Повдигане на Импреза GF 2,0 115 к.с и фланци на джантни
Автор |
Съобщение |
Kaloiyan Ganev
Регистриран на: Съб Окт 10, 2020 7:26 am Мнения: 26 Местоположение: Правец
Автомобил: Субару Импреза I
Телефон: 0892278080
Рейтинг: 0
|
Здравейте, смятам, че изчетох доста от темите за повдигането или лифтването на Импреза и това което мисля, че разбрах е да не повдигам повече от 35 мм отпред и 45 мм отзад, за да нямам проблеми с полуоски и карета и също така, че е добре да се монтират и подложки на задните надлъжни носаци или /щанги/, не знам точно как се казва, за да не се приближиш гумата близо до прага. Размера на гумите ми е 195/65/15, размера по книжка е 185/70/14. 1. Та въпроса ми е, добре ли съм разбрал за повдигането, като милиметри? 2. И също така според това колко смятам да се повдигне автомобила,какъв размер флнаци ще е добре да поставя на джантите, тъй като са с нормалено ЕТ на джантата? Т.е има ли някакво съотношение, между трите неща, повдигане, размер гуми и фланци на джантите?
Благодаря предварително!
|
|
|
Чет Окт 22, 2020 12:29 pm |
|
|
Alxx
|
Има и не е тема за две изречения. Само ще ти подскажа да се откажеш от фланците - скъпо и безсмислено, на фона на други джанти с различно ЕТ. Горе-долу си се ориентирал и има още начини, но уловки има нерядко. Звънни някой ден да бърборим по темата или мини на НИМ някой четвъртък, ако си от София. Телефонът ми е в профила.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Окт 22, 2020 5:42 pm |
|
|
ico_tech
|
Ето малко инфо от личен опит: - подложки 30 отпред, 40 отзад. В началото ги направих 40/50 и ми се стори много, но бях с оригиналните гуми 185/70/14. Е намалих ги и сега съжалявам малко, защото с гуми 205/70/15 щеше да заспи . Задната гума е по-близо до прага - не съм подлагал на надлъжните носачи, но се ядва. За да разбереш дали трябват фланци и колко да са дебели - това се определя от няколко неща и трябва малко експерименти. При мен примерно рейката е за ремонт и само дясното колело опира отпред при пълен ляв. Какво бих променил? - Подложките трябва да се направят с ексцентричен горен фланец или с крепеж, който позволява да се променя камбера. Ако си разчертаеш повдигането ще разбереш какво имам предвид. - следващият ми проект ще бъде с подложки, които да си променят височината без сваляне - след слагане на подложките трябва да се коригират дължините на биалетките. При мен го няма този проблем - аз просто ги махнах . Ако ги сложа обаче смятам да мина на регулируеми със сверични шарнири и възможност за бързо освобождаване. Просто извън асфалта тези части много пречат, а в момента колата е като паяк. - направа на чупещи разпънки ( по подобие на STI разпънката) - увеличаването на просвета увеличава и деформациите.усукването на шасито. Успех с проекта
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Съб Окт 24, 2020 12:01 am |
|
|
racer666
Регистриран на: Пет Фев 15, 2013 6:14 am Мнения: 104 Местоположение: София
Автомобил: Jeep WJ 4.7 '99
Рейтинг: 37
|
Аз току-що повдигнах колата с фланци от Спас Илчев. Пълен комплект с тези на надлъжните носачи. Отпред 40, отзад 50мм. В момента е с 195/60/15 с които си дойде, но ще ги изхвърля и ще купя 205/70/15 АТ. Почти не съм я карал след повдигането,ама доста ми харесва как стана. Ето и снимка :
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Dirt Every Day
|
|
|
Пет Окт 30, 2020 9:52 am |
|
|
steling
|
За фланците както и Alxx ти написа, по-рентабилно е да смениш стоковите джанти от ЕТ 55, просто премини на ЕТ 35( най масовите на пазара) или ЕТ 30/25 - малко по редки. ЕТ 25 са от Ауди ТТ.
_________________ www.karcher-cleanteh.com
Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"
|
|
|
Пет Окт 30, 2020 10:18 am |
|
|
BukTop
Регистриран на: Сря Яну 16, 2013 12:38 am Мнения: 184 Местоположение: София
Skype: buktop3
Автомобил: 1998 Impreza WRX GT
Рейтинг: 38
|
На този линк има много полезна информация относно повдигането: https://www.ultimatesubaru.org/forum/to ... za-thread/Първоначално бях повдигнал моята с 5см отпред и отзад + надлъжните носачи, с гуми 205/70/15. Предните гуми стояха малко така: \ /, но въпреки това на реглажа бяха в норма. Други проблеми не съм имал. След това добавих описаните части от линка горе и ъглите се оправиха. Така реално се губи клиренс, но пък се отваря място за по-големи гуми, купето стои малко по-високо и ъгъла на атака при наклон е една идея по-добър. Както и другите ти препоръчаха, стой далеч от фланците, особено, ако ще се кара оффроуд. Успех!
|
|
|
Чет Ное 12, 2020 10:58 am |
|
|
Alxx
|
Учил съм доста от Kostamojen , но съм стигнал до различни крайни решения. Проблемът е, че Kostamojen(и аз, както и ти) предлага конструктивни промени в колите, свързани с влагане на знания и средства, а авторът на тази тема пита за т.нар. "бедняшки лифт" - фланци и подложки. Пък и не е влизал от 3-ти ноември... Мързи ме засега да пускам тема, че мераклиите да поддържат класици в топ форма силно намаляват.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Ное 12, 2020 8:16 pm |
|
|
ico_tech
|
Не е задължително бедняшкият лифт да е нещо лошо. До 50 мм (кумулативно) не се нуждаеш от подложки на мостове. Аз съм с бедняшки лифт и съм доволен - постигнах това, което бях заложил като цел: по-голям просвет за да не се тътря по коловозите на джиповете из гората. Ако се целиш в лифт 8-15 см, тогава нещата загрубяват и малките железа почват да пищят. От ултра големи АТ гуми също не видях смисъл - в момента съм с 205/70/15 и колата просто се носи над дупките с General Graber GT Субару с просто двураменно окачване е доста благодатна платформа за такива изцепки. Виж за 2008+ нещата стават по-сложни. По време на локдауна доста се запалих по овърлендинга. Дали не е време да направим такава тема
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Ное 12, 2020 10:16 pm |
|
|
valqk
|
Аз също съм с 50мм подложки и АТ 205/70/15 и съм към 23-4см висок. Само каретата страдат и задните гуми минават на милиметри от чашката на ама и от предната ламарина на арката, но карам така от 2005-та. Замислял съм се да сложа и подложки на надлъжния носат, отзад, но все не стигам - нали работи и така.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пет Ное 13, 2020 10:52 am |
|
|
racer666
Регистриран на: Пет Фев 15, 2013 6:14 am Мнения: 104 Местоположение: София
Автомобил: Jeep WJ 4.7 '99
Рейтинг: 37
|
Съвсем пресен със 205/70/15 Cooper Discoverer AT3 Sport 2. Джантите никъде не видях да пише ЕТ, ама леко опира отпред отвътре грайфера при пълен ляв/десен. Други проблеми не съм усетил. фланците са 40/50мм предни/задни, като има и на надлъжните носачи. Измерих 24-25см до праговете.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Dirt Every Day
|
|
|
Пет Ное 13, 2020 4:10 pm |
|
|
Alxx
|
ico_tech написа: Не е задължително бедняшкият лифт да е нещо лошо. Извинение, ако съм прозвучал негативно. Имах друго предвид, а именно, че с влагане на компоненти предвидени за по-голямо натоварване(визирам чаркове от Фоз), печелиш и стабилност/управляемост освен просвет. Кашкавото заводско окачване на астматична Импреса ме хвърля в страх с такъв лифт. Другия недостатък Валяка го изпитва на гърба си в момента - борбата с догаждането на страничния наклон и опирането на разни компоненти в купето. Ице, ако отвориш такава тема за видове вдигане(мен ме мързи да пиша), мога да подсказвам доста за скритите подводни камъни при промяната на този или онзи параметър.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Ное 13, 2020 8:25 pm |
|
|
valqk
|
Това с опирането на гумите, както и други неприятни последствия, като разкрачване на колата, трудности при монтаж на амове, не излизащ в норми реглаж (но добро поведение), монтаж на шарнири и какво ли не, ги броя към неприятните моменти, но в предвид ефект/цена - единствено смятам, че каретата са по-голям проблем.... Сашо може да сподели за неволите при монтаж на разни неща. Днес сутринта трябваше да вдигам с крик задните шенкели, за да мога да вкарам болтовете - примерно. На не-лифтната кола няма нужда. След това имаше драма с вкарване на шарнири и кормилни накрайници - заради големия ъгъл... но се справихме - с чука, мамата и добра компания (благодаря на Сашо за търпението).
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Пет Ное 13, 2020 9:33 pm |
|
|
Alxx
|
Абе, днес навръх моя ден(петък, 13-ти) накара мързеливия да работи Радвам се, че добре се получи.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Ное 13, 2020 9:43 pm |
|
|
Kaloiyan Ganev
Регистриран на: Съб Окт 10, 2020 7:26 am Мнения: 26 Местоположение: Правец
Автомобил: Субару Импреза I
Телефон: 0892278080
Рейтинг: 0
|
Благодаря на всички които се включиха със севети и мнения! Извинявам се за късната благодарност. Благодаря и на колегата които е качил снимки. Аз все пак реших да го направя 45 мм отзад и 35 мм отпред- "Бедняшки лифт"!. Смених джантите от 14 ки на 15 ки, но не видях ЕТ-то ще го търся, не са от най- хлътналите, но и не изхвърлят много. Но както написа един от вас, все пак не съм с големи гуми и може да не се наложи да сменям джантите. Ще видя как ще е визуално и ща кача снимки. Благодаря, още веднъж!
|
|
|
Чет Ное 19, 2020 11:34 am |
|
|
Kaloiyan Ganev
Регистриран на: Съб Окт 10, 2020 7:26 am Мнения: 26 Местоположение: Правец
Автомобил: Субару Импреза I
Телефон: 0892278080
Рейтинг: 0
|
Kaloiyan Ganev написа: Благодаря на всички които се включиха със севети и мнения! Извинявам се за късната благодарност. Благодаря и на колегата които е качил снимки. Аз все пак реших да го направя 45 мм отзад и 35 мм отпред- "Бедняшки лифт"!. Смених джантите от 14 ки на 15 ки, но не видях ЕТ-то ще го търся, не са от най- хлътналите, но и не изхвърлят много. Но както написа един от вас, все пак не съм с големи гуми и може да не се наложи да сменям джантите. Ще видя как ще е визуално и ща кача снимки. Благодаря, още веднъж! Добавям снимки, след " Бедняшкия лифт" отперд 35мм, отзад 45мм с добавен рейлинг, греди и теглич !
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Ное 23, 2020 1:54 pm |
|
|
racer666
Регистриран на: Пет Фев 15, 2013 6:14 am Мнения: 104 Местоположение: София
Автомобил: Jeep WJ 4.7 '99
Рейтинг: 37
|
Страхотно изглежда, честито! Не е ли малко по-ниска отзад? Или е заради терена? Аз моята вече я изтествах из Люлин планина. Много съм доволен - минах по черно между Дивотино и Банкя в търсене на Дивотинският манастир. На едно место реката беше изляза на пътя - никакъв проблем.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Dirt Every Day
|
|
|
Пон Ное 23, 2020 3:39 pm |
|
|
Alxx
|
И аз се мотах там вчера P.S. Задните пружини на колегата са щета.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Ное 23, 2020 6:57 pm |
|
|
Kaloiyan Ganev
Регистриран на: Съб Окт 10, 2020 7:26 am Мнения: 26 Местоположение: Правец
Автомобил: Субару Импреза I
Телефон: 0892278080
Рейтинг: 0
|
Приемам за пружини те, но как да се преценя, вероятно е така, но ще е напролет със съединителя!
|
|
|
Пон Ное 23, 2020 9:59 pm |
|
|
Kaloiyan Ganev
Регистриран на: Съб Окт 10, 2020 7:26 am Мнения: 26 Местоположение: Правец
Автомобил: Субару Импреза I
Телефон: 0892278080
Рейтинг: 0
|
Не знам само, ако наистина сменя пружините- задните, да не стане задницата по- висока от предницата, защото страшно много ме дразни така. Ви как мислите, ще каква ли ще е разликата от сега в см?
|
|
|
Вто Ное 24, 2020 2:11 pm |
|
|
racer666
Регистриран на: Пет Фев 15, 2013 6:14 am Мнения: 104 Местоположение: София
Автомобил: Jeep WJ 4.7 '99
Рейтинг: 37
|
Ами нормално е при линия на прага успоредна на земята задницата да е леко по-високо от предницата. Имайки предвид,че ти имаш теглич и вероятно газова бутилка, това ниво ще е леко надолу. Между другото забравих да спомена, че при монтажа на макферсоните отзад с фланците (понеже те са с коригиран страничен наклон) се оказа,че в крайно разпънато положение на пружината основата върху която ляга тя опира в купето (за което бях предупреден надлежно от производителя). Лечението е - големият чук и мамата Изпъкналостта в която опира макферсона се прибра и сега няма проблем. Съответно всичко беше намазано със съответните защити. Не знам при твоята дали е същият релеф там - предполагам , че да.
_________________ Dirt Every Day
|
|
|
Сря Ное 25, 2020 9:06 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта |
|