Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 11:07 am



Отговори на тема  [ 30 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Почистване на стъпков мотор - последно проблем с АНГРЕНАЖ 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am
Мнения: 184
Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 38
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Има ли нещо специфично при свалянето и почистването на гореспоменатите? Двигателя е EJ20 115к.с. 98г.
Колата ми ускорява тромаво и глъхне леко под 2500 оборота, след това осезаемо се отпушва и тръгва.
Смятам да започна с профилактика на стъпковия мотор, ако няма резултат ще търся другаде проблема (приемам съвети).
Прочетох повечето теми свързани с подобни проблеми, но никъде не видях да пише нещо по първия ми въпрос. :)

Поздрави!

Пон Май 18, 2015 11:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 12, 2013 1:04 pm
Мнения: 380
Местоположение: Варна
Автомобил: STI
Рейтинг: 245
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пробвай с друга бензиностанция, макар че навсякъде горивото е боклук.

Пон Май 18, 2015 5:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Мнения: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Не е от горивото

Пон Май 18, 2015 5:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 12, 2013 1:04 pm
Мнения: 380
Местоположение: Варна
Автомобил: STI
Рейтинг: 245
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
http://my.prostreetonline.com/2014/04/2 ... ttle-body/

Би трябвало и при теб да се намира там

Пон Май 18, 2015 6:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Обикновенно има гумено уплътнение/гарнитура на клапана, която при разглобяване се деформира и набъбва и после рядко може да се ползва пак. Провери за твоя модел какъв е номера на частта и си вземи нова да имаш под ръка - евтини са оригиналните, а нерви ще спестиш доста. За самото чистене съм ползвал спрей за почистване на карбуратори, който изглежда да е кореселин под налягане, обаче пак пести нерви и помага да изчистиш трудно достъпни части от клапана.

Успех :beer:

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Пон Май 18, 2015 10:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BukTop написа:
Има ли нещо специфично при свалянето и почистването на гореспоменатите? Двигателя е EJ20 115к.с. 98г.
Колата ми ускорява тромаво и глъхне леко под 2500 оборота, след това осезаемо се отпушва и тръгва.
Смятам да започна с профилактика на стъпковия мотор, ако няма резултат ще търся другаде проблема (приемам съвети).
Прочетох повечето теми свързани с подобни проблеми, но никъде не видях да пише нещо по първия ми въпрос. :)

Поздрави!

Надали проблема ти е в съпковия мотор и дросела.Провери си как работят дебитомера и Ламбда сондата.Ако имаш стабилен празен ход,не търси проблем в стъпковия мотор.

Вто Май 19, 2015 8:38 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На 115 коня моторчето не е на дросела, а е отстрани на колектора. Колегата дал линка с информацията - това е за след 2000г. Това уплътнение горе на стъпковия мотор наистина трябва да се замени ,но това е за Импреза само след 00г.
На 115кс моторчето е с завъртащ се изрязан цилиндър и поради малките хлабини се движи трудно при малка мръсотия.
Можеш да си провериш както ти каза и колегата и другите неща по колата.
Изображение

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Вто Май 19, 2015 8:47 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am
Мнения: 184
Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 38
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Благодаря на всички за инфото!
Празния ход е стабилен, единствено, веднага след като обърне на газ, започва леко да тресе мотора, но оборотите са ОК. След като загрее още малко, всичко се стабилизира.
Тези дни ще се почовъркам по колата, може и на диагностика да я закарам.

Поздрави!
:beer:

Вто Май 19, 2015 10:29 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am
Мнения: 184
Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 38
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Почистих дросела и стъпковия мотор с ВД40. Стана по-зле...
Забиването е много по-осезаемо сега, като на загряла кола се усеща по-малко, но го има.
Когато "стъпча" рязко педала за газта на празен ход, първо се замисля малко, дори може би прекъсва леко и тогава започва да вдига оборотите.
Мога ли нещо друго да проверя сам, преди да я закарам на диагностика?

Пет Май 22, 2015 2:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колкото и прозаично да звучи,прекъсвания под 2500об обикновено се дължат на свещи ,кабели или и двете заедно.
Провери си свещите за пробиви по керамиката/тънки черни черти/, където се навира лулата на кабела.

Пет Май 22, 2015 4:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am
Мнения: 184
Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 38
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Малко развитие...
Оказа се, че съм имал доста голяма цепнатина точно на снадката на средното гърне. Закарах колата в сервиз за ауспуси, завариха цепнатината, махнах катализаторите и ги замених с резонаторно гърне. Вече имам мощност в ниските оборти и колата ускорява една идея по-добре, но забиването около 2000 оброта си остава.
Благодарско на колегата MartoAl, че ме светна за горното. :good:
Още не съм проверил свещите, защото не успях да ги развия с обикновен ключ за свещи. Тези дни ще си взема "камък" и ще видя в какво състояние са.

Пет Май 29, 2015 9:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Поздрави за напредъка :beer: Не съм сигурен обаче, че ВД40 за почистването е добра идея. Клапана е с много малки междини и ти трябва разтворител с колкото може по-малък вискозитет за да мине лесно навсякъде. При едно чистене на моя клапан добавих малко смазване, но поведението не беше добро и след като го почистих пак и го оставих сух нещата се оправиха. За трудно достъпните места съм ползвал клечки за уши, накрая не остава място отвътре без метален блясък и се виждат междини, които иначе са зацапани.

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Съб Май 30, 2015 7:28 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Спрей със ксилен, например за почистване на карбуратори. Проблем е, че е силно корозивен за пластмасата. Пръскаш на студен мотор(щото изпарява за секунди иначе), чакаш половин минута, пръскаш пак и палиш. След две минути може да повториш ако е много зле положението.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Май 30, 2015 9:41 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ксилен (Ксилол), Толуен (Толуол) - и двете вършат работа. Спрея за почистване на карбуратори, в зависимост от производителя съдържа едното или другото, а понякога и двете. Идеята е да е ароматен разтворителя. Коресилина е още по-добра идея - смес от ароматни ВВ и ацетон + Аризол (С9+ ароматни ВВ), но понеже сега вече няма аризол (инсталацията е спряна) го заместват с друг разтворител.

ПП Чистия Ксилол кипи при над 140 град, а Толуола при 110 град. Това в спрея някаква смес ще да е, с нещо леко и газообразно, че да се спрейва.

Нед Май 31, 2015 10:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Коресилинът кърти с почистваща сила, ама кърти пластмасови и гумени компоненти. Поне доста повече от ксилена. Благодаря за изчерпателното припомняне на състава им. :)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Май 31, 2015 10:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И прибавен в бензина запушва дюзи :) :beer:

Аз само на опелчето съм чистил. Използвах и спрей за почистване на карбуратори, и коресилин. С WD40 наистина не става - пробвал съм. Само на пропан-бутан го карах и пак се зацапваше сериозно.

Нед Май 31, 2015 10:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am
Мнения: 184
Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 38
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Свалих свещите и ги регулирах на около 0.85. Изглеждаха много добре, нямаха зацапано или нагар.
Разлика няма обаче... Забива си на 2к оборота и това е...

Нед Юни 07, 2015 5:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, дали си гледал другаде? Детонационния датчик може да влияе на работата на двигателя - или поради реални шумове по двигателя или поради състоянието си. Не е задължително да хвърля грешка ако сигнала от него не е извън очакваните стойности.

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Пон Юни 08, 2015 8:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am
Мнения: 184
Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 38
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Има ли начин да го проверя дали работи коректно или само мога да го сменя друг?

Вто Юни 09, 2015 7:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 02, 2014 4:13 pm
Мнения: 164
Автомобил: Legacy 2.0R 2006 AT
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
iion написа:
Колега, дали си гледал другаде? Детонационния датчик може да влияе на работата на двигателя - или поради реални шумове по двигателя или поради състоянието си. Не е задължително да хвърля грешка ако сигнала от него не е извън очакваните стойности.



"реални шумове по двигателя" - за това не бях се замислял. Имам чукане на едното бутало - възможно ли е това влияе на детонационния датчик ?

Вто Юни 09, 2015 9:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 30 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор