Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:25 am



Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
 Странен проблем с алтернатор 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имах странен проблем с алтернатора и реших да споделя, защото изглежда е често срещан. Чух поне за още за два подобни случая.
При мен е започнало да не зарежда добре акумулатора, но без да светне лампата. На студено горе-долу е зареждало ~ 13.6-13.8 , но при загряване пада. Ефектът беше, че от месец насам ми играеха оборотите и прекъсва 3-4 мин след палене и тръгване сутрин. Особено при пуснат климатик - като го спра и намалява този ефект...
Интересното е, че изкара повече от месец, до онзи ден, когато цял ден обикалях из града и изведнъж акумулатора падна съвсем. Сложих друг акумулатор, премерих - уж зарежда добре...но след като покарах, го тествах пак и си пролича как пада напрежението, особено с консуматори падаше до 12 волта...
Проблемът се оказа ей тази джаджа - реле-регулатора в алтернатора... просто си иска нов.
Прикачени файлове:
relay.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пон Сеп 19, 2011 8:09 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Нед Дек 14, 2008 9:24 pm
Мнения: 107
Местоположение: Varna
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
Здравей. При мен този проблем съм го решавал със смяна на четките, при мен ставаше, при теб не знам.

Вто Сеп 20, 2011 11:14 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Божо, колко струва нов и откъде го взе (Мимо)?

_________________
http://www.hostit.bg/

Вто Сеп 20, 2011 11:26 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тая простотия ( IC регулатора), що дертове ми създаде на времето на Москвича само, че беше над четките и много лесно се сменяше, тука, като гледам си е бая разправия. Оригиналното ми презареждаше, смених го с ново - пак същата работа, взех от полски фият, то пък не зареждаше и най-накрая едно реле от камион или комбайна ми дадоха ставаше за 12 и 24V и голямо, като кутия за детски обувки :smt129 и едвам му намерих място, ръчно се настройваше с винт, ама го избабаних на 14,2V при 2000 об. и акумулатора ми караше 5-6 години. Така, че го премери отново след поставянето да няма изненади.

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Вто Сеп 20, 2011 1:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2419
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Yco написа:
Тая простотия ( IC регулатора), що дертове ми създаде на времето на Москвича само, че беше над четките и много лесно се сменяше, тука, като гледам си е бая разправия. Оригиналното ми презареждаше, смених го с ново - пак същата работа, взех от полски фият, то пък не зареждаше и най-накрая едно реле от камион или комбайна ми дадоха ставаше за 12 и 24V и голямо, като кутия за детски обувки :smt129 и едвам му намерих място, ръчно се настройваше с винт, ама го избабаних на 14,2V при 2000 об. и акумулатора ми караше 5-6 години. Така, че го премери отново след поставянето да няма изненади.


14,2 къде се мери? На алтернатора или на самия акумулатор?

_________________
http://www.hostit.bg/

Вто Сеп 20, 2011 1:14 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am
Мнения: 1880
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На акумулатора, ама сега си си го меря през OBD-то в движение и ми дава 13,8-14.0V при 1200-2500 об. - динамично е, най-ниска стойност 12.3V

_________________
FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it!
Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!

Вто Сеп 20, 2011 1:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Четките са си в ред.
Джаджата е около 100 лв, но не знам от къде - някъде магазин тук за такива джаджи. Тази била по-скъпа, щото било особен модел иначе за другите и по-малки алтернатори - било 60-70.

Вто Сеп 20, 2011 1:56 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 11:01 pm
Мнения: 1017
Местоположение: Варна
Автомобил: Volvo, Legacy 2.5 GT, A6 Allroad
Рейтинг: 70
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Като се сетя... зимата имах подобен проблем и от тогава като че ли всичко е наред... :-? :smt131

_________________
BMW e 'религия' като SUBARU, но докато едните са в небето, другите са при звездите.

Вто Сеп 20, 2011 3:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Confidence in Motion
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm
Мнения: 6482
Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На всеки 6 месеца задължителна проверка, дори акумолатора да не е гаранционен. Въпреки, че японските алтернатори са в пъти по-надеждни от всички останали, застраховка няма.

_________________
All-Wheel-Drive

Вто Сеп 20, 2011 3:46 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Impreza94 написа:
На всеки 6 месеца задължителна проверка

Точно така е. Проблемът е, че това не е изискване зо повечето акумулатори и го забравяме...
Трябва без консуматори на празен ход да държи 14.2 V, при натоварване да не пада много - до 13.6-13.8 да речем. Лесно и бързо се проверява.

Моят алтернатор се оказа Мицубиши и съответно регулатора е такъв:
http://produto.mercadolivre.com.br/MLB- ... t37391-_JM

Съб Сеп 24, 2011 6:43 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Вто Яну 01, 2008 5:29 pm
Мнения: 609
Местоположение: Тетевен
Автомобил: Outback 09
Рейтинг: 77
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При повечето Субара,алтернаторите са Митсубиши.Поне според мои наблюдения.

_________________
Продавам части за Субару-0887501503

Съб Сеп 24, 2011 6:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Confidence in Motion
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm
Мнения: 6482
Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vakko написа:
При повечето Субара,алтернаторите са Митсубиши.Поне според мои наблюдения.

Щом ти го казваш, значи е така :-D

_________________
All-Wheel-Drive

Съб Сеп 24, 2011 6:50 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 20, 2011 10:52 pm
Мнения: 509
Местоположение: София
Автомобил: Дизелов
Рейтинг: 405
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да не отварям нова тема ще питам тук.
Проблема (или може би не е проблем) е следния:на празен ход при включени консуматори алтернатора зарежда - 13.6-13.8V, при излкючване на всички консуматори пада на 12.6V. При включване дори само на габаритите отново скача на 13,8V. Реле-регулатора е сменен с нов, диодния блок е ОК. Буксата на алтернатора е с три кабела и доколкото разбрах единия отива директно към ЕКУ-то. Та въпроса е дали това е нормално. Ще бъда благодарен, ако някой колега с Форестър като моя или Легаси В12,премери как зарежда наговия и да каже. Номера на алтернатора е 23700АА450.

Съб Мар 10, 2012 4:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 15, 2010 7:22 pm
Мнения: 410
Местоположение: София
Автомобил: SUBARU outback AWD 2,5 2010
Телефон: 0888 609 755
Рейтинг: 39
От звездите одобрен
Отговори с цитат
balbeck написа:
Да не отварям нова тема ще питам тук.
Проблема (или може би не е проблем) е следния:на празен ход при включени консуматори алтернатора зарежда - 13.6-13.8V, при излкючване на всички консуматори пада на 12.6V. При включване дори само на габаритите отново скача на 13,8V. Реле-регулатора е сменен с нов, диодния блок е ОК. Буксата на алтернатора е с три кабела и доколкото разбрах единия отива директно към ЕКУ-то. Та въпроса е дали това е нормално. Ще бъда благодарен, ако някой колега с Форестър като моя или Легаси В12,премери как зарежда наговия и да каже. Номера на алтернатора е 23700АА450.



При мен е точно 13.8 14.0 с включени светлини, OUTBACK-99г

Съб Мар 10, 2012 5:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 20, 2011 10:52 pm
Мнения: 509
Местоположение: София
Автомобил: Дизелов
Рейтинг: 405
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря, колега, но имах предвид някой със същия алтернатор да премери зареждането без консуматори. Чудя се дали е нормално без консуматори зареждането да е 12.6V, а с консуматори 13.6-13.8V. Не съм имал и нямам проблеми с паленето (дори и в най-големите студове), лампата също не е святкала.

Съб Мар 10, 2012 8:40 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Дек 29, 2012 2:52 pm
Мнения: 9
Автомобил: forester
Телефон: 0886064815
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колега имам абсолютно същият праблем, моля да споделиш какво се оказа?
Чета форуми , гледам ел. схеми /може би по-стари/ и не мога да разбера има ли проблем или така са го измислили японците?
При палене на студен двигател зарежда 14,3V / без консуматори/ и включвам фарове и др. консуматори 14,2V - гася консуматори / без двигателя/ - 12,7V /без значение на обороти на двигателя/. Гася двигателя и отново паля/ без консуматори/ 12,7V????????
Моля и запознатите да изкажат своето мнение - има ли функция електрониката да следи разреждането на акумулатора?

Нед Яну 13, 2013 4:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 20, 2011 10:52 pm
Мнения: 509
Местоположение: София
Автомобил: Дизелов
Рейтинг: 405
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Явно не е проблем. Аз си карам така почти година (откакто го установих), и нямам никакви ядове. Може би наистина ЕКУ-то посредством третия кабел следи и регулира заряда :dontknow: .

Пон Яну 14, 2013 7:50 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 10:13 am
Мнения: 831
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5 CVT Limited
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Хора, във Варна знаете ли някой, който разбира от електроника и такива алтернатори, че ми трябва жичкаджия. И моя алтернатор върти същия номер със зареждането с консуматори и без консуматори, коет не ме притеснява, щото е много време така, ама освен тва ми свети постоянно P0558 - alternator circuit low. Та кой във Варна ви гледа електрониката?

Сря Ное 06, 2013 3:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 15, 2012 4:20 pm
Мнения: 140
Местоположение: Варна
Автомобил: MY00 Forester SF5
Телефон: 0878607069
Рейтинг: 29
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Аз знам един жичкаджия, на долния край на улица Христо Македонски, но не е преминал още Субару-теста, не мога да гарантирам, че ще ти реши проблема. :-?

Сря Ное 06, 2013 5:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 22, 2009 9:58 am
Мнения: 634
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5AT'03 ; Forester 2.5XT;
Телефон: 0885022272
Рейтинг: 487
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Човека, който най-дибре се справя с алтернатори се казва Нено (0898835909). Когато се кара от Полиграфията по Кра кра (даже не знам как се пише тая улица), пряката която е преди фабриката Христо Ботев, най-доло в дъното на улицата е сервиза. Успех ;)

_________________
BORN TО RIDE … UNTIL I DIE

Чет Ное 07, 2013 8:32 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор