Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 7:31 pm



Отговори на тема  [ 18 мнения ] 
 Странен проблем със Subaru Impreza III 1.5R (2008) 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Фев 21, 2016 11:31 am
Мнения: 24
Автомобил: Subaru Impreza 1.5 AT '08
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
От 1-2 месеца ми прави впечатление, че върти малко повече докато запали. Също така на студен двигател като я запаля и държи ниски обороти, претриса леко и присветват лампичките по таблото. Ако я оставя така и сама се оправя за около 20-тина секунди, без да гасне. На натискане педала на газта, не реагира и продължава да си се дави. Ако не изчакам тези ~20 секунди, а я загася и запаля, веднага си вдига оборотите на около 2000. Колата има газ, но винаги пали на бензин и после автоматично си обръща на газ като достигне определена температура. След това си върви колата, не се усеща да няма мощност.

Закарах я в един сервиз, но по друг повод (дребна щета по каско) и понеже стоя там цял ден, разказах на бързо и единия майстор я гледа като запалих и вика хммм няма мощност, работи май на 3 цилиндъра, бля-бля за клапани...

Отивам във сервиз (по-специализиран за Субару), направихме едно-две кръгчета с някакъв уред закачен към буксата. Казаха ми, че едва ли са клапани, стойностите на уреда са в нормите и т.н. Казаха за вариант - проблем от газта (инжекторите да не затварят добре след като я загася и да я давят в последствие). Карах я 2 дена на бензин...уж малко по-добре, но май си е пак същата работа. И след тези 2 дена им я оставих, за да я запалят на студено на следващата сутрин и в последствие казаха, че може би са клапани и т.н.

Отивам при момчето което ми поддържа уредбата...разказах му как стоят нещата.. и през следващите няколко дена направихме 2-3 опита.

1. На студено, изключихме един кабел от букса, която се намира от предната страна на мотора, по средата някъде (мисля за коляновия вал ли беше или нещо от сорта), при което колата не може да запали, но върти. Теорията беше, че ако върти на стартер нормално, без да прекъсва значи не е клапан/и. Всичко беше ОК.

2. След това я закачихме и запалихме, не беше такава драма паленето, но това се случва по обяд преди 10-тина дни и не беше студено. Тогава се чу едно странно цъкане на реле, някъде в дясно откъм жабката.

3. След 2 дни я закарах да я пробва пак сутринта на студен мотор (газаджията ми). Каза, че това цъкане го е хванал. Идвало от някакво реле което се намира зад жабката и го е почистил. Действително следващите 2 дни колата пали добре. След това дойде неделята - не съм я палил и в понеделник сутринта - същата работа. По принцип говорихме да го сменяме това реле.

4. Отивам аз при него и умуваме. Между другото мислеше да разкача по мотора и да слага чашки да види дали бензиновите дюзи (инжектори) "пикаят". И затова да се дави така колата. Та както е запалена колата и той гледа някакви настройки на газта (вързал си е лаптопа към колата и седи вътре) а аз съм отпред и чувам едно почукване. Вдигаме капака и отлявата страна се чува едно почукване... викам си "бах мама му" клапани. Между другото колата на място "на празен ход" двигателя работи почти равномерно, казвам почти защото отвреме на време се усеща едно леко поклащане и промяна в оборотите, малка но забележима. При вдигнат преден капак се вижда как "претрепва" капака (без да съм пуснал Цеца - Трепни - хахаха малко да разведрим, че съм ви досаден вече :) ) Изключихме газта...пак се чува същото и на бензин - значи не са инжекторите на газта.. Слушахме с едни слушалки - лекарски и една сонда (каза, че не се чува да е клапан) а изявлено от 2-те бензинови дюзи, които ни се падато отляв като сме застанали отпред срещу двигателя. 2-те дюзи отдясно нямат такова чукане.

5. Следващия опит беше да запаля на студено без да е включена газовата (изваждам един предпазител/бушон, който е към един кабел пуснат от плюса на акумулатора) така със сигурност я изолирам на 100%. Тук ми направи впечатление, че нямаше такава голяма драма с паленето... пробвах го и днес около 10ч. ще видим утре в 8 как ще е. Отварям капака и го няма и чукането, но след като поработи малко на празен ход и загря се появи пак това чукане. И пак от същото място отляво, където "слушахме" дюзите.

6. Та дилемата ми е следната: Дали проблема с паленето може да е от бензиновите инжектори или има нещо общо и газовата? Може би е комбиниран проблема. Това почукване има ли вероятност да е от бензиновите инжектори - да мина само с почистване и смяна на горивния филтър, че незнам дали е сменян, поне аз не съм го сменял, а съм минал ~ 15,000км. Колата е на около 111500км. взех я на 96000км март 2016. Най-лошото е да са клап/и, нали така. Или само повдигачи, тъй като един чичка от блока ми каза.., че маслото е гъсто като е студена, но като загрее става рядко и нещо си за повдигачите..каза ако може само тях да смениш или първо пробвай с маслото - ако са ти сложили кофти масло. Но аз бях на място докато ми сменяха маслото и филтрите в един сервиз носещ в името си Субару (за който се сеща). Та до последно гадая.

какво е правено по нея и може да има отношение:

* нови свещи Denso VFKH20 - 04.2016
* чистене на дросел - 09.2016
* водородно почистване на двигател - 10.2016
* нов акумулатор 60Ah VARTA Blue Dynamic D47 - 01.2017
* 1 резервоар бензин с добавка RedLine SI-1 Complete Fuel System Cleaner - 02.2017
* смяна на масло - MOTUL 8100 X-CLEAN 5W40 - 03.2017 и филтри (маслен, въздушен и купе)


за газта (има си механична машинка за смазване на клапаните, която си бачка, края на есента и доливах смес):

* сменени 2 филтъра - голям и малък на газовия инжекцион - 05.2016
* смяна на мембрана, маркучи и щуцер за водата на изпарителя - 07.2016

газта цъскаше отпред от 2 малко хлабави скоби (от време на време светне чека за бедна смес или угасне на свободна), нали тея маркучи с времето се втвърдяват и ала-бала и викам, изриваме всичко - бутилка, маркучи и тем подоби с нови:

* нова газова бутилка - MSM - 12.2016
* нова евросонда - Feroni - 12.2016
* комплект термопластична тръба - Faro - 12.2016
* вкарахме компютъра вътре в купето (КМЕ DiegoG3) да му е топло - 01.2017
* подмяна на гъвкави газопроводи (отпред) ф5 и ф12 - Fagumit
* подмяна бобина на дистанционно управление работен клапан - 01.2017

Благодаря за търпението, на тези от вас, които прочетоха всичко от началото до края. На мен ми костваше доста да го напиша и от време на време ми бягаше мисълта и фактологията. Не съм от много технически грамотните хора в тази сфера, което си личи от начина по който съм описал проблемите, така че се смейте на воля. Ако може с нещо да ми помогнете, ще съм бекрайно благодарен колеги. От София съм. Не съм спонемавал имена на хора и сервизи, за да не правя реклама/антиреклама.

Сря Сеп 06, 2017 6:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Мар 12, 2013 5:21 pm
Мнения: 165
Местоположение: Търговище
Автомобил: Impreza Outback 2.0;125;2005
Телефон: 0894736253
Рейтинг: 136
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
По това което описваш ми прилича на пикаещи газови дюзи.Моите се скапаха една по една,и симптомите бяха точно такива.
При палене,колебаене на оборотите за няколко секунди докато позагрее и всичко се успиваше и заработваше добре.Също нямам после никакви проблеми с вървежа на колата след това.Не ми се вярваше да е от дюзи,но след като покарах около 150 км. на бензин всичко се оправи и всякакви симптоми изчезнаха.Мислех че още след първите км. на бензин ще се оправи, но явно на компа му трябваше малко повече време да се адаптира пак към бенз.гориво.Газаджията определи коя дюза е тръгнала посредством някво ел.апаратче с което разтраква дюзата на сухо,при което много добре се чуваше коя работи нормално,и коя по по-неравномерния звук не работи добре.След смяната на съответната дюза,всичко се оправяше и на газ,до следващата дюза.
Успех с диагностицирането на проблема !! :)

Сря Сеп 06, 2017 9:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Фев 21, 2016 11:31 am
Мнения: 24
Автомобил: Subaru Impreza 1.5 AT '08
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за отговора, но както казах - лично чух чукането на бензиновите дюзи, когато колата работи на бензин.. газта беше изключена

Сря Сеп 06, 2017 9:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Фев 21, 2016 11:31 am
Мнения: 24
Автомобил: Subaru Impreza 1.5 AT '08
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
От сряда карам на бензин и сутрин нямам проблем при паленето - ниски обороти, притрисане, мигане на лампи по таблото...предполагам, че ми пикаят газовите инжектори и душат колата.. Това добре, но почукването в ляво си остава, както е лекото колебание в оборотите, което се усеща като вибрация и приклащане.. това може ли да е от запушени бензинови дюзи.. Иначе остава да са повдигачи, клапани, пистонен болт или нещо друго..не ми се мисли просто..

