Странен проблем с алтернатор
Автор |
Съобщение |
BAlexandrov
|
Имах странен проблем с алтернатора и реших да споделя, защото изглежда е често срещан. Чух поне за още за два подобни случая. При мен е започнало да не зарежда добре акумулатора, но без да светне лампата. На студено горе-долу е зареждало ~ 13.6-13.8 , но при загряване пада. Ефектът беше, че от месец насам ми играеха оборотите и прекъсва 3-4 мин след палене и тръгване сутрин. Особено при пуснат климатик - като го спра и намалява този ефект... Интересното е, че изкара повече от месец, до онзи ден, когато цял ден обикалях из града и изведнъж акумулатора падна съвсем. Сложих друг акумулатор, премерих - уж зарежда добре...но след като покарах, го тествах пак и си пролича как пада напрежението, особено с консуматори падаше до 12 волта... Проблемът се оказа ей тази джаджа - реле-регулатора в алтернатора... просто си иска нов. Прикачени файлове: relay.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Сеп 19, 2011 8:09 pm |
|
|
krasipol
Регистриран на: Нед Дек 14, 2008 9:24 pm Мнения: 107 Местоположение: Varna Рейтинг: 2
|
Здравей. При мен този проблем съм го решавал със смяна на четките, при мен ставаше, при теб не знам.
|
|
|
Вто Сеп 20, 2011 11:14 am |
|
|
valqk
|
Божо, колко струва нов и откъде го взе (Мимо)?
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Вто Сеп 20, 2011 11:26 am |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
Тая простотия ( IC регулатора), що дертове ми създаде на времето на Москвича само, че беше над четките и много лесно се сменяше, тука, като гледам си е бая разправия. Оригиналното ми презареждаше, смених го с ново - пак същата работа, взех от полски фият, то пък не зареждаше и най-накрая едно реле от камион или комбайна ми дадоха ставаше за 12 и 24V и голямо, като кутия за детски обувки и едвам му намерих място, ръчно се настройваше с винт, ама го избабаних на 14,2V при 2000 об. и акумулатора ми караше 5-6 години. Така, че го премери отново след поставянето да няма изненади.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Вто Сеп 20, 2011 1:01 pm |
|
|
valqk
|
Yco написа: Тая простотия ( IC регулатора), що дертове ми създаде на времето на Москвича само, че беше над четките и много лесно се сменяше, тука, като гледам си е бая разправия. Оригиналното ми презареждаше, смених го с ново - пак същата работа, взех от полски фият, то пък не зареждаше и най-накрая едно реле от камион или комбайна ми дадоха ставаше за 12 и 24V и голямо, като кутия за детски обувки и едвам му намерих място, ръчно се настройваше с винт, ама го избабаних на 14,2V при 2000 об. и акумулатора ми караше 5-6 години. Така, че го премери отново след поставянето да няма изненади. 14,2 къде се мери? На алтернатора или на самия акумулатор?
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Вто Сеп 20, 2011 1:14 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Мнения: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
На акумулатора, ама сега си си го меря през OBD-то в движение и ми дава 13,8-14.0V при 1200-2500 об. - динамично е, най-ниска стойност 12.3V
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Вто Сеп 20, 2011 1:34 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Четките са си в ред. Джаджата е около 100 лв, но не знам от къде - някъде магазин тук за такива джаджи. Тази била по-скъпа, щото било особен модел иначе за другите и по-малки алтернатори - било 60-70.
|
|
|
Вто Сеп 20, 2011 1:56 pm |
|
|
BrainStormeR
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 11:01 pm Мнения: 1017 Местоположение: Варна
Автомобил: Volvo, Legacy 2.5 GT, A6 Allroad
Рейтинг: 70
|
Като се сетя... зимата имах подобен проблем и от тогава като че ли всичко е наред...
_________________ BMW e 'религия' като SUBARU, но докато едните са в небето, другите са при звездите.
|
|
|
Вто Сеп 20, 2011 3:06 pm |
|
|
Impreza94
Confidence in Motion
Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm Мнения: 6482 Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
|
На всеки 6 месеца задължителна проверка, дори акумолатора да не е гаранционен. Въпреки, че японските алтернатори са в пъти по-надеждни от всички останали, застраховка няма.
_________________ All-Wheel-Drive
|
|
|
Вто Сеп 20, 2011 3:46 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Impreza94 написа: На всеки 6 месеца задължителна проверка Точно така е. Проблемът е, че това не е изискване зо повечето акумулатори и го забравяме... Трябва без консуматори на празен ход да държи 14.2 V, при натоварване да не пада много - до 13.6-13.8 да речем. Лесно и бързо се проверява. Моят алтернатор се оказа Мицубиши и съответно регулатора е такъв: http://produto.mercadolivre.com.br/MLB- ... t37391-_JM
|
|
|
Съб Сеп 24, 2011 6:43 am |
|
|
vakko
Регистриран на: Вто Яну 01, 2008 5:29 pm Мнения: 609 Местоположение: Тетевен
Автомобил: Outback 09
Рейтинг: 77
|
При повечето Субара,алтернаторите са Митсубиши.Поне според мои наблюдения.
_________________ Продавам части за Субару-0887501503
|
|
|
Съб Сеп 24, 2011 6:09 pm |
|
|
Impreza94
Confidence in Motion
Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm Мнения: 6482 Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
|
vakko написа: При повечето Субара,алтернаторите са Митсубиши.Поне според мои наблюдения. Щом ти го казваш, значи е така
_________________ All-Wheel-Drive
|
|
|
Съб Сеп 24, 2011 6:50 pm |
|
|
balbeck
|
Да не отварям нова тема ще питам тук. Проблема (или може би не е проблем) е следния:на празен ход при включени консуматори алтернатора зарежда - 13.6-13.8V, при излкючване на всички консуматори пада на 12.6V. При включване дори само на габаритите отново скача на 13,8V. Реле-регулатора е сменен с нов, диодния блок е ОК. Буксата на алтернатора е с три кабела и доколкото разбрах единия отива директно към ЕКУ-то. Та въпроса е дали това е нормално. Ще бъда благодарен, ако някой колега с Форестър като моя или Легаси В12,премери как зарежда наговия и да каже. Номера на алтернатора е 23700АА450.
|
|
|
Съб Мар 10, 2012 4:18 pm |
|
|
RASHEV
Регистриран на: Сря Дек 15, 2010 7:22 pm Мнения: 410 Местоположение: София
Автомобил: SUBARU outback AWD 2,5 2010
Телефон: 0888 609 755
Рейтинг: 39
|
balbeck написа: Да не отварям нова тема ще питам тук. Проблема (или може би не е проблем) е следния:на празен ход при включени консуматори алтернатора зарежда - 13.6-13.8V, при излкючване на всички консуматори пада на 12.6V. При включване дори само на габаритите отново скача на 13,8V. Реле-регулатора е сменен с нов, диодния блок е ОК. Буксата на алтернатора е с три кабела и доколкото разбрах единия отива директно към ЕКУ-то. Та въпроса е дали това е нормално. Ще бъда благодарен, ако някой колега с Форестър като моя или Легаси В12,премери как зарежда наговия и да каже. Номера на алтернатора е 23700АА450. При мен е точно 13.8 14.0 с включени светлини, OUTBACK-99г
|
|
|
Съб Мар 10, 2012 5:29 pm |
|
|
balbeck
|
Благодаря, колега, но имах предвид някой със същия алтернатор да премери зареждането без консуматори. Чудя се дали е нормално без консуматори зареждането да е 12.6V, а с консуматори 13.6-13.8V. Не съм имал и нямам проблеми с паленето (дори и в най-големите студове), лампата също не е святкала.
|
|
|
Съб Мар 10, 2012 8:40 pm |
|
|
rosen cekov
Регистриран на: Съб Дек 29, 2012 2:52 pm Мнения: 9
Автомобил: forester
Телефон: 0886064815
Рейтинг: 0
|
Колега имам абсолютно същият праблем, моля да споделиш какво се оказа? Чета форуми , гледам ел. схеми /може би по-стари/ и не мога да разбера има ли проблем или така са го измислили японците? При палене на студен двигател зарежда 14,3V / без консуматори/ и включвам фарове и др. консуматори 14,2V - гася консуматори / без двигателя/ - 12,7V /без значение на обороти на двигателя/. Гася двигателя и отново паля/ без консуматори/ 12,7V???????? Моля и запознатите да изкажат своето мнение - има ли функция електрониката да следи разреждането на акумулатора?
|
|
|
Нед Яну 13, 2013 4:30 pm |
|
|
balbeck
|
Явно не е проблем. Аз си карам така почти година (откакто го установих), и нямам никакви ядове. Може би наистина ЕКУ-то посредством третия кабел следи и регулира заряда .
|
|
|
Пон Яну 14, 2013 7:50 am |
|
|
Kenshin
Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 10:13 am Мнения: 831 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5 CVT Limited
Рейтинг: 43
|
Хора, във Варна знаете ли някой, който разбира от електроника и такива алтернатори, че ми трябва жичкаджия. И моя алтернатор върти същия номер със зареждането с консуматори и без консуматори, коет не ме притеснява, щото е много време така, ама освен тва ми свети постоянно P0558 - alternator circuit low. Та кой във Варна ви гледа електрониката?
|
|
|
Сря Ное 06, 2013 3:28 pm |
|
|
Blago
Регистриран на: Сря Авг 15, 2012 4:20 pm Мнения: 140 Местоположение: Варна
Автомобил: MY00 Forester SF5
Телефон: 0878607069
Рейтинг: 29
|
Аз знам един жичкаджия, на долния край на улица Христо Македонски, но не е преминал още Субару-теста, не мога да гарантирам, че ще ти реши проблема.
|
|
|
Сря Ное 06, 2013 5:23 pm |
|
|
bat bubi
|
Човека, който най-дибре се справя с алтернатори се казва Нено (0898835909). Когато се кара от Полиграфията по Кра кра (даже не знам как се пише тая улица), пряката която е преди фабриката Христо Ботев, най-доло в дъното на улицата е сервиза. Успех
_________________ BORN TО RIDE … UNTIL I DIE
|
|
|
Чет Ное 07, 2013 8:32 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|