Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:37 pm



Отговори на тема  [ 37 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
 Климатика работи когато си иска 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Мнения: 135
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dendim написа:
@BLA - а защо перката на климатика не включва всеки път? Каква е била причината при теб?


Проблем в самата перка беше, оправи се с нова перка. Всъщност не тръгваше втората степен на перката сега като се замисля какво точно ми казаха.
Колата беше друга, не знам дали при Субару е същата системата.

Пон Май 23, 2022 12:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 16, 2010 10:25 am
Мнения: 56
Местоположение: Смолян
Автомобил: Subaru Impreza XV 2011 AT
Рейтинг: 94
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вижте си релето което отговаря за включването на перката за климатика. Намира се до релето за компресора. Двете са еднакви. Трябва и двете да са изправни за да работи климатика, затова не им разменяйте позициите, защото
само едното ако е дефектирало, пак няма да работи. След като ви изключи перката почукайте корпуса на релето с нещо твърдо, като внимавате да не го счупите. Ако перката тръгне веднага с почукването 100% е от релето. Оригигиналните трудно се намират, но има анолог на Bosch 10лв/бр.

Пон Май 23, 2022 12:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
angel_che написа:
Вижте си релето което отговаря за включването на перката за климатика. Намира се до релето за компресора.


Това е много добра идея. Ще ги прегледам тези релета. Къде се намират - в трапецовидната кутия в двигателния отсек вероятно?
Благодаря за жокера! :-)

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Пон Май 23, 2022 1:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 16, 2010 10:25 am
Мнения: 56
Местоположение: Смолян
Автомобил: Subaru Impreza XV 2011 AT
Рейтинг: 94
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да в двигателния отсек са. Това е на Impreza, но и на другите трябва да е там. Контактите им нагарят.
 15

Пон Май 23, 2022 1:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
angel_che написа:
Да в двигателния отсек са. Това е на Impreza, но и на другите трябва да е там. Контактите им нагарят.
Благодаря, колега! Ще ги преслушам тези релета...

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Пон Май 23, 2022 1:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това ограденото в червено трябва да е за компресора, а за перката на климатика предполагам е това под него - sub fan relay?
Прикачени файлове:
Forester SH relay scheme.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пон Май 23, 2022 2:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да, sub fan relay трябва да е.

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Пон Май 23, 2022 3:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
angel_che написа:
Вижте си релето което отговаря за включването на перката за климатика. Намира се до релето за компресора. Двете са еднакви. Трябва и двете да са изправни за да работи климатика, затова не им разменяйте позициите, защото
само едното ако е дефектирало, пак няма да работи. След като ви изключи перката почукайте корпуса на релето с нещо твърдо, като внимавате да не го счупите. Ако перката тръгне веднага с почукването 100% е от релето. Оригигиналните трудно се намират, но има анолог на Bosch 10лв/бр.


Не е от релето, поне при мен. Смених го с друго - от фаровете за мъгла, същото е - и пак така (не) работи. При външна температура под 24 градуса климатика май работи нормално, над 24 градуса охлажда перфектно до достигане на зададената температура, компресора се изключва и не се включва повече до следващия рестарт на двигателя. Перките работят и на двете степени.
Тези дни ще измия радиатора и кондензатора, по препоръка на колегата Nikentce. Ако не се оправи - D&D service. Интересното е, че и брат ми, който има същия Форестер, се оплаква от същия проблем от седмица... Което ме навежда на мисълта, че при определена степен на зацапване на кондензатора и висока външна температура не може да се осигури достатъчен поток на въздушната струя за охлаждане на фреона. Разсъждавам си само... [emoji2]

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Нед Май 29, 2022 3:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dendim написа:
..
Тези дни ще измия радиатора и кондензатора, по препоръка на колегата Nikentce. Ако не се оправи - D&D service. Интересното е, че и брат ми, който има същия Форестер, се оплаква от същия проблем от седмица... Което ме навежда на мисълта, че при определена степен на зацапване на кондензатора и висока външна температура не може да се осигури достатъчен поток на въздушната струя за охлаждане на фреона. Разсъждавам си само... [emoji2]


При мен засега работи нормално след почистване на кондензатора, но и не съм излизал още извън града на по-дълъг път. Ще дам пак отзиви малко по-нататък като изтествам достатъчно дълго.

Нед Май 29, 2022 4:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
При мен засега работи нормално след почистване на кондензатора, но и не съм излизал още извън града на по-дълъг път. Ще дам пак отзиви малко по-нататък като изтествам достатъчно дълго.


При мен в града не работи нормално, веднага се усеща - за 10 минути градско каране. Щом твоят климатик работи нормално в града, при извънградско гарантирано няма да има проблем... [emoji2]

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Нед Май 29, 2022 4:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 05, 2010 11:01 am
Мнения: 197
Местоположение: Кърджали
Автомобил: Outback H6 2002
Рейтинг: 18
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Привет колеа nikentce. При мен се случваше следното. Няма значение дали рестартирам двигателя или климатика, това не оказваше влияние. При включване на климатика, компресора тръгва за 1-2 секунди и после се изключва, остава да духа само вентилатора. Така че при мен явно е нещо различно. Абсолютно всеки път компресора си се включва, просто след това се изключва. Е, има и пъти когато се остава включен и си работи но са малко и е на произволен принцип.

Вто Май 31, 2022 6:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Явно са ни различни проблемите, защото при мен включване и изключване на климатика от копчето не вършеше работа, а само рестарт на мотора.
Засега работи след почистване на конденазтора. Дано само от това да е прегрявал. D&D казаха, че доста боклуци са издухали от него.

Сря Юни 01, 2022 10:10 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Оказва се, че съединителя на компресора на климатика има нужда от регулиране. Разстоянието трябва да е 0,3-0,6 мм съгласно сервизното ръководство, като е най-добре да е около 0,4 мм. Елементарно е, за 10-15 минути работа. Трябва да се махне подходяща подложна шайба (няколко са, с различна дебелина) под котвата на съединителя, за да се докара необходимото разстояние за зацепване. Пружините са силни и електромагниът не може да привлече котвата, за да включи климатика. Японците са предвидили износването и са заложили лесен начин за регулиране... При форестера на брат ми това беше проблемът, при мен също...
Ето едно видео по темата: https://www.youtube.com/watch?v=KCTJV3CcPNA
Надявам се да съм бил полезен!


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пет Юни 10, 2022 2:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am
Мнения: 836
Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И при мен се появи проблем с охлаждането. Климатроника работи около 15-20 минути, след което започва да духа по-топло за около 1-2 минути. После пак започва да духа студено.
Иначе самата работа на компресора звучи като постоянно включване и изключване на интервали за около 5 секунди.

Вто Юни 28, 2022 9:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dendim написа:
......Трябва да се махне подходяща подложна шайба (няколко са, с различна дебелина) под котвата на съединителя, за да се докара необходимото разстояние за зацепване. Пружините са силни и електромагниът не може да привлече котвата, за да включи климатика....


Не мога да вдяна защо при тази причина рестартът на мотора го кара да сработва за кратко, или защо температурата му влияе, т.е. зимата си включва нормално, а само лятото ги прави мизериите. Ако е само това причината - би трябвало да включва изцяло само на случаен принцип, а да не зависи от температурно влияние или от рестарт на мотора.
Това беше супер полезно видео и отзив!
Аз вече направих не едно извънградски пътувания при всякакви условия - климатикът си работи като пушка след почистването на кондензатора. Явно при мен само това е била причината.

Сря Юни 29, 2022 8:29 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 287
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
Не мога да вдяна защо при тази причина рестартът на мотора го кара да сработва за кратко, или защо температурата му влияе, т.е. зимата си включва нормално, а само лятото ги прави мизериите. Ако е само това причината - би трябвало да включва изцяло само на случаен принцип, а да не зависи от температурно влияние или от рестарт на мотора.
Това беше супер полезно видео и отзив!
Аз вече направих не едно извънградски пътувания при всякакви условия - климатикът си работи като пушка след почистването на кондензатора. Явно при мен само това е била причината.


Според мен причината да включва след рестарт на двигателя е поради по-ниските обороти на ремъчната шайба в момента на включване. Температурните разлики едва ли оказват сериозно влияние, по-скоро зимата в режим на отопление няма как да разбереш дали компресора е включил или не.
Радвам се, че си се разминал само с почистване на кондензатора, но нищо не пречи да завреш един луфтомер между шайбата и котвата, и ако отстоянието е по-голямо от предписаното в сервизното упътване, да си имаш едно наум... Освен това теоретично би могло да има и някакво приплъзване на съединителя при по-голям луфт...

Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk

Сря Юни 29, 2022 9:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юли 17, 2022 9:43 pm
Мнения: 1
Автомобил: Subaru Outback 2013 2.5
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,
Имах същия проблем с моя outback, закарах го на специалист по климатици, измери налягането - беше много високо. Изми радиатора, защото беше много мръсен, налягането се върна в границите и от тогава климатикът си работи идеално.
Понеже радиаторът се е задръстил не може да охлади достатъчно и вдига налягане, съответно се изключва климатика, за да не гръмне.
Не знам дали е това проблемът, но си струва да погледнете радиатора и да му ударите една водоструйка :)

Нед Юли 17, 2022 9:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 37 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор