От 1-2 месеца ми прави впечатление, че върти малко повече докато запали. Също така на студен двигател като я запаля и държи ниски обороти, претриса леко и присветват лампичките по таблото. Ако я оставя така и сама се оправя за около 20-тина секунди, без да гасне. На натискане педала на газта, не реагира и продължава да си се дави. Ако не изчакам тези ~20 секунди, а я загася и запаля, веднага си вдига оборотите на около 2000. Колата има газ, но винаги пали на бензин и после автоматично си обръща на газ като достигне определена температура. След това си върви колата, не се усеща да няма мощност.
Закарах я в един сервиз, но по друг повод (дребна щета по каско) и понеже стоя там цял ден, разказах на бързо и единия майстор я гледа като запалих и вика хммм няма мощност, работи май на 3 цилиндъра, бля-бля за клапани...
Отивам във сервиз (по-специализиран за Субару), направихме едно-две кръгчета с някакъв уред закачен към буксата. Казаха ми, че едва ли са клапани, стойностите на уреда са в нормите и т.н. Казаха за вариант - проблем от газта (инжекторите да не затварят добре след като я загася и да я давят в последствие). Карах я 2 дена на бензин...уж малко по-добре, но май си е пак същата работа. И след тези 2 дена им я оставих, за да я запалят на студено на следващата сутрин и в последствие казаха, че може би са клапани и т.н.
Отивам при момчето което ми поддържа уредбата...разказах му как стоят нещата.. и през следващите няколко дена направихме 2-3 опита.
1. На студено, изключихме един кабел от букса, която се намира от предната страна на мотора, по средата някъде (мисля за коляновия вал ли беше или нещо от сорта), при което колата не може да запали, но върти. Теорията беше, че ако върти на стартер нормално, без да прекъсва значи не е клапан/и. Всичко беше ОК.
2. След това я закачихме и запалихме, не беше такава драма паленето, но това се случва по обяд преди 10-тина дни и не беше студено. Тогава се чу едно странно цъкане на реле, някъде в дясно откъм жабката.
3. След 2 дни я закарах да я пробва пак сутринта на студен мотор (газаджията ми). Каза, че това цъкане го е хванал. Идвало от някакво реле което се намира зад жабката и го е почистил. Действително следващите 2 дни колата пали добре. След това дойде неделята - не съм я палил и в понеделник сутринта - същата работа. По принцип говорихме да го сменяме това реле.
4. Отивам аз при него и умуваме. Между другото мислеше да разкача по мотора и да слага чашки да види дали бензиновите дюзи (инжектори) "пикаят". И затова да се дави така колата. Та както е запалена колата и той гледа някакви настройки на газта (вързал си е лаптопа към колата и седи вътре) а аз съм отпред и чувам едно почукване. Вдигаме капака и отлявата страна се чува едно почукване... викам си "бах мама му" клапани. Между другото колата на място "на празен ход" двигателя работи почти равномерно, казвам почти защото отвреме на време се усеща едно леко поклащане и промяна в оборотите, малка но забележима. При вдигнат преден капак се вижда как "претрепва" капака (без да съм пуснал Цеца - Трепни - хахаха малко да разведрим, че съм ви досаден вече
) Изключихме газта...пак се чува същото и на бензин - значи не са инжекторите на газта.. Слушахме с едни слушалки - лекарски и една сонда (каза, че не се чува да е клапан) а изявлено от 2-те бензинови дюзи, които ни се падато отляв като сме застанали отпред срещу двигателя. 2-те дюзи отдясно нямат такова чукане.
5. Следващия опит беше да запаля на студено без да е включена газовата (изваждам един предпазител/бушон, който е към един кабел пуснат от плюса на акумулатора) така със сигурност я изолирам на 100%. Тук ми направи впечатление, че нямаше такава голяма драма с паленето... пробвах го и днес около 10ч. ще видим утре в 8 как ще е. Отварям капака и го няма и чукането, но след като поработи малко на празен ход и загря се появи пак това чукане. И пак от същото място отляво, където "слушахме" дюзите.
6. Та дилемата ми е следната: Дали проблема с паленето може да е от бензиновите инжектори или има нещо общо и газовата? Може би е комбиниран проблема. Това почукване има ли вероятност да е от бензиновите инжектори - да мина само с почистване и смяна на горивния филтър, че незнам дали е сменян, поне аз не съм го сменял, а съм минал ~ 15,000км. Колата е на около 111500км. взех я на 96000км март 2016. Най-лошото е да са клап/и, нали така. Или само повдигачи, тъй като един чичка от блока ми каза.., че маслото е гъсто като е студена, но като загрее става рядко и нещо си за повдигачите..каза ако може само тях да смениш или първо пробвай с маслото - ако са ти сложили кофти масло. Но аз бях на място докато ми сменяха маслото и филтрите в един сервиз носещ в името си Субару (за който се сеща). Та до последно гадая.
какво е правено по нея и може да има отношение:
* нови свещи Denso VFKH20 - 04.2016
* чистене на дросел - 09.2016
* водородно почистване на двигател - 10.2016
* нов акумулатор 60Ah VARTA Blue Dynamic D47 - 01.2017
* 1 резервоар бензин с добавка RedLine SI-1 Complete Fuel System Cleaner - 02.2017
* смяна на масло - MOTUL 8100 X-CLEAN 5W40 - 03.2017 и филтри (маслен, въздушен и купе)
за газта (има си механична машинка за смазване на клапаните, която си бачка, края на есента и доливах смес):
* сменени 2 филтъра - голям и малък на газовия инжекцион - 05.2016
* смяна на мембрана, маркучи и щуцер за водата на изпарителя - 07.2016
газта цъскаше отпред от 2 малко хлабави скоби (от време на време светне чека за бедна смес или угасне на свободна), нали тея маркучи с времето се втвърдяват и ала-бала и викам, изриваме всичко - бутилка, маркучи и тем подоби с нови:
* нова газова бутилка - MSM - 12.2016
* нова евросонда - Feroni - 12.2016
* комплект термопластична тръба - Faro - 12.2016
* вкарахме компютъра вътре в купето (КМЕ DiegoG3) да му е топло - 01.2017
* подмяна на гъвкави газопроводи (отпред) ф5 и ф12 - Fagumit
* подмяна бобина на дистанционно управление работен клапан - 01.2017
Благодаря за търпението, на тези от вас, които прочетоха всичко от началото до края. На мен ми костваше доста да го напиша и от време на време ми бягаше мисълта и фактологията. Не съм от много технически грамотните хора в тази сфера, което си личи от начина по който съм описал проблемите, така че се смейте на воля. Ако може с нещо да ми помогнете, ще съм бекрайно благодарен колеги. От София съм. Не съм спонемавал имена на хора и сервизи, за да не правя реклама/антиреклама.