Странен проблем с алтернатор
Автор |
Съобщение |
BAlexandrov
|
Имах странен проблем с алтернатора и реших да споделя, защото изглежда е често срещан. Чух поне за още за два подобни случая. При мен е започнало да не зарежда добре акумулатора, но без да светне лампата. На студено горе-долу е зареждало ~ 13.6-13.8 , но при загряване пада. Ефектът беше, че от месец насам ми играеха оборотите и прекъсва 3-4 мин след палене и тръгване сутрин. Особено при пуснат климатик - като го спра и намалява този ефект... Интересното е, че изкара повече от месец, до онзи ден, когато цял ден обикалях из града и изведнъж акумулатора падна съвсем. Сложих друг акумулатор, премерих - уж зарежда добре...но след като покарах, го тествах пак и си пролича как пада напрежението, особено с консуматори падаше до 12 волта... Проблемът се оказа ей тази джаджа - реле-регулатора в алтернатора... просто си иска нов. Прикачени файлове: relay.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Сеп 19, 2011 8:09 pm |
|
|
krasipol
Регистриран на: Нед Дек 14, 2008 9:24 pm Постове: 107 Местоположение: Varna Рейтинг: 2
|
Здравей. При мен този проблем съм го решавал със смяна на четките, при мен ставаше, при теб не знам.
|
|
|
Вто Сеп 20, 2011 11:14 am |
|
|
valqk
|
Божо, колко струва нов и откъде го взе (Мимо)?
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Вто Сеп 20, 2011 11:26 am |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Постове: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
Тая простотия ( IC регулатора), що дертове ми създаде на времето на Москвича само, че беше над четките и много лесно се сменяше, тука, като гледам си е бая разправия. Оригиналното ми презареждаше, смених го с ново - пак същата работа, взех от полски фият, то пък не зареждаше и най-накрая едно реле от камион или комбайна ми дадоха ставаше за 12 и 24V и голямо, като кутия за детски обувки и едвам му намерих място, ръчно се настройваше с винт, ама го избабаних на 14,2V при 2000 об. и акумулатора ми караше 5-6 години. Така, че го премери отново след поставянето да няма изненади.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Вто Сеп 20, 2011 1:01 pm |
|
|
valqk
|
Yco написа: Тая простотия ( IC регулатора), що дертове ми създаде на времето на Москвича само, че беше над четките и много лесно се сменяше, тука, като гледам си е бая разправия. Оригиналното ми презареждаше, смених го с ново - пак същата работа, взех от полски фият, то пък не зареждаше и най-накрая едно реле от камион или комбайна ми дадоха ставаше за 12 и 24V и голямо, като кутия за детски обувки и едвам му намерих място, ръчно се настройваше с винт, ама го избабаних на 14,2V при 2000 об. и акумулатора ми караше 5-6 години. Така, че го премери отново след поставянето да няма изненади. 14,2 къде се мери? На алтернатора или на самия акумулатор?
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Вто Сеп 20, 2011 1:14 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Постове: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
На акумулатора, ама сега си си го меря през OBD-то в движение и ми дава 13,8-14.0V при 1200-2500 об. - динамично е, най-ниска стойност 12.3V
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Вто Сеп 20, 2011 1:34 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Четките са си в ред. Джаджата е около 100 лв, но не знам от къде - някъде магазин тук за такива джаджи. Тази била по-скъпа, щото било особен модел иначе за другите и по-малки алтернатори - било 60-70.
|
|
|
Вто Сеп 20, 2011 1:56 pm |
|
|
BrainStormeR
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 11:01 pm Постове: 1017 Местоположение: Варна
Автомобил: Volvo, Legacy 2.5 GT, A6 Allroad
Рейтинг: 70
|
Като се сетя... зимата имах подобен проблем и от тогава като че ли всичко е наред...
_________________ BMW e 'религия' като SUBARU, но докато едните са в небето, другите са при звездите.
|
|
|
Вто Сеп 20, 2011 3:06 pm |
|
|
Impreza94
Confidence in Motion
Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm Постове: 6482 Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
|
На всеки 6 месеца задължителна проверка, дори акумолатора да не е гаранционен. Въпреки, че японските алтернатори са в пъти по-надеждни от всички останали, застраховка няма.
_________________ All-Wheel-Drive
|
|
|
Вто Сеп 20, 2011 3:46 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Impreza94 написа: На всеки 6 месеца задължителна проверка Точно така е. Проблемът е, че това не е изискване зо повечето акумулатори и го забравяме... Трябва без консуматори на празен ход да държи 14.2 V, при натоварване да не пада много - до 13.6-13.8 да речем. Лесно и бързо се проверява. Моят алтернатор се оказа Мицубиши и съответно регулатора е такъв: http://produto.mercadolivre.com.br/MLB- ... t37391-_JM
|
|
|
Съб Сеп 24, 2011 6:43 am |
|
|
vakko
Регистриран на: Вто Яну 01, 2008 5:29 pm Постове: 609 Местоположение: Тетевен
Автомобил: Outback 09
Рейтинг: 77
|
При повечето Субара,алтернаторите са Митсубиши.Поне според мои наблюдения.
_________________ Продавам части за Субару-0887501503
|
|
|
Съб Сеп 24, 2011 6:09 pm |
|
|
Impreza94
Confidence in Motion
Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm Постове: 6482 Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
|
vakko написа: При повечето Субара,алтернаторите са Митсубиши.Поне според мои наблюдения. Щом ти го казваш, значи е така
_________________ All-Wheel-Drive
|
|
|
Съб Сеп 24, 2011 6:50 pm |
|
|
balbeck
|
Да не отварям нова тема ще питам тук. Проблема (или може би не е проблем) е следния:на празен ход при включени консуматори алтернатора зарежда - 13.6-13.8V, при излкючване на всички консуматори пада на 12.6V. При включване дори само на габаритите отново скача на 13,8V. Реле-регулатора е сменен с нов, диодния блок е ОК. Буксата на алтернатора е с три кабела и доколкото разбрах единия отива директно към ЕКУ-то. Та въпроса е дали това е нормално. Ще бъда благодарен, ако някой колега с Форестър като моя или Легаси В12,премери как зарежда наговия и да каже. Номера на алтернатора е 23700АА450.
|
|
|
Съб Мар 10, 2012 4:18 pm |
|
|
RASHEV
Регистриран на: Сря Дек 15, 2010 7:22 pm Постове: 410 Местоположение: София
Автомобил: SUBARU outback AWD 2,5 2010
Телефон: 0888 609 755
Рейтинг: 39
|
balbeck написа: Да не отварям нова тема ще питам тук. Проблема (или може би не е проблем) е следния:на празен ход при включени консуматори алтернатора зарежда - 13.6-13.8V, при излкючване на всички консуматори пада на 12.6V. При включване дори само на габаритите отново скача на 13,8V. Реле-регулатора е сменен с нов, диодния блок е ОК. Буксата на алтернатора е с три кабела и доколкото разбрах единия отива директно към ЕКУ-то. Та въпроса е дали това е нормално. Ще бъда благодарен, ако някой колега с Форестър като моя или Легаси В12,премери как зарежда наговия и да каже. Номера на алтернатора е 23700АА450. При мен е точно 13.8 14.0 с включени светлини, OUTBACK-99г
|
|
|
Съб Мар 10, 2012 5:29 pm |
|
|
balbeck
|
Благодаря, колега, но имах предвид някой със същия алтернатор да премери зареждането без консуматори. Чудя се дали е нормално без консуматори зареждането да е 12.6V, а с консуматори 13.6-13.8V. Не съм имал и нямам проблеми с паленето (дори и в най-големите студове), лампата също не е святкала.
|
|
|
Съб Мар 10, 2012 8:40 pm |
|
|
rosen cekov
Регистриран на: Съб Дек 29, 2012 2:52 pm Постове: 9
Автомобил: forester
Телефон: 0886064815
Рейтинг: 0
|
Колега имам абсолютно същият праблем, моля да споделиш какво се оказа? Чета форуми , гледам ел. схеми /може би по-стари/ и не мога да разбера има ли проблем или така са го измислили японците? При палене на студен двигател зарежда 14,3V / без консуматори/ и включвам фарове и др. консуматори 14,2V - гася консуматори / без двигателя/ - 12,7V /без значение на обороти на двигателя/. Гася двигателя и отново паля/ без консуматори/ 12,7V???????? Моля и запознатите да изкажат своето мнение - има ли функция електрониката да следи разреждането на акумулатора?
|
|
|
Нед Яну 13, 2013 4:30 pm |
|
|
balbeck
|
Явно не е проблем. Аз си карам така почти година (откакто го установих), и нямам никакви ядове. Може би наистина ЕКУ-то посредством третия кабел следи и регулира заряда .
|
|
|
Пон Яну 14, 2013 7:50 am |
|
|
Kenshin
Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 10:13 am Постове: 831 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5 CVT Limited
Рейтинг: 43
|
Хора, във Варна знаете ли някой, който разбира от електроника и такива алтернатори, че ми трябва жичкаджия. И моя алтернатор върти същия номер със зареждането с консуматори и без консуматори, коет не ме притеснява, щото е много време така, ама освен тва ми свети постоянно P0558 - alternator circuit low. Та кой във Варна ви гледа електрониката?
|
|
|
Сря Ное 06, 2013 3:28 pm |
|
|
Blago
Регистриран на: Сря Авг 15, 2012 4:20 pm Постове: 140 Местоположение: Варна
Автомобил: MY00 Forester SF5
Телефон: 0878607069
Рейтинг: 29
|
Аз знам един жичкаджия, на долния край на улица Христо Македонски, но не е преминал още Субару-теста, не мога да гарантирам, че ще ти реши проблема.
|
|
|
Сря Ное 06, 2013 5:23 pm |
|
|
bat bubi
|
Човека, който най-дибре се справя с алтернатори се казва Нено (0898835909). Когато се кара от Полиграфията по Кра кра (даже не знам как се пише тая улица), пряката която е преди фабриката Христо Ботев, най-доло в дъното на улицата е сервиза. Успех
_________________ BORN TО RIDE … UNTIL I DIE
|
|
|
Чет Ное 07, 2013 8:32 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: sclera_bg и 48 госта |
|