Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 3:13 pm



Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
 Проблем с датчик разпределителен вал 
Автор Съобщение

Регистриран на: Чет Мар 24, 2022 11:20 am
Мнения: 4
Skype: Kostov
Автомобил: Outback B13 H6
Телефон: 0898400187
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте на всички! Имам следния проблем с Outback B13 3.0 от 2005 година, автоматична трансмисия . Колата няма газ. Преди няколко месеца ми светна чека, тракшъна и круиза. След закачване на диагностика се оказа датчик разпределителен вал от пасажерската страна. Изчисти се и около 2 месеца нямаше никакъв проблем. След това започна да зачестява проблема. Към тази грешка само на моменти започна да се появява и P0700, P0725 и missfire на всички цилиндри без трети. Но пак казвам това става доста рядко. Както и гасненето по светофари ( отново на около 7 светвания на P0340 гасне веднъж) . Тогава започва да мига спорт режима и АБС-а . Държа да отбележа, че колата НЕ губеше мощност, нито влизаше в авариен режим. Светват грешките, но колата си върви нормално. Преди 4 дни докато си карам колата изгуби мощност, педала на газта не работеше и след около 10 секунди изгасна. От тогава палене няма и най- неприятното е, че вече не може да се закачи и прочете на диагностика. Диагностиката не открива ECU -то. Преди да се стигне до този проблем колата беше в 3-4 от уж доказаните Субару сервизи. Пробваха с подмяна на въпросния датчик, направиха осцилограма и всичко работи нормално. Придвижих я с пътна помощ до сервиза на мой познат, който ще започва да търси проблема по инсталацията, но вече няколко дни не се е заел и ще помоля за мнения и съвети какво да правя. Да се притеснявам ли за прескочила или разтегната верига, счупен колянов/ разпределителен вал и т.н ? Благодаря предварително!
PS Във всеки сервиз бяха замерили вакуумите, компресията и другите показатели по мотора, и всичко е перфектно на този етап.

Чет Мар 24, 2022 11:37 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами колега, остава да замериш алтернатора. В някои случа тези сензори се окашкват, ако падне волтажа на системата (алтернатора).

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Мар 24, 2022 2:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 24, 2022 11:20 am
Мнения: 4
Skype: Kostov
Автомобил: Outback B13 H6
Телефон: 0898400187
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
А в случая да търся ли проблем по компютъра, тъй като при закачване на диагностика въобще не го намира

Чет Мар 24, 2022 4:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По компютъра не знам, но ако има срив на напрежението може да има въздействие и там.
А иначе весело ли върти стартера?

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Мар 24, 2022 4:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако си я карал така дълго време и е имало проблем с алтернатора, може и да е заминал компютъра.
Виждал съм 16.8волта на B13 H6 със заминал блок за управление на алтернатора.
Ако си го пекъл дълго така компа, не е невъзможно да се е окотил.
Ако сами ще си го правите, сваляте схемата /pinout-a/ от сервизното и почвате да мерите захранването на самия комп на пиновете.
Ако всичко идва, мерите на верига от компа до ОБД-то. Ако и кабелите са ок комп-обд - търсиш комп да го сложиш - да видиш дали ще се появи.
Ако се появи... палиш и се молиш алтернатора да не го опука веднага. Мериш напрежение на самия акумулатор и ако видиш над 14.2-3 - гасиш веднага и първо оправяш алтернатора, после караш и гледаш дали е ОК. :pardon:
Алтернатива е да идеш при Влади при Любо в люлин да го погледне... там ще имат и комп за проба сигурно, но трябва да се разбереш с него предварително.

_________________
http://www.hostit.bg/

Чет Мар 24, 2022 5:09 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Чет Мар 24, 2022 11:20 am
Мнения: 4
Skype: Kostov
Автомобил: Outback B13 H6
Телефон: 0898400187
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
По компютъра не знам, но ако има срив на напрежението може да има въздействие и там.
А иначе весело ли върти стартера?

Върти нормално, да

Пет Мар 25, 2022 3:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Така и така ще я гледа елекричар - нека провери мастър буксата в двигателния отсек, пипкава работа е но е критичен елемент и често има проблеми от там.
Много грешки ти набива да е само от алтернатор...

Пет Мар 25, 2022 4:49 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 24, 2022 11:20 am
Мнения: 4
Skype: Kostov
Автомобил: Outback B13 H6
Телефон: 0898400187
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
valqk написа:
Ако си я карал така дълго време и е имало проблем с алтернатора, може и да е заминал компютъра.
Виждал съм 16.8волта на B13 H6 със заминал блок за управление на алтернатора.
Ако си го пекъл дълго така компа, не е невъзможно да се е окотил.
Ако сами ще си го правите, сваляте схемата /pinout-a/ от сервизното и почвате да мерите захранването на самия комп на пиновете.
Ако всичко идва, мерите на верига от компа до ОБД-то. Ако и кабелите са ок комп-обд - търсиш комп да го сложиш - да видиш дали ще се появи.
Ако се появи... палиш и се молиш алтернатора да не го опука веднага. Мериш напрежение на самия акумулатор и ако видиш над 14.2-3 - гасиш веднага и първо оправяш алтернатора, после караш и гледаш дали е ОК. :pardon:
Алтернатива е да идеш при Влади при Любо в люлин да го погледне... там ще имат и комп за проба сигурно, но трябва да се разбереш с него предварително.

А колега, не е ли необходимо обучение на новия комп, поне аз така разбрах и само това ме спира за пробата само.

Нед Мар 27, 2022 9:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 05, 2017 11:03 pm
Мнения: 7
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колега сама не разбрах смениха ли найстина ли датчика. При мен също беше такава грешка/с H6/, изчистиха при датчика мръсотия/махнаха и грешката/,но не се оправи проблема и накрая смениха датчика. после нямах грижи. Питам те да не би само да са го почистили и върнали стария??

Сря Мар 30, 2022 2:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Окт 03, 2019 7:54 pm
Мнения: 74
Местоположение: Исперих
Автомобил: Форестер SH bi fuel
Телефон: 0894037069
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
chezare111 написа:
Колега сама не разбрах смениха ли найстина ли датчика. При мен също беше такава грешка/с H6/, изчистиха при датчика мръсотия/махнаха и грешката/,но не се оправи проблема и накрая смениха датчика. после нямах грижи. Питам те да не би само да са го почистили и върнали стария??

Колега какъв датчик ти сложиха ОЕМ или афтърмаркет

Сря Мар 30, 2022 4:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 05, 2017 11:03 pm
Мнения: 7
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
djakero написа:
chezare111 написа:
Колега сама не разбрах смениха ли найстина ли датчика. При мен също беше такава грешка/с H6/, изчистиха при датчика мръсотия/махнаха и грешката/,но не се оправи проблема и накрая смениха датчика. после нямах грижи. Питам те да не би само да са го почистили и върнали стария??

Колега какъв датчик ти сложиха ОЕМ или афтърмаркет

ОЕМ, сега всичко е топ и забравих че някога съм имал проблем

Чет Май 26, 2022 7:22 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 11 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: dendim и 23 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор