Автор |
Съобщение |
BukTop
Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am Мнения: 184 Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 38
|
Има ли нещо специфично при свалянето и почистването на гореспоменатите? Двигателя е EJ20 115к.с. 98г. Колата ми ускорява тромаво и глъхне леко под 2500 оборота, след това осезаемо се отпушва и тръгва. Смятам да започна с профилактика на стъпковия мотор, ако няма резултат ще търся другаде проблема (приемам съвети). Прочетох повечето теми свързани с подобни проблеми, но никъде не видях да пише нещо по първия ми въпрос. Поздрави!
|
|
|
Пон Май 18, 2015 11:57 am |
|
|
Tisho09
Регистриран на: Съб Окт 12, 2013 1:04 pm Мнения: 380 Местоположение: Варна
Автомобил: STI
Рейтинг: 245
|
Пробвай с друга бензиностанция, макар че навсякъде горивото е боклук.
|
|
|
Пон Май 18, 2015 5:34 pm |
|
|
voneg
Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm Мнения: 197 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
|
|
Пон Май 18, 2015 5:44 pm |
|
|
Tisho09
Регистриран на: Съб Окт 12, 2013 1:04 pm Мнения: 380 Местоположение: Варна
Автомобил: STI
Рейтинг: 245
|
|
Пон Май 18, 2015 6:07 pm |
|
|
iion
|
Обикновенно има гумено уплътнение/гарнитура на клапана, която при разглобяване се деформира и набъбва и после рядко може да се ползва пак. Провери за твоя модел какъв е номера на частта и си вземи нова да имаш под ръка - евтини са оригиналните, а нерви ще спестиш доста. За самото чистене съм ползвал спрей за почистване на карбуратори, който изглежда да е кореселин под налягане, обаче пак пести нерви и помага да изчистиш трудно достъпни части от клапана. Успех
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Пон Май 18, 2015 10:36 pm |
|
|
Кимон
Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
|
BukTop написа: Има ли нещо специфично при свалянето и почистването на гореспоменатите? Двигателя е EJ20 115к.с. 98г. Колата ми ускорява тромаво и глъхне леко под 2500 оборота, след това осезаемо се отпушва и тръгва. Смятам да започна с профилактика на стъпковия мотор, ако няма резултат ще търся другаде проблема (приемам съвети). Прочетох повечето теми свързани с подобни проблеми, но никъде не видях да пише нещо по първия ми въпрос. Поздрави! Надали проблема ти е в съпковия мотор и дросела.Провери си как работят дебитомера и Ламбда сондата.Ако имаш стабилен празен ход,не търси проблем в стъпковия мотор.
|
|
|
Вто Май 19, 2015 8:38 am |
|
|
1040
|
На 115 коня моторчето не е на дросела, а е отстрани на колектора. Колегата дал линка с информацията - това е за след 2000г. Това уплътнение горе на стъпковия мотор наистина трябва да се замени ,но това е за Импреза само след 00г. На 115кс моторчето е с завъртащ се изрязан цилиндър и поради малките хлабини се движи трудно при малка мръсотия. Можеш да си провериш както ти каза и колегата и другите неща по колата.
_________________ 1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару. Тенчо Владев-0896404074
|
|
|
Вто Май 19, 2015 8:47 am |
|
|
BukTop
Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am Мнения: 184 Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 38
|
Благодаря на всички за инфото! Празния ход е стабилен, единствено, веднага след като обърне на газ, започва леко да тресе мотора, но оборотите са ОК. След като загрее още малко, всичко се стабилизира. Тези дни ще се почовъркам по колата, може и на диагностика да я закарам. Поздрави!
|
|
|
Вто Май 19, 2015 10:29 am |
|
|
BukTop
Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am Мнения: 184 Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 38
|
Почистих дросела и стъпковия мотор с ВД40. Стана по-зле... Забиването е много по-осезаемо сега, като на загряла кола се усеща по-малко, но го има. Когато "стъпча" рязко педала за газта на празен ход, първо се замисля малко, дори може би прекъсва леко и тогава започва да вдига оборотите. Мога ли нещо друго да проверя сам, преди да я закарам на диагностика?
|
|
|
Пет Май 22, 2015 2:02 pm |
|
|
Valio
|
Колкото и прозаично да звучи,прекъсвания под 2500об обикновено се дължат на свещи ,кабели или и двете заедно. Провери си свещите за пробиви по керамиката/тънки черни черти/, където се навира лулата на кабела.
|
|
|
Пет Май 22, 2015 4:34 pm |
|
|
BukTop
Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am Мнения: 184 Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 38
|
Малко развитие... Оказа се, че съм имал доста голяма цепнатина точно на снадката на средното гърне. Закарах колата в сервиз за ауспуси, завариха цепнатината, махнах катализаторите и ги замених с резонаторно гърне. Вече имам мощност в ниските оборти и колата ускорява една идея по-добре, но забиването около 2000 оброта си остава. Благодарско на колегата MartoAl, че ме светна за горното. Още не съм проверил свещите, защото не успях да ги развия с обикновен ключ за свещи. Тези дни ще си взема "камък" и ще видя в какво състояние са.
|
|
|
Пет Май 29, 2015 9:42 pm |
|
|
iion
|
Поздрави за напредъка Не съм сигурен обаче, че ВД40 за почистването е добра идея. Клапана е с много малки междини и ти трябва разтворител с колкото може по-малък вискозитет за да мине лесно навсякъде. При едно чистене на моя клапан добавих малко смазване, но поведението не беше добро и след като го почистих пак и го оставих сух нещата се оправиха. За трудно достъпните места съм ползвал клечки за уши, накрая не остава място отвътре без метален блясък и се виждат междини, които иначе са зацапани.
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Съб Май 30, 2015 7:28 am |
|
|
Alxx
|
Спрей със ксилен, например за почистване на карбуратори. Проблем е, че е силно корозивен за пластмасата. Пръскаш на студен мотор(щото изпарява за секунди иначе), чакаш половин минута, пръскаш пак и палиш. След две минути може да повториш ако е много зле положението.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Май 30, 2015 9:41 am |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Ксилен (Ксилол), Толуен (Толуол) - и двете вършат работа. Спрея за почистване на карбуратори, в зависимост от производителя съдържа едното или другото, а понякога и двете. Идеята е да е ароматен разтворителя. Коресилина е още по-добра идея - смес от ароматни ВВ и ацетон + Аризол (С9+ ароматни ВВ), но понеже сега вече няма аризол (инсталацията е спряна) го заместват с друг разтворител.
ПП Чистия Ксилол кипи при над 140 град, а Толуола при 110 град. Това в спрея някаква смес ще да е, с нещо леко и газообразно, че да се спрейва.
|
|
|
Нед Май 31, 2015 10:29 pm |
|
|
Alxx
|
Коресилинът кърти с почистваща сила, ама кърти пластмасови и гумени компоненти. Поне доста повече от ксилена. Благодаря за изчерпателното припомняне на състава им.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Май 31, 2015 10:38 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
И прибавен в бензина запушва дюзи Аз само на опелчето съм чистил. Използвах и спрей за почистване на карбуратори, и коресилин. С WD40 наистина не става - пробвал съм. Само на пропан-бутан го карах и пак се зацапваше сериозно.
|
|
|
Нед Май 31, 2015 10:45 pm |
|
|
BukTop
Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am Мнения: 184 Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 38
|
Свалих свещите и ги регулирах на около 0.85. Изглеждаха много добре, нямаха зацапано или нагар. Разлика няма обаче... Забива си на 2к оборота и това е...
|
|
|
Нед Юни 07, 2015 5:47 pm |
|
|
iion
|
Колега, дали си гледал другаде? Детонационния датчик може да влияе на работата на двигателя - или поради реални шумове по двигателя или поради състоянието си. Не е задължително да хвърля грешка ако сигнала от него не е извън очакваните стойности.
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Пон Юни 08, 2015 8:59 am |
|
|
BukTop
Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am Мнения: 184 Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 38
|
Има ли начин да го проверя дали работи коректно или само мога да го сменя друг?
|
|
|
Вто Юни 09, 2015 7:08 pm |
|
|
impreza_sh
Регистриран на: Чет Яну 02, 2014 4:13 pm Мнения: 164
Автомобил: Legacy 2.0R 2006 AT
Рейтинг: 0
|
iion написа: Колега, дали си гледал другаде? Детонационния датчик може да влияе на работата на двигателя - или поради реални шумове по двигателя или поради състоянието си. Не е задължително да хвърля грешка ако сигнала от него не е извън очакваните стойности. "реални шумове по двигателя" - за това не бях се замислял. Имам чукане на едното бутало - възможно ли е това влияе на детонационния датчик ?
|
|
|
Вто Юни 09, 2015 9:39 pm |
|
|