Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 4:25 pm



Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
 Проблем със скоростната кутия или нещо друго? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Май 10, 2017 1:13 am
Мнения: 16
Местоположение: Монтана
Автомобил: Forester S Turbo 98
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
О, Краси! :) Благодаря за изяснението, сега вече си го обясних! :) Честит ти Outback отново - натискай! :)


Цитирам пак първия пост от темата
milentenev написа:
- Torque converter clutch solenoid valve harness or connectors - за конектора четох в един форум, че се намира някъде под акумулатора и често се оксидира или корозира, някои знае ли къде точно е?
- Torque converter clutch solenoid valve circuit is open or shorted - често се случвало и кабела да бъде прекъснат по някаква причина, която не разбрах, ще се провери в сервиз.


Въпросът ми е за грешката която ми дава, също ли трябва да се погледнат връзките под акумулатора посочени от milentenev?

Сря Окт 18, 2017 8:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Около акумулатора или по-точно на калника отстрани на батерията е соленоид А, който отговаря за налягането по маслените магистрали и регулира превключването на предавките.
Ако правилно си разчел миганията ( големите интерали са десетки, малките единици ) то грешката насочва към проблем със заключването на турбината.
Самата грешка не означава, че точно кабел е прекъснат, а индикира къде да се търси проблема. Ако е отваряна кутията е възможно да се прищипе кабелажа на този соленоид или да е окъсил.

Аз си мисля за друг вариант - когато се получи износване на кутията и нередовна смяна на АТ масло, се получава надиране на вала към турбината, който почва да не задържа налягането на маслото. Дали това е станало, или маслото ти е загубило вискозитет, е трудно да се каже, защото няма достоверна история.

Прегледай за всеки случай масите по трансмисията и двигателя и пъсни по една маса за трансмисия и двг, като застраховка.
Ако имаш възможност смени маслото на трансмисията, свалете клапанното тяло, почистете т.нар. филтър ( цедка ) и клапаните. Средно грамотен майстор който е правил трансмисии на БМВ и Ауди ще се оправи.

Ако няма такива - ще трябва да се разходиш до София.

Колата от пепината ли е?

Сря Окт 18, 2017 9:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Май 10, 2017 1:13 am
Мнения: 16
Местоположение: Монтана
Автомобил: Forester S Turbo 98
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
За утре имам уговорка и отивам да се видят нещата с цялата информация, която събрах до тук. За историята на колата на кратко: не е купувана от Пепина и никога не е била в автокъща.

Благодаря за отделеното време! Като имам някаква нова информация, ще драсна тук.
 12

Чет Окт 19, 2017 2:34 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Май 10, 2017 1:13 am
Мнения: 16
Местоположение: Монтана
Автомобил: Forester S Turbo 98
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Изкарах кода на грешката пред един приятел, който се занимава с диагностика. Той е категоричен че е "77 Lock-up duty solenoid. Detects open or shorted output signal circuit."

Времето напредваше, но успяхме да погледнем кабелите от кутията към управляващото и устройство. Разкачихме едната букса, която се намира точно под интеркулера и тази която влиза в компютъра на кутията точно под волана. Видимо всичко изглеждаше наред, не успяхме да замерим буксата под интеркулера защото самия той пречеше, нямахме време да го разглобяваме, а стойностите на буксата към TCU са в норми. Щракнахме ги по няколко пъти пък да видим. Следващата ни цел (понеже не разполагахме с канал и дневна светлина) е да разгледаме кабела, който отива точно към lock-up соленоида на кутията и е свързан посредством нещо като лула от кабел за свещ.

Само да отбележа, че не съм ходил при него със записан час и т.н. че да си кажете "тоя пък какъв майстор е да няма време да погледне проблема" :D

Тези дни някъде в нета попаднах на тема в чуждестранен форум, в която някой беше казал, че lock-up-a не зацепвал когато колата се кара в Power режим с цел по добра динамика. Вчера за почти 100 км извънградско (не на един пробег) с включен Power (нормално каране без мачкане), грешката не излезе нито веднъж.

Vmax, ще разпитам за майстор тук, който може да направи описаната от теб профилактика на кутията.

Пет Окт 20, 2017 9:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 24 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор