Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:19 pm



Отговори на тема  [ 30 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Особености на Субару Аутбек I (1996-1998) 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 8:43 pm
Мнения: 1187
Местоположение: Пловдив
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Чета по руските сайтове, че били кофти моторите на първият модел Outback до 98г. , доколкото разбрах мотора бил направен от 2.2л и куцало охлаждането. Не разбрах само какво се сменя и нямало повече такива проблеми. Някой ако е по-запознат с проблема да освети малко положението.
Между другото срещал съм 3 обяви за Outback (първият модел), разбирасе в бг сайтове и ги пишат, че са 156 к.с. Замалко даже щях да отнеса един, но никъде в нета не намерих такова животно и реших че ме лъжат.

_________________
Family Club
Legacy 2.2GX 97г. BG7 MT
Forester 2.0XT 2004г. АТ
Legacy 2.0Gl 98г. МТ
Legacy 2.2GX 98г. BG5 MT
Forester 2.5X 2003г. AT

Вто Авг 15, 2006 7:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 8:43 pm
Мнения: 1187
Местоположение: Пловдив
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Ето какво пишат руснаците навсякъде за 2.5 110kw

"....А вот 2,5-литровый четырехвальный впрысковый мотор на базе 2,2-литрового, выпускавшийся в 1995–1998 гг., крайне чувствителен к перегреву. Нередко уже к 50 тыс. км выходили из строя металлические прокладки головок цилиндров. Для ремонта приходится вынимать и разбирать двигатель – операция недешевая. Проточка привалочных поверхностей и установка оригинальных прокладок проблему не снимали. Решить ее удалось, отказавшись от штатных прокладок ГБЦ в пользу обычных (не металлических), которые российские мастера изготавливали на заказ. Похожее решение фирма использовала на американских «субару» золотой серии (1998 год). Естественно, качество заводских прокладок было заметно выше. Выпускавшийся с 1998 года новый двигатель того же объема (уже для кузова В12) получил усиленный блок цилиндров и избавился от этого недостатка. Впрочем, перегрев вреден для любого мотора. Поэтому следует минимум раз в год промывать ячейки радиатора и регулярно менять охлаждающую жидкость (см. ниже)...."

_________________
Family Club
Legacy 2.2GX 97г. BG7 MT
Forester 2.0XT 2004г. АТ
Legacy 2.0Gl 98г. МТ
Legacy 2.2GX 98г. BG5 MT
Forester 2.5X 2003г. AT

Чет Ное 02, 2006 9:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 8:43 pm
Мнения: 1187
Местоположение: Пловдив
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Каква е тая златна серия за Америка 98година??? Това новият мотор лие (156коня)???

_________________
Family Club
Legacy 2.2GX 97г. BG7 MT
Forester 2.0XT 2004г. АТ
Legacy 2.0Gl 98г. МТ
Legacy 2.2GX 98г. BG5 MT
Forester 2.5X 2003г. AT

Пет Ное 03, 2006 7:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 24, 2006 9:22 am
Мнения: 860
Рейтинг: 95
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Гледай ти,тези постове от руските форуми и аз ги четох като се чудех каква кола да си взема.Доколкото разбрах от четене на руски и щатски постове ранните модели страдат от хронични проблеми с гарнитурите на двигателя-горят.Проблема е ,че има разлика в моделите и годините за Европа и САЩ и не мога да ти кажа точно конете на двигателите засегнати,но със сигурност е 2.5.

Ето за какво става дума:
http://www.staff.uaf.edu/fnjwt/subaru.html
http://www.subaruheadgasket.com/vehicleyear.htm

"I have a 1997 Subaru Legacy Outback Wagon with the (now infamous) 2.5L EJ25 engine. Around 72,000 miles the car overheated."

А ето и Руски каталог на моделите на Субару:
http://autoworld.agava.ru/subaru.htm
на този сайт можеш да си избереш няколко модела и даги сравниш.

Накрая мисля,че това е твоя сайт :2.5,150 к.с., EJ25 мотор 96-98 г.
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/subaru/legacy/
Щатската версия 98г.е с усилени гарнитури,но май пак "горят"
Знам,че Субару правят някои промени в мотора от тогава,но не знам дали проблема с "горенето" на гарнитури е решен или просто колите още са нови и не е проявен.Тук моля Ник,като най компетентен измежду нас да каже какво мисли :D

_________________
http://imgur.com/a/OlnT2
http://imgur.com/a/Tq6Ut

Нед Ное 05, 2006 8:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 8:43 pm
Мнения: 1187
Местоположение: Пловдив
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Такъв мерак имах на Аутбек 96-98г ама заради този проблем не си взех. Ако знам, че ще успея на мястото на 2.5 да сложа 2.2 и няма да имам проблеми бих си купил веднага.

_________________
Family Club
Legacy 2.2GX 97г. BG7 MT
Forester 2.0XT 2004г. АТ
Legacy 2.0Gl 98г. МТ
Legacy 2.2GX 98г. BG5 MT
Forester 2.5X 2003г. AT

Пон Ное 06, 2006 9:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 24, 2006 9:22 am
Мнения: 860
Рейтинг: 95
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Това не трябва да те спира изобщо.Тия Аутбеци хората си ги карат тук и не съм чул някой да е спрян от движение заради този проблем.Особено в България ще ти шлайфат главата и ще ти сложат нова гарнитура за 100-200 лева(Не във фирмен сервиз естествено).Дори си мисля,че има афтърмаркет усилени гарнитури.Ако не можеш да си намериш в България винаги можеш да помолиш мен или някой колега да ти прати от САЩ или Канада.Никакъв проблем.
А те Легаситата и Аутбеците не са ли с еднакви мотори по принцип?
В САЩ избора на мотор и оборудване е много беден при Субару.2.5 с или без турбо и 3.0.Това е.

_________________
http://imgur.com/a/OlnT2
http://imgur.com/a/Tq6Ut

Вто Ное 07, 2006 1:33 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Ми глей сега, аз говорих, говорих и накрая се уморих. Аз много пъти казах, че това не е редовен проблем за DOHC двигателя. Много пъти подчертах, че колкото прегряли двигателя има, толкова пъти основната причина се е коренила другаде. И понеже завършека е прегряване....всички го слагат на общия знаменател с прегрялите двигатели. През никой от вас не преминава толкова обем работа/поръчки/дефекти/информация, колкото през мен. Руснаците, по една или друга причина, са успяли да наклонят везната на общественото мнение в нета, че този двигател прегрява и ......отиде та се не видя.

Аз ако съм.....в секундата, в която установя, че двигателя е в девствено състояние, че не е човъркан и оциганен......и имам мерак на колата.....взел съм я, без да ми трепне окото.

Сто пъти съм казал (може да не е тука, аз пиша на много места а и цял ден на клиенти обяснявам), двигателя си е слънце, но си е деликатен, иска си следене. Иска си да му милееш. Да го наглеждаш за нива, за течове, за шумове. Не е Хонда или Тойота .....купуваш и забравяш.

Аз мога да ти кажа къде ти е двигателя, още в секундата, в която ти вдигам капака, преди още да съм го вдигнал напълно. Както и още като приближаваш към мен на 1-ва без газ.

Вдигна ли капака и той да стои изправен без да му слагам пръчката, както и да има шума, шишарки, борови иглички и клечки в зоната на решетките за парното (около осите на чистачките), видя ли раздърпани маркучлета, разпердушинени кабели, липсващи болтчета, щипки, скобички, празно и омазняно казанче/преливник на охладителната система, чернилка като катран в капачката за масло, изпотени зони от лек теч масло заровени вече с 10 мм прах, вкочанена като кирпич............аз знам, че този двигател е пипан и изоставен.

Не видя ли нищо от тези - аз знам, че този двигател си е в оригинално състояние и аз мога смело да поема нещата в мои ръце и да бъда вечен с него.

В практиката си, освен всичко, съм виждал два пъти кожа на змия, около 1 метър дълга, сменена и изоставена в отворите на капака.

Вто Ное 07, 2006 3:06 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Цитат:
Това не трябва да те спира изобщо.Тия Аутбеци хората си ги карат тук и не съм чул някой да е спрян от движение заради този проблем.


Симбат-а е абсолютно прав.

Вто Ное 07, 2006 3:40 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 24, 2006 9:22 am
Мнения: 860
Рейтинг: 95
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Nick написа:
Аз ако съм.....в секундата, в която установя, че двигателя е в девствено състояние, че не е човъркан и оциганен......и имам мерак на колата.....взел съм я, без да ми трепне окото.
i]

Keфиш бате :D

Nick,мислиш ли,че новите двигатели 2.5 на Субару са по издръжливи и непретенциозни.Te мaй са SOHC.Мен ме притеснява,че вече няколко пъти сменям масло в различни представителства и ми слагат всеки път различна марка масло-тойота,пенцойл,мобил...Знам,че макар и един тип,различните марки масло имат разлика в компонентите.Също мислиш ли,че е груба грешка,че си смених маслото по-рано от предписаното-досега съм го сменял на 2200 ,6400 и сега мисля на 9400 мили.Пътувах и така се наложи.

_________________
http://imgur.com/a/OlnT2
http://imgur.com/a/Tq6Ut

Вто Ное 07, 2006 5:48 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 24, 2006 9:22 am
Мнения: 860
Рейтинг: 95
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Изобщо защо Субару препоръчват смяна на масло на всеки 3000 мили(4800км.) а не на 10 000км. като другите коли?

_________________
http://imgur.com/a/OlnT2
http://imgur.com/a/Tq6Ut

Вто Ное 07, 2006 5:56 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Много пъти казахме, че новото поколение 2.5 SOHC е с доста по-слаба репутация от предния 2.5 DOHC. Този има страхотна тенденция да протича LH (шофьорската страна) гарнитура глава, в долен заден ъгъл. Има някакви вибрации там и с километрите натяга на болта отпуска и гарнитурата протича. Не ми се вижда да е температурни, линейни разширения в материала, защото всички до един протичат на това място. Течовете биват няколко вида. Антифриз навън, масло навън и двете навън. Почти няма случай на издухана гарнитура. Ще рече издухана към компресията, към цилиндъра. Сложи на всичкото отгоре и проблема с чукането на буталата за същата страна и ще видиш, че този мотор е по-кофти.

За периода на смяна масло - във всяка къща различен тертип. Едни производители предписват 5 000 км, други 6 000, всеки се прави на интересен. При вас пък е 4 800. Аз не правя голяма трагедия от това. Лично аз сменям на 3 000 на мои коли. Стари, нови.....каквито ще да са. И абсолютно никога не ползвам синтетични масла. Имам в къщи и синтетично, така си стои, ако някой клиент му имриндиса някой ден и каже думичката 'да', веднага му го сипвам.

За шаренето на различни марки - какво да кажа ? От една страна с ползването на различни марки шанса да причиниш увреждане на двигателя на дълъг период от време е по-нисък. За разлика от ползването само на едно масло. Представи си че имаш 3 хубави продукта и три кофти. С шаренето им за 200 000 км ще завършиш с един резултат. А ако ползваш само една марка и се окаже кофти - за 200 000 ще завършиш с друг резултат. От друга страна пък - ако си нацелил добрия продукт, ползването само на една марка си е доста добро правило.

Да се върнем пак на периода за смяна на масла. Познай преди един месец каква поръчка мина през нас ? 2006 Сузуки Верона (което е 6 in line двигател), на поръчката пише смяна масло двигател. Познай на колко километра беше колата ? На 47. Добре бе скъпи клиент, ти какво искаш да ми кажеш с това ? Че завода производител е заредил двигателя с шарлан и ти е продал колата ?

И той е бил чул нещо по въпроса, но какво точно, кога, защо, при какви обстоятелства, в коя епоха......не е разбрал.

:D :D :D :D

Вто Ное 07, 2006 10:29 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 24, 2006 9:22 am
Мнения: 860
Рейтинг: 95
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Nick,как се решава този проблем тогава ако не е издухана гарнитурата.2.5 Турбо и 3.0 моторите по безпроблемни ли са?

2.5 без турбо дава много добур разход-11 градско,7 извънградско.

_________________
http://imgur.com/a/OlnT2
http://imgur.com/a/Tq6Ut

Вто Ное 07, 2006 5:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 8:43 pm
Мнения: 1187
Местоположение: Пловдив
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
simbat написа:
Това не трябва да те спира изобщо.Тия Аутбеци хората си ги карат тук и не съм чул някой да е спрян от движение заради този проблем.Особено в България ще ти шлайфат главата и ще ти сложат нова гарнитура за 100-200 лева(Не във фирмен сервиз естествено).Дори си мисля,че има афтърмаркет усилени гарнитури.Ако не можеш да си намериш в България винаги можеш да помолиш мен или някой колега да ти прати от САЩ или Канада.Никакъв проблем.
А те Легаситата и Аутбеците не са ли с еднакви мотори по принцип?
В САЩ избора на мотор и оборудване е много беден при Субару.2.5 с или без турбо и 3.0.Това е.


За 100-200лв. москвичи и лади не щат да правят вече.
:lol:

_________________
Family Club
Legacy 2.2GX 97г. BG7 MT
Forester 2.0XT 2004г. АТ
Legacy 2.0Gl 98г. МТ
Legacy 2.2GX 98г. BG5 MT
Forester 2.5X 2003г. AT

Вто Ное 07, 2006 6:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
simbat написа:
Nick,как се решава този проблем тогава ако не е издухана гарнитурата.2.5 Турбо и 3.0 моторите по безпроблемни ли са?


Това се решава по няколко начина.
-Теч антифриз в много ранен стадий се решава като се сипе прибавка за охладителна система. Тя е произведена за Субару и по препоръка на Субару. Така си е сервизните бюлетини. Тя работи и наистина спира течове антифриз.
-Теч антифриз в по-напреднал стадий се отстранява като се смени гарнитурата.
-Теч масло - пак така, смяна. Добавка не сме опитвали за теч масло.

Турбо моторите нямаме наблюдения да текат на това место, както обикновения 2.5
3.0L моторите пък изобщо нямат тази тенденция да текат там. Те всъщност от никъде не текат. Навремето като излезнаха и ги учихме в училище, направо си прехапахме езиците. Мислехме, че ще е доста уязвим на теч мотор. И особено с верижния ангренаж, толкова големи на площ капаци да ги уплътниш само със силикон ?? Минаха се вече 6 години, двигателите направиха километраж......а ние не направихме пари. Един не влезна за теч. До тук нямаме дори и една гарнитура капак клапани сменена. Изглежда баланса, вътрешните вибрации, това дето не се вижда с просто око, а го виждат само инженерите дизайнери, с мощни програми, на компютърен модел/графика....е доста по-прецизно изпипан и няма тези резултати. Те и законите физчески са коренно различни при Н6 и при Н4. То се подразбира.

Сря Ное 08, 2006 4:16 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 9:16 pm
Мнения: 657
Местоположение: Канада
Автомобил: аутбек 3.0R '05
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Мнение 
Тая тема много ми хареса, и я следя с интерес :)
И ако трябва да направим обобщение, по казаното дотук, излиза че моторите на Outback 2.5л са добри така ли излиза. Аз си мисля че работата опира до гледане на колата, и навременно обръщане на внимание и адекватна реакция. Пък и съм много мераклия на едно такова '98 или '99, но за момента ще карам старото чудо на техниката :)
Nick, спомням си че многократно си писал за сериите на Субару, които имат несполучливи мотори (по-голяма хлабина бутало-цилиндър ). Може ли да ми каже някой коя година са тия коли? Аз си спомням нещо като 2001-2003, ама може да греша, затова питам.
И по тая конструкция двигатели - боксерите имам един такъв въпрос, ако някой знае нещо ;) Nick, случвало ли ти се е в твоята практика, да попадаш на мотор, който има теч на антифриз при сглобката на двата блока, там където минава антифриза от единия в другия (в секущата равнина по осевата линия ако мога така да се изразя). Винаги ми е било интересно дали е достатъчно надеждно това място.

Сря Ное 08, 2006 5:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 24, 2006 9:22 am
Мнения: 860
Рейтинг: 95
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Мерси за полезната информация Nick :D .Супер е,че си имаме експерт във форума.
Намерих официалното инфо от Субару.
Преведено накратко:
Значи проблема с течовете засяга колите 1999-2002 и то не всички(това е за САЩ,за Европа може би 98-01)след това за взети мерки и е изменен процеса на производство и да се надяваме-решили са проблема.Както каза Nick за решение се слагат добавки в антифриза и Субару пуска специален антифриз.Това е съвсем грубо преведено,които иска дословно текста е по-долу на английски:

В моя случай е хубаво ,че по този повод Субару удължават гаранцията от течове до 8г.или 160 хил.км. :D Евала на Субару за обскужването.Като ходих да ми сменят гумите после мениджъра ми звъня след няколко седмизи да ме пита дали всичко е ок и дали съм доволен.


"WWP-99 - Phase II 2.5 liter engines coolant leak
WWP-99 Service Campaign - Cooling System Conditioner

Subaru has determined that certain 1999 through 2002 model year 2.5L equipped Subaru vehicles may experience an external coolant leak from the cylinder head gaskets. This is the result of normal relative thermal expansion and contraction variations of engine parts. As a precautionary measure, SOA is recommending that a special conditioner be added to the engine cooling system to prevent leaks from occurring or to correct existing leaks.
Only early are affected by this
campaign.

Phase I 2.5 liter engines (some 1999 model year and prior years) are not affected. Countermeasures applied to the manufacturing process for those 2002 and later VINS not affected by this campaign have eliminated the need for this campaign to be performed on those vehicles.

In the future, it will be necessary to add Genuine Subaru Cooling System Conditioner to the SUBARU vehicle cooling system whenever the engine coolant is replaced. The updated recommended service procedure as well as intervals for coolant replacement will be added to all applicable service manuals. As a reminder, we will include an update page in the owner notification letters that should be added to the Owner’s Manual
and Warranty and Maintenance Booklet. We ask you to keep in mind that replacement of fluids (including Subaru Cooling System Conditioner) during inspection and maintenance services are not covered under warranty.

If the vehicle owner has this Service Program repair performed promptly, Subaru will extend coverage under the Subaru Limited Warranty on the vehicle for cylinder head gasket external coolant leaks to a period of 8 years or 100,000 miles, whichever occurs first. Warranty coverage begins on the date the vehicle was delivered to the first retail purchaser. If the vehicle was used as a demonstrator or company vehicle before being sold at retail, warranty coverage begins on the date the vehicle was first placed in such service. As a further condition for this extended warranty coverage to apply, the vehicle owner must have Genuine Subaru Cooling System Conditioner added to the vehicle at any subsequent cooling system services at the interval specified in the Warranty and Maintenance Booklet under the heading “Schedule of Inspection and Maintenance Services”.

Dealers will automatically be sent an initial quantity of Genuine Subaru Cooling System Conditioner. Dealer bulletins and affected VIN lists will be mailed to dealers in early February 2004. Owner notification letters are scheduled for mailing in stages."

_________________
http://imgur.com/a/OlnT2
http://imgur.com/a/Tq6Ut

Сря Ное 08, 2006 10:10 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Provigo написа:
ако трябва да направим обобщение, по казаното дотук, излиза че моторите на Outback 2.5л са добри така ли излиза?


Ти питаш дали излиза че са добри, или че не са добри ? Според всичко казано дотук излиза, че не са много добри. Излиза, че имат повече такива дребни забележки, откокото предния 2.2 и 2.5 DOHC.
За мен като цяло, мотора си е ОК. За мен това е един добър двигател.

За последен път ще кажа, че имаме клиенти с над 250 000 км, коли и двигатели в брилянтно състояние. Имам един китаец, на когото и интериора е в същото състояние. Той от ден първи веднага опакова всичко отдолу с допълнителна покривка и сега ако я вдигне и отдолу ще излезе постелка на 0 км. Облепи и панелите долу на вратите, къде се жулкат от обувките.

За протичането на двете половини блок - абсолютно никога не съм имал аз и не съм видял поръчка друг от нас да има такъв дефект. Интересното е, че дори и 'опечени' блокове не протичат от там. Нито вътрешен теч, нито външен. Всички преходи ползват 'О' рингове. Това е масло и антифриз.

Сря Ное 08, 2006 1:21 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 8:43 pm
Мнения: 1187
Местоположение: Пловдив
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Значи ако си взема outback до 98г от първите, рано или късно (да не кажа веднага при толкова измамници на пазара) ще се наложи ремонт по двигателя, който ще ми струва колкото един мотор 2.2l. Ще стане ли 2.2 на мястото на 2.5, ще трябва ли да се сменя и скоростната кутия?
Даже се замислям дали да не си купя направо със скапан мотор. Два пъти са ми предлагали досега такива на супер цена.

_________________
Family Club
Legacy 2.2GX 97г. BG7 MT
Forester 2.0XT 2004г. АТ
Legacy 2.0Gl 98г. МТ
Legacy 2.2GX 98г. BG5 MT
Forester 2.5X 2003г. AT

Сря Ное 15, 2006 5:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 8:43 pm
Мнения: 1187
Местоположение: Пловдив
Рейтинг: 68
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Премерил съм се на един аутбек 98г. 150коня италианец :lol: та да питам преди да съм се накълвал.
Колко струва една смяна на гарнитури :?: :?: :?:
Чета за някакви трудности със смяната на свещите, едва ли не се вадел двигателя за да се сменят.
С какви амортисьори са аутбеците - нормални или с променлив клиренс?

_________________
Family Club
Legacy 2.2GX 97г. BG7 MT
Forester 2.0XT 2004г. АТ
Legacy 2.0Gl 98г. МТ
Legacy 2.2GX 98г. BG5 MT
Forester 2.5X 2003г. AT

Чет Ное 30, 2006 11:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm
Мнения: 673
Местоположение: Canada
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Цитат:
Чета за някакви трудности със смяната на свещите, едва ли не се вадел двигателя за да се сменят.


Не знам колко струва, нека момчетата от България да кажат. Аз знам колко часа се плаща и колко реално време отнема. Както и до последната подробност какви инструменти се използват. Става въпрос без да се вади двигателя. Ако някои споделят такова мнение, то вероятно е от липса на опит или инструменти. Операцията наистина е коварна (DOHC). Познай колко се плаща за 4 свещи на WRX / STI двигател ? Което отнема 4 бобини върху свещите. Не е само да дръпнеш кабела на свещта. Плащаше се 0.4 часа, което при $100 тарифа за час се пада клиента да плати $40. Ние направихме война и сега се плаща 1.5 часа. На мен ми отнема реално часово време 40 минути. Но това става с комбинация от инструменти на стойност около $400. Това с чук и секач не става. Някои механици предпочитат да извършват тази операция от долу, някои отгоре. Аз съм ОК и в двата варианта.

Чет Ное 30, 2006 11:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 30 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор