Отговори на тема
 Съвет за избор на първо Subaru- Outback B13 H6 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Май 11, 2025 6:51 pm
Постове: 2
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Привет

Имам нужда от малко мнения на опитни субаристи.
От около 2 месеца си търся читав Outback B13-ка (фейслифтов или не) със H6 мотора във София и Варна. Бюджета ми е около 12 000лв +/-

Понеже имаше във София около 4 обяви от частни лица(не искам нов внос / автокъщи), прегледах три от тях и нещата седяха по следния начин:

- гледах два фейслифтови (2006а и 2007а) на по близо 300к километра, на които никога не им е правен реглаж а и двете са на газ от години. Уж са поддържани, ходовата част и на двете е сменяна, а едната даже е със сменена скоростна кутия (но като я карах имаше по едно време силен метален звук като отпуснах рязко педала на газта).
И двете им искат около 10 000лв. И двете от вътре са много уморени и поскъсани.

- Другия вариант, на който съм се почти съгласил вече е следния- 2004 година на точно 300 хиляди км- цена 5 700 (5000лв по-малко!!). Там ходовата част е г/д на същото състояние- не е ръждива, и е подменяно почти всичко миналата година. Боята отпред е леко олющена но пък отвътре колата е по-запазена от другите две които гледах. Колата е поддържана при Марти от Требич и е с газова BRC.

Реших да я заведа на диагностика при Митака Субару (чувал съм че е добър, но днес цял ден чета темата с черния списък и реших да пиша тук)

Митака като погледна двигатела и каза че "тече" - съответно трябва да и се прави освен реглаж (също никога не и е правен), гарнитури и също каза, че трябва да и се правят и главите да се шлайфат. Свещи и разни други консумативи, евентуално вериги ако се сменят отиваме на между 4-5000лв за тоя ремонт.
Не знам как разбра че главите трябва да и се шлайфат без да отваря двигателя или да му маха пластмасовия капак, но аз нито съм механик нито съм имал Субару.

Колата не пуши никъде. Разхода на масло не знам какъв и е реално, но отдолу се вижда че е омаслен двигатела. Също така когато се запали и е на празен ход леко тресе (собственика каза че има свещи за смяна).
На тест драйва който и направих колата се държеше както другите две, не съм забелязал някаква разлика в ускорение или нещо подобно. Единствено забелязах че мотора е по-тих, не ръмжи така както на другите две които покарах.

Според вас струва ли си да взема колата за 5700, и изцяло да и "ремонтирам" / обслужа двигателя за още близо толкова? По този начин ще имам вече направена H6-ца, макар и не фейслифтова, и ще си влезна в бюджета. Докато ако избера фейслифтова за 10к, и пак ще трябва след малко каране да и направя същия вид ремонт, и да отидат едни 5к лв отгоре.

След като четох тука цял ден бели сервизи и черни сервизи реших да звънна в Субаруленд и в 1040 да ги питам за мнение, и от двете места ми казаха че отвори ли се може да има много други неща за правене освен вече изброените и ремонта да отиде много над 5 000лв съответно аз почвам вече много да се чудя и притеснявам дали изобщо си струва риска и занимавката.
Също така при Митака ми казват че го правели това в рамките на седмица, докато в Субаруленд ми казаха поне 2, а от 1040 изобщо не стигнахме до там да говорим за колко време би отнело (жената по телефона направо влезна в някакъв режим и почна да изрежда само колко много неща ще трябва да и се сменят и колко много пари ще е и каза че ще ми даде телефона на Тенчо и така и не го даде). Викам си седмица е добре, мога да изчакам седмица, обаче после тука като отворих форума и гледам на колко хора им е казано "ей сега е готова" и ги бавят с месеци и направо почвам да се отказвам.

Къде бихте ми препоръчали да я закарам и да не ме нашият с излишни неща само защото не разбирам и ми личи? Имах чувството че Митака малко си приказва някви неща и ти ако не си наясно с цените на разните части за тоя двигател, просто си ти казва квото си иска и може преспокойно да ми набие едни 1-2000лв отгоре за нещо което изобщо няма нужда, или пък обратното да ми вземе много пари пък да не направи всичко нужно (чета че на други хора с тоя двигател в тоя сервиз им правят същия тоя ремонт и не сменят водната помпа :) )
Също искам да знам че ако дам 5 000 български лева за ремонт, тоя двигател в следващите 100 000км трябва да е като нов.

Дайте ми съвет какво да правя, вече много се обърках. Не знам наивен ли съм да смятам че за до 10к мога да имам стегнат работещ аутбек с изцяло обслужен двигател?

Искам просто да карам стар аутбек с тоя хубав двигател, но няма една оферта дето да е вече напревен тоя ремонт, а пък всичките им предстои :(
Дойдох от Варна и вече трета седмица седя в София да се занимавам с това и искам да го свърша възможно най-бързо, че почнах вече да психясвам.

Пон Май 12, 2025 3:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5418
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И в трите сервиза са ти казали истината, Митака ти е казал минималната сума за обслужване ако не излезе нещо извънредно.
Нямат причина да баламосват клиенти, защото имат предостатъчно работа. Относно срокове - 2 седмици за ремонт на двг е силно оптимистично, защото зависят от сервизите за шлайф на глави, а там е пълно с такива от тараляснаци.

Та ти си напът да си купиш таралясник и да станеш пациент, който ще даде още толкова в следващите 2 години...

За да не стане това има 2 варианта:

1. Ако си готов да си вземеш обслужена и безпроблемна кола се обади на Мишо от Субаруленд и питай за неговата - скоро ще е в продажба.

2. Ако бюджета ти е с ограничения до 12к - търси си 2.5 от собственик - по-малко разходи и по-лесна подръжка.

И още нещо - не си наясно с много неща и не си технически подготвен, затова не бързай с избора, подготви се със знания, защото нямаш излишни пари за грешки.

Успех

Пон Май 12, 2025 4:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Постове: 677
Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много добре ти го каза Стани - "Не бързай и се подготви".

Аз не бих се впуснал в момента и в трите варианта.

Друга идея, от която може да се възползвате е да се обадите на вашия съгражданин bat bubi (вижте тук във форума)-
може би той ще ви помогне с намирането от чужбина (въпреки вашето нежелание)

Успех

Пон Май 12, 2025 10:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 11, 2025 6:51 pm
Постове: 2
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря много за съветите, имах нужда от малко здрав разум.
Бях се уговорил днес да ходя да взимам тази евтината 3ка, но го отмених.

От 2 месеца чета в тоя форум за разликите между двата двигатела и просто ми се стува че 3-ката като цяло е по-добър избор.
Но наистина от офертите които в момента има по сайтовете, всичките аутбеци с тройки са с течащи мотори на по 300к км.
Прави сте, че не знам в какво се забърквам, но пък наистина много ми харесва автомобила с тоя двигател и според мен би ми вършил идеална работа.
Не съм агресивен шофьор изобщо, но от хора които са карали преди 2,5 съм чувал само неща от сорта на "не и стигат на тая кола тея коне" или пък "ще тръгнеш да изпреварваш и ще останеш разочарован"

Може би съм си създал грешно впечатление за това колко би трябвало да струва един Б13 аутбек с тоя мотор. Факта че има 2,5ци които вървят по 11-12к и 3ки които вървят за по-малко може би трябваше да ми светне някаква лампа.

Ще погледна една две оферти на (надявам се) обслужени 2,5ци.
Мога ли само да попитам, при 2,5 мотора, автоматика пак ли е 5ЕАТ или е 4 степенния? Или е 5ЕАТ при фейслифтовите само?

Стискайте палци да намеря нещо читаво и да стана и аз субарист :D

Ако стане работата, ще пиша тук специални благодарности.

Вто Май 13, 2025 9:35 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Постове: 331
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 124
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здрасти,

Вярно е че доста често тук във форума пишат че 2,5 не стават спрямо 3-ките. Но аз не съм съгласен започнах от Легаци 1991 1.8, след това минах на Аутбек H6 b12 facelift 209 коня. След 4-5 години с H6цата и много пари вкарани в нея и с две деца реших че е по-добре да мина на 2,5 двигателя и взех да се оглеждам също като тебе за фейслифтова Б13-ка, но 2,5. Гледах коли около година все бяха или в не добро техническо състояние или много ръждиви. Докато в един момент не видях една очукана от градушка б14-ка 2,5 CVT. Въпреки всичко лошо което ми бяха казали майстори и което бях изчел във форума отидох и я видях колата беше на 230к км и изглеждаше много запазена и откъм двигател и трансмисия и откъм интериор. Беше на цената на Аутбек б13 така че не го мислих много и я взех. Вече е на 333 000 и не съжалявам за избора. Изпреварвам си спокойно понеже си познавам колата. След това взех на жена ми Аутбек б13 2.5 преди фейслифта автоматик 4ЕАТ е но мисля че върви съвсем прилично и той. Преди три години оригинален комплект ангренажен комплект + оригиналната помпа беше 700-800лв сменям си ги сам. Б14 е доста по-просторна и комфортна отвътре. Б13ката също не е лоша кола и най-добре покарай някоя 2,5ца и прецени дали те задоволява като мощност и поведение. И двете ми коли са на газ и дават разход 10-12/100 според зависи от трафика случва се да качат и до 13/100 но е рядко дори и зимата. Така че пробвай премисли какво искаш точно от колата ако търсиш бърза кола има доста по-бързи от 3.0 сред другите марки. 2,5 е лесен за поддръжка и обслужване двигател, с прилична мощност стига да не вземеш някой милионник който е убит от каране. Това е моя скромен опит със Субару.
 15

Вто Май 13, 2025 9:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта



Търсене:
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор