Автор |
Съобщение |
Kaiser Kar
Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm Мнения: 25 Рейтинг: 45
|
Здравейте,
С моя H6 все още се опознаваме и не мога да разбера дали някои неща са нормални за него. Забелязвам, че при студен старт отзад се усеща много силна миризма (не мога да преценя дали е на бензин, но теоретично няма на какво друго да е, защото няма дим) в комбинация с високи обороти на празен ход (1500). Оборотите се нормализират веднага с едно леко чукване на педала на газта, но миризмата остава до достигане на работна температура. Миризмата е толкова силна, че отваряне на прозорец е невъзможно. Иначе нямам нито смущения в оборотите, нито притрисане, прекъсване и т.н.
Какбо би могло да бъде? Ламбда? Температурен датчик? Или просто въображаем проблем?
|
|
|
Сря Апр 14, 2021 11:08 am |
|
|
Vmax
|
На този въпрос може да получиш отговор само в сервиз след диагностика.
|
|
|
Сря Апр 14, 2021 11:22 am |
|
|
nikpl
Регистриран на: Пон Окт 19, 2015 11:15 am Мнения: 110 Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0D
Рейтинг: 30
|
И при мен така мирише докато загрее. Ако разберете какво е моля да кажете.
|
|
|
Сря Апр 14, 2021 2:39 pm |
|
|
Biankonero
Регистриран на: Чет Дек 19, 2019 8:55 am Мнения: 153 Местоположение: София
Автомобил: '17 WRX
Рейтинг: 243
|
Бензинов мотор, какво да е. Нормално е, като е студен мотора работи на богато (и харчи на богато ), компа подава доста повече бензин, съответно и изгарянето на сместа не е оптимално, докато не достигне някаква близка до работната температура. От там и доста по-осезаемия мирис, както и първоначалните 1500 оборота (все едно е на смукач).
|
|
|
Сря Апр 14, 2021 3:32 pm |
|
|
iion
|
1500 оборота мисля е нормално за повечето мотори след 2000-ната година горе долу при студен старт. Освен трайна увреда от датчици и ремонт поне при мен ресет на компютъра ( 4-5 мин без акумулатор ) пооправя нещата с твърде богатата смес сутрин.
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Чет Апр 15, 2021 11:25 am |
|
|
Alxx
|
Що пък моята 25 годишна бангия не мирише зле докато загрява и работи на бедно, доста при това(гледано на живи данни)? Описаното си намирисва на проблем, даже и да е в зачатък - Стани е дал ясен отговор. Иска се диагностика от специалист. И не, 1500 не е ок на студено, виж, с 1250 по-бих се съгласил.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Апр 15, 2021 11:29 pm |
|
|
iion
|
Alxx - разбира се си прав, че ако имаш съмнения за ненормална работа на двигателя диагностика е най-добрия подход и те подкрепям с две ръце в тази насока. Коментарът ми по-горе се базира на личен опит - имам 2 автомобилни радости/мъки в живота - Фори'99 2л без охлюв и Фори'06 2.5л с охлюв. Първата мъка имаше подобен на описания проблем - на студен двигател като го запалиш и мирише на бензин отзад доста, после се оправя като стопли. Водих я на диагностика - богата смес на студен двигател с 15-на % над нормата, очаквано. Започват мисли за нова ламбда сонда, MAP сензор, температурни датчици, IACV и т.н. Почистих IACV-то и после ресет и калибрация по процедурата. За моя приятна изненада от тогава старта при студен двигател не е отровен както преди, а съвсем нормален - оттам съвета ми за ресет и ре-калибриране. За празния ход - Фори'99 на студен двигател при запалване празния ход е на ~1250 оборота, на топъл двигател е ~650 без климатик и ~850-900 със. За Фори'06 на студен двигател при запалване празния ход е на ~1500 оборота, на топъл двигател е ~750 със/без климатик. Дали 1500 оборота е нормално за празен ход на суден двигател - явно зависи от от модела и от годината, но за моя '06 Форко и другите ECU дефиниции, които успявам да намеря на сайта на RomRaider - изглежда да е ОК. Това са таблички за зависимостта на оборотите на празен ход от температурата на охладителната течност за Фори'06 2.5л с охлюв и Легаси 2008 spec B. Другите, които отворих са много подобни.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Пет Апр 16, 2021 6:20 am |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Мнения: 324 Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
|
Не съвсем, твоята кола е с по-различни екологични стандарти, за да е ефективен катализатора, трябва да загрее по-бързо, което съм сигурен че знаеш Това е на моята H6-ца една от картите, не съм сигурен за товара за който е мислена (target B), но общо взето всичките 6 таргета си приличат. Само на един максимума е 1100 об/мин. ПП: Изпреварили са ме
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пет Апр 16, 2021 6:48 am |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Мнения: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
Странната миризма на студено ми прилича на загиващ катализатор.
|
|
|
Сря Апр 21, 2021 6:58 am |
|
|
Alxx
|
Няма как да е загиващ, при условие, че студен изобщо не работи по принцип. В интерес на истината, наскоро гледах охлювен СФ, който смърди на студено. IAT с показания -40°(демек умрел) и клапани за реглаж. Изводите оставям на вас.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Апр 21, 2021 8:47 pm |
|
|
srg
|
Колицата има ли каталисти?
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Сря Апр 21, 2021 10:24 pm |
|
|
Kaiser Kar
Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm Мнения: 25 Рейтинг: 45
|
Здравейте! Бях на диагностика миналата седмица - никакви грешки записани, според майстора колата работи безупречно, а да се усеща миризмата вероятната причина е язвичка в един от ауспусите, която позволява на газовете да вървят във всички посоки.
Може би аз съм изкривен, защото доскоро карах дизел с доста по-висок екологичен стандарт, който буквално не миришеше на нищо отзад. А много държа колата ми да не замърсява.
|
|
|
Вто Апр 27, 2021 4:11 pm |
|
|
Alxx
|
Колега, четенето на грешки не е диагностика, ами е...четене на грешки Понятието "диагностика" на прост език е откриване на проблем и включва всички налични методи. Затова по-горе получи съвет да се обърнеш към специализиран в марката сервиз.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Апр 27, 2021 8:06 pm |
|
|
Kaiser Kar
Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm Мнения: 25 Рейтинг: 45
|
Оказа се, че мирисът не е от ауспуха, а от дефектирал о-пръстен на дюза. Добре че не съм се запалил някъде
|
15
|
|
Пет Авг 27, 2021 10:45 am |
|
|