Пет Сеп 08, 2017 10:13 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
hstefanov написа:
От сряда карам на бензин и сутрин нямам проблем при паленето - ниски обороти, притрисане, мигане на лампи по таблото...предполагам, че ми пикаят газовите инжектори и душат колата.. Това добре, но почукването в ляво си остава, както е лекото колебание в оборотите, което се усеща като вибрация и приклащане.. това може ли да е от запушени бензинови дюзи.. Иначе остава да са повдигачи, клапани, пистонен болт или нещо друго..не ми се мисли просто..

Всички газови системи развалят работата на двигателя.Колата не е проектирана да работи на газ.Проблемите са неизбежни и разваляте хубавите автомобили.Допълнителни нерви,развален комфорт,първоначални инвестиции за уредба,разходи по газаджии и майстори,системно съсипване на двигателя,развален багажник и накрая излиза че карането на газ е по скъпо от бензин.Ако нямате пари за бензин,значи че не сте се ориентирали към точното превозно средство.Решението не е развалянето му.Най доброжелателно и колегиално ви уверявам-удоволствието да се кара колата във фабричното и състояние е голямо и безгрижно.НЕ си разваляйте колите.
Колега,твоята кола не е с хидравлични повдигачи за да правиш връзка със топло и студено масло на двигателя.Клапаните са ти регулируеми,но с газта ще нарушиш фабричното им състояние.Ще се наложи и за това да даваш пари по майстори.

Пет Сеп 08, 2017 10:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
hstefanov написа:
От сряда карам на бензин и сутрин нямам проблем при паленето - ниски обороти, притрисане, мигане на лампи по таблото...предполагам, че ми пикаят газовите инжектори и душат колата.. Това добре, но почукването в ляво си остава, както е лекото колебание в оборотите, което се усеща като вибрация и приклащане.. това може ли да е от запушени бензинови дюзи.. Иначе остава да са повдигачи, клапани, пистонен болт или нещо друго..не ми се мисли просто..


В зависимост от това, колко е карана на газ, аз на твое място:
1. Бих отишъл в бял сервиз да ми регулират клапаните и да ми измерят компресията;
2. Веднага бих изхвърлил газовата уредба и бих възстановил колата, както си е била.

Ако си с късмет, може и с това да се разминеш, ако продължиш още малко - приготви се за основен ремонт.

Р.S. Това е кола 2008 г. и /с малката уговорка, че не й знам километрите/, ако беше карана само на бензин, сега нищо не трябваше да й има.
Карах същата три години, от чисто нова и това ти го гарантирам!

Пет Сеп 08, 2017 11:35 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Фев 21, 2016 11:31 am
Мнения: 24
Автомобил: Subaru Impreza 1.5 AT '08
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря колеги за бързата реакция и насоките които ми давате. Сега съм по-уверен като имам някакво инфо за това какво се случва и какво трябва да предприема. Искам да добавя само:

1. Като запаля на студено и това чукане го няма..но като поработи 3-4мин., т.е. като загрее и започва. Това е защото маслото е гъсто и като загрее се разрежда и тогава чукат тея повдигачи. И трябва да се регулират. Правилно ли съм разбрал? Правя си някакви събирателни изводи от това което съм написал като симптоми, това което ми казвате и нещата които изчетох из интернет.

2. Добре де като е толкова лоша газта, защо има от тези модели и с фабрична газ. Каква е разликата? Тези с фабрична газ примерно, имат ли машинка за смазване на клапаните?

Пет Сеп 08, 2017 6:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, виж viewtopic.php?f=5&t=24129 и ще си отговориш на повечето въпроси.

Пет Сеп 08, 2017 7:29 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
hstefanov написа:
Благодаря колеги за бързата реакция и насоките които ми давате. Сега съм по-уверен като имам някакво инфо за това какво се случва и какво трябва да предприема. Искам да добавя само:

1. Като запаля на студено и това чукане го няма..но като поработи 3-4мин., т.е. като загрее и започва. Това е защото маслото е гъсто и като загрее се разрежда и тогава чукат тея повдигачи. И трябва да се регулират. Правилно ли съм разбрал? Правя си някакви събирателни изводи от това което съм написал като симптоми, това което ми казвате и нещата които изчетох из интернет.

2. Добре де като е толкова лоша газта, защо има от тези модели и с фабрична газ. Каква е разликата? Тези с фабрична газ примерно, имат ли машинка за смазване на клапаните?

Тези с фабрична газ нямат система за смазване.Аз съм с фабрична и си сложих такава,въпреки че мнението на много колеги е противоречиво.Сложиш такава когато я купих и вече съм на 200К.Смених изпарителя на газовата с нов преди 4 месеца-други проблеми с газовата досега не съм имал.

Пет Сеп 08, 2017 7:32 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега hstefanov,прочетох няколко пъти първият ти пост.Кога пали по трудно,когато е топъл или когато е студен мотора,или и в 2-та случая?

Пет Сеп 08, 2017 8:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Авг 07, 2014 7:14 pm
Мнения: 226
Автомобил: Субару Импреса 2,0
Рейтинг: 116
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dimitrov 1969 написа:
Тези с фабрична газ нямат система за смазване.Аз съм с фабрична и си сложих такава,въпреки че мнението на много колеги е противоречиво.Сложиш такава когато я купих и вече съм на 200К.Смених изпарителя на газовата с нов преди 4 месеца-други проблеми с газовата досега не съм имал.


Редно е да уточниш с пропан/бутан ли си или с метан.Ако колата е дошла в БГ с газова система това не значи фабрична,а вероятно е поставяна там.Аз не знам Субару да прави коли на пропан/бутан.На метан-може.Едното с другото е много различно.

Пет Сеп 08, 2017 8:25 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Кимон написа:
dimitrov 1969 написа:
Тези с фабрична газ нямат система за смазване.Аз съм с фабрична и си сложих такава,въпреки че мнението на много колеги е противоречиво.Сложиш такава когато я купих и вече съм на 200К.Смених изпарителя на газовата с нов преди 4 месеца-други проблеми с газовата досега не съм имал.


Редно е да уточниш с пропан/бутан ли си или с метан.Ако колата е дошла в БГ с газова система това не значи фабрична,а вероятно е поставяна там.Аз не знам Субару да прави коли на пропан/бутан.На метан-може.Едното с другото е много различно.

С пропан/бутан,слагана от дилъра в Италия/аз не се изразих правилно като написах фабрична/,така наречените BI FUEL.

Пет Сеп 08, 2017 8:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 1:18 pm
Мнения: 382
Местоположение: София
Автомобил: 2006 Outback H6
Рейтинг: 324
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Така наречените BI FUEL са друга бира и както подробно писах в цитирания по горе пост, на съвсем друга цена.
Там общите болежки на газта ги няма, защото газовият компютър се води изцяло по бензиновия /със съответните корекции заради характеристиките на горивото/. Там можеш да навъртиш и 300 000 км без проблеми. На нова ти важи гаранция и т.н. За съжаление, това не е общия случай,
който се практикува по нашите земи, заради първоначалната инвестиция.

Пет Сеп 08, 2017 10:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Фев 21, 2016 11:31 am
Мнения: 24
Автомобил: Subaru Impreza 1.5 AT '08
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
dimitrov 1969, Пали по трудно когато е студена. Но като обърнах от няколко дни на бензин само да карам и нямам такива ядове с паленето.

Пет Сеп 08, 2017 11:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Фев 21, 2016 11:31 am
Мнения: 24
Автомобил: Subaru Impreza 1.5 AT '08
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
При този двигател за реглаж на клапаните сваля ли се мотора?

Чет Сеп 14, 2017 10:35 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Яну 08, 2017 12:19 pm
Мнения: 102
Skype: cooliovato
Автомобил: Impreza 2.0R
Рейтинг: 25
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
hstefanov написа:
При този двигател за реглаж на клапаните сваля ли се мотора?


Мисля, че на всички R-ки се сваляше.

Чет Сеп 14, 2017 11:41 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Май 23, 2016 5:27 pm
Мнения: 464
Местоположение: Сливен
Автомобил: Форестър 2.0 SG,06,Honda Jass,03
Телефон: 0894647025
Рейтинг: 251
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
hstefanov написа:
dimitrov 1969, Пали по трудно когато е студена. Но като обърнах от няколко дни на бензин само да карам и нямам такива ядове с паленето.

Ако беше обратно,т.е.да пали само трудно,когато е топла бих казал че е от изпарителя на газовата,но при това положение -не знам,моите знания са дотук.

Чет Сеп 14, 2017 1:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Провери от шофьорската страна на мотора - на горивната магистрала има едно клапанче. Смени го ако чука. Имаше някъде цяла тема, озаглавена "Цъкане на клапани".

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Чет Сеп 14, 2017 2:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 18 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор