Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 3:49 pm



Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Трудно превключване на скоростния лост в студено време 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 05, 2010 11:01 am
Мнения: 197
Местоположение: Кърджали
Автомобил: Outback H6 2002
Рейтинг: 18
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте. Откак паднаха температурите под 10 градуса забелязвам нещо което за мен е странно. Когато запаля колата и потегля, първите 3-4 минути скоростния лост се превключва доста трудно, трябва със сила да превключвам, иначе просто не става, точно все едно е някакси замръзнал. И като минат няколко минути и всичко се оправя. Това трябва ли да ме тревожи. Има ли някаква вероятност маслото което е в скоростната кутия да замръзва примерно и заради това да става така и като се постопли всичко да е наред. Колата е Импреза 98 година комби 115 к.с. В южната част на страната съм, тук все пак температурите сутрин още не падат под нулата дори, а точно тогава ми прави този номер. Някой да се сеща за вероятната причина?

Пет Дек 12, 2014 3:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 6:38 pm
Мнения: 2115
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 384
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Виж си маслото в скоростите.

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Пет Дек 12, 2014 3:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Май 17, 2012 7:14 pm
Мнения: 220
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy IV B13_
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
И аз съм за маслото, появява се при неправилно масло!

_________________
Пазете природа чиста с www.naPalatka.bg и намерете своето кътче чрез www.SpotBulgaria.net въздушна фотография www.Quadvert.com

Пет Дек 12, 2014 7:32 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 05, 2010 11:01 am
Мнения: 197
Местоположение: Кърджали
Автомобил: Outback H6 2002
Рейтинг: 18
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
В какъв смисъл се появява се при неправилно масло! Избива масло от двигателя в скоростната кутия ли как. Понеже маслото за двигателя си ми е каквото трябва, единствено съм му просрочил малко срока, доколкото знам се сменя на една година или 10 000км а аз откак съм го сложил съм навъртял само 3-4000км и още не съм го сменил поради тази причина въпреки че вече е минала година и половина. Възможно ли е заради това да е станал някакъв проблем, така ли става ако се просрочи с няколко месеца смяната му??? Или нещо друго имаш предвид колега.

Пет Дек 12, 2014 7:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm
Мнения: 704
Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX '02 & 2.0X '04
Рейтинг: 177
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Смени си маслото в скоростната кутия и в задния диференциал. :)

Пет Дек 12, 2014 8:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Май 17, 2012 7:14 pm
Мнения: 220
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy IV B13_
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Гузен негонен бяга!! :giggle: (ако ще пресрочваш смяна на масло поне гледай да е с качествено такова)

Маслото в скоростната е много по-различно от двигателното и нямат допирни точки (възможност да се прелеят едно в друго) :idea:

някой който разбира повече да каже кое е точното... макар че моето уж е сменяно с каквото трябва и пак си трябва малко повече концентрация при превключване :)

_________________
Пазете природа чиста с www.naPalatka.bg и намерете своето кътче чрез www.SpotBulgaria.net въздушна фотография www.Quadvert.com

Пет Дек 12, 2014 10:58 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 05, 2010 11:01 am
Мнения: 197
Местоположение: Кърджали
Автомобил: Outback H6 2002
Рейтинг: 18
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Качествено е, точно каквото трябва, затова и ми е жял да дам пак толкова пари за него само след няколко хиляди километра. :)
Значи последно двете масла нямат нищо общо и трябва да си сменя това в скоростната кутия така ли? Него изобщо не съ го пипал никога, не знаех че трябва да се смени.

Пет Дек 12, 2014 11:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 3:10 pm
Мнения: 161
Автомобил: Forester
Рейтинг: -23
Кофти...
Отговори с цитат
Noonelololo написа:
Качествено е, точно каквото трябва, затова и ми е жял да дам пак толкова пари за него само след няколко хиляди километра. :)
Значи последно двете масла нямат нищо общо и трябва да си сменя това в скоростната кутия така ли? Него изобщо не съ го пипал никога, не знаех че трябва да се смени.

Да трябва и в задния диференциал(0. 8l) също на 50 хиляди се сменя. Както си се отпуснал за добро масло за двигателя тук се отпусни още повече и то не защото се сменя по рядко.

Съб Дек 13, 2014 12:53 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 8:38 pm
Мнения: 144
Местоположение: София
Автомобил: Impreza 94, Forester 2.5 XT 6MT
Телефон: 0898865927
Рейтинг: 126
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз също имам подобен проблем, може би малко по-сериозен от твоя. При температури под 7-8 градуса превключването е мъчително, а задната просто сякаш не присъства в цялата картинка. След около 500 км ми предстои смяна на масло и възнамерявам да сменя и трансмисионното. Почти съм убеден, че това ще свърши работа и ще реши проблема (поне с трудно влизащите предавки). Ще съм ти благодарен ако споделиш резултата след смяната на маслото в трансмисията. :)

Съб Дек 13, 2014 3:34 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 02, 2010 1:36 pm
Мнения: 674
Местоположение: Бургас
Skype: hit_kolor
Автомобил: Subaru impreza 2.0R,MY06
Телефон: 0897808143
Рейтинг: 4
Нов фен
Отговори с цитат
При мен нямаше проблем със скоростната кутия ,но все пак го смяням редовно,ефекта е ,че привключвам с един пръст лоста,предавките си влизат много леко.Смених маслото на скоростната и дифа,при мен е масло за ДВГ 4.300 л,и масло за скоростна и диф пак 4.300 л.Ползвам Яко,ама тема във форума,може да питате човека кое ,колко пари е.
Поздрави на всички. :hello:

Съб Дек 13, 2014 9:57 am
Върнете се в началото
Профил YIM
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 26, 2013 6:53 pm
Мнения: 39
Местоположение: София - Русе
Skype: i.akifov
Автомобил: WRX'05
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Noonelololo написа:
Качествено е, точно каквото трябва, затова и ми е жял да дам пак толкова пари за него само след няколко хиляди километра. :)
Значи последно двете масла нямат нищо общо и трябва да си сменя това в скоростната кутия така ли? Него изобщо не съ го пипал никога, не знаех че трябва да се смени.

Даже задължително трябва да флъшнеш ск. кутия преди да налееш новото масло (невероятна гнус излиза).

_________________
Proud of BOXER

Съб Дек 13, 2014 10:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 05, 2010 11:01 am
Мнения: 197
Местоположение: Кърджали
Автомобил: Outback H6 2002
Рейтинг: 18
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Естествено че веднага ще споделя какво е станало като сменя маслото колега, но това ще стане към сряда - четвъртък че преди това нямам време да отида в сервиз. А някой може ли да каже какво масло всъщност трябва, за двигателя маслото го знам но за скоростната кутия и задния диференциал никъде не намерих какво е. Същото като за двигателя ли е? Моята кола е импреза 98, ръчна, 2.0 литра 115к.с. комби. Някой ако знае да сподели че да не взема някакво масълце Бутер от Била. :)

Съб Дек 13, 2014 3:50 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 3:10 pm
Мнения: 161
Автомобил: Forester
Рейтинг: -23
Кофти...
Отговори с цитат
75W90 стандартно за скорости(без добавки за LSD и др.) на първо място да не е менте и желателно е да е по качествено. Мисля че най- често субаристите дават около 25лв. за литър но мисля че и за по малко може да се намери добро масло.
Пробката е магнитна и ако по нея намериш струшки и/или нещо като пясак съвсем умесно е ако се претесниш. Колкото повече е толкова повече трябва да се претеняваш.

Съб Дек 13, 2014 4:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Мар 29, 2012 9:03 pm
Мнения: 223
Местоположение: София
Skype: holand_83
Автомобил: Subaru Forester 2.5 XT - EX
Рейтинг: 97
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тука ще ти препоръчат само масла, флъшове и филтри, които ако ги сметнеш накрая ще стане още една импреза 98ма на пари. Ходи при нормален форумен майстор, ще ти я обслужи без "премиум" източваници, ще ти сложи препоръчани от призводителя масла и ще ти е добре. Вариант Б е да питаш в темата маслата с много висока надценка, като коледните елхи тази година - от призводител до клиент х3 скача стойността!

Съб Дек 13, 2014 4:50 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 05, 2010 11:01 am
Мнения: 197
Местоположение: Кърджали
Автомобил: Outback H6 2002
Рейтинг: 18
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Да споделя развитието по темата, може да е в помощ за някой друг колега. Вчера си оставих колата в сервиз да я огледат и проверят както трябва за настоящият проблем. Преди малко я взех оттам. Майсторът каза че маслата са в идеално състояние и няма смисъл да ги сменям, нищо няма да се промени. Проблемът бил в жилото към скоростната кутия, явно по него с течение на времето се събирали разни боклучета и при ниски температури не се движело както трябва. Понеже същото това жило се намира в предната част до двигателя, като загрее след няколко минути, от отделената от него топлина и жилото вече се стопля и започва да се движи по-мазно, затова и скоростите след няколко минути се превключват вече както трябва. Това ми обясни майсторът. Каза че няма никакви проблеми така да си карам, че това се случвало на доста коли с такива жила през зимата ( говорим за стари коли, мойта е 98 година )и е само неприятно нищо повече. Каза че жилото е на такова място че не може да го смаже както трябва или да го изчисти и че само го е пръснал с някакъв спрей против ръжда. И че начинът да се оправи всичко да е наред е да се смени самото жило, което обаче било много скъпо ( от порядъка на няколкостотин лева ) и няма смисъл толкова пари за това.
Ами това е развитието при мен, търсил да видя все пак цена на това жило но в магазина в който ходих не можаха да го намерят и засега си оставам така, поне си отдъхнах че не е нещо сериозно или спешно, а ако някой е сменял това жило нека да сподели колко му е излезнало.

Пет Дек 19, 2014 4:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да..,сигурно комплект съединител по тези цени за жило-би струвал няколко хиляди лева... ROFL
Това в кръга на шегата,няма как да струва няколко стотин лева ,виж колегата доставя оригинални авточасти,попитай за цена :good:
viewtopic.php?f=10&t=3791

Пет Дек 19, 2014 6:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Май 17, 2012 7:14 pm
Мнения: 220
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy IV B13_
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ако маслото не е подходящото такова (75w90 или там което е най-подходящо), в каквото и състояние да е не ти върши работа!

Иначе за хипотезата за натрупване на мръсотия по жилото, която при студено затяга, трябва да се изкаже някой който го е разглобявал

_________________
Пазете природа чиста с www.naPalatka.bg и намерете своето кътче чрез www.SpotBulgaria.net въздушна фотография www.Quadvert.com

Пет Дек 19, 2014 7:46 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 05, 2010 11:01 am
Мнения: 197
Местоположение: Кърджали
Автомобил: Outback H6 2002
Рейтинг: 18
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Монтьорът от сервиза който прегледа молата ми би трябвало да разбира от това, каза че при доста коли с жила се получава и явно знаеше кое защо се получава, поне така твърдеше. Аз също не разбирам но според него смяната на маслото няма да промени нищо понеже проблемът идва от самото жило. И в такъв случай не виждам логика да сменям маслото което той провери по мое настояване и каза че е наред. Даже и да не е качествено примерно, смяната му с хубаво такова няма да промени нищо в моя случай. Затова пуснах запитване до колегата за който ми дадохте линк и ще чакам той да каже колко струва жилото, ако не е нещо много скъпо ще го сменя и след това вече ще се замисля за смяната на маслото.

Пет Дек 19, 2014 10:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 09, 2011 1:56 pm
Мнения: 136
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Forester S Turbo MY99
Рейтинг: 24
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колега, аз все пак мисля че последователността на операциите трябва да е в обратен ред: първо си смени маслото и после търси евентуални зацапани жила. Сам каза че никога не си го сменял и никой не знае кога за последно е правена подобна операция. На тези приказки на майсторите "добро е" не вярвай много. На базата на какво ти каза че маслото ти е добро? Оглед? Ако може да определя само с гледане качествата на маслата, да е започнал работа в някоя секретна лаборатория преди години :D
 4

Съб Дек 20, 2014 8:17 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 3:10 pm
Мнения: 161
Автомобил: Forester
Рейтинг: -23
Кофти...
Отговори с цитат
Ако не е сменяно маслото на скоростите и диференциала трябва да се смени. Тава че маслото е бистро значи че скоростите са ти в добро състояние

Съб Дек 20, 2014 10:01 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 25 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор