|
Страница 1 от 1
|
[ 13 мнения ] |
|
Загуба на мощност, забиване и checkengine
Автор |
Съобщение |
sepuko
Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 3:48 pm Мнения: 84 Рейтинг: 15
|
Здравейте,
Имам Outback от 2012-та двигател 3.6 с газова уредба BRC поставена в InArtGas. В деня след първия голям дъжд около два километра след като тръгнах при подаване на газ на нагорнище колата нямаше мощност, почна леко да притриса, почна да мига check engine, stability control и жълта светлина parking brake, режима се сменя на S(от I) и примигва. Ако отдръпна леко газта и не изисквам много мощност, след няколко секунди check engine изгася, както и parking brake, остава да свети постоянно само stability control. Ако изгася и запаля отново няма светещи светлини. Първия ми инстинкт беше да включа на бензин при което проблема не успях да го възпроизведа. Случи се още два пъти в града след като върнах на газ и реших, че проблема е в газовата уредба и най-вероятно някакво укъсяване свързано с конденз поради факта, че колата беше стояла в леко наводнен гараж(някъде над глезен) вечерта. Днес имах безпроблемно пътуване на газ от София до Пловдив и като че ли поведението беше нормално, но по средата между Асеновград и Смолян проблемът се появи пак. Превключването на бензин не помогна особено, успя да ми се случи и на бензин. Изгасване и запалване угася всички светлини и колата като че ли се нормализира. Също така на равно и по надолнище сякаш не се случва, случва се при подаване на газ по нагорнище при това в по-ниските обороти(около 2000). Някой да има опит с такива симптоми? Ясно ми е, че няма да го оправя сам, но ако някой има по-точна информация поне ще знам колко е зле.
|
|
|
Съб Юни 11, 2022 7:08 pm |
|
|
sepuko
Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 3:48 pm Мнения: 84 Рейтинг: 15
|
Свещи или бобини като възможен източник на тоя проблем?
|
|
|
Нед Юни 12, 2022 8:16 am |
|
|
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Мнения: 324 Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
|
Най-вероятно газовата ти чисти грешката след палене, изключи я напълно докато пак светне да може да се види какво я боли. Само предположение, знам че има такива газови, не знам дали и твоята е такава.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Нед Юни 12, 2022 9:07 am |
|
|
sepuko
Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 3:48 pm Мнения: 84 Рейтинг: 15
|
Днес имах достатъчно дълго пътуване за да установя какво провокира проблема. Това се случва само при нужда от въртящ момент от малко под 1500 оборота, примерно 1200-1300 до около 1500, ако скоростта е такава, че има нужда от примерно 1700(или поне там ми се струва, че трябва да е стрелката) не се получава. Започва с колебаене(стрелката пада малко, после се връща) и много леко придръпване. Ако не продължа да натискам плавно а натисна рязко до дъно или пък отдръпна газта проблемът няма да се случи въобще. Тривиално: с 80 на 5-та при движение по равно стрелката е на 1500. Ако искам да ускоря плавно на 5-та или пък дойде нагорнище и не понижа предавка, но се старая да поддържам скорост се получава. Същото е при 60 на 4-та. До сега, обаче, на 1-ва и 2-ра май не съм успявал да го възпроизведа. Попаднах на статия, която описва близък проблем(въпреки че за други двигатели) https://www.justanswer.com/subaru/51awq ... light.html . Решението е смяна на хидротрансфоматор-проблемът бил съединителя за заключване. Чудя се до колко е възможно да е това и ако е, къде биха могли да помогнат в София, но и колко би струвало като пари и време.
|
|
|
Нед Юни 12, 2022 5:12 pm |
|
|
Lazarus
Регистриран на: Пет Апр 25, 2014 9:31 am Мнения: 415 Местоположение: София
Автомобил: Outback '99 AT, B14, 3.6 Executive
Рейтинг: 64
|
Здравей,
Според мен може да са 2 неща:
1. Кабели свещи - при рязко подаване на газ двигателя вибрира, черпи повече ток и прекъсва. Поне на старата ми '99 беше така. Но имах и припукване, забива муцуната и после се изрязва. Виж кабелите и ги размърдай леко докато работи на място. 2. Хидротрансфоматор - рециклиране 450-500 лв. Сваля се и се носи в специализиран сервиз. СТИ могат да ти го свалят, но не знам къде го носият. Аз имам сходен проблем, но само на I+Cruize control. Не иска да върне по-ниска скорост като задържам копчето за ускорение. Цялата кола вибрира за 1-2 сек. и после сваля и всичко е наред. При мен нищо не свети никога.
Поздрави, Лазар
_________________ If in doubt.......FLAT 6
Не карам пил и не пия карал.
... важно е да знаеш числата колко са ти...
|
|
|
Нед Юни 12, 2022 7:54 pm |
|
|
sepuko
Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 3:48 pm Мнения: 84 Рейтинг: 15
|
Lazarus написа: Здравей,
Според мен може да са 2 неща:
1. Кабели свещи - при рязко подаване на газ двигателя вибрира, черпи повече ток и прекъсва. Поне на старата ми '99 беше така. Но имах и припукване, забива муцуната и после се изрязва. Виж кабелите и ги размърдай леко докато работи на място. 2. Хидротрансфоматор - рециклиране 450-500 лв. Сваля се и се носи в специализиран сервиз. СТИ могат да ти го свалят, но не знам къде го носият. Аз имам сходен проблем, но само на I+Cruize control. Не иска да върне по-ниска скорост като задържам копчето за ускорение. Цялата кола вибрира за 1-2 сек. и после сваля и всичко е наред. При мен нищо не свети никога.
Поздрави, Лазар Благодаря, сега поне имам ориентир за цената. За точка 1, това всъщност ми е част от тактиката да предотвратявам проблемът, по-рязко подаване на газ за да прескочи граничните обороти.
|
|
|
Нед Юни 12, 2022 8:04 pm |
|
|
ico_tech
|
Колега, колата ви е достатъчно нова и достатъчно "умна" за да направите коректна диагностика за грешки. Самият факт, че проблема се е проявил при дъжд/влага сочи към ел.инсталацията високо напрежение. "кабели" в смисълът на тези за свещите нямате, така че търсете проблема на друго място. Може да имате деламиниране на бобините - често срещан проблем за кола на години. Ама хайде закачете елмчето и да видим какво ще покаже. Не пипайте торка преди да сте сигурни, че е проверена периферията. Повече напомня на дефект в нок сензорите - просто колата връща аванса на запалването поради мнима детонация. Най-добре изключете газовото (като му свалите захранването), минете в режим без OBD корекция, покарайте на бензин и поверете грешките. Успех.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Юни 13, 2022 6:56 pm |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Мнения: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
Кабелите на свещите правят точно така, ако имат леко притриване. Но те се виждат на много тъмно при 2,5 или 2.0. Така прави и пробила бобина. Четенето на грешката би трябвало да даде номера на цилиндъра. В последствие единия цилиндър изчезва. Случвало ми се е при Рено. Торка ако прави проблеми се усещат вибрации на неутрална. Рециклирането не винаги е възможно, а нов е около 2000лв.
|
|
|
Пон Юни 13, 2022 8:49 pm |
|
|
sepuko
Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 3:48 pm Мнения: 84 Рейтинг: 15
|
След като от вчера не мога да възпроизведа проблема колкото и да се опитвам(параграф 22), подозрението май остава за влага при бобините. Диагностика на неутрална не показва проблем с работата на двигателя при каквито и да е обороти.
|
|
|
Вто Юни 14, 2022 10:17 am |
|
|
bat bubi
|
Колега, понеже дъждовете няма да спрат скоро се хвани и огледай хубаво кабелите си мм по мм за спукано някъде , огледай хубаво и бобините и след това си вземи един качествен спрей за защита на ел. кабели и контакти и ги обработи хубаво навсякъде. Има и на Вюрт хубави продукти, едно време имаше едно - Флашлюб и т.н. . Едно време официалните представителства в Германия и Швейцария обслужваха по подобен начин двигателите на моделите до 2003 г по подобен начин, като ги консервираха целите с подобен "медец" при голямата акция около 100-110 000 км. Няма да сбъркаш, ако го направиш и ти.
_________________ BORN TО RIDE … UNTIL I DIE
|
|
|
Сря Юни 15, 2022 7:45 am |
|
|
sepuko
Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 3:48 pm Мнения: 84 Рейтинг: 15
|
В крайна сметка успях да хвана грешка, P0306(misfire in cylinder 6), провокира я изкачването към илинден-ексохи, стана много зле, придърпваше постоянно, когато има нужда от тяга, в крайна сметка минах на бензин и изкарах отпуска в Гърция и се прибрах успешно до София така. Свещите май не съм ги сменял някъде 50-60К км, та ще почна от там.
|
|
|
Нед Юни 26, 2022 2:26 pm |
|
|
vladombenz
Регистриран на: Съб Мар 29, 2014 6:45 pm Мнения: 49
Автомобил: toyota corolla
Рейтинг: 11
|
sepuko написа: В крайна сметка успях да хвана грешка, P0306(misfire in cylinder 6), провокира я изкачването към илинден-ексохи, стана много зле, придърпваше постоянно, когато има нужда от тяга, в крайна сметка минах на бензин и изкарах отпуска в Гърция и се прибрах успешно до София така. Свещите май не съм ги сменял някъде 50-60К км, та ще почна от там. Съвсем на скоро с моята (която не е съвсем същата) имах същия проблем с много, много наподобяваща симптоматика и се оказа Кнок сензор виновен.
|
|
|
Съб Юли 16, 2022 8:10 pm |
|
|
sepuko
Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 3:48 pm Мнения: 84 Рейтинг: 15
|
vladombenz написа: sepuko написа: В крайна сметка успях да хвана грешка, P0306(misfire in cylinder 6), провокира я изкачването към илинден-ексохи, стана много зле, придърпваше постоянно, когато има нужда от тяга, в крайна сметка минах на бензин и изкарах отпуска в Гърция и се прибрах успешно до София така. Свещите май не съм ги сменял някъде 50-60К км, та ще почна от там. Съвсем на скоро с моята (която не е съвсем същата) имах същия проблем с много, много наподобяваща симптоматика и се оказа Кнок сензор виновен. Свещите ги смених, но проблемът се появи пак, днес на среща с колегата Alxx видяхме на диагностиката, че сензорите за странични ускорения и обороти на колелата са неизправни и пращат грешни сигнали дори в покой, един от абсурдите беше изчислена скорост от малко над 2400 км/ч на колелата.
|
|
|
Съб Юли 16, 2022 8:50 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 13 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|