проблема. Диагностиката и не се прави на приципа има ли грешка, а в движение и то от човек с опит.
|
|
|
Нед Май 09, 2021 2:43 pm |
|
|
lizaastar
Регистриран на: Чет Апр 08, 2021 7:58 pm Мнения: 14
Автомобил: outback 2,5 AT 2007
Телефон: 0890342260
Рейтинг: 0
|
От къде може да се купи свястна сонда. В ибей гледам има доста евтини, щевършат ли работа.
|
|
|
Вто Май 11, 2021 11:20 am |
|
|
Boyko_
Регистриран на: Съб Авг 29, 2015 5:29 pm Мнения: 39 Местоположение: Мордор
Автомобил: Legacy '05 Spec B
Рейтинг: 23
|
Колега, разгледай форума. По-специално може да видиш тази тема viewtopic.php?f=4&t=18557Не знам с кой мотор си и дали за 2.0/2.5/3.0 са еднакви, но ибей е опция. Имай предвид, че има сонди в алиекспрес за по 15 долара - съмнява ме обаче да доведат до положителен развой.
|
|
|
Вто Май 11, 2021 11:24 am |
|
|
azmarto
Регистриран на: Съб Фев 28, 2009 6:45 pm Мнения: 238 Местоположение: София
Автомобил: Форестър 2006 2.0Х 158кс.
Рейтинг: 10
|
|
Вто Май 11, 2021 11:28 am |
|
|
lizaastar
Регистриран на: Чет Апр 08, 2021 7:58 pm Мнения: 14
Автомобил: outback 2,5 AT 2007
Телефон: 0890342260
Рейтинг: 0
|
Моя майстор твърди, че китайците доста добре се справяли вече.
|
|
|
Вто Май 11, 2021 12:42 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|