Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 5:00 pm



Отговори на тема  [ 36 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Загуба на антифриз и мирис при загрял двигател 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm
Мнения: 25
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте, колеги!

От много отдавна членувам във форума, но съвсем скоро се присъединих към клуба с Outback H6 2006-та година. След доста огледани форестъри, кой от кой по-зле, случайно попаднах на много запазен Аутбек на 226 000 км с чудесна работа на мотора, отлично работещи скорости и непокътнат салон, поради което реших да я взема. След около 100-150км каране обаче установих, че леко мирише на антифриз в двигателния отсек и започнах да следя ауспусите и нивото на течността. Наложи се да долея около 300 мл, за да отиде на максимума, тъй като беше тръгнал да ходи под минимума. Вечерно време дабелязвам, като включа светлините за задна, леко излизане на пара от ауспуха - не омазнява ауспусите, те са доста чисти, така че не мога да кажа, че има масло или антифриз в газовете. Отворих казанчето на запален мотор - има бълбукане, но не е постоянно. Има леко разпеняне на антифриза в определени моменти също така. Снощи забелязах, че капачката се е отворила и но като че ли нямаше измокрено. Маслото (засега) е чисто.

Тъй като изчетох доста по въпроса, бих помолил за съвет - гарнитура ли е духнала и как да действам? Какви са горе-долу цените за смяна и къде са добри в тази интервенция? Объркан съм, понеже чета от 700 до 3000 и повече лева.

Р.S. Май не отбелязах, че колата не загрява, стрелката си седи на средата.


Поздрави на всички и хубава събота :)

Съб Фев 06, 2021 3:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 656
Местоположение: София
Автомобил: WRX 2001
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, най-вероятно си за гарнитури. Не е задължително да загрява. Моят съвет е да отидеш в читав сервиз за преглед.
Има лесни методи за установяване, но най-добре в сервиз, защото в крайна сметка пак ще стигнеш до там.

Съб Фев 06, 2021 4:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не бих казал, че е за гарнитури.
Щом мирише на антифриз и чат пат има балончета, то явно има теч от някъде и смуче въздух.
Колега мини през сервиз да я огледат хубаво - антифриза остава следи и лесно ще се хване от опитно око.
Мисля, че е рано да се плашиш - може да се окаже просто маркуч или скоба.

Съб Фев 06, 2021 6:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm
Мнения: 25
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Благодаря, колеги! А нормално ли е да си виждам изпаренията от ауспусите вечерно време на задните светлини?

Едит: На студен двигател си издухва конденза, но дори и на топъл се вижда леко изпарение.

Съб Фев 06, 2021 9:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm
Мнения: 25
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Ми, оказа се, че съм си баш за гарнитури. Можете ли да кажете в кой сервиз могат да свършат процедурата добре, но и без да ми махнат главата с 2 бона :)

В повечето теми се пише за 2.5 мотора, при който този проблем е по-характерен, затова питам.

Благодаря!

Пон Фев 08, 2021 1:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 11:19 pm
Мнения: 75
Рейтинг: 25
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Аз правих + смяна сегменти ,пиши на лично ако искаш подробности.

Пон Фев 08, 2021 1:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 04, 2017 9:44 pm
Мнения: 251
Автомобил: Legacy 2.0R
Рейтинг: 287
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всички субарута са така, караш я докато не почне да надува здраво маркуча и тогава отваряш мотора. Но гледай да не се забавиш твърде много, че и радиатор ще купуваш. :)

Пон Фев 08, 2021 4:21 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm
Мнения: 25
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте, колеги. Малко ъпдейт от мен:

Мисля, че все пак се отървах от големия ремонт засега - колата не е загубила и капка антифриз за повече от 800км. и може би месец. Подозирам, че не е била добре обезвъздушена и в процеса на работа през първите няколкостотин километра от покупката охладителната течност си е намирала място по въздушните джобове, от което съм останал с впечатлението, че се губи антифриз.

Поздрави!

Съб Мар 13, 2021 1:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако е миришело на антифриз, значи е губила антифриз от някъде. Маркуч, радиатор, някоя гарнитурка...
Най-вероятно се е самозапушило и е вероятно в някакъв момент, пак да почне да губи.
Като почне да губи този път го намери, защото като не е обезвъдушено и редовно има въздушни възглавници, ще духне гарнитура.

_________________
http://www.hostit.bg/

Съб Мар 13, 2021 8:13 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm
Мнения: 25
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Като се позатопли времето, започна да хвърля през казанчето и доста често го намирам над максимума. 90% съм за гарнитури. Можете ли да споделите опит с този ремонт - сервизи, време, цена. Прозвънях няколко сервиза и в общи линии ми казаха, че започва от 2000лв. колко нагоре ще бъде не се знае, а трае около 10 дни. Във форума чета, че хора са се оправяли и за 700-1400лв.

Благодаря предварително!

Чет Авг 05, 2021 10:09 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На 6 цилиндровия двигател тази процедура е по-скъпа и затова цената е от 1500-1700мин.
Става над 2000лв, защото се появяват допълнителни неща за смяна, а при тази стъпка е препоръчителна смяна и на вериги.
Няма как да се каже точна цена преди да е свален двигателя и главите.
Почети малко да се ориентираш.

Чет Авг 05, 2021 11:33 am
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 26, 2018 6:54 pm
Мнения: 86
Местоположение: Пловдив
Автомобил: '08 Outback H6
Рейтинг: 154
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За H6 се приготви за сумите, които ти казва Vmax. 1500-1700лв плюс още около хиляда за вериги, ако трябва да се сменят.

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

Чет Авг 05, 2021 11:43 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm
Мнения: 632
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За H6 мотора, както ти казват колегите, нема да минеш със 700лв. Най малкто свалянето/качването на мотора ти е има няма половината от тази цифра. При тази интервенция така и така ще се отваря, сменяш всичко де що има да се сменя. Гарнитури, макручета, гумички клапани водни помпи, термостати, вериги и сумата отиде на.... Ако си го правиш сам и имаш отстъпка за частите може и да ти излезе и по нормални пари, но H6цата си иска своето. При мен беше 2300 реглажа с частите, които се сменят при него. Отделно веригите са едни 1300 с водната помпа. Аз сложих и по голям алуминиев радиатор, за да забравя за проблеми в жегите. Разбира се и всички маркучи по веригата и сумата набъбва значително. Общо взето сумата за ремонта за всички неща, които направих(наложи се да сменя и всичките бобини барабар със свещите) тогава се доближи до същата кола нов внос от Горубляне, но поне знам какво карам вече. А там е копуваш супер запазена и след 100км си в сервиза. При мен веригите бяха почнали да шумят преди този ремонт да се наложи и затова не съм се и замислял дали да сменям вериги. Но да направиш такъв скъп ремонт и да не смениш веригите или термостат с капачки да речем, които ако се"провалят" то двигателя пак ще е за отваряне - не мисля че си струва риска, освен ако не решиш да я закърпиш и да я разкарваш. За време, зависи от натовареността на майстора и наличието на частите. При мен отиде някъде месец. Успех и дано успееш да я оправиш и да те радва после.

_________________
A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.

Чет Авг 05, 2021 1:14 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm
Мнения: 324
Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не съм съгласен с вас за веригите и водната помпа, те могат да се сменят в последствие при нужда без да се сваля мотора. Така цялата сума значително намалява с едни 1000-1500 лв. Оригинален комплект гарнитури (това включва всички възможни о-пръстени и уплътнения) стува около 800 лв. С още малко дреболии около мотора - цитираните маркучи, термостати, капачки и т.н. отива на максимум 1000 лв., другото е за труд. Та затова и цените във форума варират според мен.

Чет Авг 05, 2021 3:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm
Мнения: 25
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Благодаря, колеги, за отзивите.

Верига със сигурност няма да правя, защото към момента няма абсолютно никакви индикации за това - нито шум, нито смущения в работата на мотора. Отделно не е и наполовина от зададания пробег, след който евентуално може да се мисли за смяна. За гарнитурата също не смятам да се хвърлям веднага на влака, защото за 7-те месеца и 5000км, откакто пуснах темата, не ми се беше налагало да долея и капчица антифриз, та може би ще пробвам първо с промивка на радиатора и внимателно обследване за течове, от които да гълта въздух.

За последно пътувах в неделя и при 45 градуса навън по бордови компютър на Витиня с включен климатик, багажник, пълен догоре, и изпреварване на цистерна в баира стрелката на температурата леко отлепи от хоризонталното положение, но антифриз не беше изхвърлила. След това бързо се нормализира.

Чет Авг 05, 2021 4:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm
Мнения: 632
Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не знам дали си сменял и капачките на радиатора. Ако не си смени ги 2 са и то с оригинални. Не са кой знае колко париа понякога правят ядове. :beer: Дани не си за гарнитури, но да виж го къде е теча. Може да се проявява само когато е под налягане.

_________________
A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.

Чет Авг 05, 2021 4:53 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Kaiser Kar написа:
Като се позатопли времето, започна да хвърля през казанчето и доста често го намирам над максимума. 90% съм за гарнитури. Можете ли да споделите опит с този ремонт - сервизи, време, цена. Прозвънях няколко сервиза и в общи линии ми казаха, че започва от 2000лв. колко нагоре ще бъде не се знае, а трае около 10 дни. Във форума чета, че хора са се оправяли и за 700-1400лв.

Благодаря предварително!


Последно изхвърля ли го или не. Щото пишеш ще го изхвърля после не и става малко мармалад.
Изчисти си радиатора, смени си капачката като ти пише колегата fixalot, смени термостата ако не си го сменял и тогава тествай.
Трябва да се огледат всички скоби на маркучи по водните магистрали и особено маркучи на газ ако има, защото в жегата маркучите омекват и е възможно да смуче въздух, макар че изхвърлила ли е водите един път , ще ражда…

Чет Авг 05, 2021 9:29 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm
Мнения: 25
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Timeline-ът е следният - купих колата в началото на февруари и в първите дни ми направи впечатление, че се налага доливане, защото нивото спадаше. От един момент нататък обаче спря да го пипа - карал съм я над 4000км (+офроуд) и сега, като станаха жегите, я отворих за проверка, и ми направи впечатление, че пак е спаднало. Долях до средата между min и max, и след около 400км каране на следващия ден я проверих, като нивото беше над максимума.

Отидох на майстор и той каза, че е 100% за гарнитури, иначе ако тръгна на път, ще ми прегрява (нарочно не уточних, че колата я карам безпроблемно вече 7 месеца иначе).

Казвам, че го изхвърля, защото нямам друго обяснение за тези инцидентни спадания в нивото. Прегледах си маслото - няма следи от антифриз, няма "майонеза" в антифриза, не загрява, няма дим (в студено време има лееека пара от ауспусите без значение от температурата на мотора), ауспусите са чисти...

Та тъй...

Пет Авг 06, 2021 8:38 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В първият си пост пишеш че си усетил мирис на антифриз.
Това означава две неща - или го изхвърля през разширителния или има теч.
Ако няма теч и сте огледали всички маркучи и скоби, то явно си в начална фаза на духнала гарнитура
При тези мотори и при проблем с глави няма да има симптоми на майонеза и мирис в маслото.
Типичният симптом са балончета в разширителния съд след натоварено шофиране

Не стана ясно с газ ли е колата - ако да, там също има заподозрени - изпарител, маркучи, скоби

Пет Авг 06, 2021 10:06 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 03, 2018 6:07 pm
Мнения: 25
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Няма газ, карам си я на бензин.

Днес направих един тест, който бях пропуснал да направя - запалих я и наблюдавах казанчето в процеса на загравяне. До достигане на работна температура всичко беше наред - без мехурчета и промени в нивото, маркучите меки. Помолих жената да седне и да изфорсира на 3500 оборота - започна да бълбука. На празен ход нищо.

Ще пробвам да сменя капачката на радиатора, но май нещата по-скоро вървят към големия ремонт.

Един последен въпрос - това търпи ли отлагане, в смисъл има ли риск да тотализирам мотора, ако го карам така известно време?

Пет Авг 06, 2021 3:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 36 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор