Автор |
Съобщение |
hyankov
Регистриран на: Пон Авг 24, 2015 3:59 pm Мнения: 84
Skype: hyankov
Автомобил: Subaru Impreza 2009 2.0 MT 150hp
Рейтинг: 12
|
Импреза 2009, бензин, 2.0R
На студено пали трудно: Около +3 -> замисля се леко Около 0 -> зор Около -7 -> Запали, но мотора тръгна супер неравномерно, мисля че беше на 3 цилиндъра известно време?! После най-накрая вдигна оборотите и се оправи. Докато не си ги вдигна сама, не реагираше на подаването на газ.
След това гася и паля отново - никакви проблеми. Мисля че и през целия ден не бих имал проблем да запаля отново ...
Някакви идеи? Свещи? Или да ми препоръчате при кого мога да я оставя около Младост?
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 8:55 am |
|
|
twify
Регистриран на: Пон Окт 20, 2014 12:33 pm Мнения: 269 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Impreza 2001 Bugey WRX wagon
Рейтинг: 145
|
Ако наистина е била на 3 цилиндъра, трябва да има грешка в компютъра, отиди може да има улики. Друго нещо - бърза проверка с натоварване за акумулатора. Знам че неравномерното вървене едва ли е от акумулатора, но все пак, за самото трудно палене провери. При мен на много студено също се зачуди, около -10 май беше, и тракаше като трактор Провери тези неща че са за 5 минути и 2-те преди да се хвърляш в дълбокото, преди всичко тръгни от най-лесното, а не от сваляне да двигател и разглобяване .
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 9:07 am |
|
|
hyankov
Регистриран на: Пон Авг 24, 2015 3:59 pm Мнения: 84
Skype: hyankov
Автомобил: Subaru Impreza 2009 2.0 MT 150hp
Рейтинг: 12
|
Ок значи би трябвало и чек енджина да светне, предполагам? Тогава не е била на 3 цилиндъра, просто адски неравномерно е работила първите 30тина секунди.
Акумулатора е малко съмнителен, да, ама е на по-малко от 1г. Не съм го мерил сега, но очевидно си подава ток. Иначе когато @damon прави диагностиката, показваше ~13.5, ако не се лъжа.
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 10:20 am |
|
|
shakedown
Регистриран на: Чет Май 07, 2015 10:22 am Мнения: 1
Автомобил: 2005 Legacy 2.0 MT
Рейтинг: 0
|
При мен има подобен проблем при минусови температури. Вече няколко пъти ми се случва да запали, след което работи супер неравномерно и се чуди да продължи ли да работи или да угасне. В крайна сметка след 5-6 секунди чудене си изгасва сама. При второто въртене всичко е наред и си пали и работи нормално. Акумулатора е на 6 месеца. Като цяло върти една идея по-бавно от колкото, като е топло но при тези температури го считам за напълно нормално. Колата е Легаси 2005г., 2.0 138 к.с
|
Последна промяна shakedown на Пон Яну 18, 2016 1:31 pm, променена общо 1 път
|
|
Пон Яну 18, 2016 1:29 pm |
|
|
damon
Регистриран на: Нед Ное 29, 2015 12:23 am Мнения: 51 Местоположение: София
Skype: lz2nkm
Автомобил: Impreza 2.0R
Рейтинг: 213
|
Въртеше ли по-бавно стартера, или си въртеше нормално? Грешки миналата седмица нямаше - нито нови, нито стари. Какво разбираш под зор на 0 градуса - трябва да въртиш повече и после си е ок ли?
Иначе това с даването на газ е интересно, че не е реагирала. Аз като паля на студено тръгва обикновено на високи обороти - около 1700, и като пипна газта падат на 1200-1300 - явно заради електронния дросел. Но си реагира на подаването на газ. Тази кола няма IACV клапан за празния ход, и доколкото знам просто ползва дросела за тази цел.
_________________ Subaru Impreza 2.0R Nissan Almera 2.0GTi
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 1:29 pm |
|
|
hyankov
Регистриран на: Пон Авг 24, 2015 3:59 pm Мнения: 84
Skype: hyankov
Автомобил: Subaru Impreza 2009 2.0 MT 150hp
Рейтинг: 12
|
damon написа: Въртеше ли по-бавно стартера, или си въртеше нормално? Грешки миналата седмица нямаше - нито нови, нито стари. Какво разбираш под зор на 0 градуса - трябва да въртиш повече и после си е ок ли? Стартера върти малко по-бавно и доста по-дълго - секунди. damon написа: Иначе това с даването на газ е интересно, че не е реагирала. Аз като паля на студено тръгва обикновено на високи обороти - около 1700, и като пипна газта падат на 1200-1300 - явно заради електронния дросел. Но си реагира на подаването на газ. Тази кола няма IACV клапан за празния ход, и доколкото знам просто ползва дросела за тази цел. Честно, чудех се дали това което чувам е запален двигател или стартера върти някак си странно. Сега като се замисля, има ли вариант да е било нещо средно? Хем стартера да върти още хем двигателя да работи едва-едва. Адски странно беше. В крайна сметка се развъртя и се оправи ...
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 1:32 pm |
|
|
Tisho09
Регистриран на: Съб Окт 12, 2013 1:04 pm Мнения: 380 Местоположение: Варна
Автомобил: STI
Рейтинг: 245
|
|
Пон Яну 18, 2016 2:16 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Може би проблем със стартера или бендикса
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 2:27 pm |
|
|
hyankov
Регистриран на: Пон Авг 24, 2015 3:59 pm Мнения: 84
Skype: hyankov
Автомобил: Subaru Impreza 2009 2.0 MT 150hp
Рейтинг: 12
|
BAlexandrov написа: Може би проблем със стартера или бендикса Нямаше ли да се случва при всякакви температури тогава?
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 2:28 pm |
|
|
damon
Регистриран на: Нед Ное 29, 2015 12:23 am Мнения: 51 Местоположение: София
Skype: lz2nkm
Автомобил: Impreza 2.0R
Рейтинг: 213
|
hyankov написа: Стартера върти малко по-бавно и доста по-дълго - секунди. Нормално е на студеното да върти по-мудно отколкото на топъл двигател. Особено с акумулатор, който не е много пресен. hyankov написа: Честно, чудех се дали това което чувам е запален двигател или стартера върти някак си странно. Сега като се замисля, има ли вариант да е било нещо средно? Хем стартера да върти още хем двигателя да работи едва-едва. Адски странно беше. В крайна сметка се развъртя и се оправи ... Принципно може стартера да се върти или да не откачи веднага на вече запален двигател. Чува се странен звук, но не е особено опасно. Обаче това не е свързано с паленето и гасненето - като си завъртял вече и двигателя е запалил, си е запалил - оттам нататък стартерната система няма общо. Гасненето не би следвало да е нормално. Сервизното за подобни проблеми набива на първо място дросела, както си и мислех: Цитат: Engine stalls during idling: 1) Electronic throttle control 2) Manifold absolute pressure sensor 3) Mass air flow and intake air temperature sensor 4) Ignition parts (*1) 5) Engine coolant temperature sensor (*2) 6) Crankshaft position sensor (*3) 7) Camshaft position sensor (*3) 8) Fuel injection parts (*4)
Rough idling: 1) Electronic throttle control 2) Manifold absolute pressure sensor 3) Mass air flow and intake air temperature sensor 4) Engine coolant temperature sensor (*2) 5) Ignition parts (*1) 6) Air intake system (*5) 7) Fuel injection parts (*4) 8) Crankshaft position sensor (*3) 9) Camshaft position sensor (*3) 10) Oxygen sensor 11) Fuel pump and fuel pump relay
*1: Check ignition coil and spark plug. *2: Indicate the symptom occurring only in cold temperatures. *3: Ensure the secure installation. *4: Check fuel injector and fuel pump. *5: Inspect air leak in air intake system. Тия неща са добре при теб: Manifold absolute pressure sensor, Mass air flow and intake air temperature sensor, Engine coolant temperature sensor. Мисля, че трябва да се почне с дросела първо т.е. почистване. В Дунев са писали, че са го чистили, ама ако не си го видял с очите си... И свещи може да са, ама е по-слабо вероятно. Иначе ти казах да си видиш зареждането, щото 13.5-13.8V са под спецификациите и ще ти недозарежда акумулатора. Оттам мудно въртене = бавно палене.
_________________ Subaru Impreza 2.0R Nissan Almera 2.0GTi
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 2:44 pm |
|
|
hyankov
Регистриран на: Пон Авг 24, 2015 3:59 pm Мнения: 84
Skype: hyankov
Автомобил: Subaru Impreza 2009 2.0 MT 150hp
Рейтинг: 12
|
Така, да добавя малко към мистерията.
Сутринта - 08:00 (колата не е палена 12 часа), когато беше големия зор с паленето и неравномерния старт температурата беше около -7. Сега - 18:00 (колата не е палена 10 часа), отново -7, завъртях ключа и запали! От раз.
Единствената разлика беше че сутринта пъхнах ключа и завъртях, а сега пъхнах ключа, врътнах на ON (контакт?), задържах 5-10 секунди и тогава запалих. Когато е на ON (всъщност то 'контакт' ли е или нещо друго, когато светят всички лампи на таблото, стъпката преди 'палене'?) включва ли нещо - помпи, подгряване, нещо друго?
Друга теория - може ли някакъв конденз нещо да замръзва през нощта?
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 6:13 pm |
|
|
fixallot
Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm Мнения: 632 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
|
Аз като взех Форко и ми правеше впечатление, че трябваше да задържа ключа за поне две завъртания и малко, за да запали. Като при по-студено време(под-10) как викаш, пали по трудничко(3 завъртания). Отдавахго на акумулатор-а понеже го взех с някакъв който беше 60Ah no 390A стартов ток, което ми се виждаше доста малко и на незнайни години. Преди седмица си взех чисто нов EXIDE Premium 64Ah/640A и положението е абсолютно същото без промяна(явно съм се изнежил с бавареца да не му чувам въртенето толкова осезаемо). Но запалили веднъж няма грешка. Даже ако случайно отпусна ключа прекалено рано и не запали, на второто завъртане пали от четвърт де се вика. Като ми сложиха акомулатора ми замериха колата и при всякакви светулки и джиджавки беше 14.1 или 14.3 дори( над 14 със сигурност). С неравномерните обороти зимата и нереагирането на педала за газ, го играх с предишната кола. Там газаджията си беше оста вил ръцете и беше скъсал(пробил) маркуча, който връща част от газовете обратно в двигателя. Беше го оправил по български - с изолир бан. Та зимата точно се беше разпаднал тоя изолир бан и смучеше въздух след дебитомера. На студено никаква я нямаше, като позагрее що годе работеше. Та може да провериш (ако не си вече) и да не би от някъде да смуче въздух, макар пък това не би трябвало да има връзка с паленето. Поне при мен нямаше проблеми със самото запалване. Успех и дано съм бил полезен
_________________ A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 7:06 pm |
|
|
hyankov
Регистриран на: Пон Авг 24, 2015 3:59 pm Мнения: 84
Skype: hyankov
Автомобил: Subaru Impreza 2009 2.0 MT 150hp
Рейтинг: 12
|
Само между другото, под 'задържане' имам в предвид задържах на ON, не на Палене (макар че и там си трябва държене).
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 7:11 pm |
|
|
damon
Регистриран на: Нед Ное 29, 2015 12:23 am Мнения: 51 Местоположение: София
Skype: lz2nkm
Автомобил: Impreza 2.0R
Рейтинг: 213
|
hyankov написа: включва ли нещо - помпи, подгряване, нещо друго? При даване на контакт (ON) включва бензиновата помпа (чува се), след половин секунда помпата спира понеже вдига необходимото налягане. Малко е вероятно да има връзка с това. Макар, че на Нисана имам такъв проблем - ако ми е много малко горивото в резервоара и не съм палил от повече от седмица, горивото се стича обратно и после прави същите мизерии - има някъде обратен клапан, който не работи. И все пак не ми се вярва да е от това - все пак пробвай сега да изчакваш по една секунда на контакт преди да въртиш.
_________________ Subaru Impreza 2.0R Nissan Almera 2.0GTi
|
|
|
Пон Яну 18, 2016 10:39 pm |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Мнения: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
Не знам как е при Импрезата, но при мен при даване на контакт се чеква и имобилайзера. Ключето мига и като угасне пали без проблем. Още като я купувах ме предупредиха. Изпробвано.
|
|
|
Вто Яну 19, 2016 8:28 am |
|
|
hyankov
Регистриран на: Пон Авг 24, 2015 3:59 pm Мнения: 84
Skype: hyankov
Автомобил: Subaru Impreza 2009 2.0 MT 150hp
Рейтинг: 12
|
Пиша ви бавно защото още са ми замръзнали ръцете ...
Не я бях палил 2 дена, които като цяло бяха кучи студ. Днес реших да експериментирам.
Влизам и спирам всички консуматори на ток (ксеноните, радио, парно ала бала). Завъртам на ON, термометъра показва -13C ... Ясно се чу че нещо сработи, не знам горивна помпа или нещо друго, за 1-2 секунди после спря. Задържах още 3-4 секунди за всеки случай и завъртях на Ignition. Със съвсем малко колебание на стартера, а след това и на оборотите колата запали и заработи напълно нормално. Оставих я да поработи 5 мин ако може да зареди малко батерията и изключих.
Не вярвам това да е свързано с имобилайзера защото когато е топло тая особеност я няма. Нещо друго е, някаква подготовка дето колата си прави за старт и има по-голямо значение когато е студено.
|
|
|
Сря Яну 20, 2016 8:30 am |
|
|
Akima
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 2:11 am Мнения: 26 Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Corolla E12
Рейтинг: 24
|
Ако акумулаторът е наред: 1.Температура на входящия въздух - датчик и дросел - чистиш. 2.Температура на охладителна течност. 3.Я вземи свали стартера - щом си за спорта. В другата тема пишеш,че: Цитат: свещите са леко бели,но били добре Най-добре някой друг да ги види,че ми мирише на смяна с правилните. Успех.
_________________ Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
|
|
|
Сря Яну 20, 2016 4:07 pm |
|
|
damon
Регистриран на: Нед Ное 29, 2015 12:23 am Мнения: 51 Местоположение: София
Skype: lz2nkm
Автомобил: Impreza 2.0R
Рейтинг: 213
|
Някой в тоя форум чувал ли е за това велико руско откритие: https://www.drive2.ru/l/630896/ Много съм се смял с руснаците отново, ама като нищо да е нещо такова.
_________________ Subaru Impreza 2.0R Nissan Almera 2.0GTi
|
30
|
|
Сря Яну 20, 2016 4:54 pm |
|
|
Anton Yankov
Регистриран на: Чет Ное 10, 2011 12:21 pm Мнения: 457 Местоположение: Burgas/Smolian
Skype: Anton Dimov Yankov
Автомобил: XV 2018 1.6Comfort AT
Рейтинг: 164
|
hyankov написа: Пиша ви бавно защото още са ми замръзнали ръцете ... Е ние пък ще четем бавно. При мене е нещо подобно,до минус 3-4 градуса си пали и работи прекрасно,но от минус 4-5 надолу пали вдига обороти до 1700-1800 и после плавно намаляват оборотите и гасне,въртя пак пали и работи нормално.Има тема някъде по форума за загасване след първоначално стартиране.Това при мене е откакто я купих колата от Германия беше на 136 000 км.сега е на 200 000 и е абсолютно по същия начин.И сега най интересното при екстремно ниски температури -15 и надолу,пали от първия път и си работи нормално без да гасне.Според мен е някакъв температурен датчик който вече не реагира както трябва и му е нужен по голям студ за да се задейства.Не съм се пробвал да търся и отстранявам “проблема“ ,просто като е по студено въртя още един път.А това със задържане на контакт преди стартиране,съм го пробвал как ли не и не дава никаква разлика,включително и помпане на газта преди стартиране.
|
|
|
Сря Яну 20, 2016 6:39 pm |
|
|
fixallot
Регистриран на: Пет Фев 06, 2015 8:08 pm Мнения: 632 Местоположение: Бургас
Автомобил: Forester 2.5XT '06AT;Outback B13 H6
Телефон: O8985O54I4
Рейтинг: 346
|
При мен тази сутрин на -13 запали, но трябваше да го оставя 5-6 пъти да врътне. Запали ли веднъж после е не гасне. Или чисто новия акумулатор е по зле от стария или някъде другаде е проблема. Ще се преглежда стартера май, понеже за зареждане замериха колата и зареждаше перфектно. Да видим какво ще изкочи, но ще е след Белмекен. Надявам се там, както го дават -25 да успее да запали, че..
_________________ A simple act of caring creates an endless ripple that comes back to you.
|
|
|
Сря Яну 20, 2016 6:50 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта |
|