Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Мар 02, 2021 12:38 am



Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
 Леко повдигане на WRX 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am
Мнения: 169
Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 23
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте, банда!
Знам, че има много теми за повдигане, но тук целта е мааалко по-различна и затова пускам отделна тема.
Та, колата е WRX 98г. идеята е да се повдигне с 2, максимум 3см и по възможност, да не се губи много от стабилността на пътя. Знам, че по принцип е грехота да се прави нещо такова с точно тази кола, но това е положението, не живеем в перфектен свят.
Идеята за подложки на амортисьорите не ми допада и съм ги изключил като опция.
Това което замислям, е да се използват амортисьори от Фори, но да се сложат пружините от WRX-a. С пружини от Фори лифта става около 4-5см, което ми е много за тази кола.
Колко трябва да ме притеснява факта, че по този начин ще се ограничи хода на амовете?
Има ли алтернатива за малко по-дълги биалетки?
Целта е колата да стане малко по-удобна за еждневно ползване по разбитите пътища и малки улички, малко да се увеличи клиренса, но не за офроуд изпълнения.
Всякакви идеи и съвети са добре дошли.
Поздрави!
:beer:

Вто Фев 23, 2021 10:21 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 4891
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
То си е за отделна тема - ще си единствения който иска да повдига ВРХ.
Най лесно е с фланци над тампоните на амовете - 3см макс. Това е и най евтино
Комбинация от пружините и други амортесьори е рискова, защото не може да предвидиш резултата, отделно че вероятността да загубиш стабилност е огромна

Вто Фев 23, 2021 12:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Окт 06, 2014 4:01 pm
Мнения: 473
Местоположение: София
Skype: valeri_vachev
Автомобил: Subaru Outbаck 2.5 АТ 2001
Телефон: 0895674665
Рейтинг: 102
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, сложи големи гуми и спейсъри на джантите и ще постигнеш желаният ефект, според мен.

Успех!

:beer: :beer: :beer:

Вто Фев 23, 2021 3:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 2948
Местоположение: София
Автомобил: Impreza GF сглобка, Mazda RX-8 Kuro
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 985
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Викторе, ела да ти дам да покараш моята, после ще си говорим за стабилност и клирънс. Точна ти е идеята, просто малко дребни детайли има за донагаждане и ще имаш Гравел експрес в по-добра версия от заводската.

Стани, далеч не е единствения ;) Нямам средства за второ Субару засега(щото бабата няма да я продам), но мен също ме брой в този списък, също и Дани DK :)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Фев 23, 2021 8:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am
Мнения: 169
Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 23
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
@Alxx, ако не е тайна, сподели какво си правил по твоята. :beer:

Иначе точно Gravel express/Outback sport ми е идеята, нищо извратено.
Имах вече повдигната импреза, но тя си беше за гората. Точно покрай нея се отказах от подложки, защото с 5см не ми хареса изобщо как е возията и поведението на пътя, въпреки че беше с всички нужни неща от аутбек и фори, като заводските планки на магарета, мостове, надлъжни носачи и т.н. След като изхвърлих подложките и минах на амове и пружини от Фори, нещата си дойдоха на мястото. Та, мисля си и тук нещо такова да направя, по възможност само с някаква комбинация от амове и пружини и евентуално планки от аутбек на надлъжните носачи, ако се наложи.
Ето го добичето как изглеждаше:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Фев 24, 2021 10:16 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1529
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами купето е същото - всичко останало важи по същият начин. :good:
WRX -а е идеален за горските изпълнения, само една кутия 4.44 от Фори с демултипликатор му трябва и ще оре магистрали, дюни и гори като вол. Хем малко ще забави тия 211 кс, че става неконтролируема. :D
Ако искаш стабилност при голям просвет ще тряба да се ориентираш към регулируемо окачване, други ъгли (камбер, кастер от тампони със слотове за реглаж) и добре подбрани стаб щанги. Биалетки ще трябва да се правят след като уточниш геометрията. Има регулируеми, но изискват промяна на ушите на щангата.
Мойто магаре в момента е без щанги, но мисля да му избачкам едни биалетки с шарнири
Успех

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Фев 24, 2021 10:47 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm
Мнения: 690
Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX '02 & 2.0X '04
Рейтинг: 162
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Слагаш окачване от Форестър - това е.
Ако искаш повече стабилност, то си намираш койловъри за Форестър и махаш щангите (аз съм почти така).
Други вариант е койловъри за Импреза + подложки + отново махаш щангите.

Сря Фев 24, 2021 8:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2181
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 564
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Хм, може ли един тъп. Защо махаш стаб щангите, като сложиш койлове? Или аз нещо не съм разбрал?
Гледах наскоро някакви койлове за 500лв комплект... мяркал съм тейнове за около 1300... и започнах да се чудя защо хората вземат конвенционално за 1000-1500лв... ама може би си е за отделна тема.
Аз лично сложих подложки над педерс спорта, защото ми писна да опирам навсякъде.
Има хора, които са се возили - да споделят, но до колкото казаха е, че не се накланя много за височината си.

_________________
http://www.hostit.bg/

Сря Фев 24, 2021 8:43 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm
Мнения: 690
Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX '02 & 2.0X '04
Рейтинг: 162
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Защото със щангите (22мм отпред, 24мм отзад) дори при малки неравности в завои, цялата кола отскачаше нанякъде... въобще не следваще релефа на пътя. Сега без щангите е доста по-добре, като за сметка на койловърите не се накланя толкова... хем съм ги настроил на най-мекото. Сега с койлове и без щанги се накланя по-малко отколкото сток WRX окачване със сток щангите. Може би е на нивото на WRX окачване със 22 на 24 щанги... ама пък с тези щанги нямаш грам разлика в ходовете и много лесно заставаш на кантар.
 15

Сря Фев 24, 2021 10:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 2948
Местоположение: София
Автомобил: Impreza GF сглобка, Mazda RX-8 Kuro
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 985
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По бабата модификации:
Предни амове SGXT MY07, пружини от Hawk комби(конкретна височина и твърдост беше целта). Предна щанга оем за GF8, биелети STi, носачи Foz STi, спирачки SGXT MY04(май на твоя wrx са същите).
Може да се играе много с височина и твърдост в тая комбинация, в зависимост от производител и модел компоненти, моите всички са оем.
Отзад:
Ребилднати SLS Tokiko от SGXT MY04, които може да се заменят със стандартни, да речем и по-ниски, но твърди пружини. Спирачките пак са като твоите, мостът е STi v8 заради масивните тампони към купето и различното окачване на дифа, носачите са 400мм WRX/STi v6, щанга няма и няма да има :)
Разпънки отпред и отзад.
В комбинация с джанти от Фоз, гуми 205/55/16(стоковите врх са 205/50/16 и 215/45/17) го докарах до близо 80мм разлика в следата и на двата моста, и никъде, нищо не опира. Височината е +57мм отпред и +62мм отзад според стенда.Завива почти като твоята, а ходи...напр. Клисурски манастир - Дивотино през планината :)
Подозирам, че с такъв сетъп задницата ще е леко палава при наличието на охлюв под капака. Но, като цяло е добре балансирана и проходима кола, без осезаем дискомфорт.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Фев 24, 2021 10:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 4891
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
demoman написа:
Защото със щангите (22мм отпред, 24мм отзад) дори при малки неравности в завои, цялата кола отскачаше нанякъде... въобще не следваще релефа на пътя. Сега без щангите е доста по-добре, като за сметка на койловърите не се накланя толкова... хем съм ги настроил на най-мекото. Сега с койлове и без щанги се накланя по-малко отколкото сток WRX окачване със сток щангите. Може би е на нивото на WRX окачване със 22 на 24 щанги... ама пък с тези щанги нямаш грам разлика в ходовете и много лесно заставаш на кантар.


С койловете не ти ли е по твърдо по неравности, и какви са негативите без щанги ( как е недозавиването в завои и тн)?
Не е по темата, но е и интересно да се знае.

Чет Фев 25, 2021 9:15 am
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2181
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 564
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
demoman написа:
Защото със щангите (22мм отпред, 24мм отзад) дори при малки неравности в завои, цялата кола отскачаше нанякъде... въобще не следваще релефа на пътя. Сега без щангите е доста по-добре, като за сметка на койловърите не се накланя толкова... хем съм ги настроил на най-мекото. Сега с койлове и без щанги се накланя по-малко отколкото сток WRX окачване със сток щангите. Може би е на нивото на WRX окачване със 22 на 24 щанги... ама пък с тези щанги нямаш грам разлика в ходовете и много лесно заставаш на кантар.


С койловете не ти ли е по твърдо по неравности, и какви са негативите без щанги ( как е недозавиването в завои и тн)?
Не е по темата, но е и интересно да се знае.


Направо да отцепим друга тема в тунинг? И мен ми е любопитно и даже му писах на колегата, евентуално да се видим да сравним моето окачване с неговото.Тъкмо и да се запознаем по официално, че мисля, че се видяхме веднъж, ама така и не се запознахме май :)
Също и какви са койловете, настройки и т.н. Много има за чоплене, а тук във форума, май няма много хора с койлове. Или поне не писали (тъкмо повод да се разпишат) :cool:

_________________
http://www.hostit.bg/

Чет Фев 25, 2021 12:11 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am
Мнения: 169
Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 23
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Доста интересна дискусия се заформи, поне аз научих доста нови неща. :good:

Пак да кажа, целта не е офроуд, евентуално черен път от време на време, но нищо екстремно за нашите машини.
Лифта не трябва да е повече от макс 3см, защото не искам да слагам пак подложки на двигател, заден мост, надлъжни носачи и т.н.
Една снимка от нета за ориентир:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Фев 25, 2021 1:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 2948
Местоположение: София
Автомобил: Impreza GF сглобка, Mazda RX-8 Kuro
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 985
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моята е сходна на "ръст" с тази. Е, малко е по-висока, но както тази на снимката, така и моята нямат допълнителни подложки никъде. Три години и 45к км почти съм с този сетъп и не съм пипал карета по този повод. Вътрешните са оригинални на колата отпред, задните всички са оригиналните. Сменял съм веднъж външно преди лифта и още веднъж от другата страна поради проблеми с маншона, не друго.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Фев 26, 2021 5:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 14 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор