Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 4:33 pm



Отговори на тема  [ 104 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
 Особености на Субару Импреза II (2001 - 2007) 
Автор Съобщение
Форко-Отворко
Аватар

Регистриран на: Сря Апр 16, 2008 12:13 pm
Мнения: 257
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0 Auto
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Impreza 2001-2003
Изображение
Impreza 2004-2005
Изображение
Impreza 2006-2007
Изображение
Impreza Комби
Изображение

Ако в света все още има производител, който да цени технологичните си традиции повече от всякаква моментна мода или пазарни императиви, това несъмнено е автомобилното поделение на Fuji Heavy Industries. Във времена, когато конкуренцията целокупно се надпреварва да угоди на купувачите в Голфовия клас с всевъзможни глезотии, в Subaru остават верни на симетричното двойно предаване в съчетание с опозитен двигател. Конструкторите на компанията са все така безразлични към многофункционалните салони с възможности за хиляди трансформации, пъстри като дъгата показателни прибори, десетки жабки и изобщо всичко, което се нрави на средностатистическия автомобилист. За сметка на това компанията продължава да създава возила с чудовищна здравина, превъзходни ходови качества и все така нетипичен дизайн, които й събраха малка, но страховита армия от фанатични поклонници. Една от причините за това носи името Impreza, чието второ поколение атакува пазара през 2000 г. Също както прочутия си предшественик, грозноватият самурай бе създаден не за изнежени глезльовци, а за карачи, които нямат нищо против твърдата настройка на шасито, оскъдната шумоизолция и високия разход на гориво, просто защото в замяна получават двойното предаване, суровото боботене на боксера и удивителната устойчивост на всякаква настилка. Втората генерация на модела продължи и други традиции, направили от предшественика й легенда. Качеството на изработката, надеждността и издръжливостта на всички системи, възли и агрегати на този автомобил са на такова равнище, че успява да привлече купувачи дори сред хора, които никога не са чували за подвизите му в ралишампионата като американците. Въпреки че от Impreza надали би се заинтересувал средностатистическият купувач на вторичния пазар, някои особености на модела биха били полезни за всеки, който се изкушава от покупката на употребяван екземпляр. Първата не само като последователност, а и по важност сред тях е произходът на колата.
Той има значение именно заради сериозния пазарен успех на Impreza в САЩ и разпространената в последните години практика за внос на престижни употребявани автомобили от там. Боецът на Subaru не е евтино удоволствие и в Европа попадат немалко щатски коли, които излизат по-евтино въпреки транспортните такси и мита. Практиката обаче показва, че повечето от тях не са стопанисвани съвестно и това се отразява на състоянието им. Освен това "американките" имат по-слаба антикорозионна защита, която по-принцип не е сред най-силните страни на модела и допълнителна обработка на кухините на

каросерията

със сигурност би имала благотворен ефект в по-дългосрочен план. За разлика от предшественика си, Impreza II се произвежда само във вариант седан с четири врати и комби. От гамата отсъства купето, продавано между 1996 и 2000 г. То обаче едва ли липсва особено на почитателите на марката предвид обстоятелството, че седанът и комбито разполагат с много по-висока устойчивост на усукване.
По същата логика без особени емоции през 2000 г. бе прието и чувствителното подобрение в качеството на материалите в салона. В крайна сметка какво значение имат те при положение, че ергономията си остава на познатото високо ниво и липсват свидетелства за ненужни дизайнерски напъни. Достатъчно е интериорът да не издава нежелани шумове и да си върши работата по предназначение, а в Impreza това е факт.Конструкторите на Subaru винаги са влагали основните си усилия в съдържанието, а не във формата, и втората генерация на Impreza потвърждава тази инженерна философия. Моделът се оборудва само с опозитни

двигатели

най-малкият от които има ходов обем 1.6 литра (в Япония съществува и 1 500-кубикова версия), а най-големият - 2.5 литра. Всички силови агрегати са 16-клапанови, с ремъчно задвижване на газоразпределителния механизъм. Принципните различия между тях се изчерпват с наличието на втори разпределителен вал в модификациите с принудително пълнене и най-големия мотор. Успехът на модела в ралишампионата се дължи до голяма степен именно на тези двигатели. Те са монтирани толкова ниско, че центърът на тежестта помага за постигането на оптимално разпределение на масата, а оттам - и до почти фантастична стабилност и ходови качества. Освен това обаче концепцията позволява "вдигането" на цялото електрическо оборудване и системите за управление над мотора, което ги предпазва от влагата и мръсотията.
Сериозните традиции на Subaru в областта на авиационното двигателостроене и дългогодишня опит в проектирането и прозводството на опозитни агрегати обясняват легендарната им надеждност, любовта към високите обороти и високата литрова мощност. Всеки фен на модела обаче ще се съгласи, че за да разгърнат целия си потенциал и да покажат на какво са способни като ресурс, тези мотори се нуждаят от съответните грижи. Точно по тази причина колите, внесени от Америка, трябва да се избягват настойчиво.
Освен стандартните грижи, предвидени в спецификациите на производителя, експлоатацията на двигателите на Impreza изисква да се вземат предвид няколко нюанса. На първо място трябва да се следи стриктно за нивото на маслото в картера без особено доверие към датчика за налягането му. Системата има много нисък праг на чувствителност и не указва за нищо нередно дори при наличието на едва литър смазка. Нивото на маслото пък може да се проконтролира прaвдоподобно едва шест часа, след като двигателят е спрян, защото се стича много бавно от хоризонталните блокове. Туброверсиите пък никога не бива да се гасят веднага след спирането на автомобила. Двигателят трябва да поработи на празен ход, за да могат корпусът и роторът на турбината да изстинат равномерно. В противен случай собственикът рискува да се запознае с цената й.

AWD

Поради спецификата на пазара в Япония там се предлагат и версии на Impreza с предно предаване. В останалата част от света обаче моделът съществува единствено и само във вариант с четири задвижващи колела. AWD системата при автомобилите с ръчна скоростна кутия работи на прост принцип. При пробуксуване на някое колело междуосевият диференциал, който е вискомуфа, частично блокира и прехвърля въртящ момент към колелата, които имат сцепление. При нормални условия разпределението на въртящ момент е 50/50 между преден и заден мост. Комбитата с атмосферни двигатели са оборудвани и с демултипликатор ("бавни скорости").
При автоматиците зацепването на задния мост става посредством хидравличен многодисков съединител с електронно управление. Системата следи за положението на педала на газта, волана, скоростта, предавките и регулира разпределението на въртящ момент в реално време от 90/10 до 50/50 (преден/заден мост).
Най-мощните версии са оборудвани с диференциал с ограничено приплъзване (LSD) на задната ос.

Независимо от типа на трансмисията, маслото и работните течности трябва да се сменят на всеки 50 000 км. Ако това правило се спазва, скоростните и раздатъчните кутии, както и деференциалите, спокойно могат да се нарекат вечни.
Почти същото може да се каже и по адрес на

окачването

което се състои от любимия на японците "двоен макферсон" - с два триъгълни носача отпред и два напречни с един надлъжен отзад за всяко колело. Тази конструктивна схема е отработена до съвършенство и надеждността є заслужава най-висока оценка независимо от използването на алуминий при второто поколение на Impreza. Главното правило при поддръжката е да не се пропуска замяната на детайл, който се нуждае от такава, за да не повлече след себе си други по-скъпи възли.
Високото качество и привързаността на инженерите на FHI към проверени конструкторски решения обясняват и надеждността на електрическото и електронно оборудване на Impreza. Надеждността и безпроблемността им заслужават най-висока оценка. Единственият упрек към тях може да се чуе от механиците, които срещат сериозни затруднения дори при елементарни операции като смяната на свещите. При двигателите с един разпределителен вал това може да стане с помощта на ключ с две шарнирни съединения, но двувалките се нуждаят от сериозна демонтажна работа по двигателя.
Почитателите на Subaru обичат да казват, че който веднъж е пробвал такъв автомобил, почти с 90-процентова сигурност остава завинаги с тази марка. В случая с Impreza това е напълно разбириемо, стига човек да може да си позволи да я пробва...

Справка за модела - Subaru Impreza (GD/GG)
Ноември 2000 - Subaru представя второто поколение на Impreza с вътрешнозаводски индекс GD/GG. За задвижване се предлагат 1.6- и 2.0-литрови бензинови двигатели с опозитна конструкция и мощност 95 и 125/218 к.с. съответно
Септември 2001 - Дебютира топверсията WRX STi с мощност 265 к.с.
Декември 2003 - Impreza претърпява фейслифт. Променени са фаровете и стоповете, интериорът също е модернизиран
Септември 2005 - Обявена е нова гама - 2.0i (по-рано GX), RV, 2.0R (по-рано RS), WRX & WRX STi модели. Топмодификацията WRX STi започва да се оборудва с 2.5-литров двигател с мощност 280 к.с.

Subaru Impreza седан (2006-2007)


Цени на резервни части
(по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел
Subaru Impreza 2.0 /125 к. с./, произведен 2001 г.)
Двигател - 4 400 EUR
Скоростна кутия (механична) - 3 680 EUR
Динамо - 450 EUR
Стартер - 390 EUR
Водна помпа - 75 EUR
Ауспух (без катализатор) - 615 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) - 124 EUR
Накладки (предни дискови) - 68 EUR
Фар (комплект) - 215 EUR
Калник - 143 EUR[/b]

_________________
Subaru Forester MY09 2.0XS 4Q E-4AT

Чет Юни 12, 2008 2:15 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 8:33 pm
Мнения: 2
Автомобил: audi
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте на всички:)решил съм да влизам във сектата на субару!Харесал съм си субару импреза 2001-2002 година,бензиновите мотори без турбина!Комби версията,надеждни ли и всичко което споделете ще ми е от полза,благодаря предварително на всички отзовали се:)ако темата не е за тук моля да бъде преместена.

Съб Фев 27, 2010 11:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 14, 2008 8:46 pm
Мнения: 248
Местоположение: БОЖУРИЩЕ
Автомобил: Аутбек3.0
Телефон: 0888524989
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
=D> Препоръчвам ти Импреза,комби,ръчни скорости с бързи и бавни,да има климатик или климатроник,двигател задължителн 2.0 л. - 125 коня- това е най важно,и колкото повече други екстри толкова по добре.УСПЕХ.

Нед Фев 28, 2010 10:14 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 8:33 pm
Мнения: 2
Автомобил: audi
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря ти

Нед Фев 28, 2010 8:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 17, 2007 11:02 am
Мнения: 171
Местоположение: Spain
Автомобил: Импреса 2,0R,2007
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
За тез години дизел и да търсиш,няма.Първият е 2008.

_________________
Някой ден и аз ш'зема да напиша една умност тука!

Вто Мар 02, 2010 11:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 10:13 am
Мнения: 831
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5 CVT Limited
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
съветвам те да търсиш MY03 т.е. модела след кръглите фарове ;) като търсих моята се оказа я дават с малко по - нисък разход...

Сря Мар 03, 2010 2:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 09, 2010 11:58 pm
Мнения: 51
Автомобил: Blue Thunder
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Подкрепям мнението на kocepicha - струва си наистина...

Успех и да се похвалиш

_________________
http://sites.google.com/site/homecarwashsite/

Сря Мар 03, 2010 7:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 14, 2008 8:46 pm
Мнения: 248
Местоположение: БОЖУРИЩЕ
Автомобил: Аутбек3.0
Телефон: 0888524989
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ако все пак искаш малко повече ускорение и мощ се огледай и модел с поне 2 литров мотор.Карал съм Импреза 1.8 сега 2.0 литра,има определено разлика - 22 коня за това купе не е малко.Разликата в разхода е минимална.С 1,6 мотора мисля ,че мощността е 95 коня. :smt023

Сря Мар 03, 2010 10:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
armin написа:
Здравейте на всички:)решил съм да влизам във сектата на субару!Харесал съм си субару импреза 2001-2002 година,бензиновите мотори без турбина!Комби версията,надеждни ли и всичко което споделете ще ми е от полза,благодаря предварително на всички отзовали се:)ако темата не е за тук моля да бъде преместена.



Всички версии са надежни, стига предният собственик да е полагал мин. подръжка и да не е бил мурдар. Комбито е по често срещано и удобно, макар да не е 100%-во комби. Колата е с ново окачване, така че не е просто фейс лифт. Интериора е готин, материалите по таблото са супер.
Аз съм с автомат и за градско е невероятна екстра, рядко съм по черни пътища и голям сняг, но нямам проблеми.

Успех :smt023

Пет Мар 05, 2010 9:16 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 10:13 am
Мнения: 831
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5 CVT Limited
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Impreza94 написа:
По-сполучлив не е комби модела, то разликата е единия демултипликатор в кутията.
Еднакво здрави са.
@Алекс, с MPS какво стана ?



Абе май не е само това, аз гледах размерите и седана по спомен имаше с 2 см. по широка стъпка отпред и отзад. Междуосието е еднакво, но е по нисък и то осезаемо мисля че разликата беше 5 см (тавана). Но тва е за модели 2003. Комбито го даваха с по голяма топ скорост с 4-5 км над седана.

Аз съм виждал окачването на такава като моята само че седан и тва на комбито е доста по солидно. Най - лесно се вижда разликата в биалетките. На комбито са два пъти по големи.

Бавните са незаменими, днес пак се уверих в това (даже ми изгоря лампата от прекаляване :lol: )

Сря Юли 14, 2010 11:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Confidence in Motion
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm
Мнения: 6482
Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не може да се каже със сигурност, щото различните емисии са с различни модификации. Мога от два седана да ти покажа задно окачване да видиш какви разлики има. И двата варианта ги има и във комби версията.
Разлика в стъпката наистина има, но това не са неща от значение за посещаемостта на сервиз.

_________________
All-Wheel-Drive

Чет Юли 15, 2010 12:32 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Пресен - пресен
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 12, 2012 8:09 pm
Мнения: 2
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте! От известно време оглеждам пазара за покупка на автомобил, но все още не мога да взема окончателно решение. Единият от вариантите, на който съм се спрял е Impreza 2.0 R 2006. Колата 160 к.с. с бензинов двигател и ръчна скоростна кутия. Ще съм благодарен ако някой, който има подобен автомобил сподели своите мнения за въпросния модел. Основните въпроси, които ме интересуват са средния разход на гориво, евентуални проблеми и недостатъци на автомобила и цената на частите за подръжка на Субару. Отдавна съм фен на този модел, но честно казано имам доста оскъдна информация за него. Надявам се да имам все повече пововди да пиша във този форум :) Благодаря ви предварително !

Нед Фев 12, 2012 8:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Окт 15, 2007 1:18 pm
Мнения: 46
Местоположение: София
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Romanista написа:
Здравейте! От известно време оглеждам пазара за покупка на автомобил, но все още не мога да взема окончателно решение. Единият от вариантите, на който съм се спрял е Impreza 2.0 R 2006. Колата 160 к.с. с бензинов двигател и ръчна скоростна кутия. Ще съм благодарен ако някой, който има подобен автомобил сподели своите мнения за въпросния модел. Основните въпроси, които ме интересуват са средния разход на гориво, евентуални проблеми и недостатъци на автомобила и цената на частите за подръжка на Субару. Отдавна съм фен на този модел, но честно казано имам доста оскъдна информация за него. Надявам се да имам все повече пововди да пиша във този форум :) Благодаря ви предварително !


Здравей колега,
карах такъв модел около 6 месеца през 2007г - Impreza 2.0R, 160кс ,ръчни скорости преди да си взема WRX-a!
За здравина и части не мога да говоря понеже колата беше нова и аз успях да и навъртя само 4000км (през тези 6месеца не е имала никакви проблеми)
Разхода градско 12-13 л/100км, извънградско около 9л/100км
Иначе нещата ,които ми харесват в тази Impreza са визията, поведението на пътя и динамичния двигател (по каталог 8,8сек 0-100км).
Може би единствено гадното оригинално аудио и твърдия педал на спирачките не ми харесаха в този иначе великолепен автомобил!!!
Ето малко снимки на тази красота:
Изображение
Изображение

_________________
Subaru Impreza WRX 2008

Нед Мар 25, 2012 11:52 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 9:47 pm
Мнения: 3
Автомобил: honda CVIC
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте на всички!
Интересувам се от субару форестер и импреза ,сравнявам ги от доста време :)
и се надявам да си имам и аз след време едно от двете.
сега не мога да намеря информация импрезата с какво разпределение на
въртящия момент е спрямо предна и задна ос.
ако може да ми помогнете с малко инфо.
Благодарско от сега

Пет Юли 06, 2012 9:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 10:05 am
Мнения: 1217
Местоположение: София, Троян
Автомобил: предишен: Impreza 2.0R
Рейтинг: 140
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пускал съм линка и в други теми. Ето тук е отговора: http://www.awdwiki.com/en/subaru/

_________________
преди:
    Impreza 1.8 '94 F4WD
    Impreza 2.0R '06 Symmetrical AWD
сега:
    Daihatsu Sirion 4WD (full-fledged Justy)

Съб Юли 07, 2012 10:15 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 9:47 pm
Мнения: 3
Автомобил: honda CVIC
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Много ти благодаря evg3,
до колкото разбрах всички ръчни скорости
са 50/50 ,това ще рече че и forester 2000-2003
ръчна си е 50/50 нищо че може да има и турбо,
даже там се явява май и едно lsd ако е турбо.
правилно ли съм разбрал,
моля само да ми потвърдиш,не искам да те занимавам
с обяснения,само да или не ,
мерси пак :)

Съб Юли 07, 2012 11:36 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 15, 2011 7:20 pm
Мнения: 237
Местоположение: Sofia
Автомобил: WRX Wagon
Рейтинг: 195
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да на турбо моделите легаси, форестър, аутбек, импреза имат в допълнение ЛСД на задният диф. Но това е за моделите до 2008г. След това започват с електрониките :(

Съб Юли 07, 2012 2:52 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 9:47 pm
Мнения: 3
Автомобил: honda CVIC
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря ти,
изясниха ми се нещата,продължавам да чета по
форума,добре че има хора като вас, които споделят,
когато си взема и аз едно няма да има какво да питам вече,
а само ще споделям мои лични наблюдения на такива като мен
лека вечер и благодаря на всички които пишат информация
от колите си в този страхотен форум.

Съб Юли 07, 2012 8:25 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Авг 18, 2012 4:20 pm
Мнения: 8
Skype: tonito_91
Автомобил: -
Телефон: ZTE BLADE
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, понеже да не пускам нова тема, ще питам тук! Извинявам се за което! Третият лост който се вижда на снимката, за какво е? Скоростите? Бързи, бавни? Също така кои от моделите го имат, от какво зависи дали има тази екстра или не, защото забелязвам че на 80% от автомобилите по обявите "липсва".

пп. Преди седмица си продадох колата от 2 дни съм се подбъзил доста, но за сега съм само зяпач :bow:

Изображение

Съб Авг 18, 2012 7:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 4:06 pm
Мнения: 2763
Местоположение: София
Автомобил: ForesterS'02,Baja'03,Nissan EV
Рейтинг: 510
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За превключване на бързи-бавни.
;)

_________________
www.plaskom.com

Нед Авг 19, 2012 7:32 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 104 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор