Автор |
Съобщение |
brymbrym
Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm Мнения: 168 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
|
Здравейте, маже ли малко помощ? През последната година няколко пъти ми светна чека с грешка P0420- Powertrain , Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1), с ELM OBD2 Bluetooth и Torque до сега само триех грешките. Става въпрос за автомобил Outback 2.5 ,B13, 2009, BiFuel . След последното излизане на грешка P0420, реших да се ограмотя за смисъла на това "ниска ефективност на катализатора" изгледах няколко клипчета в нета като тези цък 1 , цък 2 и на всякъде се говори за показанията на първа и втора О2 сонди и какви трябва да бъдат показанията. На Torque в Realtime Information пуснах да наплодявам О2 Sensor 1 (О2 1X1 V) и О2 Sensor 2 (О2 1X2 V) . 1.Това което ме озадачи ,че О2 Sensor 1 не се визуализира на графиката дуката О2 Sensor 2 текът реални(живи) данни. Може ли проблема да не излиза на графиката да е в софтуера Torque? Ако сондата Sensor 1 не работи най-вероятно трябва да ми изписва друга грешка! 2. При работа на бензин на около 2200об. О2 Sensor 2 е равномерна ст-ст около 0,8-0,9 без отскоци !!! Прикачени файлове: 1- бензин 2199об.jpg 3. При работа на газ около 2200об. О2 Sensor 2 започва да се държи неравномерно Прикачени файлове: 2- газ 2210об.jpg Прикачени файлове: 3- газ 2282об.jpg 4.Същевременно когато искам да добавя нова графика излизат някакви показания за първа сонда О2 Sensor 1 wide range Voltage Latest Value : 2.8VО2 Sensor 1 Equivalence Ratio Latest value:1Това което ме притеснява е защо няма показание на графиката за първа сонда и защо показанията на втора сонда при газ са неравномерни. Да не би да има неправилно горене на газ? Не усещам разлика в поведението на двигателя на газ и бензин. Имам равномерен празен ход. Също ми направи впечатление, че Catalyst Temperature (bank 1, Sensor 1) в движение вдига до 600-620C. Това нормално ли е? Автомобила е на 195к км.Свещите са на 30 000км. NGK "5" (в белия сервиз неми казаха какви точно са ) не знам дали са причуквани на 0,8 , кабелите и бобините са оригиналните и не са сменяни!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Сря Яну 22, 2020 3:30 pm |
|
|
vizor
|
Гледай с читава апаратура или поне един kkl кабел с freessm. Тва е ташак.
|
|
|
Сря Яну 22, 2020 4:00 pm |
|
|
Vmax
|
Мини през газаджия да я прегледа в движение и ще разбереш. Ако не е сменявано нищо идва ред на инжектори и/или изпарител
|
15
|
|
Сря Яну 22, 2020 7:06 pm |
|
|
brymbrym
Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm Мнения: 168 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
|
Kъм колегата vizor , както очаквах с Freessm няма разлика в показанията на бензин и газ Rear O2 Sensor Voltage, също така и не ми дава опция да избера първа сонда!!! Показанията на газ пак подскачат в голям диапазон. Така че и Torque си показва реални данни и си върши работа в някава степен! Прикачени файлове: бензин.jpg Прикачени файлове: газ.jpg Сменял съм изпарителя преди 40к км а инжекторите преди 30k км, първа сонда преди 70k км ! Може ли според вас свещите да не са държат адекватно на газ, а да си пасват добре на бензин, но въпреки това не усещам разлика във вървенето на автомобила на газ и бензин. И защо не виждам тази първа сонда
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Чет Яну 23, 2020 10:20 am |
|
|
vizor
|
Интересно защо не дава да се избира предна сонда. Задната, за да анализираш горивовъздушна смес е малко зор. Проблема е, че тея bi-fuel идиотщини може да правят грижа като цяло макар и доста висок клас уредба да е монтирана.
До колкото виждам в екуто ти имаш калибриране на нормална предна сонда. Скалирането е същото като на нормалните денсо екута. Всичко си изглежда нормално и би трябвало да я чете. Бих пробвал и с ромрайдъра
|
|
|
Чет Яну 23, 2020 11:01 am |
|
|
Vmax
|
Колега,
А пробва ли да изключиш газовата ( бушона ) и тогава да пробваш диагностиката? Каква е новата сонда и след монтажа проверихте ли показанията?
|
|
|
Чет Яну 23, 2020 1:45 pm |
|
|
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Мнения: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
|
От графиките ясно се вижда, че проблема е на газ. Сигурно някоя дюза пуска повечко газ и заради догарянето в катализатора дава такива отклонения на газ. Поне на пръв поглед изглежда малко вероятно проблема да е в катализатора или 2-рата сонда. И аз съветвам посещение при газаджия.
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
|
|
|
Чет Яну 23, 2020 1:59 pm |
|
|
brymbrym
Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm Мнения: 168 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
|
Да попитам ако първата сонда не работи , със сигурност ли щеше да изплюе грешка? Има ли случай тя да се повреди частично и да не дава грешка ? Ще пробвам и с други софтуери дано се обади. Лошото е че моя компютър на газовата е заключен фабрично и никакви настройки не могат да се правят! Ще ида отново на газаджия, но той най-вероятно ще ми каже че няма проблем щом колата си върви и няма оплаквания . Темата е чекна заради че от време на време ми изплюва грешка P0420.
|
|
|
Чет Яну 23, 2020 4:26 pm |
|
|
Alxx
|
Вчера смених предна сонда на голф 6тси, за която нямаше никакви грешки относно нея, само P0420, но колата бачкаше на смеси 11/1(и надолу) с прекъсвания и ужасен разход на гориво. Реално работи, но подава силно грешни данни към ецу-то. В порше запад му казали "нищо й няма, всичко е нормално" Сложих нова NGK и след кратка адаптация колата заспа. Сега си държи 14,7/1 на празен ход. Я, сподели каква ти е предната сонда? P.S. Тони по последни клюки може да отключва някои БРЦ-та
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Яну 23, 2020 7:38 pm |
|
|
Vmax
|
brymbrym написа: Да попитам ако първата сонда не работи , със сигурност ли щеше да изплюе грешка? Има ли случай тя да се повреди частично и да не дава грешка ? Ще пробвам и с други софтуери дано се обади. Лошото е че моя компютър на газовата е заключен фабрично и никакви настройки не могат да се правят! Ще ида отново на газаджия, но той най-вероятно ще ми каже че няма проблем щом колата си върви и няма оплаквания . Темата е чекна заради че от време на време ми изплюва грешка P0420. Тази грешка е проклятието на всички газирани коли. В масовия случай се дължи на обедняване. Просто отиди на газаджия Относно сондата - не е задължително да мята грешка за нея, но може да е ленива. Не е нормално да не се “вижда” на диагностика, затова махни бушона на газовата и я пусни на диагностика
|
|
|
Чет Яну 23, 2020 9:22 pm |
|
|
plaskom
|
А може да са заминали катализаторите. И при мен тази грешка излизаше периодично въпреки всички настройки на газовата и т.н.. Докато накрая си купих нови катализатори, смених ги и забравих за тази грешка.
|
|
|
Чет Яну 23, 2020 9:46 pm |
|
|
brymbrym
Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm Мнения: 168 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
|
Първата сонда която съм сменял е оригинална ОЕМ 22641АА360, поръчах я по номер от Mimo13 така че най-вероятно е такава. Тогава в Subaruland ми казаха че предната била ленива и затова се налага да се смених с тази която е в момента. Тогава не съм се интересувал дали са я проверявали показанията изцяло съм се доверил. Може и от тогава да не е работила както трябва. Може ли сега да е наред смяната и на втората сонда след катализатора. На колко километра се сменя обикновено? Някъде четох че нейните данни се използват при автомобили с нормите Евро-4 и по-високи. В такива автомобили показанията се използват не само за диагностика, но и за по-точна корекция на горивната смес с цел повишаване на ефективността на неутрализирането на газове. Да подскажете къде е може да е този предпазител на газовата да пробвам и този вариант да ли ще се появи първата сонда Ще пробвам и в Dunev . Имат проверка на изправността на катализатора с измерване на налягането преди катализатора май имат и термична снимка. Дано не съм го прецакал заради калпави сонди
|
|
|
Чет Яну 23, 2020 10:18 pm |
|
|
Vmax
|
Бушона на газовата е обикновено до акумулатора. Но щом не знаеш със сигурност кой е, по добре не пишай. Мини през Тони да я види - той знае какво да гледа. Щом си я сменял при Агента и е ОЕМ значи е направена както трябва - вариант е и от там да минеш да я закачат. Няма как да не се вижда. Втората сонда играе в смесообразуването при по новите коли, но не е гаранция че със смяната ще се отстрани и проблема с грешката.
Логиката казва да минеш първо през газаджия, ако смесите на газ в движение са ти ок, то се търси проблема във втора сонда или в катализатор, макар че колата не е толкова стара и не е дизел.
|
|
|
Чет Яну 23, 2020 11:36 pm |
|
|
OFFROADER
|
Vmax написа: ......... Логиката казва да минеш първо през газаджия, ако смесите на газ в движение са ти ок, то се търси проблема във втора сонда или в катализатор, макар че колата не е толкова стара и не е дизел. Направи това, което казва колегата. Ако всичко е наред най-лесното решение е с втулка на втората сонда.
_________________ Ремонт на ръчни скоростни кутии. Петър Иванов-нула886495045
|
|
|
Пет Яну 24, 2020 10:48 am |
|
|
legacy_gl
Регистриран на: Нед Фев 12, 2012 4:36 pm Мнения: 276 Местоположение: Видин
Автомобил: subaru legacy 2.5/2010г.
Рейтинг: 7
|
Колеги пускам круиз контрола и след 5 км максимум се гаси и започва да мига! Изписва грешка Р0420. Смених ламбда сондата (нова на денсо) и пак същото. Ако не го включвам не дава грешка Колата е легаси 2.0r 2006г. Някой имал ли е сходен проблем?
|
|
|
Вто Сеп 01, 2020 8:09 am |
|
|
Alxx
|
P0420 е грешка за неефективен катализатор. Или наистина е кьопав, или караш на бедни смеси, ако изключим цепки по генерацията и т.н.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Сеп 01, 2020 5:58 pm |
|
|
legacy_gl
Регистриран на: Нед Фев 12, 2012 4:36 pm Мнения: 276 Местоположение: Видин
Автомобил: subaru legacy 2.5/2010г.
Рейтинг: 7
|
Трябва да го махна или да опитам да го изчистя! Генерацията няма цепки
|
|
|
Сря Сеп 02, 2020 6:05 pm |
|
|
Alxx
|
Трябва ти диагностик, който да открие проблема, не да правиш прибързани действия Освен катализатора съм ти дал и друга насока
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Сеп 02, 2020 11:14 pm |
|
|
dimitrov 1969
Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm Мнения: 464 Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
|
legacy_gl написа: Колеги пускам круиз контрола и след 5 км максимум се гаси и започва да мига! Изписва грешка Р0420. Смених ламбда сондата (нова на денсо) и пак същото. Ако не го включвам не дава грешка Колата е легаси 2.0r 2006г. Някой имал ли е сходен проблем? viewtopic.php?f=10&t=23266Това е решението
|
|
|
Пет Сеп 04, 2020 6:46 pm |
|
|
legacy_gl
Регистриран на: Нед Фев 12, 2012 4:36 pm Мнения: 276 Местоположение: Видин
Автомобил: subaru legacy 2.5/2010г.
Рейтинг: 7
|
|
Пон Сеп 07, 2020 10:31 am |
|
|