Проблем със скоростната кутия или нещо друго?
Автор |
Съобщение |
milentenev
Регистриран на: Чет Юни 16, 2011 8:40 pm Мнения: 40 Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Outback 2005
Рейтинг: 2
|
Здравейте, май и аз я втасах със скоростната кутия, но проблема ми е че не усещам проблеми, което може да се дължи на малкия ми опит с автоматични скорости. Реших да драсна тук преди да ходя до сервизи, тъй като сега нямам никакво време и ще си карам така още известно време. Така, самия проблем е следния - само при високи скорости (над 100кмч) скоростната кутия влиза в авариен режим и надписа "sport" започва да мига. В същото време колата си сменя предавки и ръчната смяна също работи. Преди време си купих OBD2 bluetooth скенер и компютъра трупа следните грешки: Fault log report generated by Torque for Android ================================================= Vehicle VIN: Not present Vehicle Manufacturer: Unknown Vehicle Calibration ID: Not present Current Fault Log ------------------ P0700: Transmission Control System (MIL Request) P0741: Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off Pending Fault Log ------------------ P0700: Transmission Control System (MIL Request) P0741: Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off Historic Fault Log ------------------ ECU reports no historic faults End of report. Доста прочетох из нета за тези грешки, включително и чуждите форуми. А ето тук има информация за втората грешка, но не мога да си го преведа, просто не познавам термините. Ако може някой да го преведе, ще съм много благодарен - http://engine-codes.com/p0741_subaru.htmlПо долуизброените възможни причини нещата стоят по следния начин: - Low transmission fluid level - мисля че е ок, проверих и ако е значи е точно по средата между мин и макс. - Dirty transmission fluid - ще накарам в сервиза да проверят. - Faulty torque converter clutch solenoid valve - не знам какво е това и дали може да се провери лесно? - Torque converter clutch solenoid valve harness or connectors - за конектора четох в един форум, че се намира някъде под акумулатора и често се оксидира или корозира, някои знае ли къде точно е? - Torque converter clutch solenoid valve circuit is open or shorted - често се случвало и кабела да бъде прекъснат по някаква причина, която не разбрах, ще се провери в сервиз. - Transmission internal mechanical problem - това е най-лошото, надявам се да не е това, тогава ще си търся друга скорастна И най-странното ето този "ефект" - When the accelerator pedal is depressed (less than 2/8) in lock-up condition, the engine speed should not change abruptly. If there is a big jump in engine speed, there is no lock-up. Вчера на магистралата пробвах. Наполовина натиснат педал(или малко повече) на нагорнище, пускам рязко педала, скоростта започва да пада, но плавно. На равно пък пада съвсем бавно. Въобще не мога да засека "big jump in engine speed". Друг е въпроса, ако трябва да си запази скоростта? По повод първата грешка, доколкото разбрах може да е някой от сензорите за скоростта на колелата, съответно се подменя нов комплект контролен модул + всички сензори и то с нова ревизия на частите, тоест съвсем друг контролен модул, явно стандартния дефектира често. Силно ме съмнява, че са сензорите, защото колегата от чуждия форум твърди, че не е можел да превключва ръчно скорости и самата скоростна се е държала странно, защото е ползвала сензорите за скорост на ABS-а, които са доста по-неточни. При мен този ефект го няма, скоростите се сменят добре и ръчната смяна работи. А да, предишния собственик твърди, че това било заради газовата уредба и в частност, това че са махнали катализатора. Честно казано не вярвах, докато не прочетох че катализатора и сензорите за скоростта на автомобила се водят в една категория - Emission Control, другото е че не мога да засека ненормално поведение на скоростната кутия. Компютъра трупа и грешка за самия катализатор, която тук не се вижда, понеже лога е преди да изляза на магистралата. В резултат сега се чудя дали да подхващам газовата, която се оправя с поставяне на резонантно гърне + емулатор + настройки и да не ми останат пари за скоростна или да вложа парите в скоростната с риск да се окаже, че и няма нищо? Ако има някой колега от София с бек 2005 и 2,5 двигател, който желае да ми помогне като изкараме колата на магистралата или на околовръстното, да я покара над 100кмч и да каже дали има разлика с неговата. ще съм адски благодарен.
|
|
|
Пон Юли 18, 2011 8:33 am |
|
|
svilen
Регистриран на: Съб Май 15, 2010 12:32 pm Мнения: 58 Местоположение: София
Skype: svilenspasov
Автомобил: Subaru Outback 3.0/H6
Рейтинг: 26
|
Здравей, Faulty torque converter clutch solenoid valve - това е автоматичен/електромагнитен клапан на скоростната кутия. Мисля, че бяха 8 на брой подобни клапани (поне при моя Outback 2001 H6). Сменят се сравнително лесно без сваляне на цялата кутия. Аз имам да сменям Line duty pressure solenoid (в момента го чакам да дойде), та от там се наложи да разгледам и разпитам какви са тези solenoid-и ). Много рядко се прецаква нещо по връзката до клапана освен ако не си ударил нещо скоростната кутия при каране извън пътя или друг случай. Има вариант да е и от старо масло в скоростната кутия или както си написал - от липса на масло, но това също е рядка причина, обикновено самия клапан е за смяна. При мен Outback 2001 H6 3.0 проблемния клапан струва около 160лв. Успех! p.s. И аз имам газова.
_________________ The old cliché is true: you never get a second chance to make a first impression.
|
|
|
Пон Юли 18, 2011 10:31 am |
|
|
milentenev
Регистриран на: Чет Юни 16, 2011 8:40 pm Мнения: 40 Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Outback 2005
Рейтинг: 2
|
svilen написа: Здравей, Faulty torque converter clutch solenoid valve - това е автоматичен/електромагнитен клапан на скоростната кутия. Мисля, че бяха 8 на брой подобни клапани (поне при моя Outback 2001 H6). Сменят се сравнително лесно без сваляне на цялата кутия. Аз имам да сменям Line duty pressure solenoid (в момента го чакам да дойде), та от там се наложи да разгледам и разпитам какви са тези solenoid-и ). Много рядко се прецаква нещо по връзката до клапана освен ако не си ударил нещо скоростната кутия при каране извън пътя или друг случай. Има вариант да е и от старо масло в скоростната кутия или както си написал - от липса на масло, но това също е рядка причина, обикновено самия клапан е за смяна. При мен Outback 2001 H6 3.0 проблемния клапан струва около 160лв. Успех! p.s. И аз имам газова. Мерси много за отговора, при теб като е имало проблем усеща ли се и как? Освен това трябва ли да се смени и маслото на скоростната при смяна на въпросните клапани?
|
|
|
Пон Юли 18, 2011 11:21 am |
|
|
svilen
Регистриран на: Съб Май 15, 2010 12:32 pm Мнения: 58 Местоположение: София
Skype: svilenspasov
Автомобил: Subaru Outback 3.0/H6
Рейтинг: 26
|
При мен започна да мига "Power" на таблото, скоростната кутия мина в авариен режим и започна да работи само на 3та. Оказа се, че при моята скоростна кутия 2ва от 8те клапа са еднакви и единия от тях беше Line duty pressure solenoid (A), а другия solenoid (B), който се води. Разменихме ги. Сега тръгва от 1-ва, но стига до 3та и това е. Сетих се и нещо друго - изчезна kick down-а. Предполагам е заради аварийния режим на кутията. Аз реших да сменя маслото в скоростната кутия. Така и така ще се прави нещо по нея, a и по принцип е хубаво да се смени. Отделно при смяната на клапана ще се загуби около литър (това е при моя кутия).
_________________ The old cliché is true: you never get a second chance to make a first impression.
|
|
|
Пон Юли 18, 2011 11:52 am |
|
|
Vmax
|
svilen написа: При мен започна да мига "Power" на таблото, скоростната кутия мина в авариен режим и започна да работи само на 3та. Оказа се, че при моята скоростна кутия 2ва от 8те клапа са еднакви и единия от тях беше Line duty pressure solenoid (A), а другия solenoid (B), който се води. Разменихме ги. Сега тръгва от 1-ва, но стига до 3та и това е. Сетих се и нещо друго - изчезна kick down-а. Предполагам е заради аварийния режим на кутията. Аз реших да сменя маслото в скоростната кутия. Така и така ще се прави нещо по нея, a и по принцип е хубаво да се смени. Отделно при смяната на клапана ще се загуби около литър (това е при моя кутия). Диагнозата в сервиз ли я поставиха и кой?
|
|
|
Пон Юли 18, 2011 12:36 pm |
|
|
milentenev
Регистриран на: Чет Юни 16, 2011 8:40 pm Мнения: 40 Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Outback 2005
Рейтинг: 2
|
svilen написа: При мен започна да мига "Power" на таблото, скоростната кутия мина в авариен режим и започна да работи само на 3та. Оказа се, че при моята скоростна кутия 2ва от 8те клапа са еднакви и единия от тях беше Line duty pressure solenoid (A), а другия solenoid (B), който се води. Разменихме ги. Сега тръгва от 1-ва, но стига до 3та и това е. Сетих се и нещо друго - изчезна kick down-а. Предполагам е заради аварийния режим на кутията. Аз реших да сменя маслото в скоростната кутия. Така и така ще се прави нещо по нея, a и по принцип е хубаво да се смени. Отделно при смяната на клапана ще се загуби около литър (това е при моя кутия). Хмм при мен си сменя всичко, пробвах го как ли не - от 4-та до първа, после пак до четвърта, после автоматична, после пак ръчни. А какво всъщност е kick down-а?
|
|
|
Пон Юли 18, 2011 1:08 pm |
|
|
svilen
Регистриран на: Съб Май 15, 2010 12:32 pm Мнения: 58 Местоположение: София
Skype: svilenspasov
Автомобил: Subaru Outback 3.0/H6
Рейтинг: 26
|
Vmax написа: Диагнозата в сервиз ли я поставиха и кой? Разбира се. В сервиза на Митака. Отделно имам софтуер, с който мога сам да чета грешките и "живите" данни на Аутбека. А и след размяна на клапаните грешката се промени вместо solenoid (A), започна да се оплаква от solenoid (B).
_________________ The old cliché is true: you never get a second chance to make a first impression.
|
|
|
Пон Юли 18, 2011 2:52 pm |
|
|
svilen
Регистриран на: Съб Май 15, 2010 12:32 pm Мнения: 58 Местоположение: София
Skype: svilenspasov
Автомобил: Subaru Outback 3.0/H6
Рейтинг: 26
|
milentenev написа: Хмм при мен си сменя всичко, пробвах го как ли не - от 4-та до първа, после пак до четвърта, после автоматична, после пак ръчни. А какво всъщност е kick down-а? Твоя клапан може би върши друга работа. Поне по името му "Torque converter clutch solenoid" ми звучи като да отговаря за разпределянето на въртящия момент, ноо провери в сервиз, да не те подведа. kick down е докато настъпиш рязко газта докрай (за изпреварване примерно).
_________________ The old cliché is true: you never get a second chance to make a first impression.
|
|
|
Пон Юли 18, 2011 2:58 pm |
|
|
milentenev
Регистриран на: Чет Юни 16, 2011 8:40 pm Мнения: 40 Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Outback 2005
Рейтинг: 2
|
svilen написа: milentenev написа: Хмм при мен си сменя всичко, пробвах го как ли не - от 4-та до първа, после пак до четвърта, после автоматична, после пак ръчни. А какво всъщност е kick down-а? Твоя клапан може би върши друга работа. Поне по името му "Torque converter clutch solenoid" ми звучи като да отговаря за разпределянето на въртящия момент, ноо провери в сервиз, да не те подведа. kick down е докато настъпиш рязко газта докрай (за изпреварване примерно). - при мен го има това доста изразено, даже жената се стресна на магистралата като мина от 4-та на 3-та по един баир. Така дръпна, че ми попита с укор и изненада какви ги върша . А по едно голямо надолнище на един тесен път (карахме с 20км заради дупки), реших да настъпя до края, че нямаше видимост, леле така изхвърчах покрай едно ново мондео, че чак аз се стреснах а мондеото го видях в огледалото как отбива.
|
|
|
Пон Юли 18, 2011 3:16 pm |
|
|
Двигателист
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm Мнения: 150 Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
|
svilen написа: milentenev написа: Хмм при мен си сменя всичко, пробвах го как ли не - от 4-та до първа, после пак до четвърта, после автоматична, после пак ръчни. А какво всъщност е kick down-а? Твоя клапан може би върши друга работа. Поне по името му "Torque converter clutch solenoid" ми звучи като да отговаря за разпределянето на въртящия момент, ноо провери в сервиз, да не те подведа. kick down е докато настъпиш рязко газта докрай (за изпреварване примерно). На мен пък по името ми звучи като клапана, който управлява съединителя, който блокира хидротрансформатора... Демек, ХТ не може да се блокира над определена предавка или над определена скорост (зависи от управлението и се прави за икономия на гориво). Мисля, че ако си познаваш колата лесно може при каране да усетиш дали ХТ се блокира (поведението на оборите на двигателя при промяна на режима са същите като при ръчна кутия) или не. Не знам как е при Субару, но при някои кутии на Мерцедес-Бенц (АМГ бяха така) въпросния съединител не просто блокира ХТ, но и направо го изключва (шунтира) от кинематичната схема с оглед подобряване на динамиката.
_________________ Лудия
|
|
|
Пет Юли 22, 2011 12:05 am |
|
|
tsonio denchev
Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am Мнения: 96 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 180
|
Виждам, че колегата от доста отдавна не е влизал в форума, но все пак да си питам. Някой има ли идея каква е била диагнозата и съответно при кого е решен проблема. При мен нещата стоят по абсолютно същия начин- няма промяна в поведението на кутията, само светкащи лампи и същите грешки P0700 и P0741. Из нета загледах някакви подобни проблеми с разрушени зегерки по торка и съответно задръстени клапани, но за всеки е различно.
|
|
|
Сря Окт 05, 2016 3:48 pm |
|
|
PeteRock
Регистриран на: Сря Май 10, 2017 1:13 am Мнения: 16 Местоположение: Монтана
Автомобил: Forester S Turbo 98
Рейтинг: 12
|
Въпреки че темата е стара, искам да се обърна към milentenev и tsonio denchev, както и към всички колеги които могат да помогнат, и да попитам намери ли се решение на проблема? Имам абсолютно същите симптоми като описаните от вас, но с друго возило - Forester S Turbo 98. Какво се случва при мен: POWER лампата започва да мига само когато съм на извънградско на D, със скорост около 80-100 и колата се движи по инерция или със съвсем малко подаване на газ. Разлика в поведението на кутията след изкарване на грешката не се усеща. Колата си върви, сменя предавки, кик дауна си работи, лампата си мига. Спирам гася колата, при следващо запалване няма и помен от мигащ POWER, кутията работи безпроблемно, и така докато попадна отново в ситуация като тази описана по-горе. В града също я карам на D - проблемът никога не ми се е появявал в градски условия. Карам я на газ и до сега не съм бил на бензин в момента когато вдига грешката, ако това въобще има някакво значение. Колата я притежавам от скоро и мога да добавя, че тази грешка я видях за първи път когато я купих и я прибирах към вкъщи (кофти да). След това 1000-2000 км навъртяни - не се появи отново, направо бях забравил за нея, но напоследък излиза на почти всяко извънградско. Понякога веднъж, понякога по два пъти, в други случаи въобще и не се появява.
В наше село, няма кой да ми разчете кода и за това се обръщам към вас.Не пиша в раздела за Forester, защото това е единствената тема, която намирам във форума за моят проблем. Симптомите са едно към едно с тези от първия пост.
|
|
|
Вто Окт 17, 2017 6:51 pm |
|
|
Vmax
|
Колега, Има процедура със свързване на букси долу в дясно чрез които може да разчетеш кодове на екуто. Има същата процедура и за компа на трансмисията. Виж с търсачката и провери кода - така ще е най добре за да се дават съвети после Сменял ли си масло на кутията и проверявал ли си го как е като ниво, чистота? Ето линка как се чете кутията: http://www.subaruforester.org/vbulletin/#/topics/237225
|
|
|
Вто Окт 17, 2017 8:21 pm |
|
|
PeteRock
Регистриран на: Сря Май 10, 2017 1:13 am Мнения: 16 Местоположение: Монтана
Автомобил: Forester S Turbo 98
Рейтинг: 12
|
Благодаря за менението Vmax! Ще те помоля само да погледнеш линка, който си пуснал, че като го отворя ме праща на главната страница на форума, а не до конкретната тема. Колата е купена от частно лице, той ми каза, че е сменял маслото, аз не съм го пипал. След като проблема зачести, един приятел и колега погледна нивото и чистотата на маслото и каза, че е ок. Същия той смята, че е хидротрансформатора и по-точно, че не зацепва всеки път в момента, в който трябва да го направи. Аз също вярвам и се надявам, че е нещо дребно, което след подмяна или опресняване на маслото ще се оправи, но ти си прав, няма какво да се гадае. Ще се опитаме да разчетем кода и тогава ще търся помощ тук с по-конкретна информация.
|
|
|
Вто Окт 17, 2017 9:47 pm |
|
|
Vmax
|
Ами линка при мен се отваря на въпросната тема... Линка го намерих през гугъл : forester sf automatic transmission code retrieval Симптомите са на турбина, но е трудно да се гадае без съответният код. Неписано правило е да смениш всички течности в колата, независимо какво ти е казал предишния собственик PS: Прав си - линка не се отваря - сега седнах на комп и не работи. Ето същата процедура през друг линк: http://www.ultimatesubaru.org/forum/top ... ion-codes/
|
|
|
Вто Окт 17, 2017 9:53 pm |
|
|
PeteRock
Регистриран на: Сря Май 10, 2017 1:13 am Мнения: 16 Местоположение: Монтана
Автомобил: Forester S Turbo 98
Рейтинг: 12
|
Намерих я, благодаря! Аз съм си доста невеж в цялото това нещо, но мисля че ще има кой да ми помогне. За неписаното правило - така е, няма да навреди смяна на маслото какъвто и да е случая. Утре съм на мисия и като има резултат ще пиша веднага тук да видим колко съм го загазил.
|
|
|
Вто Окт 17, 2017 10:03 pm |
|
|
Vmax
|
PeteRock написа: Намерих я, благодаря! Аз съм си доста невеж в цялото това нещо, но мисля че ще има кой да ми помогне. За неписаното правило - така е, няма да навреди смяна на маслото какъвто и да е случая. Утре съм на мисия и като има резултат ще пиша веднага тук да видим колко съм го загазил. Сложи в профила си от кой град си - по-лесно е за препоръка относно сервиз. Не бързай с маслото - първо диагностика и после действия.
|
|
|
Вто Окт 17, 2017 10:27 pm |
|
|
PeteRock
Регистриран на: Сря Май 10, 2017 1:13 am Мнения: 16 Местоположение: Монтана
Автомобил: Forester S Turbo 98
Рейтинг: 12
|
Опресних данните. Тук човека е Румен, бях при него преди дни да ми сменя кабели и свещи. Споменах му за проблема, но той каза, че няма как да я види тази грешка.
|
|
|
Сря Окт 18, 2017 1:35 am |
|
|
PeteRock
Регистриран на: Сря Май 10, 2017 1:13 am Мнения: 16 Местоположение: Монтана
Автомобил: Forester S Turbo 98
Рейтинг: 12
|
Днес направих така нaречения "secret handshake" от линка на колегата Vmax. Резултатът е следния: 7 бавни мигания (по едно на секунда) последвани от 7 бързи мигания (по две на секунда). Само да вмъкна, че при мен кода не го изкарва на AT OIL TEMP лампата, ами на POWER лампата. Едит: Намирам това в google, "14 Shift solenoid B. Short or disconnection in solenoid driving circuit" не съм сигурен дали си обяснявам нещата правилно, но мисля, че е това. В крайна сметка тежка ли ми е диагнозата? Едит2: Май не е това, нещо не разбирам как да разчета сигнала, гледам ето тук http://www.subaruforester.org/vbulletin/f89/temp-light-flashing-how-read-code-237225/
|
|
|
Сря Окт 18, 2017 6:46 pm |
|
|
gatof
Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 6:58 pm Мнения: 414 Местоположение: Перник
Skype: gatohato
Автомобил: SUBARU Legacy 2.2 GX, Outback H6
Рейтинг: 45
|
Доколкото разбирам, Цеци, грешката е 77. Тоест 7 дълги мигания за десетиците и 7 къси (чести) мигания за единиците... Тоест грешка 77. На Легасито така беше самодиагностиката. Сякаш не е нещо страшно, още повече щом не се променя работата на кутията и колата си върви... "77 Lock-up duty solenoid. Detects open or shorted output signal circuit." Някое кабелче дава на късо... Поздрави!
_________________ Legacy 2.2 GX 4WD '91 Outback '01 H6
|
|
|
Сря Окт 18, 2017 7:19 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: vakko и 21 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|