Автор |
Съобщение |
BLA
Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm Мнения: 135 Рейтинг: 90
|
dendim написа: @BLA - а защо перката на климатика не включва всеки път? Каква е била причината при теб?
Проблем в самата перка беше, оправи се с нова перка. Всъщност не тръгваше втората степен на перката сега като се замисля какво точно ми казаха. Колата беше друга, не знам дали при Субару е същата системата.
|
|
|
Пон Май 23, 2022 12:51 pm |
|
|
angel_che
Регистриран на: Нед Май 16, 2010 10:25 am Мнения: 56 Местоположение: Смолян
Автомобил: Subaru Impreza XV 2011 AT
Рейтинг: 94
|
Вижте си релето което отговаря за включването на перката за климатика. Намира се до релето за компресора. Двете са еднакви. Трябва и двете да са изправни за да работи климатика, затова не им разменяйте позициите, защото само едното ако е дефектирало, пак няма да работи. След като ви изключи перката почукайте корпуса на релето с нещо твърдо, като внимавате да не го счупите. Ако перката тръгне веднага с почукването 100% е от релето. Оригигиналните трудно се намират, но има анолог на Bosch 10лв/бр.
|
|
|
Пон Май 23, 2022 12:54 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
angel_che написа: Вижте си релето което отговаря за включването на перката за климатика. Намира се до релето за компресора. Това е много добра идея. Ще ги прегледам тези релета. Къде се намират - в трапецовидната кутия в двигателния отсек вероятно? Благодаря за жокера! :-) Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Пон Май 23, 2022 1:07 pm |
|
|
angel_che
Регистриран на: Нед Май 16, 2010 10:25 am Мнения: 56 Местоположение: Смолян
Автомобил: Subaru Impreza XV 2011 AT
Рейтинг: 94
|
Да в двигателния отсек са. Това е на Impreza, но и на другите трябва да е там. Контактите им нагарят.
|
15
|
|
Пон Май 23, 2022 1:29 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
angel_che написа: Да в двигателния отсек са. Това е на Impreza, но и на другите трябва да е там. Контактите им нагарят. Благодаря, колега! Ще ги преслушам тези релета... Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Пон Май 23, 2022 1:32 pm |
|
|
nikentce
|
Това ограденото в червено трябва да е за компресора, а за перката на климатика предполагам е това под него - sub fan relay? Прикачени файлове: Forester SH relay scheme.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Май 23, 2022 2:48 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Да, sub fan relay трябва да е.
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Пон Май 23, 2022 3:46 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
angel_che написа: Вижте си релето което отговаря за включването на перката за климатика. Намира се до релето за компресора. Двете са еднакви. Трябва и двете да са изправни за да работи климатика, затова не им разменяйте позициите, защото само едното ако е дефектирало, пак няма да работи. След като ви изключи перката почукайте корпуса на релето с нещо твърдо, като внимавате да не го счупите. Ако перката тръгне веднага с почукването 100% е от релето. Оригигиналните трудно се намират, но има анолог на Bosch 10лв/бр. Не е от релето, поне при мен. Смених го с друго - от фаровете за мъгла, същото е - и пак така (не) работи. При външна температура под 24 градуса климатика май работи нормално, над 24 градуса охлажда перфектно до достигане на зададената температура, компресора се изключва и не се включва повече до следващия рестарт на двигателя. Перките работят и на двете степени. Тези дни ще измия радиатора и кондензатора, по препоръка на колегата Nikentce. Ако не се оправи - D&D service. Интересното е, че и брат ми, който има същия Форестер, се оплаква от същия проблем от седмица... Което ме навежда на мисълта, че при определена степен на зацапване на кондензатора и висока външна температура не може да се осигури достатъчен поток на въздушната струя за охлаждане на фреона. Разсъждавам си само... [emoji2] Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Нед Май 29, 2022 3:36 pm |
|
|
nikentce
|
dendim написа: .. Тези дни ще измия радиатора и кондензатора, по препоръка на колегата Nikentce. Ако не се оправи - D&D service. Интересното е, че и брат ми, който има същия Форестер, се оплаква от същия проблем от седмица... Което ме навежда на мисълта, че при определена степен на зацапване на кондензатора и висока външна температура не може да се осигури достатъчен поток на въздушната струя за охлаждане на фреона. Разсъждавам си само... [emoji2]
При мен засега работи нормално след почистване на кондензатора, но и не съм излизал още извън града на по-дълъг път. Ще дам пак отзиви малко по-нататък като изтествам достатъчно дълго.
|
|
|
Нед Май 29, 2022 4:03 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
nikentce написа: При мен засега работи нормално след почистване на кондензатора, но и не съм излизал още извън града на по-дълъг път. Ще дам пак отзиви малко по-нататък като изтествам достатъчно дълго. При мен в града не работи нормално, веднага се усеща - за 10 минути градско каране. Щом твоят климатик работи нормално в града, при извънградско гарантирано няма да има проблем... [emoji2] Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Нед Май 29, 2022 4:14 pm |
|
|
Noonelololo
Регистриран на: Пет Ное 05, 2010 11:01 am Мнения: 197 Местоположение: Кърджали
Автомобил: Outback H6 2002
Рейтинг: 18
|
Привет колеа nikentce. При мен се случваше следното. Няма значение дали рестартирам двигателя или климатика, това не оказваше влияние. При включване на климатика, компресора тръгва за 1-2 секунди и после се изключва, остава да духа само вентилатора. Така че при мен явно е нещо различно. Абсолютно всеки път компресора си се включва, просто след това се изключва. Е, има и пъти когато се остава включен и си работи но са малко и е на произволен принцип.
|
|
|
Вто Май 31, 2022 6:26 pm |
|
|
nikentce
|
Явно са ни различни проблемите, защото при мен включване и изключване на климатика от копчето не вършеше работа, а само рестарт на мотора. Засега работи след почистване на конденазтора. Дано само от това да е прегрявал. D&D казаха, че доста боклуци са издухали от него.
|
|
|
Сря Юни 01, 2022 10:10 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Оказва се, че съединителя на компресора на климатика има нужда от регулиране. Разстоянието трябва да е 0,3-0,6 мм съгласно сервизното ръководство, като е най-добре да е около 0,4 мм. Елементарно е, за 10-15 минути работа. Трябва да се махне подходяща подложна шайба (няколко са, с различна дебелина) под котвата на съединителя, за да се докара необходимото разстояние за зацепване. Пружините са силни и електромагниът не може да привлече котвата, за да включи климатика. Японците са предвидили износването и са заложили лесен начин за регулиране... При форестера на брат ми това беше проблемът, при мен също... Ето едно видео по темата: https://www.youtube.com/watch?v=KCTJV3CcPNAНадявам се да съм бил полезен!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пет Юни 10, 2022 2:57 pm |
|
|
kronos
|
И при мен се появи проблем с охлаждането. Климатроника работи около 15-20 минути, след което започва да духа по-топло за около 1-2 минути. После пак започва да духа студено. Иначе самата работа на компресора звучи като постоянно включване и изключване на интервали за около 5 секунди.
|
|
|
Вто Юни 28, 2022 9:47 pm |
|
|
nikentce
|
dendim написа: ......Трябва да се махне подходяща подложна шайба (няколко са, с различна дебелина) под котвата на съединителя, за да се докара необходимото разстояние за зацепване. Пружините са силни и електромагниът не може да привлече котвата, за да включи климатика.... Не мога да вдяна защо при тази причина рестартът на мотора го кара да сработва за кратко, или защо температурата му влияе, т.е. зимата си включва нормално, а само лятото ги прави мизериите. Ако е само това причината - би трябвало да включва изцяло само на случаен принцип, а да не зависи от температурно влияние или от рестарт на мотора. Това беше супер полезно видео и отзив! Аз вече направих не едно извънградски пътувания при всякакви условия - климатикът си работи като пушка след почистването на кондензатора. Явно при мен само това е била причината.
|
|
|
Сря Юни 29, 2022 8:29 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
nikentce написа: Не мога да вдяна защо при тази причина рестартът на мотора го кара да сработва за кратко, или защо температурата му влияе, т.е. зимата си включва нормално, а само лятото ги прави мизериите. Ако е само това причината - би трябвало да включва изцяло само на случаен принцип, а да не зависи от температурно влияние или от рестарт на мотора. Това беше супер полезно видео и отзив! Аз вече направих не едно извънградски пътувания при всякакви условия - климатикът си работи като пушка след почистването на кондензатора. Явно при мен само това е била причината. Според мен причината да включва след рестарт на двигателя е поради по-ниските обороти на ремъчната шайба в момента на включване. Температурните разлики едва ли оказват сериозно влияние, по-скоро зимата в режим на отопление няма как да разбереш дали компресора е включил или не. Радвам се, че си се разминал само с почистване на кондензатора, но нищо не пречи да завреш един луфтомер между шайбата и котвата, и ако отстоянието е по-голямо от предписаното в сервизното упътване, да си имаш едно наум... Освен това теоретично би могло да има и някакво приплъзване на съединителя при по-голям луфт... Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Сря Юни 29, 2022 9:57 pm |
|
|
ifailo
Регистриран на: Нед Юли 17, 2022 9:43 pm Мнения: 1
Автомобил: Subaru Outback 2013 2.5
Рейтинг: 0
|
Здравейте, Имах същия проблем с моя outback, закарах го на специалист по климатици, измери налягането - беше много високо. Изми радиатора, защото беше много мръсен, налягането се върна в границите и от тогава климатикът си работи идеално. Понеже радиаторът се е задръстил не може да охлади достатъчно и вдига налягане, съответно се изключва климатика, за да не гръмне. Не знам дали е това проблемът, но си струва да погледнете радиатора и да му ударите една водоструйка
|
|
|
Нед Юли 17, 2022 9:45 pm |
|
|