Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 7:08 pm



Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
 Загуба на мощност, забиване и checkengine 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 3:48 pm
Мнения: 84
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте,

Имам Outback от 2012-та двигател 3.6 с газова уредба BRC поставена в InArtGas. В деня след първия голям дъжд около два километра след като тръгнах при подаване на газ на нагорнище колата нямаше мощност, почна леко да притриса, почна да мига check engine, stability control и жълта светлина parking brake, режима се сменя на S(от I) и примигва. Ако отдръпна леко газта и не изисквам много мощност, след няколко секунди check engine изгася, както и parking brake, остава да свети постоянно само stability control. Ако изгася и запаля отново няма светещи светлини.
Първия ми инстинкт беше да включа на бензин при което проблема не успях да го възпроизведа. Случи се още два пъти в града след като върнах на газ и реших, че проблема е в газовата уредба и най-вероятно някакво укъсяване свързано с конденз поради факта, че колата беше стояла в леко наводнен гараж(някъде над глезен) вечерта. Днес имах безпроблемно пътуване на газ от София до Пловдив и като че ли поведението беше нормално, но по средата между Асеновград и Смолян проблемът се появи пак. Превключването на бензин не помогна особено, успя да ми се случи и на бензин. Изгасване и запалване угася всички светлини и колата като че ли се нормализира. Също така на равно и по надолнище сякаш не се случва, случва се при подаване на газ по нагорнище при това в по-ниските обороти(около 2000).
Някой да има опит с такива симптоми? Ясно ми е, че няма да го оправя сам, но ако някой има по-точна информация поне ще знам колко е зле.

Съб Юни 11, 2022 7:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 3:48 pm
Мнения: 84
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Свещи или бобини като възможен източник на тоя проблем?

Нед Юни 12, 2022 8:16 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm
Мнения: 324
Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Най-вероятно газовата ти чисти грешката след палене, изключи я напълно докато пак светне да може да се види какво я боли. Само предположение, знам че има такива газови, не знам дали и твоята е такава.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Нед Юни 12, 2022 9:07 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 3:48 pm
Мнения: 84
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Днес имах достатъчно дълго пътуване за да установя какво провокира проблема. Това се случва само при нужда от въртящ момент от малко под 1500 оборота, примерно 1200-1300 до около 1500, ако скоростта е такава, че има нужда от примерно 1700(или поне там ми се струва, че трябва да е стрелката) не се получава. Започва с колебаене(стрелката пада малко, после се връща) и много леко придръпване. Ако не продължа да натискам плавно а натисна рязко до дъно или пък отдръпна газта проблемът няма да се случи въобще.
Тривиално: с 80 на 5-та при движение по равно стрелката е на 1500. Ако искам да ускоря плавно на 5-та или пък дойде нагорнище и не понижа предавка, но се старая да поддържам скорост се получава. Същото е при 60 на 4-та. До сега, обаче, на 1-ва и 2-ра май не съм успявал да го възпроизведа. Попаднах на статия, която описва близък проблем(въпреки че за други двигатели) https://www.justanswer.com/subaru/51awq ... light.html . Решението е смяна на хидротрансфоматор-проблемът бил съединителя за заключване. Чудя се до колко е възможно да е това и ако е, къде биха могли да помогнат в София, но и колко би струвало като пари и време.

Нед Юни 12, 2022 5:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 25, 2014 9:31 am
Мнения: 415
Местоположение: София
Автомобил: Outback '99 AT, B14, 3.6 Executive
Рейтинг: 64
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей,

Според мен може да са 2 неща:

1. Кабели свещи - при рязко подаване на газ двигателя вибрира, черпи повече ток и прекъсва. Поне на старата ми '99 беше така. Но имах и припукване, забива муцуната и после се изрязва. Виж кабелите и ги размърдай леко докато работи на място.
2. Хидротрансфоматор - рециклиране 450-500 лв. Сваля се и се носи в специализиран сервиз. СТИ могат да ти го свалят, но не знам къде го носият. Аз имам сходен проблем, но само на I+Cruize control. Не иска да върне по-ниска скорост като задържам копчето за ускорение. Цялата кола вибрира за 1-2 сек. и после сваля и всичко е наред. При мен нищо не свети никога.

Поздрави,
Лазар

_________________
If in doubt.......FLAT 6

Не карам пил и не пия карал.

... важно е да знаеш числата колко са ти...

Нед Юни 12, 2022 7:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 3:48 pm
Мнения: 84
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Lazarus написа:
Здравей,

Според мен може да са 2 неща:

1. Кабели свещи - при рязко подаване на газ двигателя вибрира, черпи повече ток и прекъсва. Поне на старата ми '99 беше така. Но имах и припукване, забива муцуната и после се изрязва. Виж кабелите и ги размърдай леко докато работи на място.
2. Хидротрансфоматор - рециклиране 450-500 лв. Сваля се и се носи в специализиран сервиз. СТИ могат да ти го свалят, но не знам къде го носият. Аз имам сходен проблем, но само на I+Cruize control. Не иска да върне по-ниска скорост като задържам копчето за ускорение. Цялата кола вибрира за 1-2 сек. и после сваля и всичко е наред. При мен нищо не свети никога.

Поздрави,
Лазар

Благодаря, сега поне имам ориентир за цената. За точка 1, това всъщност ми е част от тактиката да предотвратявам проблемът, по-рязко подаване на газ за да прескочи граничните обороти.

Нед Юни 12, 2022 8:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, колата ви е достатъчно нова и достатъчно "умна" за да направите коректна диагностика за грешки. Самият факт, че проблема се е проявил при дъжд/влага сочи към ел.инсталацията високо напрежение. "кабели" в смисълът на тези за свещите нямате, така че търсете проблема на друго място. Може да имате деламиниране на бобините - често срещан проблем за кола на години.
Ама хайде закачете елмчето и да видим какво ще покаже. Не пипайте торка преди да сте сигурни, че е проверена периферията. Повече напомня на дефект в нок сензорите - просто колата връща аванса на запалването поради мнима детонация. Най-добре изключете газовото (като му свалите захранването), минете в режим без OBD корекция, покарайте на бензин и поверете грешките.
Успех.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Юни 13, 2022 6:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am
Мнения: 659
Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Кабелите на свещите правят точно така, ако имат леко притриване. Но те се виждат на много тъмно при 2,5 или 2.0. Така прави и пробила бобина. Четенето на грешката би трябвало да даде номера на цилиндъра. В последствие единия цилиндър изчезва. Случвало ми се е при Рено. Торка ако прави проблеми се усещат вибрации на неутрална. Рециклирането не винаги е възможно, а нов е около 2000лв.

Пон Юни 13, 2022 8:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 3:48 pm
Мнения: 84
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
След като от вчера не мога да възпроизведа проблема колкото и да се опитвам(параграф 22), подозрението май остава за влага при бобините. Диагностика на неутрална не показва проблем с работата на двигателя при каквито и да е обороти.

Вто Юни 14, 2022 10:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 22, 2009 9:58 am
Мнения: 634
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5AT'03 ; Forester 2.5XT;
Телефон: 0885022272
Рейтинг: 487
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, понеже дъждовете няма да спрат скоро се хвани и огледай хубаво кабелите си мм по мм за спукано някъде , огледай хубаво и бобините и след това си вземи един качествен спрей за защита на ел. кабели и контакти и ги обработи хубаво навсякъде. Има и на Вюрт хубави продукти, едно време имаше едно - Флашлюб и т.н. . Едно време официалните представителства в Германия и Швейцария обслужваха по подобен начин двигателите на моделите до 2003 г по подобен начин, като ги консервираха целите с подобен "медец" при голямата акция около 100-110 000 км. Няма да сбъркаш, ако го направиш и ти.

_________________
BORN TО RIDE … UNTIL I DIE

Сря Юни 15, 2022 7:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 3:48 pm
Мнения: 84
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
В крайна сметка успях да хвана грешка, P0306(misfire in cylinder 6), провокира я изкачването към илинден-ексохи, стана много зле, придърпваше постоянно, когато има нужда от тяга, в крайна сметка минах на бензин и изкарах отпуска в Гърция и се прибрах успешно до София така. Свещите май не съм ги сменял някъде 50-60К км, та ще почна от там.

Нед Юни 26, 2022 2:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Мар 29, 2014 6:45 pm
Мнения: 49
Автомобил: toyota corolla
Рейтинг: 11
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
sepuko написа:
В крайна сметка успях да хвана грешка, P0306(misfire in cylinder 6), провокира я изкачването към илинден-ексохи, стана много зле, придърпваше постоянно, когато има нужда от тяга, в крайна сметка минах на бензин и изкарах отпуска в Гърция и се прибрах успешно до София така. Свещите май не съм ги сменял някъде 50-60К км, та ще почна от там.


Съвсем на скоро с моята (която не е съвсем същата) имах същия проблем с много, много наподобяваща симптоматика и се оказа Кнок сензор виновен.

Съб Юли 16, 2022 8:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 3:48 pm
Мнения: 84
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
vladombenz написа:
sepuko написа:
В крайна сметка успях да хвана грешка, P0306(misfire in cylinder 6), провокира я изкачването към илинден-ексохи, стана много зле, придърпваше постоянно, когато има нужда от тяга, в крайна сметка минах на бензин и изкарах отпуска в Гърция и се прибрах успешно до София така. Свещите май не съм ги сменял някъде 50-60К км, та ще почна от там.


Съвсем на скоро с моята (която не е съвсем същата) имах същия проблем с много, много наподобяваща симптоматика и се оказа Кнок сензор виновен.


Свещите ги смених, но проблемът се появи пак, днес на среща с колегата Alxx видяхме на диагностиката, че сензорите за странични ускорения и обороти на колелата са неизправни и пращат грешни сигнали дори в покой, един от абсурдите беше изчислена скорост от малко над 2400 км/ч на колелата.

Съб Юли 16, 2022 8:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 13 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор